ادویه باربیکیو چیست؟

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

ادویه باربیکیو چیست؟

ادویه باربیکیو چیست؟

دستور تهیه و ترکیبات ادویه باربیکیو، متنوع‌تر از آن چیزی است که بتوان تصور کرد. شاید بتوان گفت هر کسی که ذوق و خلاقیت آشپزی به خصوص در حوزه کباب دارد، دستور شخصی خود را هم برای مزه‌دار کردن گوشت به کار می‌برد. با این وجود بعد از آزمون و خطاهایی که یک تاریخ سابقه دارد، یک ترکیب ثابت به عنوان چاشنی گوشت شناخته شده است. خیلی از ترکیب‌های دیگر با الهام از همین ترکیب تهیه می‌شوند. در این مقاله سعی داریم تا درباره ادویه باربیکیو اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم. همچنین در خصوص ادویه، تاثیر آن روی سلامتی بدن، ترکیبات به کار برده شده در ادویه باربیکیو و خواص آن ها، کاربرد ادویه باربیکیو در انواع مواد غذایی، ادویه همبرگر و گوشت باربیکیو مطالب جامعی را ارائه نماییم.

ادویه باربیکیو چیست؟

باربیکیو از چاشنی هایی است که در مواد غذایی سرخ شده و یا گریل به کار برده می شود. چاشنی لذیذ آن، طعم به یاد ماندنی از خوشمزه ترین خوراکی ها را در ذهن هر فرد ثبت می کند.

به طور معمول سرآشپزها برای موادغذایی مانند سیب زمینی تنوری و یا سرخ شده از ادویه باربیکیو استفاده می کنند. همچنین برای تهیه و طبخ انواع فست فودها، سس های تند و یا برای طعم دار کردن نیمرو این ادویه را مصرف می کنند.

تمامی مزه ها در کنار ادویه سبب گردیده که یک چاشنی بی همتایی را بسازد. اغلب سرآشپزان سعی می کنند تا برای متفاوت تر و یا طعم دار کردن خوراکی ها بعد از طبخ، کمی ادویه باربیکیو به آن اضافه کنند. سرآشپزان حرفه ای برای کبابی کردن و یا گریل گوشت قرمز و مرغ، این ادویه پرکاربرد را به آن اضافه می کنند.

اجزای تشکیل دهنده ادویه باربیکیو چیست؟

ادویه باربیکیو شامل:

شکر قهوه ای 2) پودر سیر 3) نمک دریا 4) زیره سبز 5) فلفل سفید و سیاه 6) پودر خردل 7) پودر گشنیز 8) فلفل قرمز 9) دارچین

تشکیل شده است. در صورتی که تمامی این ادویه جات را در منزل داشته باشید، با کمی دقت و به میزان مناسب از هر یک می توانید ادویه باربیکیو را آماده و در مواد غذایی مناسب برای مطبوع کردن آن ها استفاده کنید. به دلیل این که از ادویه های معطر متنوعی در ادویه باربیکیو به کار برده شده است، علاوه بر خوش طعم کردن مواد غذایی دارای خاصیت بسیار زیادی است. شیوه مصرف ادویه باربیکیو چیست؟

شیوه مصرف ادویه باربیکیو چیست؟

شیوه مصرف ادویه باربیکیو چیست؟

برای این که بتوانید از طعم بی نظیر چاشنی ادویه باربیکیو در تهیه و طبخ مواد غذایی بهره مند شوید، در وهله نخست بایستی یک تا دو قاشق از ادویه باربیکیو را همراه با سایر افزودنی ها نظیر آب لیمو، روغن و ماست به مرغ و یا گوشت خود بیفزایید.

بایستی مدتی پیش از طبخ مواد غذایی اجازه دهید تا تمامی طعم های موجود در ادویه های استفاده شده در ادویه باربیکیو جذب گوشت شما شود.

سپس گوشت را میان یک توری قرار دهید و گریل کنید. گوشتی که به این صورت تهیه و طبخ می گردد، دقیقاً مزه و طعم گوشت های دودی و یا کبابی را می دهند.

شیوه های نگهداری ادویه باربیکیو چیست؟

برای مراقبت بهتر از ادویه باربیکیو و حفظ چاشنی بهتر است به نکاتی که در زیر متذکر می شویم، دقت کنید:

باید این جادوی مزه و ادویه ی خوش طعم را در مکانی خشک و خنک نگهداری کنید و از قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید خودداری کنید.

ادویه باربیکیو بایستی در ظروف شیشه ای بدون نفوذ هوا و رطوبت به داخل آن نگهداری شود تا از این طریق طعم و مزه تمامی ادویه ها در آن محفوظ بماند.

مدت نگهداری این ادویه حداقل شش ماه بوده که برای نگهداری بیشتر آن، ممکن است ادویه باربیکیو مزه خود را به تدریج از دست دهد.

دقت به شیوه های نگهداری ادویه باربیکیو سبب می گردد که شما بتوانید از طعم بی نظیر این ادویه نهایت لذت را ببرید و برای مزه دار کردن مواد غذایی از آن بهره مند شوید.

خواص ادویه باربیکیو چیست؟

کربوهیدرات، چربی و پروتئین از خواص موجود در این ادویه بی نظیر است. این چاشنی جادویی برای آشپزی پیشرفته سعی نموده تا محصولات غذایی مطلوب را در راستای تهیه و طبخ آسان و سریع در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد تا از این طریق متنوع ترین مزه ها را به وجود آورد. ادویه های استفاده شده در این چاشنی بدون مواد نگهدارنده بوده و مصرف آن سبب ارتقای کیفیت زندگی مدرن می شود.

این طعم دهنده بی نظیر و سالم که برخی از مواد تشکیل دهنده در آن ممکن است پودر شده مواد طبیعی باشد، می تواند مناسب ترین انتخاب برای تهیه یک غذای بی نظیر در مهمانی ها محسوب شود.

برای این که تمام وقت خود را برای مزه دار کردن گوشت و مرغ کنید، با این طعم دهنده بی نظیر می توانید طعمی خاص را در کمترین زمان به مواد کبابی و یا استیک ببخشید. از خاصیت دیگر موجود در این ادویه می توان به این مورد اشاره کرد که چاشنی فوق چربی مواد غذایی را تجزیه و در نتیجه هضم آن را در افراد راحت تر می کند.

ادویه باربیکیو سبب افزایش متابولیسم بدن و همچنین گردش خون می شود. بنابراین می تواند سبب مهار چربی و کلسترول خون در افراد شود. ترکیب ادویه های ایرانی به ادویه فوق به دلیل خاصیت درمانی و طعم دهنده قوی سازگار و مناسب برای هر ذائقه است.

سخن پایانی

ادویه ها موادی هستند که باعث خوشمزه تر شدن و لذیذتر شدن غذاها خواهند شد. یکی از پرکاربردترین ادویه های غذایی، ادویه باربیکیو است. شما می توانید ترکیبات اولیه این ادویه را از هر عطاری که صلاح می دانید خریداری کرده و در خانه این ادویه را آماده کنید. برای این کار کافی است تا تمامی مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کرده و آن ها را میکس کنید.


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آشنایی با انواع پسته و خواص آنها

آشنایی با انواع پسته و خواص آنها

طرز تهیه هات چاکلت رژیمی

طرز تهیه هات چاکلت رژیمی

بهترین زمان مصرف چای سبز

بهترین زمان مصرف چای سبز

پیاز زعفران چیست؟

پیاز زعفران چیست؟

عوارض مصرف بیش از حد چای سبز

عوارض مصرف بیش از حد چای سبز

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش