معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

عرقیات گیاهی عصاره ای از گیاهان دارویی هستند که طی یک فرایند خاص به دست می آیند . این عرقیات در درمان و پیشگیری از انواع مختلف بیماری ها حائز اهمیت هستند. امروزه یکی از شایع ترین بیماری ها چاقی یا اضافه وزن است که گاها افراد به سراغ داروهای شیمیایی با عوارض بالا میروند یا به عمل های پر ریسک و خطرناک روی می آورند. اما راه حل هایی بسیار ساده و تاثیر گذار وجود دارد که میتوان با استفاده از آنها به کاهش وزن رسید.

عرقیات گیاهی یکی از این راه حل ها است که شما میتوانید با خرید عرقیات گیاهی و قرار دادن آنها در رژیم غذایی خود به نتیجه ی مطلوب با عوارض کم برسید.

ما در این مقاله از فروشگاه اینترنی موراتوس قصد داریم 7 مورد از عرقیات گیاهی که از گیاهان دارویی و پر خاصیت که در دل طبیعت یافت میشوند و برای کاهش وزن مناسب و تاثیرگذاراند را معرفی کنیم با ما همراه باشید.

 

معرفی 7 عرقیات گیاهی برای لاغری!

 

عرقیات گیاهی برای لاغری :عرق گیاهی کاسنی

کاسنی این گیاه خودرو که معمولا در خاک آهک دار،در مناطق که بارانی است و در اطراف جاده ها به راحتی یافت میشود از خاصیت دارویی بالایی برخوردار است علاوه بر این قویترین گیاه لاغری به حساب می آید. عرق گیاهی کاسنی از ویتامین ها ، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی تشکیل میشود یکی از این مواد اینولین است. این ماده در اکثر گیاهان رشد میکند که یکی از آنها کاسنی است. اینولین موجود در عرق گیاهی کاسنی کربوهیدرات ذخیره سازی است؛ این ماده فیبری مدت طولانی در معده می ماند و اشتهای کاذب را سرکوب میکند این عمل به تدریج باعث کاهش وزن میشود.

عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن:عرق کاسنی

 

زمان و مقدار مصرف برای کاهش وزن:

بهترین زمان مصرف عرق گیاهی کاسنی برای کاهش وزن نیم ساعت قبل صبحانه به میزان نصف فنجان ترکیب شده با یک فنجان آب است به مدت یک ماه تا 40 روز .

موارد منع مصرف:

  • مصرف در دوران بارداری و شیردهی ممنوع است.
  • افرادی که مشکلات مربوط به کیسه صفرا دارند با مشورت پزشک استفاده کنند.
  • افرادی که مشکلات آلرژیک دارند با احتیاط و مشورت پزشک مصرف کنند.

خرید عرق کاسنی ساعدی نیا 500 سی سی

 

قویترین عرقیات برای لاغری : عرق گیاهی زیره

عرق گیاهی زیره یکی از قوی ترین عرقیات برای لاغری و کاهش وزن به حساب می آید. گیاه و عرق گیاهی زیره در طب سنتی طبع گرم دارد و یکی از ارزشمندترین و پر خاصیت ترین گیاهان دارویی است. یکی از خاصیت های زیره کمک به افزایش متابولیسم و در نتیجه کاهش وزن در افراد چاق است. عرق زیره دارای فیبر است و همچنین فیبر موجود در غذا را حفظ میکند این امر باعث احساس سیری در افراد میشود در کنار اینها با افزایش متابولیسم میتوان شاهد کاهش وزن چشم گیری باشید.

 

عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن:عرق زیره

زمان و مقدار مصرف برای کاهش وزن:

میتوان به منظور کاهش وزن و کاهش اشتها قبل از هر وعده ی غذایی نصف استکان عرق زیره و یک استکان آب را ترکیب و میل کنید.

موارد منع مصرف:

  • در دوران بارداری و شیردهی با مشورت پزشک مصرف شود.
  • زیره دارای طبع گرم است افراد با طبع گرم با احتیاط و زیر نظر متخصص طب سنتی از این عرق گیاهی استفاده کنند.
  • عرق گیاهی زیره بر روی غدد تیروئیدی تاثر میگذارد مصرف این عرق گیاهی برای افرادی که تیروئید پرکار دارند ممنوع است.

 

قویترین عرقیات برای لاغری : عرق گیاهی کرفس

سالهاست که از کرفس به عنوان یک گیاه چربی سوز برای کاهش وزن و لاغری یاد میشود. گیاه و عرق کرفس با دارا بودن ویتامین ها و برخی آمینواسیدها و همچنین فیبربالا باعث چربی سوزی و کاهش وزن میشود. با استفاده از عرق گیاهی کرفس فیبر موجود در آن به شما احساس سیری  طولانی مدت می دهد که همین امر باعث میشود کالری کمتری در روز مصرف کنید. اگر قصد لاغر شدن دارید عرق کرفس را در رژیم غذایی خود اضافه کنید این عرق گیاهی  با بالا بردن سطح متابولیسم بدن میتواند به روند لاغری سرعت بخشد.

 

عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن:عرق کرفس

 

زمان و مقدار مصرف برای کاهش وزن:

حداکثر میزان مصرف عرق گیاهی کرفس روزانه یک لیوان است میتوان نصف یک فنجان قبل از وعده های غذایی میل کنید. تاثیر دو برابری این عرق گیاهی برای کاهش وزن یک فنجان صبح به صورت ناشتا میباشد.

موارد منع مصرف:

  • مصرف عرق گیاهی کرفس ممکن است در برخی افراد مشکلات آلرژیک بروز دهد. 
  • می تواند باعث تحریک رحم در زنان شود به همین منظور زنان باردار از مصرف این عرق گیاهی خودداری کنند.

 

عرقیات گیاهی برای لاغری :عرق گیاهی زنیان

گیاه زنیان در علم طب سنتی از خواص دارویی و منابع غذایی زیادی برخوردار است.همانطور که این گیاه طبع گرم و خشک دارد عرق گیاهی زنیان هم طبع گرم و خشک دارد و در گرم شدن دستگاه گوارش موثر است که باعث می شود عمل هضم غذا به درستی انجام شود. عرق زنیان یکی ازعرقیات لاغر کننده سریع به حساب می آید به این صورت که با پر کردن حجم بالایی از معده توسط فیبری که دارد باعث کاهش ریزه خواری میشود در نتیجه کالری کمتری مصرف میشود و کاهش وزن صورت میگیرد. همچنین عرق گیاهی زنیان با ویتامین ها و مواد معدنی که دارد یک انرژی زای گیاهی و طبیعی است.

 

عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن:عرق زنیان

 

زمان و مقدار مصرف برای کاهش وزن:

 معمولا بهترین زمان مصرف عرقیات لاغری قبل یا بعد غذا است. شما میتوانید به میزان دو قاشق غذاخوری از این عرق گیاهی را با آب مخلوط کرده و بعد از وعده ی ناهار و شام میل کنید.

موارد منع مصرف:

  • افراد با مزاج گرم با مشورت پزشک طب سنتی از این عرق گیاهی استفاده کنند.
  • مصرف برای زنان باردار ممنوع است.
  • کودکان زیر 7 سال از این عرق گیاهی مصرف نکنند.
  • مصرف برای افراد با مشکلات تیروئیدی ممنوع است.

 

عرقیات گیاهی برای لاغری : عرق گیاهی شوید

شوید به عنوان یک گیاه مفید و پر کاربرد در طب سنتی شناخته شده است و طبع گرم و خشک دارد. از شوید به روش های مختلفی متیوان استفاده کرد؛ میتوان شوید را خشک کرده و در انواع غذاها به کار برد، میتوان از دم کرده ی شوید لذت برد، و حتی میتوان با خرید عرق گیاهی شوید و استفاده از آن سلامت را به بدن خود هدیه کرد. همانطور که ذکر شد شوید یا همان عرق گیاهی شوید به دلیل داشتن انواع ویتامین ها سرشار از خاصیت است. اما یکی از ویژگی های این عرق گیاهی که امروزه زبان زد است کمک چشمگیر آن به کاهش وزن و کاهش سطح چربی در بدن است. نا گفته نماند عرق شوید بهترین عرق برای لاغری شکم محسوب میشود.

 

عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن: عرق شوید

زمان و مقدار مصرف برای کاهش وزن:

به منظور استفاده از عرق گیاهی شوید برای لاغری بهترین و مناسب ترین زمان یک ساعت قبل از وعده های ناهار و شام است به مقدار یک استکان.

موارد منع مصرف:

  • به دلیل خاصیت قاعده آور بودن عرق شوید زنان باردار نباید از این عرق گیاهی استفاده کنند امکان سقط وجود دارد.
  • افرادی که مشکلات کلیوی و دیابتی دارند از عرق شوید استفاده نکنند.
  • عرق شوید را به سطح پوست نمالید زیرا باعث آفتاب سوختگی میشود.

 

عرقیات گیاهی برای لاغری : عرق گیاهی برگ چای سبز

عرق چای سبز عصاره برگ های تازه ی چای سبز است که خاصیت دو برابر از دمنوش این گیاه دارد. عرق گیاهی چای سبز دارای پلی‌ فنل است این ماده باعث میشود سطح سوخت و ساز بدن بالا برود همچنین با کاهش چربی و تنظیم کردن انسولین بدن و قند خون و دفع سموم روده به کاهش وزن کمک میکند.شما میتوانید از مراکز فروش عرقیات گیاهی این عرق گیاهی را تهیه و در رژیم غذایی خود قرار دهید تا به تناسب اندام مورد نظر خود دست یابید.

 

عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن: عرق برگ چای سبز

زمان و مقدار مصرف برای کاهش وزن:

بهتر است یک ساعت قبل از ناهار و قبل از شام به مقدار یک فنجان میل شود. در صورت فراموشی میتوان دو ساعت بعد از غذا نوش جان کنید.

موارد منع مصرف:

  • زنان باردار و شیرده ممنوع از نوشیدن این عرق گیاهی هستند.
  • این عرق گیاهی مقدار کمی کافئین دارد کسانی حساسیت به کافئین دارند با احتیاط مصرف کنند.
  • افرادی که داروهای فشار خون، داروهای قلب و وارفارین مصرف میکنند از این عرق استفاده نکنند.

 

عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن: عرق گیاهی دارچین

دارچین را به عنوان ادویه پر کاربرد و مفید در طب سنتی میشناسند طبع دارچین گرم است از این رو عرق دارچین هم طب گرم دارد. عرق دارچین طعم و عطر دلنشینی دارد.این عرق گیاهی برای تمام اجزای بدن مفید است مثل قلب و عروق، مغز، کلیه ها،دستگاه گوارش و... اما یکی از ویژگی های این عرق گیاهی پر خاصیت کمک به کاهش وزن است. عرق دارچین سوخت و ساز بدن را بالا برده و باعث حذف چربی از بدن میشود. شما میتوانید با یک رژیم غذایی سالم و استفاده از این عرق گیاهی کاهش وزن فوق العاده ای را تجربه کنید.

 

عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن: عرق دارچین

زمان و مقدار مصرف برای کاهش وزن:

زمان مناسب مصرف این عرق گیاهی برای لاغری بعد از هر وعده ی غذایی به میزان نصف فنجان است.

موارد منع مصرف:

  • عرق دارچین طبع گرم دارد و گرمای بدن را افزایش میدهد به همین علت افراد با مزاج گرم با مشورت پزشک طب سنتی اقدام به مصرف کردن این عرق بکنند.

خرید عرق دارچین ساعدی نیا 500 سی سی

 
کلام آخر

هر ماده ی خوراکی که در دنیا وجود دارد خاصیت هایی برای سلامتی بدن دارد و اگر به درستی مصرف نشود یا بیش از اندازه مصرف شود تاثیر عکس به جا میگذارد و تمام خاصیت های آن تبدیل به مضراتی شاید جبران ناپذیر شود. عرقیات گیاهی هم از این قاعده مستثنی نیستند . عرقیات گیاهی تلقیظ شده ی گیاهان دارویی هستند این بدین معنی است که عصاره ی که از گیاهان به عنوان عرقیات گرفته می شود خاصیت دوبرابری از خود گیاه دارند پس به درستی استفاده کنید تا سلامت بدن خود را حفظ کنید.


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

کدام عرقیات گیاهی برای سلامت بدن مفیداند؟

کدام عرقیات گیاهی برای سلامت بدن مفیداند؟

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

خواص بادام هندی برای زنان ( 10 تا از خواص بینظیر بادام هندی برای بانوان)

خواص بادام هندی برای زنان ( 10 تا از خواص بینظیر بادام هندی برای بانوان)

کالری یک خرما چقدر است؟

کالری یک خرما چقدر است؟

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش