ادویه مرغ یکی از پرکاربردترین ادویه ها

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

ادویه مرغ یکی از پرکاربردترین ادویه ها

ادویه مرغ یکی از پرکاربردترین ادویه ها

آیا می دانستید که انتخاب یک ادویه ی خوش عطر و بو و سالم و ارگانیک تا چه حد می تواند بر روی طعم غذات اثر گذار باشد. ادویه ی سالم و ارگانیک نه تنها روی غذات اثر گذار است بلکه می تواند خواص درمانی زیادی هم داشته باشد.

در این مقاله از موراتوس اطلاعاتی در رابطه با ادویه مرغ که یکی از پرکاربردترین ادویه هاست ارائه می دهیم با ما همراه باشید.

 

ادویه مرغ یکی از پرکاربردترین ادویه ها

یکی از غذاهای پرکاربرد و مجلسی ایرانی، طبخ مرغ به روش های و مدل های مختلف است. که اگه در همان ابتدای کار با ادویه ایی مناسب طعم دار شود به طور قطع نتیجه ی نهایی غذا هم فوق العاده خواهد بود. حتما دوست دارید بدانید بهترین ادویه مرغ چیست؟

  • ادویه ی مرغ مخصوص
  • ادویه ی کشمیری
  • ادویه ی عثمانی

 

ادویه مرغ یکی از پرکاربردترین ادویه ها

 

ادویه ی مخصوص مرغ

که از ترکیب ادویه های مثل (آویشن ،ریحان، رزماری، جعفری، هل سبز، زیره ی سبز، فلفل قرمز، فلفل سیاه، پودر سیر، پودر گوجه، پودر زعفران، جوز هندی، پودر میخک، پودر پیازو…) هست. این ادویه ها و ترکیبات صرفا برای خوش عطر و طعم کردن غذا نیست. بلکه کاربرد درمانی هم دارد. مثلا پودر گوجه باعث کاهش بیماری های قلبی می شود و از ابتلا به برخی انواع سرطان ها جلوگیری می کند. یا جوز هندی که یه ضد التهابه، استخون ها رو محکم می کنه، باعث تقویت دستگاه ایمنی می شود.

 

ادویه ی کشمیری

در جدول ارزشی بهترین ادویه برای مرغه اما بیشتر برای پخت جوجه کباب استفاده می شود. اگه می خواهید یک جوجه کباب با طعم متفاوت و عالی را تجربه کنید کافیست که از ادویه ی کشمیری استفاده کنید. این ادویه از ترکیباتی مثل تخم گشنیز، گرانول، پاپریکا و زیره تشکیل شده است. شما با مصرف ادویه ی کشمیری فقط یک جوجه کباب خوش عطر و طعم رو تجربه نمی کنید، بلکه خواص زیادی برای بدن دارد مثلا قند خون رو کنترل می کنه، سوءهاظمه را برطرف می کند، سرشار از آهن است و فشار خون رو تنظیم می کند.

 

ادویه ی عثمانی

از ترکیب (زردچوبه، زعفرون، سماق، آویشن، پاپریکا، فلفل قرمز، فلفل سیاه، جوز هندی، زنجبیل، زیره، تخم گشنیز) تشکیل شده است. که این ادویه ی عثمانی جدای از اینکه بهترین ادویه برای مرغ است خواص درمانی زیادی هم دارد. به عنوان نمونه زنجبیل موجود توی این ادویه باعث بر طرف شدن مشکلات گوارشی می شود، اسهال و استفراغ را از بین می برد، گاز و نفخ معده را نابود می کند. و یا پاپریکای موجود در این ترکیب گردش خون رو بهبود می بخشد.

 

طریقه ی مصرف ادویه ی مرغ

در قسمت بالا شما را با بهترین ادویه برای مرغ که شامل سه تا از بهترین و مفید ترین و در عین حال پرخاصیت ترین ادویه های کاربردی در پخت غذا بود آشنا کردیم. اما بد نیست که با طریقه و نحوی مصرف آن ها هم آشنا شوید. اینکه کی و کجا ادویه را به غذا اضافه کنید تا حد خیلی زیادی می تواند روی طعم غذات اثر گذار باشد.

ادویه ی مرغ مخصوص: بعد از اینکه مرغ رو سرخ کردی به مرغ اضافه کنید.

ادویه ی کشمیری: شما می توانید از این ادویه برای طعم دار کردن جوجه کباب استفاده کنید. برای همین کافیه که مقداری از این ادویه رو متناسب با میزان مرغ مصرفی در ترکیبات سس مخصوص جوجه کباب ریخته و از یه طعم جدید و فوق العاده لذت ببرید. برای اینکه جوجه کباب بهتر طعم ادویه رو به خودش جذب کند چند ساعت اجازه دهید تکه های مرغ در سس حاوی ادویه ی کشمیری حسابی استراحت کند.

ادویه ی عثمانی:شما می تواند در حین پخت انواع خوراک و سوپ و پیش غذا و حتی تهیه برخی سس ها ار این ادویه استفاده کنید.

 

طریقه ی مصرف ادویه ی مرغ

 

نکاتی برای خوش طعم شدن مرغ

برای داشتن یک مرغ خوش رنگ و لعاب و جذاب صرف استفاده از بهترین ادویه ی مرغ کافی نیست. چگونه پختن مرغ هم مهم است.

اول از همه سعی کن از مرغ تازه استفاده کنید.

سپس متناسب به میل خودت انتخاب کنید که می خواهید مرغ را با پوست بپزید یا بدون پوست .

مرغ را پیش از پخت با ادویه ی مورد نظر به همراه کمی آب و نمک مزه دار کنید. سپس داخل ظرف مورد نظرت قرار داده و اگه دیدید با این وجود هنوز بوی زهم مرغ به صورت کامل از بین نرفته مقداری آب به آن اضافه کنید و چند تکه برگ بو یا چوب دارچین و پیاز و حتی هویج داخل آب انداخته و اجازه دهید چند جوش بزند و بوی زهمش کامل گرفته شود.

اگه از مرغ منجمد استفاده می کنید چند ساعت قبل از پخت مرغ رو از فریزر خارج کنید و اجازه دهید که مرغ داخل یخچال به صورت طبیعی یخ زدایی شود.

از مرغ با استخون استفاده کنید زیرا طعم غذات را بهتر می کند.

اگر که شما در دسته افرادی هستید که بعد از طعم دار کردن مرغ از سس مخصوص استفاده می کنید می توانید بعد از اینکه مرغ را با بهترین ادویه برای مرغ طعم دار و سرخ کردید دو قاشق غذا خوری رب گوجه رو با کمی روغن وپودر پاپریکا و کمی زعفران و فلفل سیاه تفت داده و به مرغ اضافه کنید.

 

سخن پایایی

نقش ادویه ها در غذا تنها برای خوشمزه کردن آن نیست و گاهی این ادویه ها خواص درمانی نیز دارند. در این مقاله از موراتوس به معرفی ادویه های مرغ و نکاتی برای خوشمزه تر کردن طعم این غذا ارائه دادیم.


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

تشخیص اصل بودن عرقیات گیاهی هنگام خرید!

تشخیص اصل بودن عرقیات گیاهی هنگام خرید!

کدام عرقیات درمان قطعی چربی خون اند؟

کدام عرقیات درمان قطعی چربی خون اند؟

هر بیماری با کدام عرق گیاهی درمان میشود؟

هر بیماری با کدام عرق گیاهی درمان میشود؟

عرقیاتی که برای سلامت و زیبایی پوست مفید اند!

عرقیاتی که برای سلامت و زیبایی پوست مفید اند!

تفاوت پسته اکبری و احمدآقایی در چیست؟

تفاوت پسته اکبری و احمدآقایی در چیست؟

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش