لوبیا سفید : خواص باور نکردنی لوبیا سفید برای سلامتی بدن

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

لوبیا سفید : خواص باور نکردنی لوبیا سفید برای سلامتی بدن

لوبیا سفید : خواص باور نکردنی لوبیا سفید برای سلامتی بدن

لوبیا سفید ممکن است معمولی و عادی به نظر برسد، اما دارای خواص و فواید بسیاری برای بدن است. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با خواص لوبیا سفید برای سلامتی ، لاغری و پوست و مو بیشتر آشنا کنیم، در ادامه همراه موراتوس باشید.

 

خواص باور نکردنی لوبیا سفید برای سلامتی بدن

 

خواص لوبیا سفید برای سلامتی

لوبیا سفید ممکن است معمولی و عادی به نظر برسد، اما تعدادی از مزایای سلامتی مانند:افزایش شناخت و حافظه، حفاظت از قلب، تقویت گوارش، کاهش خطر ابتلا به سرطان، تحریک رشد و کاهش خطر دیابترا برای ما به همراه دارد.

 

خواص لوبیا سفید برای افزایش و تقویت حافظه و شناخت

فولات به دلایل مختلف یک ماده غذایی کلیدی و مهم برای بدن است، زیرا از نقص لوله عصبی و کم خونیپیشگیری می کند و بر سیستم عصبی بدن تاثیر مثبتی دارد. کمبود اسید فولیکبه طور مستقیم با افزایش سطح هموسیستئین ارتباط دارد که اغلب منجر به بیماری های عصبی کشنده مانند پارکینسونمی شود. یکی از ویتامین های B یافت شده در لوبیا سفید، تیامین است که می تواند به افزایش انتقال دهنده های عصبی خاصی کمک کند و ما برای حافظه و شناخت به آن نیاز داریم. بنابراین این لوبیا کوچک می تواند حافظه ما را به همان اندازه که سن ما افزایش می یابد، حفظ کند.

 

خواص لوبیا سفید جوان سازی پوست صورت

لوبیا سفید به دلیل مقادیر بالای مس موجود در آن، احتمال پیری زودرس را کاهش داده و با افزایش تولید کلاژن باعث کاهش چین و چروک شده و به جوان سازی پوست صورت کمک می کند.

 

برای خرید لوبیا سفید اعلا 900 گرمی بر روی لینک کلیک کنید تا به صفحه خرید منتقل شوید.

 

خواص باور نکردنی لوبیا سفید برای سلامتی بدن

 

خواص لوبیا سفید تقویت و افزایش رشد مو

مقادیر بالای آهن و مس موجود در لوبیا سفید باعث تقویت فولیکول های مو شده و با جلوگیری از ریزش مو، باعث افزایش رشد مو ها می شود.

 

خواص لوبیا سفید پیشگیری از پیری زودرس

لوبیا سفید حاوی مقدار زیادی مس است که احتمال پیری زودرس را کاهش داده و باعث افزایش تولید کلاژن در بدن و کاهش چین و چروک‌های پوستی می‌شود و کمک می‌کند صورتتان جوان‌تر و شاداب‌تر دیده شود. 

 

خواص لوبیا سفید برای سلامت دندان ها

لوبیا سفید سرشار از کلسیم، آهن، منیزیم و منگنز است که باعث تقویت دندان‌ها شده و خطر ابتلا به عفونت دندان و درد دندان را کاهش می‌دهد.

 

خواص لوبیا سفیدحفظ سلامت دستگاه گوارش

مقدار بالای فیبر لوبیا سفید یاعث بهبود هضم غذا شده و احتمال ابتلا به زخم معده را کاهش داده و سلامت دستگاه گوارش را تقویت می‌کند. فیبر خوراکی به تحریک حرکت مجرای روده بزرگ کمک  کرده و به سم زدایی بهتر و پاکسازی روده بزرگ کمک کرده و خطر ابتلا به سرطان کولون را کاهش می‌دهد. از سویی دیگر افزایش حرکات روده به کاهش ابتلا به یبوست کمک میکند.

 

خواص لوبیا سفید کنترل قندخون

کربوهیدرات‌ها یک ماده مغذی اصلی هستند که در غذاهایی مانند غلات، میوه ها، سبزیجاتو لوبیا یافت می‌شوند. در طول گوارش غذا، بدن ما کربوهیدرات‌ها را به گلوکز یا قند خون تجزیه می‌کند که به عنوان منبع اصلی انرژیبرای تمام سلول‌های بدن عمل می‌کند.

برخی از اشکال کربوهیدرات‌ها سریعتر از بقیه تجزیه شده و باعث افزایش قند خون می‌شوند. این‌ها به عنوان غذاهای با گلیسمی بالا شناخته می‌شوند. وقتی فردی غذاهای کربوهیدرات دار را بیشتر از آن چه که بدن وی می‌تواند برای سوخت یا انرژی بعدی ذخیره کند، مصرف می‌کند؛ این کربوهیدرات به شکل چربی در بدن ذخیره می‌شود. حال «عصاره لوبیا سفید» می‌تواند مانع آنزیمی شود که کربوهیدرات‌ها را در طول گوارش به گلوکز تجزیه می‌کند.

 

خواص لوبیا سفید کنترل قندخون

 

خواص لوبیا سفید جلوگیری از  آلزایمر و پارکینسون

مقادیر بالای فولات موجود در لوبیا سفید، باعث کاهش هموسیستئین خون شده و خطر ابتلا به زوال عقل، آلزامیر و پارکینسون را کاهش می‌دهد. تیامینموجود در لوبیا سفید، باعث افزایش برخی از نوروترانسمیترهای مورد نیاز برای تقویت حافظه شده و عملکرد شناختی مغز را بهبود می‌بخشد.

 

خواص لوبیا سفید مفید برای فشارخون و قلب

فولات موجود در لوبیا سفید، سطح هوموسیستئین خون را کاهش می‌دهد و از ابتلا به بیماری‌های قلبی پیشگیری می‌کند. مقادیر بالای منیزیم موجود در لوبیا سفید، تنش و استرس رگ‌های خونی را بهبود می‌بخشد، باعث کاهش فشارخون بالا شده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و سکته قلبی را کاهش‌ می‌دهد.

 

خواص لوبیا سفید کمک به بهبود هضم

همانطور که ذکر شد لوبیا سفید فیبر بسیار بالایی دارد که جز کلیدی برای سلامت معده و روده است. فیبر قادر است مدفوع را روان کرده و از علائم یبوستو اسهالجلوگیری کند. علاوه بر این، فیبر، حرکات روده را تحریک و نرمال می کند. یک رژیم با فیبر خوب، روده ها را تمیز می کند و از بیماری های گوارشی جدی مانند زخم معدهجلوگیری می کند.

 

خواص لوبیا سفید برای نوزادان و کودکان

مقادیر قابل توجه آهن و فولات موجود در لوبیا سفید، احتمال ابتلا به کم خونی در نوزادان و کودکان را کاهش می دهد. لوبیا سفید حاوی مقادیر بالای ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین است که به رشد نوزادان و کودکان کمک می کنند. فیبر موجود در لوبیا سفید، احتمال ابتلای نوزادان و کودکان به یبوست و اسهال را کاهش می دهد.

 

خواص لوبیا سفید برای جنین و زنان باردار

مقادیر بالای فولات موجود در لوبیا سفید، نقص لوله عصبی جنین در دوران بارداری را کاهش می دهد. مقادیر بالای فولات و آهن موجود در لوبیا سفید احتمال کم خونی در زنان باردار را کاهش می دهد. فیبر موجود در لوبیا سفید، احتمال ابتلا به یبوست را در زنان باردار کاهش می دهد.

 

خواص لوبیا سفید برای جنین و زنان باردار

 

خواص لوبیا سفید کاهش احتمال ابتلا به سرطان

مقدار بالای مس، آنتی اکسیدان‌ها و منگنز موجود در لوبیا سفید به کاهش تاثیر مخرب رادیکال های آزاد در بدن کمک کرده و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.

 

خواص لوبیا سفید درمان و پیشگیری از کم خونی

لوبیا سفید به طور همزمان حاوی آهن و فولات است که هر دو برای تولید بیشتر گلبول‌های قرمز خون در بدن مورد نیاز هستند. مصرف لوبیا سفید می‌تواند علایم کم خونی را بهبود داده و از ابتلا به کم خونی پیشگیری نماید.

 

خواص لوبیا سفید دارای خواص آنتی اکسیدانی

منگنز، یک عامل کلیدی در بسیاری از آنزیم های آنتی اکسیدانی است که می تواند از گسترش و تاثیر رادیکال های آزاد جلوگیری کند و این می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن کمک کند. مس نیز نقش مهمی را به عنوان یک آنزیم ایفا می کند و می تواند به تحریک جریان خون، تحرک مفاصل و انعطاف پذیری کلی بدن با کاهش استرس اکسیداتیو در آن قسمت ها کمک کند.

 


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آشنایی با انواع پسته و خواص آنها

آشنایی با انواع پسته و خواص آنها

طرز تهیه هات چاکلت رژیمی

طرز تهیه هات چاکلت رژیمی

بهترین زمان مصرف چای سبز

بهترین زمان مصرف چای سبز

پیاز زعفران چیست؟

پیاز زعفران چیست؟

عوارض مصرف بیش از حد چای سبز

عوارض مصرف بیش از حد چای سبز

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش