طرز تهیه قهوه دالگونا با قهوه فوری

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

طرز تهیه قهوه دالگونا با قهوه فوری

طرز تهیه قهوه دالگونا با قهوه فوری

قهوه دالگونا یک قهوه آماده تهیه شده از ضرب قهوه فوری شیرین شده به صورت کف غلیظ است که در این مقاله به طرز تهیه قهوه دالگونا با قهوه فوری خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

 

لیست مطالب:

 

 

قهوه دالگونا چیست؟

قهوه دالگونا که آن را به عنوان قهوه همزده یا کاپوچینو دسی نیز می شناسند قهوه ای آماده درست شده از ضرب قهوه فوری شیرین شده به صورت کف غلیظ می باشد. قهوه دالگونا در اوایل سال 2020 موضوع یک چالش اینترنتی ویروسی بود. نام “Dalgona” که تحت آن بیشتر شناخته شده است برگرفته شده از زبان کره ای است. نام استفاده شده برای یک میان وعده تافی لانه زنبوری که توسط فروشندگان خیابانی در کره فروخته می شود و گفته می شود کف شیرین نوشیدنی یادآور آن است. در ادامه با طرز تهیه قهوه دالگونا با قهوه فوری آشنا خواهیم شد.

 

طرز تهیه قهوه دالگونا با قهوه فوری

طرز تهیه دالگونا کافی آن‌قدر آسان است که در هرجایی مانند خانه، محل کار، مهمانی و حتی مسافرت، می‌توانید آن را تهیه کنید. اگر طرفدار نوشیدنی با شیر و قهوه هستید، دالگونا کافی نوشیدنی محبوب شما می‎شود.

 

  • تهیه قهوه دالگونا روش اول

برای تهیه قهوه دالگونا به مواد زیر نیاز داریم:

 

پودر قهوه فوری: 4 قاشق غذاخوری

شکر: 4 قاشق غذاخوری

آب گرم: 4 قاشق غذاخوری

شیر: 2 لیوان

یخ: به مقدار لازم

 

در مرحله اول، پودر قهوه و شکر را در ظرف بریزید و مخلوط کنید  و به آن آب گرم را اضافه کنیدو با همزن برقی هم بزنید تا به حالت خمیری درآید.

برای آن‌که نوشیدنی شما خنک باشد، ابتدا در دو لیوان به مقدار دلخواه یخ بریزید و روی آن سرخالی شیر بریزید و مواد آماده شده را به آرامی به شیر اضافه کنید. برای تزیین آن می‎توانید از پودر قهوه استفاده کنید.

نوشیدنی‎های کافئین‌دار برای افرادی‌که در طول روز انرژی کافی برای انجام کارهای خود ندارند، بسیار مناسب است. اگر کار می‎کنید و به نوشیدنی‌های کافئین‌دار علاقه‎ی زیادی دارید می‌توانید برای خود انواع قهوه درست کنید. یکی از قهوه‌های پرطرفدار تهیه قهوه با پودر کاکائو است که در حداقل زمان می‌توان آن را آماده کرد.

 

مواد لازم برای تهیه دالگونا کافی

آب جوش: ۲ قاشق غذاخوری

شکر: ۲ قاشق غذاخوری

قهوه فوری: ۲ قاشق غذاخوری

شیر: به میزان پرکردن لیوان

 

  • روش دوم برای طرز تهیه دالگونا با پودر قهوه

برای طرز تهیه دالگونا با پودر قهوه کافی ابتدا همه موارد موردنیاز را تهیه کنید. در نظر بگیرید که مقادیر گفته شده، اندازه‌های استاندارد برای تهیه این نوع قهوه هستند، اما می‌توانید میزان شیرینی آن را باتوجه‌ به ذائقه و سلیقه خودتان کمی تغییر دهید.

آب جوش، قهوه فوری و شکر را درون یک لیوان بریزید و به کمک یک همزن برقی یا دستی کوچک، شروع به‌هم‌زدن آن کنید. اگر همزن ندارید، می‌توانید آن را درون یک بطری کوچک دربسته بریزید و مدتی با سرعت و پشت‌سرهم آن را تکان داده و هم بزنید.

 

این کار اصلی‌ترین مرحله تهیه دالگونا کافی است که ممکن است کمی زمان بگیرد.

اما در نهایت مخلوط شکر، آب جوش و قهوه فوری، تبدیل به یک مایع غلیظ، یک‌دست و خمیری بسیار خوش‌رنگ می‌شود. پس از این مرحله، مقدار دلخواهی از شیر را درون یک لیوان بریزید و مایع خمیری شکل را روی آن بریزید. اگر دوست دارید نوشیدنی شما خنک باشد، می‌توانید چند قطعه کوچک یخ را هم به آن اضافه کنید. همچنین برای کسانی که شیر گرم را بیشتر دوست دارند، این امکان وجود دارد که ابتدا شیر را گرم و سپس مخلوط خمیری را به آن اضافه کنند!

در نهایت باید گفت دالگونا کافی یک خوراکی بی‌نظیر، ساده و جذاب است که در هر مرحله می‌تواند با ذائقه شما هماهنگ شود!

اگر علاقه شما بیشتر سمت نوشیدنی‌های خنک است، می‌توانید به مقاله بهترین نوشیدنی‌های سرد دنیا سر بزنید و نوشیدنی‌های خنک و پرطرفدار دنیا را بشناسید.

 

  • طرز تهیه قهوه دالگونا با نسکافه

شکر، نسکافه و آب جوش را مخلوط می‌کنیم: در یک ظرف شکر، پودر نسکافه و آب جوش را مخلوط می‌کنیم. سپس با همزن برقی یا دستی به مدت ۱۰ دقیقه هم می‌زنیم تا پوک شود و فرم پفکی بگیرد. (با همزن برقی زمان کم‌تری می‌برد)

فوم نسکافه را به شیر اضافه می‌کنیم: شیر گرم یا سرد را به دلخواه، به اندازه دو سوم لیوان مورد نظر می‌ریزیم و با قاشق فوم نسکافه را به آن اضافه می‌کنیم. اگر می‌خواستید قهوه را سرد سرو کنید درون شیر چند تکه یخ بیندازید.

د‌الگونا را تزیین و سرو می‌کنیم: می‌توانیم با پودر دارچین یا نسکافه دالگونا را تزیین و سرو کنیم.

 

سخن پایانی

دالگونا کافی یکی از محبوب‌ترین کافی‌ها و خوراکی‌هایی است که در سال ۲۰۲۰ به شهرت جهانی رسید. طرز تهیه دالگونا کافی به‌عنوان یک خوراکی خوشمزه، بسیار آسان است و زمان کمی برای آماده‌شدن نیاز دارد. این قهوه خوشمزه را به‌صورت خنک برای روزهای تابستان و گرم برای پاییز و زمستان نوش جان کنید و از طعم بی‌نظیرش لذت ببرید.


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

کالری یک خرما چقدر است؟

کالری یک خرما چقدر است؟

12 تا از بهترین خواص توت خشک برای سلامتی بدن شما

12 تا از بهترین خواص توت خشک برای سلامتی بدن شما

آیا پسته چربی دارد؟ چربی موجود در پسته مضر است یا مفید؟

آیا پسته چربی دارد؟ چربی موجود در پسته مضر است یا مفید؟

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش