طریقه مصرف هل در چای + مزایا و خواص مصرف هل در چای

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

طریقه مصرف هل در چای + مزایا و خواص مصرف هل در چای

طریقه مصرف هل در چای + مزایا و خواص مصرف هل در چای

همانطور که می‌دانید هِل، گیاه یا میوه کوچک خوش عطر و بویی است که اغلب در هندوستان و نپال کاشته و پرورش می‌یابد و ازجمله انواع ادویه‌های هندی محبوب و گرانترین ادویه‌های جهان محسوب می‌شود. جالب است بدانید هل انواع مختلفی دارد که هل سبز، هل سیاه و هل سفید، انواع هل هستند. اما شاید شما تاکنون فقط هل سبز را مصرف کرده باشید، چون هل سبز عطر تندتری دارد و مقدار خیلی کم آن برای غذا یا نوشیدنی کافی است.این دانه‌ی خوشبو به‌عنوان ادویه، دمنوش و … مصرف می‌شود و علاوه بر عطر و مزه‌ی قوی، خواص فراوانی دارد. نوشیدنی یکی از جذاب‌ترین راه‌های مصرف این دانه است. در ادامه این مقاله از موراتوس در خصوص خواص مصرف چای هل به شما می گوییم با ما همراه باشید.

 

بررسی تاریخچه و معرفی هل

هل که نام علمی آن Elettaria cardamom می باشد از جمله گیاهانی می باشد که از تیره زنجبیل ها به حساب می آید، گیاهی با تاریخچه هندی که امروزه در بیشتر مناطق گرمسیری آسیا رشد و پرورش داده می شود. وقتی نامی هل را می شنویم بسیاری از ما به طور ناخودآگاه حبه های سبز رنگی در ذهن ما شکل می گیرد که برای مصرف اصطلاح چای هل استفاده می شود، لازم است بدانید این حبه ها میوه ها و غلاف های گیاه هل می باشند که درون آن دانه های سیاه رنگی می باشد که بیشتر عطر و طعم آن از همین دانه ها می باشد.

در واقع این غلاف ها نقش حفظ کننده عطر و رایجه ها دانه ها می باشد، البته علاوه بر دانه ها خود همین پوسته ها نیز عطری تند دارند ولی طعم و مزه هل تا حدی بین مزه شیرینی و نمکی می باشد. طریقه مصرف و مکان استفاده از هل تنها همراه با چای نمی باشد، استفاده از این ادویه در بسیاری از غذاها و شیرینی ها نیز به صورت پودر یک روش رایج می باشد.

همان طور که گفتیم ما بیشترین چیزی که از حل شنیده ایم و دیده ایم همان غلاف سبز می باشد که به آن هل سبز گفته می شود ولی بهتر است بدانید این تنها یک نوع از هل های موجود در جهان می باشد؛ انواع دیگری مانند هل سفید، سیاه و قرمز نیز وجود دارند که نسبت به هل سبز از معروفیت کمتری برخوردار است.

 

بررسی تاریخچه و معرفی هل

 

خواص مصرفی هل در چای

 

پیشگیری از سرطان

هل به دلیل داشتن مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدان در پیشگیری از سرطان‌های متعارف و بخصوص سرطان روده‌ی بزرگ بسیار مؤثر است.

 

سلامتی قلب و متابولیسم بدن

از دیگر خواص هل می‌توان به کاهش التهاب قلب اشاره کرد. تنظیم فشار خون از دیگر خواص آن است. در گیاه هل، کلسترول خوب (HDL) وجود درد و همین موضوع سبب وجود خاصیت فوق در هل شده است.

 

حفظ تعادل قند خون

از دیگر خواص هل می‌توان به حفظ تعادل گلوکز و انسولین توسط آن در بدن اشاره کرد. نکته‌ی مهم این است که خواص هل در این مورد هم شامل پیشگیری از دیابت و هم شامل کاهش عوارض دیابت است.

 

373-1670486464-

 

برای خرید چای هل دار احمد قوطی فلزی 450 گرمی اینجا کلیک کنید

 

ضد افسردگی

نوعی روغن اسانس دار در هل وجود دارد که از آن در «آروماتراپی» ضد تنشی (ماساژ و رایحه درمانی با روغن) نیز استفاده می‌شود.

 

خواص هل سبز برای لاغری

فیبر موجود در هل،  اشتها را کاهش داده و «ملاتونین» موجود در آن به چربی سوزی کمک می‌کند و به همین دو دلیل، کمک به لاغر شدن یکی دیگر از خواص هل است.

 

سلامتی دستگاه گوارشی

در متون طب سنتی هند یکی از خواص هل ، درمان ناراحتی‌های گوارشی ذکر شده است. هل، اسیدی شدن، التهاب و ناراحتی‌های معده و دستگاه گوارشی را بهبود می‌بخشد.

 

ضد میکرب

از دیگر خواص هل می‌توان به ضد میکروب بودن آن به دلیل وجود روغن‌هایی خاص در آن اشاره کرد. این روغن‌ها در سلامتی پوست، مو، خون و نیز مثانه از طریق جلوگیری از به وجود آمدن و تکثیر میکروب‌های خطرناک، مؤثر هستند.

 

ضد اسپاسم و ضد التهاب

از خواص هل، ضد التهاب بودن آن است. نکته‌ی جالب‌توجه این است که هل در درمان چاقی‌هایی که ناشی از استرس هستند نیز مؤثر است.

 

چای هل دار العطور 200 گرمی

خرید چای هل دار العطور 200 گرمی

سلامت دندان

در طب سنتی چین از هل برای درمان ناراحتی‌های دندان استفاده شده است. این خاصیت نیز ناشی از وجود مواد ضد میکرب در هل است.

 

خوشبو کننده‌ی نفس

هل از دیرباز به عنوان یک آدامس طبیعی و خوشبو کننده‌ی نفس مورد استفاده قرار گرفته است.

 

سلامتی ریه

نتایج آزمایش‌های انجام شده توسط محققان نشان می‌دهد که جلوگیری از آسیب‌های تنفسی و استنشاقی و نیز بهبود آسم و برونشیت از دیگر خواص هل است.

 

بهبود عملکرد سیستم گردش خون

از هل در ماساژ درمانی با روغن استفاده می‌شود و این امر به بهبود سیستم گردش خون و گردش اکسیژن در بدن یاری می‌رساند. مصرف هل گرفتگی رگ‌ها و مشکلات قلبی را درمان می‌کند.

 

ضد استفراغ و دل‌پیچه

از زمان‌های بسیار قدیم و در طب سنتی، ضد استفراغ و ضد دل‌پیچه بودن هل بیان شده است.

 

61AoXksR0eL._SX679-_

برای خرید چای هل 3 در 1 علی تی 25 عددی بر روی تصویر کلیک کنید

 

طرز تهیه چای سیاه با هل

و حالا می رسیم به طرز تهیه چای سیاه با هل. حتی از بین سطرهای این نوشته هم، عطر خوش هل به مشام می رسد. پس بیش از این شما را منتظر نمی گذاریم و به سراغ تهیه ی این چای خواهیم رفت.

آب را جوش بیاورید.

هل را درون هاون خوب بکوبید.

چای سیاه و هل کوبیده شده را داخل صافی قوری بریزید و آب جوش را به قوری اضافه کنید.

قوری را روی کتری بگذارید و 10 دقیقه صبر کنید تا با حرارت غیر مستقیم دم بکشد.

پس از گذشت 10 دقیقه، چای سیاه با هل آماده است. عطر آن را استشمام کنید و آن را در کمال آرامش بنوشید. می توانید برای شیرین شدن این چای از عسل استفاده کنید.

 

شما عزیزان می توانید برای خرید چای هل به وبسایت موراتوس مراجعه نمایید.


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آشنایی با انواع پسته و خواص آنها

آشنایی با انواع پسته و خواص آنها

طرز تهیه هات چاکلت رژیمی

طرز تهیه هات چاکلت رژیمی

بهترین زمان مصرف چای سبز

بهترین زمان مصرف چای سبز

پیاز زعفران چیست؟

پیاز زعفران چیست؟

عوارض مصرف بیش از حد چای سبز

عوارض مصرف بیش از حد چای سبز

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش