لوبیا چشم بلبلی : خواص ویژه لوبیا چشم بلبلی برای زنان و مردان

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

لوبیا چشم بلبلی : خواص ویژه لوبیا چشم بلبلی برای زنان و مردان

لوبیا چشم بلبلی : خواص ویژه لوبیا چشم بلبلی برای زنان و مردان

یکی از انواع لوبیا و حبوبات لوبیا چشم بلبلی است که در طب سنتی از آن با نام لوبیای بلدی یاد می‌کنند و در زبان هندی به آن لوبا می‌گویند. لوبیا چشم بلبلی نسبت به خشکی بسیار مقاوم است و در مناطقی مانند مناطق گرم آسیا، آمریکا، جنوب اروپا، جنوب ایران و در هندوستان می‌روید. لوبیا چشم بلبلی سرشار از ویتامین A و ویتامین C و مواد مغذی است و از این رو خواص و فواید بسیاری برای سلامت دارد.

در ادامه این مقاله از موراتوس همراه ما باشید تا خواص لوبیا چشم بلبلی را بررسی کنیم.

 

خواص لوبیا چشم بلبلی

لوبیا چشم بلبلی غنی از ویتامین‌ها مانند ویتامینC و ویتامین A، مواد معدنی و مواد نغذی است و به همین دلیل خولص فراوانی برای سلامت بدن دارد. از جمله خواص درمانی لوبیا چشم بلبلی می‌توان به مواردی مانند تب بر، رفع مشکلات ادرار، درمان ترشحات غیر طبیعی واژن، ضد اسپاسم، درمان بی‌خوابی، تقویت میل جنسی، افزایش شیر مادر، تقویت ذهن، رفع مشکلات قلبی، سلامت عضله، جلوگیری از پوکی استخوان، پیشگیری و درمان کم خونی، سم زدایی بدن، تقویت رشد مو، درمان ریزش مو، پیشگیری از سرطان، تقویت سیستم ایمنی بدن و درمان زخم اشاره کرد. در ادامه به بررسی برخی از خواص لوبیا چشم بلبلی می‌پردازیم.

 

خواص لوبیا چشم بلبلی برای دیابت

فیبری که در لوبیا چشم بلبلی وجود دارد در کاهش بسیاری از مشکلات بدن مفید می باشد که یکی از آنها رفع مشکلات دیابتی می باشد، مصرف لوبیا چشم بلبلی میزان قند خون را کم می کند، شاخص گلیسمی پایینی این لوبیا از افزایش ناگهانی قند خون در افراد دیابتی جلوگیری می کند، همچنین منیزیم بالای آن در متابولیسم کربوهیدرات ها نقش موثری دارد که سطح قند خون را پایین می آورد و برای افراد دیابتی بسیار مفید می باشد.

 

برای خرید لوبیا چشم بلبلی اعلا 900 گرمی به فروشگاه اینترنتی موراتوس مراجعه نمایید.

 

خواص لوبیا چشم بلبلی

 

خواص لوبیا چشم بلبلی برای لاغری

اصولا کسانی که رژیم غذایی خاصی دارند تا کالری کمتری در روز مصرف کنند و بتوانند وزن خود را پایین بیاورند، به همین دلیل به دنبال مواد غذایی هستند که ویتاگین ها و مواد معدنی بدنشان نیز تامین شود، لوبیا چشم بلبلی یکی از همین مواد غذایی می باشد که با چربی و کالری کمی که دارد در روند لاغری افراد بسیار موثر می باشد، همچنین فیبری که در لوبیا چشم بلبلی وجود دارد از داشتن اشتها جلوگیری می کند و خاصیت سم زدایی روده دارد.

 

خواص لوبیا چشم بلبلی برای بهبود هضم

لوبیا چشم بلبلی برای درمان مشکلات مربوط به معده، پانکراس و طحالشناخته شده است. اضافه کردن این لوبیا های مغذی حاوی فیبر زیاد، به شما کمک می کند تا تحرک روده را منظم کنید، از یبوستجلوگیری میکند و باعث هضم میشود.

 

خواص لوبیا چشم بلبلی برای درمان مشکلات ادراری

لوبیای چشم بلبلی باعث کاهش انسداد و ناراحتی مربوط به مشکلات ادراری می شود از این رو مقدار مناسب این لوبیا را در پخت و پز خود استفاده کنید تا مسائل مربوط به ادرار را به طور موثر درمان یا از آن پیشگیری نمایید.

 

خواص لوبیا چشم بلبلی برای درمان مشکلات ادراری

 

خواص لوبیا چشم بلبلی برای به تاخیر افتادن نشانه های پیری:

آنتی اکسیدان ها، محتوای ویتامین C، ویتامین A در داشتن پوستی سالم و روشن کمک می کند و از آسیب های پوستی در برابر رادیکالهای آزاد جلوگیری می نماید. همچنین این مواد مغذی حیاتی به ترمیم و بازسازی سلول های پوستی کمک می کند و از ایجاد چین و چروک و لکه های قرمز و دیگر عفونت های اختلالات پوستی جلوگیری می کنند. در نتیجه خوردن این مواد در تاخیر نشانه های پیری تاثیر گذار است.

 

خواص لوبیا چشم بلبلی برای درمان ریزش مو

این لوبیا با داشتن پروتئین های ضروری یک راه حل مناسب برای جلوگیری از ریزش مو است. مصرف بیش از حد این لوبیا می تواند باعث تقویت رشد مو شود و از ریزش مو و طاسی جلوگیری کند.

 

خواص لوبیا چشم بلبلی جلوگیری از کم خونی

این لوبیا غنی از آهن است و می تواند از کم خونی و خستگی پیشگیری کند. آهن دارای هموگلوبین است و اکسیژن را به تمام سلول های بدن، بافت ها و اندام ها می رساند و مانع از احساس ضعف و خستگی در شما می شود.

 

خواص لوبیا چشم بلبلی بهبود سلامت استخوان

این لوبیا منبع غنی از مواد معدنی است که شامل کلسیم، آهن، منیزیم و منگنز است که وجود این مواد معدنی را برای سلامت استخوان ها ضروری است.

 

خواص لوبیا چشم بلبلی بهبود سلامت استخوان

 

خواص لوبیا چشم بلبلی حفظ سلامت پوست

این نوع لوبیا سرشار از آنتی اکسیدانو ویتامین C  است که هر کدام برای جوان و شادابی و سلامت پوست بسیار مفید است. در واقعیت، ویتامین A و ویتامین C  این لوبیا به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی، با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و آن ها را خنثی می کند. سلول های پوست ترمیم و بازسازی می کنند واز تشکیل چین و چروک، لکه های قرمز جلوگیری می کنند.

 

خواص لوبیا چشم بلبلی درمان انواع سرطان

رادیکال آزاد در بدن باعث بروز سرطان می شود. وجود ویتامین C و ویتامین A در این لوبیا، خاصیت آنتی اکسیدانی به این لوبیا داده است. آنتی اکسیدان با رادیکال های آزاد مبارزه می کند واز سرطان و رشد سلول‌ها‌ی سرطانی جلوگیری می کند.

 

خواص لوبیا چشم بلبلی در بدنسازی

تقویت سیستم ایمنی بدن برای ورزشکاران بسیار حائز اهمیت می باشد، همچنین استفاده از مواد غذایی کم چرب و کم کالری با فیبر و پروتئین لازم ، مصرف لوبیا چشم بلبلی تمام این احتیاجات را برای ورزشکاران و بدنسازان می تواند برطرف کند‌.

 

خواص لوبیا چشم بلبلی در طب سنتی

و اما طب سنتی طبع لوبیا چشم بلبلی گرم و تر عنوان کرده است که حاوی آنتی اکسیدان ها، ویتامین A، ویتامین B1، ویتامین B12، ویتامین B6، فولات، ویتامین C، آهن، مس، کلسیم، منگنز، منیزیم، پتاسیم، فسفر، روی، فیبر و پروتئین می باشد، در مواقع استفاده از این لوبیا می توانید بخاطر کاهش مضراتش آن را با مصلح خود مصرف کنید که مصلح لوبیا چشم بلبلی زیره، خردل، دارچین و زنجبیل، نمک، آویشن، فلفل و روغن زیتون می باشد، برای تاثیرگذاری خواص لوبیا چشم بلبلی می توان کمی هم گوشت به آن اضافه کنید.

 


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آشنایی با انواع پسته و خواص آنها

آشنایی با انواع پسته و خواص آنها

طرز تهیه هات چاکلت رژیمی

طرز تهیه هات چاکلت رژیمی

بهترین زمان مصرف چای سبز

بهترین زمان مصرف چای سبز

پیاز زعفران چیست؟

پیاز زعفران چیست؟

عوارض مصرف بیش از حد چای سبز

عوارض مصرف بیش از حد چای سبز

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش