تمامی خواص و فواید قهوه ترک ، هر آنچه باید از قهوه ترکی بدانید (روش دم و تاریخچه)

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

تمامی خواص و فواید قهوه ترک ، هر آنچه باید از قهوه ترکی بدانید (روش دم و تاریخچه)

تمامی خواص و فواید قهوه ترک ، هر آنچه باید از قهوه ترکی بدانید (روش دم و تاریخچه)

قهوه ترک یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که در ایران نیز بسیار محبوب است. خواص بی‌شماری در این نوشیدنی گنجانده شده است که به سلامتی بدن ما کمک می‌کند. یکی از فواید قهوه ترک آن است که چهره را آرام می‌کند و استرس را کاهش می‌دهد. همچنین، اگر دنبال فواید قهوه ترک هستید بدانید که مصرف قهوه ترک باعث افزایش تمرکز و توجه در انجام وظایف روزمره می‌شود. در ادامه این مقاله از موراتوس همراه ما باشید.

 

قهوه ترک چیست؟

این قهوه در کشورهای خاورمیانه اروپایی از جمله ترکیه، ایران و یونان ایجاد شده است. قهوه ترک که از دانه های برشته شده قهوه تهیه می شود، به خاطر طعم قوی و روش خاص تهیه و سرو آن یکی از نوشیدنی های محبوب در ترکیه و یونان و بسیاری از کشورهای جهان است. پس از اضافه کردن پودر قهوه و رسیدن به مرحله مورد نظر، آن را در قهوه جوش بریزید و سپس در فنجان میل کنید. مصرف قهوه ترک به صورت ناشتا باعث، افزایش غلظت کافئین نسبت به سایر روش های مصرفی می شود.

 

قهوه ترک چیست؟

 

خواص و فواید قهوه ترک

 

تسریع عملکرد متابولیسم

از جمله خواص قهوه ترک این است که به عملکرد سیستم گوارش کمک می کند. همچنین اگر با هل درست شود، به هضم غذا نیز کمک می کند. در واقع، قهوه به لطف کافئین موجود در آن بر سیستم عصبی تاثیر می گذارد. خواص قهوه ترک این است که با ترشح هورمون های آدرنالین، قلب و سیستم گردش خون را تحریک می کند. قهوه ترک متابولیسم بدن را به کار می اندازد و در نتیجه، چربی سوزی بدن تسریع می شود.

در واقع کافئین که بدن به سرعت آن را جذب می کند، یک اثر روانگردان دارد. همچنین از جمله فواید قهوه ترک برای افرادی است که ورزش می کنند و به دنبال چربی سوزی هستند. آن ها بهتر است حداقل نیم ساعت قبل از شروع ورزش قهوه بنوشند.

و اما از مهم ترین خواص قهوه ترک این است که با بیماری های سرطانی مبارزه می کند. تحقیقات نشان داده است که نوشیدن منظم 2 فنجان قهوه ترک در روز خطر ابتلا به سرطان های روده بزرگ، سینه و رکتوم، حنجره و مری را کاهش می دهد. از دیگر خواص قهوه ترک این است که به سلامت پوست و مو کمک می کند. محتوای آنتی اکسیدانی قهوه ترک، با محافظت از پوست و کل بدن در برابر بیماری ها، پیری پوست را به تعویق می اندازد.

 

افزایش سطح انرژی

خرید انواع قهوه آکنده‌ از ماده محرک معروف به نام کافئین است. وقتی کافئین را در مقادیر معقول مصرف می‌کنید، سوخت‌وساز بدن بالا می‌رود، آدرنالین و هورمونی در مغز که مسئولیت آزادسازی انرژی را برعهده دارد، آزاد می‌شود. قهوه ضمنا می‌تواند با از کار انداختن «آدنوزین» احساس خستگی را به صورت موقتی از بین ببرد. آدنوزین یک محرک سیستم عصبی مرکزی است که فعالیت‌های اعصاب را کاهش می‌دهد و منجر به شکل‌گیری احساس خستگی می‌شود. ضمنا با نوشیدن قهوه، ترشح «دوپامین» هم افزایش می‌یابد که هورمون «خوشحالی» مغز به حساب می‌آید. بله، یکی از عوارض جانبی و خواص قهوه، خوشحالی بیشتر است!

 

خواص و فواید قهوه ترک

 

کاهش دردهای عضلانی

مصرف قهوه ترک در وعده صبحگاهی می‌تواند دردهای عضلانی که بعد از بیدار شدن از خواب تجربه می‌کنید را، تا حد زیادی کاهش دهد؛ و همچنین انرژی مورد نیاز بدن برای کل روز را، برایتان فراهم کند.

 

بهبود عملکرد دستگاه گوارش

خرید قهوه ترک آنلاین یکی از بهترین مواد غذایی شناخته‌شده برای دستگاه گوارش است. گفته می‌شود ترکیبات موجود در این قهوه، حرکات روده را به شکل مناسبی اصلاح می‌کند و باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش و دفع می‌شود.

 

قهوه ترک حاوی ترکیبات مفیدی است

از آنجایی که قهوه ترک فیلتر نشده است، این قهوه حاوی سطوح بالاتری از ترکیبات مفید موجود در قهوه های دم کرده سنتی می باشد. دانه های قهوه حاوی ترکیبات مفیدی مانند اسیدهای کلروژنیک هستند که انواع آنتی اکسیدان های پلی فنول را دارا هستند و همین عامل فواید سلامتی بسیاری را فراهم می کنند. که از جمله مهمترین این موارد می توان گفت، اسیدهای کلروژنیک برای بهبود التهاب، قند خون، سطح کلسترول و فشار خون بالا بسیار کاربردی و مفید می باشند.

یک مطالعه نشان داد که قهوه تهیه شده با استفاده از دانه های ریز قهوه حاوی مقادیر بیشتری اسیدهای کلروژنیک نسبت به قهوه ساخته شده با اندازه های بزرگتر است که به همین خاطر فواید قهوه ترک را نسبت به سایر قهوه ها افزایش می دهد.

قهوه ترک حاوی ترکیبات قدرتمند دیگری نیز می باشد، از جمله دیترپنوئیدها، که می تواند التهاب را کاهش دهد، با عفونت مبارزه کند و از سلامت قلب شما حفاظت کند.

 

خواص و فواید قهوه ترک قهوه ترک حاوی ترکیبات مفیدی است

 

مقابله با ضعف روحی

قهوه ترک مهمت افندی ممکن است مغز شما را در برابر برخی بیماری های عصبی، مانند آلزایمر محافظت کند. قهوه بیشترین مصرف را برای جلوگیری از خطر ابتلا به بیماری آلزایمردارد و 27 درصد باعث کاهش آن شده است.

 

کاهش ریسک دیابت نوع ۲

قهوه ترک خاچیک دیابت نوع ۲ نوعی بیماری مزمن است که بر نحوه استفاده بدن از قند تاثیر می‌گذارد. زمانی که قند خون بالا می‌ماند، ممکن است شاهد بروز مشکلاتی جدی در بدن باشیم. نوشیدن قهوه اما می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهد. با مقایسه افرادی که ۵ لیوان قهوه در روز می‌نوشند با افرادی که عملا مصرف قهوه ندارند، پژوهشگران دریافتند که گروه دوم بیشتر در معرض این بیماری قرار می‌گیرند.

 

 

سخن پایانی

قهوه ترک یکی از محبوب ترین نوشیدنی های گرم در جهان است که به عنوان نماد فرهنگی در بسیاری از کشورها شناخته می شود. در کنار مزه بی نظیر و عالی قهوه ترک، خواص قهوه ترک بسیار چشم گیر است.

به طور کلی، قهوه ترک شامل موادی مانند کافئین، اسیدهای آمینه، آنتی‌اکسیدان ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. این مواد می توانند به تنظیم فشار خون، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، بهبود عملکرد مغزی، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش خطر بروز بیماری های مزمن کمک کنند. به علاوه، قهوه فوری می تواند بهبود حالت خلق و خو، تقویت انرژی و افزایش تمرکز را فراهم کند. بنابراین، استفاده از قهوه ترک به عنوان یک نوشیدنی گرم و مفید می تواند برای شما در جلوگیری از بیماری ها و بهبود کیفیت زندگی کمک کند.

 


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

4 روش کاربردی برای طرز تهیه انواع قهوه بدون دستگاه

4 روش کاربردی برای طرز تهیه انواع قهوه بدون دستگاه

آشنایی با انواع پسته و خواص آنها

آشنایی با انواع پسته و خواص آنها

طرز تهیه هات چاکلت رژیمی

طرز تهیه هات چاکلت رژیمی

بهترین زمان مصرف چای سبز

بهترین زمان مصرف چای سبز

پیاز زعفران چیست؟

پیاز زعفران چیست؟

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش