اغلب چای های خارجی برای کدام کشور است؟

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

اغلب چای های خارجی برای کدام کشور است؟

اغلب چای های خارجی برای کدام کشور است؟

چای یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در سرتاسر جهان به شمار می رود. در ایران نیز این نوشیدنی جایگاه ویژه ای دارد.کشورهای زیادی این نوشیدنی محبوب را تولید می کنند و ما در این مقاله از فروشگاه اینترنتی موراتوس قصد داریم تا اطلاعاتی در رابطه با اینکه اغلب چای های خارجی برای کدام کشور است؟ ارائه دهیم.

پس اگر قصد خرید چای خارجی را دارید ما همراه باشید.

 

اغلب چای های خارجی برای کدام کشور است؟

در جهان حدود ۶۲ کشور را می توان نام برد که به تولید چای می پردازند. مزارع چای در این کشور ها بسیار زیاد است که می تواند تبدیل به یکی از نواحی پرگردشگر شود. در این میان، ۱۰ کشور در دنیا به خاطر دارا بودن مزارع چای بی نظیر و منظره هایی که این مزارع ایجاد کرده اند، معروف هستند. تولیدات چای در این کشورها از تولیدات و صنایع اصلی بوده و همچنین جدای از بحث صادرات در صنعت گردشگری کشاورزی و طبیعت گردی هم حرفی برای گفتن دارند.  اگر قصد خرید چای را دارید و دوست دارید بدانید اغلب چای های خارجی برای کدام کشور است؟  این بخش از مقاله را از دست ندهید.

 

  • بنگلادش Bangladesh

بر اساس این دسته بندی در میان بهترین مزارع چای جهان بنگلادش رتبه دهم را به خود اختصاص داده است. کشور بنگلادش با تولید ۸۱۸۵۰ تن چای در سال رتبه دهم را کسب کرده است. بنگلادش مزارعی در حدود ۱۵۰ مزرعه کشت چای دارد که در نواحی شمالی و شرقی کشور قرار گرفته است. بیش از ۳۰۰ هزار نفر بر روی مزارع کشت چای مشغول به کار هستند. تولید چای در بنگلادش در سال های اخیر به طور پیوسته ای افزایش یافته ولی انتظار می رود که تولید چای جهان در بنگلادش برای سراسر جهان، کمترین میزان را به خود اختصاص دهد.

 

  • ایران Iran

کشور عزیزمان ایران هم در این لیست قرار گرفته و رتبه نهم را به خود اختصاص داده است. تولید پرفروش ترین چای خارجی در ایران ۱۰۰ هزار و ۵۸۰ تن می باشد. قهوه تا پایان قرن بیستم نوشیدنی گرم ایرانی، محسوب می شد. با این حال، موقعیت دور کشور تولید کننده قهوه و صادرات سخت دانه های قهوه از این کشورها، ایران را به سمت جایگزین کردن چای به جای قهوه سوق داد. علاوه براین ارتباط بیشتر ایران از طریق جاده ابریشم با کشور چین واردات چای را ساده تر می کرد.

چای به سرعت در ایران محبوب شد و در سال ۱۸۸۲ با ورود نحوه کاشت چای به ایران از هند توسط محمد میرزا که به “کاشف السلطنه”  معروف بود، ایرانیان توانستند مزارع چای خود را داشته باشند. امروزه برای دیدن بهترین مزارع چای جهان می توان به مناطق شمالی ایران سفر کرد. امروزه ۳۲۰۰۰ هکتار مزارع چای بر روی تپه های شمال ایران وجود دارد. این تپه ها جزو بهترین مزارع چای جهان برای سفر هستند.

 

اغلب چای های خارجی برای کدام کشور است؟

 

  • میانمار Myanmar

در ادامه مقاله ی اغلب چای های خارجی برای کدام کشور است؟ باید به کشور ویتنام اشاره کنیم. در کشور میانمار سالانه ۱۰۴ هزار و ۷۴۳ تن چای تولید می شود. بسیاری از مزارع چای در قسمت های مرزی ایالت شان (Shan State) قرار دارند که به مرزهای کشور چین بسیار نزدیک هستند. با اینکه این کشور در این سال ها دچار جنگ داخلی شده است اما با گسترش کشت ارکانیگ محصولات چای خود توانسته رتبه هشتم را به خود اختصاص دهد.

 

  • اندونزی  Indonesia

اندونزی در دهه ۱۷۰۰ تولید چای خود را آغاز کرد. این کشور به وسیله استعمارگرایان هلندی با کشت این محصول آشنا شدند. در سال ۲۰۱۷، اندونزی توانست ۱۳۹،۳۶۲ تن چای تولید کند که بیشتر آن به خارج از کشور صادر شد. اندونزی بر روی چای سیاه تمرکز دارد و کمی چای سبز هم تولید می کند. در این کشور مزارع چای دیگری نیز وجود دارد که به خوبی در جهان شناخته شده نیست.

 

  • ترکیه Turkey

از جمله کشورهایی که بهترین مزارع چای جهان را در خود جایی داده است می توان به ترکیه اشاره کرد. این کشور در سال ۲۰۱۷ حدود ۲۳۴ هزار تن برگ چای تولید کرد. اگر می خواهید به تماشای مزارع چای در ترکیه بروید، باید به مناطق روستایی در نزدیکی شهر ریزه (Rize) و در کنار دریای سیاه بروید.

 

اغلب چای های خارجی برای کدام کشور است؟

 

  • ویتنام Vietnam

تولید چای در ویتنام در سال ۱۸۸۰ آغاز شد، زمانی که فرانسوی ها اولین گیاه  چای را در Pho Tho کاشتند. تولید چای در این کشور به سرعت گسترش یافت و طی ۵۰ سال، ویتنام محصولات خود را به اروپا و آفریقا صادر کرد. در زمان جنگ ویتنام، صنایع چای آن به طرز قابل ملاحظه ای رو به زوال گذاشت. مزارع چای ویتنام تا سال ۲۰۱۷ توانستند سالانه ۲۶۰ هزار تن چای تولید کنند.

 

  • سریلانکا Sri Lanka

اغلب چای های خارجی برای کدام کشور است؟ سریلانکا یکی از این کشور هاست. چای سریلانکا با روش کاشت کانتور تولید می شود که در آن بوته ها در خطوط مشخصی بر روی زمین کاشته می شوند. این نوع کشت چای نظم دیدنی را در میان بهترین مزارع چای جهان ایجاد می کند. سریلانکا که قبلا به نام سیلان شناخته می شد، سه نوع اصلی چای را تولید می کند: سیلان سیاه، سیلان سبز و چای سفید سیلان. تولید چای این کشور، در حال حاضر یکی از بزرگترین صنایع این جزیره است و بیش از یک میلیون کارگر سریلانکایی در این مزارع مشغول به کار هستند.

 

  • کنیا Kenya

بر خلاف بسیاری از کشورهای دیگر که مزارع بسیار بزرگی برای کشت چای دارند، کنیا از مزارع کوچک و محلی چای برخوردار است. حدود ۹۰ درصد چای تولید شده در مزارع کوچکی کمتر از یک هکتار تولید می شود. کشور کنیا با تمرکز بر روی نوآوری، تحقیق و توسعه در صنعت چای، به دنبال حفظ رقابت است. آن ها پیشرو در تولید انواع جدید و بهتر گیاه چای هستند که حتی در برابر تغییرات آب و هوایی نیز مقاوم باشد. همچنین عنوان تولید چای های هنری از کشور کنیا برخواسته است.

 

  • هند India

دومین تولید کننده بزرگ چای در جهان کشور هند است که به طور متوسط سالانه ۱،۳۲۵،۰۵۰ تن تولید می کند. یکی از پرطرفدارترین ترکیات چای، چای تند است که در شمال هند تولید می شود و با شیر مصرف می شود. با این حال، هند نیز منحصرا دمنوش های گیاهی محبوب مانند دمنوش و چای دارجلینگ را نیز تولید می کند.

هند مقدار زیادی گیاه چای تولید می کند اما مهم این است که آن ها ملتی بیش از یک میلیارد نفر و علاقه مند به نوشیدنی چای هستند. در نتیجه، بیش از ۷۰ درصد از چای تولیدی این کشور توسط مردم آن مصرف می شود و چای کمتری برای صادرات باقی می ماند.

 

اغلب چای های خارجی برای کدام کشور است؟

 

  • چین China

کشور چین رتبه نخست را در تولید چای جهان دارد. همچنین بزرگ ترین و بهترین مزارع چای جهان بر روی تپه های چین دیده می شود. چندین گونه از گیاه چای همانند چای سبز، چای اولونگ (oolong)، چای سفید، پو-اره (pu-erh)،  چای زرد و چای جاسمین و چندین گونه چای دیگر در این کشور تولید می شود. چین به طور قابل توجهی بزرگترین تولید کننده چای در جهان است و سالانه ۲،۴۷۳،۴۴۳ تن چای تولید می کند. کشور چین در سال ۲۰۱۷ میلادی حدود ۳۰-۳۵ درصد کل تولید جهان را تولید می کند.

 

سخن پایانی

در این مقاله به این سوال که اغلب چای های خارجی برای کدام کشور است؟ پاسخ دادیم و در یافتیم که چین بزرگ ترین تولید کننده ی چای در جهان است با تولید انواع چای توانسته رتبه ی نخست را از آن خود کند.

X


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

کالری یک خرما چقدر است؟

کالری یک خرما چقدر است؟

12 تا از بهترین خواص توت خشک برای سلامتی بدن شما

12 تا از بهترین خواص توت خشک برای سلامتی بدن شما

آیا پسته چربی دارد؟ چربی موجود در پسته مضر است یا مفید؟

آیا پسته چربی دارد؟ چربی موجود در پسته مضر است یا مفید؟

پسته خام چه خاصیتی دارد؟ 10 خاصیت شگفت انگیز پسته خام

پسته خام چه خاصیتی دارد؟ 10 خاصیت شگفت انگیز پسته خام

معرفی 8 تا از بهترین دمنوش ها برای سلامتی بدن که واجب اند!

معرفی 8 تا از بهترین دمنوش ها برای سلامتی بدن که واجب اند!

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش