فواید زعفران برای مردان ; شناخت مهم ترین خواص زعفران برای سلامتی آقایان که باید بدانید!

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

فواید زعفران برای مردان ; شناخت مهم ترین خواص زعفران برای سلامتی آقایان که باید بدانید!

فواید زعفران برای مردان ; شناخت مهم ترین خواص زعفران برای سلامتی آقایان که باید بدانید!

زعفران یکی ادویه هایی است که خواص فراوانی برای مردان و روابطی جنسی، افسرگی، تقویت اسپرم و اختلاط نعوظ دارد. در ادامه این مقاله از موراتوس همراه ما باشید تا از فواید زعفران برای مردان به شما بگوییم.

 

زعفران چه گیاهی است؟

زعفران از کلاله‌های گل زعفران برداشت می‌شود. کلاله‌های گل زعفران رنگشان قرمز است و زمانی که این کلاله‌ها برداشته و خشک می‌شوند رنگ زردرنگی پیدا می‌کنند که از آن‌ها برای طعم دادن و رنگ دادن به غذا و کالاهای دیگر استفاده می‌کنند. منشأ این غذا یونان بوده‌است اما اکنون بیشتر در ایران این گل رشد می‌کند. البته می‌توان آن را در کشورهایی مثل اسپانیا، فرانسه، ایتالیا و در بخش‌هایی از هند هم پیدا کرد. چاشنی زعفران یکی از گران‌ترین چاشنی‌ها در جهان است. برای خرید زعفران درجه یک و اصل بر روی لینک کلیک کنید.

 

خواص عمومی زعفران

  • نشاط آور
  • مقوی معده
  • اشتها آور
  • شاداب کننده پوست
  • از بین برنده بوی بد دهان
  • خواب آور و آرامش بخش
  • بهبود دهنده نقرس و درد رحم
  • کاهش دهنده فشار و چربی خون
  • درمان افسردگی خفیف
  • تقویت قوای جنسی
  • ضد نفخ

 

خواص عمومی زعفران

 

معرفی مهم ترین فواید مصرف زعفران برای مردان

 

بهبود اضطراب و افسردگی

با توجه به وضعیت کنونی حاکم بر جامعه، اصلا عدد 67 درصدی ابتلا به افسردگی چیز عجیبی به نظر نمی‌رسد. البته این رقم فارغ از افراد و اغلب مردانی است که درباره شرایط روحی خود با کسی صحبت نمی‌کنند. در واقع از آنجایی که هنجارهای اجتماعی افسردگی را یک مشکل زنانه می دانند، بسیاری از مردان از مراجعه به روانپزشک برای دریافت و مصرف دارو خودداری می‌کنند. برای اطلاع از لیست قیمت زعفران نگین بر روی لینک کنید.

زعفران حاوی ترکیباتی است که می‌تواند تاثیر مثبتی بر سیستم عصبی داشته باشد. مطالعات بسیاری فواید زعفران را به عنوان یک تقویت‌کننده طبیعی خلق‌وخو و ضدافسردگی نشان داده‌اند. همچنین نتیجه یک مطالعه تحقیقاتی در سال 2020 نشان داد که در صورتی که بیماران مبتلا به بیماری آلزایمر زعفران مصرف کنند، عملکرد شناختی آن‌ها بهبود می‌یابد. زعفران نگین اعلا 2 گرمی را می‌توان به شکل کلاله یا گلبرگ برای درمان افسردگی و سایر اختلالات عصبی مصرف کرد.

 

مناسب برای جلوگیری از بیماری های قلبی

یکی از دسته بیماری هایی که امروزه در جوامع مختلف بسیار زیاد شده است و برای همه ما می تواند یک زنگ خطر باشد، بیماری های قلبی و عروقی است. چربی های مضری که در برخی از غذا ها وجود دارند و می توانند در مردان باعث گرفتگی عروق خونی شوند و سطح اکسیژن رسانی به بدن را نیز پایین بیاورند. یکی از دلایل رسوب گذاری چربی ها در عروق خونی بدن ما، همان رادیکال های آزاد هستند و شما می توانید با مصرف زعفران و رساندن مقادیر لازم آنتی اکسیدان به بدن خود، این مشکل را برطرف کنید.

 

معرفی مهم ترین فواید مصرف زعفران برای مردان

 

درمان ناباروری

تحرک اسپرمیکی از مشکلات خاص آقایان بحث ناباروری است که در افرادی با داشتن حداقل سن ۱۶ سال دیده می‌شود. آیا زعفران مرد را عقیم میکند؟ اتفاقاً برعکس است؛ از جمله فواید زعفران برای مردان نیز درمان ناباروری است. عدم کیفیت مناسب اسپرم‌ها از نظر توانایی حرکت و تعداد در باروری آقایان تأثیر به سزایی دارد. برای خرید زعفران سرگل بر روی لینک کلیک کنید.

محققان پس از سال‌ها پژوهش در رابطه با بهترین مواد برای افزایش تحرک اسپرم‌ها به زعفران رسیدند. آزمایش انجام شده روی ۵۲ فرد دارای عدم تحرک کافی اسپرم مشخص کرد که با خرید ریشه زعفران یا کلاله آن و سه بار مصرف در هفته به همراه شیر می‌توان این مشکل را برطرف کرد.

اختلالات نعوظاختلالات نعوظ از جمله مشکلات رایج در مردان است که بر اعتماد به نفس آن‌ها نیز بسیار مؤثر است. مشکلات نعوظ اثراتی منفی بر روی رابطه عاطفی و باروری می‌گذارد؛ بنابراین درمان و کاهش این اختلالات اهمیت دارد. افراد می‌توانند با مصرف زعفران و افزایش خون رسانی به اندام‌ها این اختلالات را کاهش داده و از فواید زعفران برای مردان بهره‌مند شوند.

 

درمان انزال زودرس

با توجه به مواد موثر و مفید موجود در زعفران، باعث رفع اختلالات نعوظ و کمک به درمان انزال زودرس است. چنانچه زعفران متعادل و در حد مجاز مصرف شود در تقویت و تحریک قوای جنسی مفید و موثر می‌باشد. برای خرید زعفران پوشال می توانید بر روی لینک کنید.

 

کاهش عوارض جنسی ناشی از مصرف داروهای افسردگی

یکی از مشکلات مهم امروز مردان و زنان اختلالات جنسی ناشی از مصرف داروهای ضد افسردگی مانند فلوکستین می‌باشد. این دارو اثر خوبی در کنترل افسردگی ماژور دارد اما عوارض جانبی نیز به همراه دارد که ممکن است برای فرد بسیار ناخوشایند باشد.  گاهی عملکرد این دارو منجر به عوارض جانبی گسترده‌ای همچون اختلالات جنسی می‌شود.

مکانیسم اصلی این دارو برای کنترل افسردگی مهار بازجذب سروتونین در پایانه‌های عصبی است. این موضوع منجر به حفظ سروتونین در پایانه‌های عصبی و ایجاد حس نشاط و سرزندگی می‌شود و این موضوع می‌تواند در کنترل افسردگی ماژور بسیار موثر باشد.

در یک مطالعه جامع بر روی تعدادی از افراد دارای افسردگی ماژور که در اثر مصرف دارو دچار اختلالات جنسی شده بودند نشان داده شد که مصرف روزانه زعفران نگین اعلا 4 گرمی می‌تواند اثرات مثبت قابل توجهی در تقویت عملکرد جنسی آن‌ها داشته باشد.

 

کاهش عوارض جنسی ناشی از مصرف داروهای افسردگی

 

فواید زعفران برای بهبود عملکرد مردان در ورزش و تسکین دردهای عضلانی

مصرف عصاره‌ها و مکمل‌های زعفران به افزایش جریان خون و رسیدن اکسیژن به عضلات کمک می‌کند. یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که مصرف 300 میلی‌گرم زعفران در روز سطح درد را در حین ورزش شدید کاهش می‌دهد. از این رو، یک بسته زعفران سرگل اعلا 10 گرمی می‌تواند تا ماه‌ها انرژی موردنیاز مردانی را که تحت تمرینات شدید و ورزشکاران استقامتی هستند، تامین کند.

 


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

4 روش کاربردی برای طرز تهیه انواع قهوه بدون دستگاه

4 روش کاربردی برای طرز تهیه انواع قهوه بدون دستگاه

آشنایی با انواع پسته و خواص آنها

آشنایی با انواع پسته و خواص آنها

طرز تهیه هات چاکلت رژیمی

طرز تهیه هات چاکلت رژیمی

بهترین زمان مصرف چای سبز

بهترین زمان مصرف چای سبز

پیاز زعفران چیست؟

پیاز زعفران چیست؟

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش