4 روش کاربردی برای طرز تهیه انواع قهوه بدون دستگاه

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

4 روش کاربردی برای طرز تهیه انواع قهوه بدون دستگاه

4 روش کاربردی برای طرز تهیه انواع قهوه بدون دستگاه

قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در سراسر دنیا به شمار می رود. خیلی از افراد تمایل دارند این نوشیدنی را در منزل برای خود تهیه کنند، اگر شما نیز جزو این دسته از افرادید در این مقاله از موراتوس قصد داریم 4 روش کاربردی برای طرز تهیه انواع قهوه بدون دستگاه را در اختیار شما قرار دهیم با ما همراه باشید.

 

4 روش کاربردی برای طرز تهیه انواع قهوه بدون دستگاه

دستگاه‌ های قهوه‌ ساز معمولا با برق کار می‌کنند و در مواقعی که برق در دسترس نیست تهیه قهوه با این دستگاه‌ها کارایی ندارد. لذا بهتر است چند روش دیگر را برای روز مبادا بیاموزید. با این روش‌ها، شما هیچ وقت بدون قهوه نمی‌مانید. این روش‌ها به خصوص در مواقعی که در سفر هستید می‌تواند بسیار کاربردی باشد. به همین دلیل در این بخش با چند روش آسان و سریع برای طرز تهیه انواع قهوه بدون دستگاه آشنا می شویم. همچنین برای خرید آنلاین قهوه می توانید به سایت موراتوس مراجعه کنید.

 

  1. طرز تهیه قهوه روی اجاق گاز

اولین مورد برای طرز تهیه انواع قهوه بدون دستگاه، تهیه قهوه روی اجاق گاز است. به ویژه در شرایطی که به برق دسترسی ندارید یا نمی‌توانید از دستگاه‌های برقی استفاده کنید بسیار مناسب است. برای این کار از 177 میلی‌لیتر آب سرد برای هر فنجان قهوه استفاده کنید. آب را داخل یک قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت متوسط رو به بالا قرار دهید. در صورت دسترسی از شیرجوش هم می‌توانید استفاده کنید. به ازای هر فنجان قهوه یک قاشق غذاخوری سر پر پودر قهوه بریزید و مخلوط را هم بزنید. در این مرحله می‌توانید به مقدار دلخواه شکر هم اضافه کنید.

صبر کنید تا قهوه جوش بیاید. آن را هم بزنید و بگذارید تا دو دقیقه بجوشد. سپس آن را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید. بعد از چهار دقیقه قهوه را به آرامی داخل فنجان خود بریزید. حواستان باشد که تفاله قهوه داخل فنجانتان نریزد. می‌توانید به آن مقداری شکر هم اضافه کرده یا آن را همراه با فوم شیر مخلوط کرده و نوش جان کنید.

 

     طرز تهیه قهوه روی اجاق گاز

 

  1. طرز تهیه قهوه ترک

برای طرز تهیه قهوه ترک با قهوه جوش غلیظ و خوشمزه مانند روش قبل از 177 میلی‌لیتر آب سرد استفاده کنید. به ازای هر فرد، از یک قاشق غذاخوری سر پر پودر قهوه ترک استفاده کنید. همینطور به یک قهوه جوش مخصوص قهوه ترک نیاز دارید. اگر هم ندارید نگران نباشید. می‌توانید این قهوه را در قابلمه‌ای کوچک یا شیرجوش درست کنید.

به ازای هر فنجان، یک فنجان سر پر آب داخل قهوه جوش بریزید و روی حرارت کم قرار دهید. پودر قهوه را هم اضافه کنید و هم بزنید. می‌توانید در صورت تمایل مقداری شکر هم اضافه کنید. ولی باید خوب هم بزنید تا در قهوه و آب حل شود. زمانی که قهوه شروع به جوشیدن کرد آن را بلافاصله از روی حرارت بردارید.

کف روی قهوه یا به اصطلاح خامه تشکیل شده روی سطح قهوه را به آرامی با یک قاشق کوچک بردارید و داخل فنجان خود بریزید. قهوه جوش را دوباره روی حرارت قرار دهید. زمانی که قهوه دوباره شروع به جوشیدن کرد آن را از روی حرارت بردارید و نصف قهوه را به آرامی داخل فنجان خود بریزید. باز هم قهوه جوش را روی حرارت قرار دهید. هنگامی که قهوه جوشید، 15 ثانیه صبر کنید سپس آن را از روی حرارت بردارید. اکنون قهوه را داخل فنجان خود بریزید. 2-3 دقیقه صبر کنید تا قهوه خوب ته‌نشین شود.

فراموش نکنید که نباید این قهوه را تا آخر بخورید. قهوه ته‌نشین‌ شده‌ای که در ته فنجان است مزه خوبی ندارد. تهیه قهوه ترک کار سختی نیست اما برای رسیدن به طعم خوب به تمرین نیاز دارد. تا به حال قهوه ترک را با شیر میل کرده‌اید؟ قهوه ترک با شیر طعم بی نظیری دارد که پیشنهاد می‌کنیم امتحانش کنید. در صورتی که قصد خرید قهوه ترک را دارید می توانید اینجا کلیک کنید.

 

0463fff2-bd34-4022-8184-3b9fdcf26730--How-to-make-Turkish-Coffee-7

 

  1. طرز تهیه قهوه با فرنچ پرس به روش دستی

در طرز تهیه قهوه با فرنچ پرس به روش دستی تنها با استفاده از دستگاه فرنچ پرس می توانید قهوه را آماده می‌شود. برای تهیه قهوه با فرنچ پرس به یک ماگ، کاسه (یا فرنچ پرس) و قاشق نیاز دارید. مقداری آب داخل یک کتری یا قابلمه کوچک بریزید و روی حرارت قرار دهید. اجازه دهید تا آب به جوش بیاید. داخل یک کاسه بزرگ (یا فرنچ پرس) به ازای هر یک نفر، یک قاشق سر پر قهوه بریزید. روی قهوه را به آرامی و به شکل دورانی با مقداری آب بپوشانید. به صورتی که همه ی قسمت‌های قهوه خوب با آب پوشانده شود. به ازای هر یک نفر 177 میلی‌لیتر آب جوش اضافه کنید.

با استفاده از یک قاشق قهوه را به انتهای کاسه (فرنچ پرس) بریزید. اگر کاسه دارید حتماً با قاشق پودر قهوه را فشار دهید. پس از چند دقیقه در حالی که جلوی دانه‌های قهوه را با قاشق گرفته‌اید، آن را داخل ماگ یا فنجان خود بریزید. در آخر داخل آن شکر یا چند عدد یخ (برای سرد نوشیدن) بریزید و سرو کنید.

 

طرز تهیه قهوه با فرنچ پرس به روش دستی

 

  1. طرز تهیه کافی بگ

در ادامه ی طرز تهیه انواع قهوه بدون دستگاه به طرز تهیه کافی بگ می پردازیم برای تهیه این قهوه تنها به یک فیلتر نیاز دارید. می‌توانید از فیلتر کاغذی آماده یا پارچه ریز بافت استفاده کنید. فیلتر را داخل یک پیاله کوچک قرار دهید. دو قاشق غذاخوری سر پر پودر قهوه را داخل آن بریزید. کناره‌های فیلتر یا پارچه را جمع کنید و با یک نخ کلفت محکم ببندید. باید دقیقاً شبیه یک چای کیسه‌ای شود. کیسه آماده شده را داخل فنجان یا لیوان قهوه خود قرار دهید.

آب را داخل یک کتری یا قابلمه بجوشانید. مقداری آب جوش داخل فنجان بریزید تا جایی که روی کیسه یا بگ را بپوشاند. 30 ثانیه صبر کنید. سپس 177 میلی‌لیتر آب جوش به فنجان اضافه کنید. بعد از چهار دقیقه کافی بگ یا همان کیسه قهوه را از فنجان خارج کنید. در صورت تمایل شکر یا شیر به قهوه اضافه کرده و نوش جان کنید. در مواقعی که زمان زیادی برای تهیه قهوه ندارید، می توانید با خرید قهوه فوری از موراتوس در کوتاه ترین زمان ممکن این نوشیدنی را برای خود تهیه کنید.

 

طرز تهیه کافی بگ

 

سخن پایانی

در جامعه مدرن امروزی، قهوه بیش از پیش تبدیل به یکی از نوشیدنی‌های محبوب و ضروری در زندگی روزمره بسیاری از افراد شده است. ولی، اغلب افراد به دستگاه‌های قهوه‌ساز پیشرفته و گران ‌قیمت دسترسی ندارند. خبر خوب این است که برای لذت بردن از یک فنجان قهوه دلچسب و با کیفیت، احتیاجی به صرف هزینه‌های زیاد برای خرید دستگاه نیست. در حقیقت روش‌های زیاد و خلاقانه‌ای وجود دارد که به شما امکان می‌دهد با استفاده از وسایل ساده و در دسترس، قهوه‌ای عالی و دلنشین تهیه کنید. در این مقاله از موراتوس طرز تهیه انواع قهوه بدون دستگاه را به شما آموزش دادیم که امیدواریم برای شما مفید بوده باشند. همچنین اگر قصد خرید دانه و پودر قهوه را دارید می توانید به وبسایت موراتوس مراجعه فرمایید.

 


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آموزش مراحل و نحوه ی عرق گیری از گیاهان دارویی!

آموزش مراحل و نحوه ی عرق گیری از گیاهان دارویی!

موثرترین عرقیات گیاهی برای افزایش اشتها کدام اند؟

موثرترین عرقیات گیاهی برای افزایش اشتها کدام اند؟

راهنمای انتخاب پسته مرغوب

راهنمای انتخاب پسته مرغوب

معرفی آجیل های که سرشار از ویتامین B12 هستند!

معرفی آجیل های که سرشار از ویتامین B12 هستند!

پسته برای سرماخوردگی خوب است یا مضر؟

پسته برای سرماخوردگی خوب است یا مضر؟

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش