معرفی چند نوشیدنی ضد استرس

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

معرفی چند نوشیدنی ضد استرس

معرفی چند نوشیدنی ضد استرس

در دنیای پر استرس و پر از مشغله امروز، ما انسان‌ها مسائل زیادی وجود دارد که می‌توانند سبب برهم خوردن آرامش و غلبه استرس و اضطراب بر روح و روان شوند. در این شرایط روی آوردن به نوشیدنی‌های ضداسترس، به جای قرص و مسکن‌های مختلف یا تجربه رنج اضطراب، بسیار کمک کننده خواهد بود. در این مقاله از موراتوس به معرفی چند نوشیدنی ضد استرس می پردازیم با ما در موراتوس همراه باشید.

 

معرفی چند نوشیدنی ضد استرس

 

  • دمنوش سنبل الطیب یکی از بهترین نوشیدنی های آرامش بخش

از گیاه سنبل الطیب برای کاهش عصبانیت، اضطراب و بی خوابی استفاده می‌شود. این گیاه را قبل از خواب همراه با چای دم کرده، بنوشید. خاصیت خواب آوری سنبل الطیب را به خاطر داشته باشید و در صورتی که نیاز به تمرکز دارید یا قرار است که رانندگی کنید، نوشیدن این دمنوش را به زمانی موکول کنید که به خواب شما نزدیک باشد.

 

sonboltib

 

  • چای کوهی، یک نوشیدنی ضد استرس

چای کوهی یک نوشیدنی آرامبخش و مناسب برای رفع خستگی و ضد افسردگی است. همچنین چای کوهی از تیره گیاهان معطر و آرامش دهنده اعصاب و روان است. به علاوه این گیاه نشاط انگیز و شادی آور بوده و دارای خاصیت ضد درد به ویژه دردهای مفصلی، سردرد، سرگیجه و سایر دردهای عصبی است. بنابراین مصرف چای کوهی خستگی ذهنی را بر طرف کرده و موجب به دست آوردن نشاط و انرژی می‌شود.

برای تهیه دمنوش چای کوهی، کافی است که یک قاشق کوچک از چای کوهی را در یک لیوان آب جوش ریخته و خوب به هم بزنید. سپس روی لیوان را با یک نعلبکی یا بشقابی کوچک بپوشانید و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه بماند تا دم بکشد. بعد از گذشت 20 دقیقه آن را صاف کرده و همراه با عسل نوش جان کنید.

 

  • چای سیاه، نوشیدنی معجزه آسا استرس

چایی یکی از پرمصرف‌ترین نوشیدنی‌ها در میان ما ایرانیان است. اگر به چای سیاه خود، مقداری زعفران اضافه کنید، خاصیت نشاط آوری و ضدافسردگی و استرس آن، فوق العاده خواهد بود. به علاوه طعم چای و زعفران به مراتب بهتر بوده و از نوشیدن آن نیز لذت زیادی می‌برید. ضمناً به همراه چای زعفران از نبات، دارچین، هل و عسل هم برای خوش‌عطر شدن و خوش طعم‌تر کردن چای می‌توانید استفاده کنید.

 

  • چای برگ بو، تسکین دهنده دردها و آرامبخش

گیاه برگ بو دارای برگ‌های سبز تیره رنگ بوده و بسیار معطر است. این گیاه علاوه بر مصرف غذایی نیز دارای کاربرد دارویی است. برگ بو داروی مؤثری در درمان دردها، ناراحتی‌های عصبی و تسکین دهنده سردردهای میگرنی است. دمنوش چای برگ بو در درمان بی اشتهایی، آنژین، برونشیت، دردهای روماتیسمی، درد معده، تنظیم عادت ماهیانه و زایمان بی درد کاربرد فراوانی دارد.

5 گرم برگ بو را به مدت 15 دقیقه در آب جوش دم کرده و بعد از هر وعده غذایی همراه با عسل میل کنید.

 

bargboo

 

  • دمنوش اسطوخودوس، کنترل کننده استرس

اسطوخودوس که نام دیگر آن لاوندر است، گیاهی گل‌ دار بوده و از خانواده نعنائیان است. گیاه اسطوخودوس در آسیا، آفریقا و اروپا به‌ صورت طبیعی رشد می‌کند. علاوه بر خواص درمانی، از برخی از گونه‌‌های این گیاه برای تهیه اسانس و لوازم آرایشی استفاده می‌شود.

رایحه اسطوخودوس احساس سلامتی و آرامش را در بدن ایجاد می‌کند و موجب کاهش استرس، اضطراب و دردهای خفیف می‌شود. همچنین از اسطوخودوس برای درمان بی خوابی استفاده می‌کنند.

یکی دیگر از کاربردهای این گیاه استعمال موضعی روغن اسطوخودوس برای برطرف کردن سردردها است.

برای تهیه این چای کافی است یک قاشق چای‌ خوری از این گیاه را درون یک فنجان آب جوش ریخته و درب فنجان را با نعلبکی بپوشانید و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. سپس این نوشیدنی ضد استرس را به همراه عسل یا نبات نوش جان کنید.

 

  • دمنوش بابونه برای کنترل اضطراب و استرس

از دمنوش بابونه برای کاهش استرس و اضطراب استفاده می‌شود. این گیاه دارای ترکیباتی است که اثری فوق العاده بر روی گیرنده‌‌های مغزی می‌گذارد و آرامش عمیقی در بدن ایجاد می‌کند.

یکی از عوارضی که تجربه استرس و اضطراب به همراه دارد، برهم خوردن ریتم خواب و دچار شدن فرد به اختلالات خواب و در مرحله شدیدتر بی خوابی مفرط است. خود بی خوابی، موجب تشدید اضطراب شده و افسردگی در پی خواهد داشت. با نوشیدن دمنوش بابونه احساس آرامش بیشتری می‌‌کنید و همچنین خواب بهتری خواهید داشت. اگر می‌خواهید بهترین تجربه آرام بخشی از این گیاه را داشته باشید، توصیه می‌کنیم که دمنوش ترکیبی بابونه و اسطوخودوس را امتحان کنید.

 

hottea

 

  • نوشیدنی زعفران، درمان کننده استرس و اضطراب

زعفران خواصی فوق العاده ارزشمند، شادی آور و معجزه کننده دارد. از زعفران در موارد پزشکی و غذایی استفاده می‌شود. زعفران در کاهش استرس و اضطراب کاربرد فراونی دارد و با ایجاد شادی و نشاط به آرام شدن اعصاب کمک می‌کند. از زعفران دمنوش‌های مختلفی برای درمان استرس  و آرامش اعصاب تهیه می‌کنند.

 

  • دمنوش گل گاو زبان برای کنترل استرس

گل گاو زبان گیاهی خودرو بوده که در دامنه کوه‌های البرز رشد می‌کند. امروزه این گیاه را به شکل صنعتی نیز کشت می‌کنند. گل گاو زبان دارای گونه های زیادی است و برگ‌ها و گل‌های آن بخش‌های مصرفی این گیاه را تشکیل می‌دهند. دمنوش گل گاو زبان تأثیر فوق العاده‌ای در کنترل کردن استرس و اضطراب دارد و موجب آرامش اعصاب می‌شود.

مقداری گل گاو زبان را در قوری حاوی آب جوش ریخته و به مدت  10 دقیقه بر روی حرارت غیر مستقیم قرار داده و اجازه دهید دم بکشد. سپس رنگ بنفش زیبایی از آن خارج می شود که عصاره گل گاو زبان است. پس از دم کشیدن دمنوش، این نوشیدنی بی نظیر را به همراه لیمو ترش تازه، زعفران و عسل میل کنید.

  • چای سبز، نوشیدنی تسکین دهنده و مناسب برای کنترل استرس

با مصرف روزانه چای سبز احتمال ابتلا به افسردگی در افرادی که روزانه چهار فنجان از این چای را می‌نوشند، بسیار کمتر از افراد عادی است. نوشیدن چای سبز به عنوان نوشیدنی ضد استرس ، باعث افزایش ترشح هورمون‌‌های سروتونین و دوپامین در بدن می‌شود و از افسردگی و اضطراب در افراد جلوگیری می‌کند.

 

  • دمنوش هل برای کاهش استرس

هل گیاهی خوشبو، خوش طعم و کمی شیرین است. منشأ اصلی گیاه هل کشور هندوستان است، اما امروزه در سراسر جهان این گیاه کشت می‌شود. هل خواص آنتی‌باکتریال و آنتی‌اکسیدانی دارد که به حفاظت از سلول‌‌های مغز در برابر آسیب‌‌هایی که رادیکال‌ های آزاد به آن وارد می ‌کنند، کمک می‌کند. همچنین هل حاوی یک نوع فلاونوئید به نام کوئرستین است که به کاهش استرس و اضطراب کمک کرده و در فرد احساس آرامش ایجاد می‌‌کند.

برای تهیه دمنوش هل یک قاشق چای خوری هل کوبیده شده را به همراه یک فنجان آب جوش داخل قوری ریخته و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. سپس دمنوش را نوش جان کنید.

 

Elettaria-cardamom3

 

سخن پایانی

استرس زیاد و عدم کنترل آن، می‎‌‌تواند عواقب جبران ناپدیری برای انسان داشته باشد. استفاده از داروهای شیمیایی هم در طولانی مدت عوارض خواهد داشت. با این وجود می‌توان یکی از بهترین راه‌ها برای کنترل اضطراب را استفاده از نوشیدنی برای کاهش استرس دانست. در این مطلب معرفی چند نوشیدنی ضد استرس پرداختیم. از آن‌جایی که این نوشیدنی‌ها غالبا گیاهی هستند، عوارضی نداشته و به راحتی نیز قابل تهیه خواهند بود.


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

درجه بندی قهوه چیست؟

درجه بندی قهوه چیست؟

بهترین میزان و زمان مصرف آجیل در روز

بهترین میزان و زمان مصرف آجیل در روز

آیا نوشیدن قهوه باعث تقویت حافظه می شود؟

آیا نوشیدن قهوه باعث تقویت حافظه می شود؟

خواص کشمش سبز چیست؟

خواص کشمش سبز چیست؟

 بهترین دمنوش های افزایش اشتها کدام اند؟

بهترین دمنوش های افزایش اشتها کدام اند؟

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش