7 تا از بهترین دمنوش های گیاهی برای درد پریود کدام اند؟

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

7 تا از بهترین دمنوش های گیاهی برای درد پریود کدام اند؟

7 تا از بهترین دمنوش های گیاهی برای درد پریود کدام اند؟

اکثرا خانم ها دوران پریودی خود را با اختلالات عصبی، روحی و به سختی با درد هایی نظیر: کمر درد، دل درد، پا درد و حتی در برخی موارد استخوان درد میگذرانند. عامل این اختلالات و دردهای جسمی فعالیت هورمون ها و انقباضات رحم و ... میباشد. شما خانم های عزیز میتوانید به دور از درمان های شیمیایی خرید انواع دمنوش های گیاهی و استفاده از آن ها به کاهش درد پریود در این دوران سخت و دردناک کمک بسیاری کنید.

در این مقاله فروشگاه اینترنتی موراتوس قصد دارد 7 تا از بهترین دمنوش های گیاهی برای درد پریود را به شما عزیزان معرفی کند.

 

 

7 تا از بهترین دمنوش های گیاهی برای درد پریود

 

 

بهترین دمنوش های گیاهی برای درد پریود: دمنوش مریم گلی

 

مریم گلی از پر خاصیت ترین گیاهان در دسته ی نعنائیان است طبع این گیاه گرم و خشک است و با  فیتواستروژن های طبیعی که دارد روی هورمون های بدن تأثیر می گذارد.

این دمنوش با متعادل کردن هورمون ها و تحریک سیستم انسدادی چرخه ی قاعدگی را تنظیم میکند و مشکلات نفخ، تغییرات خلق و خو و گرفتگی و درد عضلانی و انواع دردها در زمان پریود را تسکین میبخشد. دمنوش مریم گلی استروژن را تنظیم میکند و میتواند سلامت رحم را مدتها تضمین کند.

از دیگر فواید دمنوش مریم گلی برای رحم رفع کیست تخمدان، کاهش علائم یائسگی، گر گفتگی، خواص ضد میکروبی و ضد التهابی و درمان عفونت های رحمی است.

 

 بهترین دمنوش های گیاهی برای درد پریود: دمنوش مریم گلی

 

روش استفاده از مریم گلی

با اینکه روش های مختلفی برای استفاده از این گیاه وجود دارد اما یکی از بهترین روش ها استفاده از دمنوش این گیاه است. میتوان برگهای تازه یا خشک شده ی مریم گلی را در قوری ریخته آب جوش آمده را به آن اضافه کنید و بعد از گذشت 10تا 15 دقیقه این دمنوش پر خاصیت را در دوران پریود نوش جان کنید.

 

نکات احتیاطی

 

  • به دلیل تاثیر گذاری دمنوش مریم گلی بر هورمون ها و انقباضات رحمی زنان باردار و شیرده قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنند.
  • به دلیل تداخل دارویی که با داروهای آرامبخش و ضد تشنج دارد افرادی که بیماری خاص دارن یا داروی خاصی مصرف میکنند قبل از استفاده از این دمنوش با پزشک خود مشورت کنند.
  • مصرف بیش از حد هر مواد خوراکی میتواند مشکل ساز باشد همچنین مصرف بیش از حد این دمنوش پر خاصیت هم میتواند مشکلاتی همچون سرگیجه، سردرد، استفراغ و... به همراه داشته باشد به هنگام بروز این مشکلات به پزشک مراجعه کنید.

 

 

بهترین دمنوش های گیاهی برای درد پریود: دمنوش برگ تمشک قرمز

 

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که از نوشیدن دمنوش های گیاهی لذت میبرید به شما پیشنهاد میدهم از خواص دمنوش برگ تمشک قرمز غافل نشوید. بدن خانم ها توسط هورمون ها تنظیم میشود دو هورمون استروژن و پروژسترون در دوران پریودی دچار اختلال میشوند. دمنوش برگ تمشک قرمز با مواد معدنی همچون B6 ، کلسیم ، پتاسیم ، منیزیم ، آهن ، ویتامین های مینرال و خواص آنتی کسیدانی که دارد به تنظیم هورمون ها کمک میکند و مشکلات دوران پریود را کاهش میدهد.

از دیگر مزایای این دمنوش کاهش درد پریود و کاهش خونریزی های شدید پریودی است. همچنین آهن موجود دراین دمنوش میتواند جبران کننده ی آهن از دست رفته در زمان پریودی باشد. نوسانات خلق و خو و گرفتگی عضلات در دوران پریودی را کاهش میدهد و در دوران بارداری درد زایمان را کم میکند و از سقط جنین جلوگیری میکند.

 

 بهترین دمنوش های گیاهی برای درد پریود: دمنوش برگ تمشک قرمز

 

روش استفاده از برگ تمشک قرمز

 

مقداری از برگ تمشک قرمز را در فنجان بریزید و آب جوشیده به آن اضافه کنید درب فنجان را بگدارید تا دم بکشد بعد از گذشت 5 دقیقه دمنوش را صاف کرده و با عسل میل کنید همچنین میتوانید دمنوش را در یخچال قرار دهید و خنک بنوشید.

 

نکات احتیاطی

 

  • زیاده روی در مصرف این دمنوش در دوران پریودی تعداد دفعات آن را زیاد میکند.
  • مصرف بیش از حد باعث اسهال و استفراغ ، خواب آلودگی و مشکلات تنفسی میشود.
  • زنانی که سابقه ی سزارین داشتند یا دکتر زایمانشان را سزارین تشخیص داده از مصرف این دمنوش خودداری کنند.
  • از نوشیدن این دمنوش در سه ماه اول بارداری خودداری کنید.

 

بهترین دمنوش های گیاهی برای درد پریود: دمنوش ریحان

 

از گذشته تا به امروز ریحان داری با خواص دارویی بالا شناخته شده. طبع این گیاه گرم و خشک است. میتوان با استفاده ی درست از این گیاه پرخاصیت سلامتی رحم را تضمین کرد. دمنوش ریحان ضد اسپاسم بوده وتسکین دهنده ی انواع دردهاست از جمله درد پریود. با خاصیت ضد قارچی و ضد التهابی این دمنوش میتوان از شر عفونت های قارچی رحم خلاص شد. از دیگر خواص این دمنوش تامین آهن بدن، متعادل کردن هورمون ها تقویت عضلات رحم و... میتوان اشاره کرد.

 

 بهترین دمنوش های گیاهی برای درد پریود: دمنوش ریحان

 

روش استفاده از دمنوش ریحان

 

ریحان را میتوان تازه  یا به صورت دمنوش استفاده کرد . برای درست کردن دمنوش میتوانید برگ های ریحان را در قوری بریزید و مانند چای دم کنید و نوش جان کنید.

 

نکات احتیاطی

 

ریحان به دلیل خاصیت رقیق کنندگی خون با داروهای رقیق کننده ی خون مانند وارفارین و هپارین تداخل دارویی دارد. زنان باردار و شیرده از افراط در مصرف ریحان اجتناب کنند.

 

 

بهترین دمنوش های گیاهی برای درد پریود: دمنوش زیره

 

زیره از زمانهای گذشته در طب سنتی به عنوان گیاهی با طبع گرم شناخته شده و درایجاد گرما در بدن و متعادل کردن دمای بدن مورد استفاده قرار میگیرد. زیره برای بدن خواص بی نظیری دارد که در ادامه با آنها آشنا میشویم. از زیره در مصارف غذایی و دارویی استفاده های بسیاری میشود. همچنین از دمنوش زیره میتوان برای تسکین درد پریود و مشکلات رحمی از جمله التهاب و عفونت های قارچی رحم ، بهبود سندروم تخمدان پلی کیستیک یا تنبلی تخمدان ، تنظیم سیکل قاعدگی و تنظیم هورمون های زنانه استفاده کرد.

 

 

بهترین دمنوش های گیاهی برای درد پریود: دمنوش ریحان بهترین دمنوش های گیاهی برای درد پریود: دمنوش زیره
 

 

روش استفاده از دمنوش زیره

 

زیره را میتوان به صورت پودر ادویه  در غذا یا سالاد استفاده کرد اما بهترین روش استفاده از زیره برای درد پریود و مشکلات رحم تهیه دمنوش آن است. کافیست یک قاشق چایخوری زیره را در قوری یا فرنچ پرس ریخته و به آن یک لیوان آب جوش اضافه کنید به مدت 10 تا 15 صبر کنید تا دم بکشد.

 

نکات احتیاطی

 

  • مصرف بیش از حد در دوران بارداری توصیه نمی شود.
  • مصرف بیش از اندازه این دمنوش در افراد حساس مشکلات آلرژیک مانند خارش پوست، التهاب، متورم شدن پوست و مشکلات تنفسی ایجاد میکند.
  • دمنوش زیره دارای طبع گرم و خشک است بدین منظور افرادی که طبع گرم دارند با احتیاط از این دمنوش استفاده کنند.
  • دمنوش زیره به دلیل کاهش سطح قند خون بدن با داروهای دیابت و کاهش قند خون تداخل دارد.

 

بهترین دمنوش های گیاهی برای درد پریود: دمنوش شوید

 

یکی از بهترین دمنوش ها برای زنان شوید است. طبع شوید گرم و خشک است و برای افراد سرد مزاج و بلغمی بسیار مفید و سازگار است. دمنوش شوید ضد درد طبیعی است از این رو مصرف دمنوش شوید در دوران پریود دردهای ناشی از آن مانند کمر درد، دل درد، درد عضلات رحم و... را کاهش می دهد و با خاصیت تنظیم کنندگی هورمون ها پریود را منظم میکند. مصرف این دمنوش در دوران شیردهی باعث افزایش شیر مادر میشود و استفاد در دوران یائسگی اختلالات و مشکلات  این دوران را کاهش میدهد.

 

 

بهترین دمنوش های گیاهی برای درد پریود: دمنوش شوید

 

روش استفاده از دمنوش شوید

 

 مقداری شوید خشک شده یا تازه را در قوری بریزید 1 لیوان به آن آب جوش اضافه کنید و روی حرارت غیر مستقیم قرار بدهید تا دم بکشد. 10 تا 15 دقیقه بعد میتوانید دمنوش را میل کنید.

 

نکات احتیاطی

 

در تعداد کمی از افراد امکان بروز حساسیت وجود دارد به همین دلیل دمنوش شوید برای این دسته از افراد خطر دارد.

تداخل دارویی با داروهای حاوی لیتیم و ضد افسردگی

مصرف دمنوش شوید در ماه های اول بارداری به دلیل قاعده آور بودن آن امکان سقط جنین وجود دارد.

 

 

بهترین دمنوش های گیاهی برای درد پریود: دمنوش پونه کوهی

 

دمنوش پونه کوهی یکی از قوی ترین ضد عفونی کننده ها و ضد میکروب هاست . گیاه پونه کوهی در دسته ی نعنائیان قرار میگیرد و طبع گرم دارد و سرشار از ویتامین های A ، C، B ،کلسیم و... میباشد . یکی از عامل های درد پریود عفونت در دستگاه تناسلی یا رحم زنان است از این رو دمنوش پونه کوهی عفونت های قارچی رحمی را درمان میکند.

 

 بهترین دمنوش های گیاهی برای درد پریود: دمنوش پونه کوهی

 

روش استفاده از دمنوش پونه کوهی

 

مقداری پونه کوهی را در قوری بریزید و به آن آب جوش اضافه کنید بعد از 5 تا 10 دقیقه دم کشیدن میل کنید برای تسکین درد پریود متوانید 2 فنجان در روز مصرف کنید .

 

نکات احتیاطی

 

  • مصرف بیش از حد در دوران بارداری میتواند باعث سقط جنین شود.
  • افراط در مصرف پونه کوهی فشار خون را بالا میبرد.
  • در افراد حساس باعث بروز حساسیت های پوستی میشود .

 

بهترین دمنوش های گیاهی برای درد پریود: دمنوش کاکوتی

 

گیاه کاکوتی از دیرباز در طب سنتی خواص بسیار مفیدی داشته و دارد. دمنوش کاکوتی عطر و طعم فوق العاده ای دارد طبع این دمنوش گرم و خشک است .دمنوش کاکوتی تنظیم کننده پریودهای نامنظم است و با خاصیت ضد دردی که دارد میتواند درد پریود را تسکین بخشد.

 

 بهترین دمنوش های گیاهی برای درد پریود: دمنوش کاکوتی

 

روش استفاده از دمنوش کاکوتی

 

کاکوتی  را میتوان به روش های مختلف استفاده کرد. به دلیل خوش عطر بودن این گیاه پودر آن را در انواع غذاها و سالاد ها و ماست، دوغ و پنیر استفاده میکنند. برای درد پریود میتوانید دمنوش این گیاه پر خاصیت و مفید را 2 مرتبه در روز استفاده کنید.

گیاه خشک شده ی کاکوتی را میتوانید مانند چای دم کنید و بعد از 10 تا 15 دقیقه نوش جان کنید.

 

نکات احتیاطی

 

  • به طور کلی مصرف مداوم این دمنوش توصیه نمیشود.
  • در دوران بارداری از مصرف این دمنوش خودداری کنید امکان سقط جنین وجود دارد .
  • کسانی که فشار خون دارند این دمنوش را با احتیاط استفاده کنند زیرا فشلر خون را بالا میبرد.

 

 

کلام آخر

امروزه با پیشرفت علم طب سنتی استفاده از روش های شیمیایی برای درمان دردها کاهش یافته.دمنوش های گیاهی عوارض کمتری نسبت به قرص های شیمیایی دارند، به همین دلیل با استفاده از دمنوش ها در زمان درد پریود میتوانید با کمترین عوارض حال و احوال بهتر و بدن سالمتری داشته باشید. با این حال برای استفاده از دمنوش های گیاهی هم باید از متخصص طب سنتی مشاوره بگیرید تا بیشترین بهره را بگیرید.

                                  


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

تشخیص اصل بودن عرقیات گیاهی هنگام خرید!

تشخیص اصل بودن عرقیات گیاهی هنگام خرید!

کدام عرقیات درمان قطعی چربی خون اند؟

کدام عرقیات درمان قطعی چربی خون اند؟

هر بیماری با کدام عرق گیاهی درمان میشود؟

هر بیماری با کدام عرق گیاهی درمان میشود؟

عرقیاتی که برای سلامت و زیبایی پوست مفید اند!

عرقیاتی که برای سلامت و زیبایی پوست مفید اند!

تفاوت پسته اکبری و احمدآقایی در چیست؟

تفاوت پسته اکبری و احمدآقایی در چیست؟

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش