قهوه جاکوبز مونارک چیست؟ طرز تهیه قهوه جاکوبز مونارک

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

قهوه جاکوبز مونارک چیست؟ طرز تهیه قهوه جاکوبز مونارک

قهوه جاکوبز مونارک چیست؟ طرز تهیه قهوه جاکوبز مونارک

جاکوبز (Jacobs) نام یک برند قهوه میباشد که در سال ۱۸۹۵ توسط یوهان جاکوبز (Johann Jacobs) در کشور آلمان تاسیس شد و در حال حاضر یکی از برند های معروف قهوه در جهان است. این شرکت در زمینه های تولید انواع قهوه و چای فعالیت میکند و انواع قهوه فوری ، اسپرسو ، فیلتر کافی ، کپسول اسپرسو و … توسط شرکت جاکوبز تولید میشود. در ادامه این مقاله از موراتوس همراه ما باشید.

 

قهوه جاکوبز مونارک چیست؟

این نوع قهوه ، فوری بوده و برای آماده سازی آن به دستگاه خاصی نیاز نیست و تنها با حل کردن آن در آب جوش و در صورت تمایل ، مخلوط کردن آن با کافی میت یا شیر و شکر آماده نوشیدن میشود.

ممکن است این سوال برایتان پیش آمده باشد که تفاوت قهوه جاکوبز مونارک و کرونانگ در چیست؟ شاید جالب باشد که بدانید این تفاوت فقط در اسمشان است. یعنی این نوع قهوه فوری جاکوبز مونارک ، در کشور های روسیه و استرالیا ، با اسم مونارک و در سایر کشورها ، با اسم کرونانگ نام گذاری میشود.

 

قهوه جاکوبز مونارک چیست؟

 

تاریخچه و معرفی قهوه جاکوبز

جالب است بدانید این برند جهانی قهوه نتیجه آرزوها و تلاش یک جوان آلمانی بوده است، یوهان جاکوبز (Johann Jacobs) در سن 26 سالگی در یک کافی شاپ محلی در آلمان مشغول به کار بود که تصمیم گرفت برندی از یک قهوه ایجاد کند که بتواند خواسته های مشتریان را پاسخگو باشد. 

موضوعی که بسیاری از مشتریان با آن مشکل داشتند مدت زمان انتظار برای آماده شدن قهوه بود، به همین خاطر یوهان در ابتدا و در سال 1895 تصمیم به تولید قهوه فوری با برند جاکوبز گرفت.

تفاوت اصلی محصول تولید شده توسط او با سایر شرکت ها، عطر و طعم قوی تر در تولید محصولات است، موضوعی که خیلی از مشتریان او در کافی شاپ از نبود این دو ویژگی در قهوه های فوری موجود در بازار آن زمان گلگی داشتند.

با گذر زمان و گسترش محصولات برند جاکوبز ، این شرکت امروزه یکی از برندهای بیلیون دلاری قهوه در جهان به حساب می آید که در زمینه تولید مدل های مختلف قهوه و چای از جمله انواع قهوه فوری ، اسپرسو ، فیلتر کافی ، کپسول اسپرسو و … جز برترین و معتبرترین برندهای جهانی به حساب می اید.

امروزه تقریبا تمام کسانی که در حوضه تولید، خرید و فروش محصولات قهوه فعالیت می کند نام قهوه جاکوبز را شنیده اند، مخصوصا در خاور میانه، کشور های اروپایی و روسیه این برند قهوه بسیار مورد استقبال قرار گرفته و نمایندگی های قهوه جاکوبز در کشورهای مختلف در حال فعالیت می باشند.

 

قهوه جاکوبز ساخت کجاست ؟

همانطور که در بالا هم عنوان کردیم ، قهوه جاکوبز در کشور آلمان و توسط فردی به نام جاکوبز ، طراحی و اجرا شده است . البته با توجه به گسترش بسیار زیاد این نوع قهوه در سرتاسر دنیا ، دیگر قهوه جاکوبز فقط در کشور آلمان تولید نمی شود .

بلکه کشورهای مختلف ، این قهوه را با نام‌های مختلفی تولید می کنند و به همه نقاط دنیا صادر می کنند . با این وجود ، قهوه جاکوبزی که در کشور آلمان تولید می شود ، طبیعتا معتبرتر از قهوه جاکوبز تولید شده در جاهای دیگر دنیا است .

 

مزایای نوشیدن قهوه فوری JACOBS طلایی

نوشیدن قهوه فوری جاکوبز Gold مزایای زیادی دارد که در این بخش به برخی از آنها اشاره می‌کنیم :

قهوه فوری جاکوبز طلایی دارای مقادیر فراوانی منیزیم ، پتاسیم ، نیاسین و … است که برای بدن مفید هستند .

قهوه فوری جاکوبز طلایی با داشتن مقادیر مناسبی کافئین ، باعث اختلالات خواب ، ناراحتی معده ، تپش قلب ، استرس و اضطراب نمی ‌شود .

برای تقویت عملکرد مغز مفید است .

قهو فوری JACOBS طلایی می‌تواند سوخت و ساز بدن را بالا ببرد و برای ورزشکاران مفید است .

قهوه فوری خطر ابتلاء به آلزایمر را کاهش می ‌دهد .

روش تهیه قهوه جاکوبز و خصوصیات آن

قهوه جاکوبز طی 3 فرآیند که به صورت انجماد ، خشک کردن اولیه و خشک کردن ثانویه می باشد  به دست می آید ، این قهوه دو خصوصیت عالی دارد که او را نسبت به بقیه رقبایش متفاوت می کند که این دو خصوصیت شامل:

  1. ماندگاری
  2. عطر و طعم خوب

خرید قهوه فوری جاکوبز به صورت پودر قهوه است با فرآیند فریز درای قابل نوشیدن است در سه وزن 50 ،95، 200 گرمی  موجود  در بازار است و این قهوه در ایران در  شرکت نستله  تولید می شود قهوه فوری جاکوبز چند مزیت دارد که از بین این مزیت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سریع آماده می شود
  2. کم وزن و کم حجم است
  3. نسبت به دانه های قهوه عمر طولانی تری دارد

یک نکته قابل توجه که برای جلوگیری از فاسد شدن  این است که در جای خشک و خنک نگهداری شود . امروزه ، Jacobs با محصول اصلی خود کرونونگ (“تاج گذاری” به آلمانی) به یک مارک برتر قهوه تبدیل شده است و در سراسر اروپا  شناخته می شود. مارک Jacobs  از طریق مارک های برجسته از جمله: Jacobs ، Tassimo ، Moccona ، Senseo ، L’OR ، Douwe Egberts ، Kenco ، Pilao به مصرف کنندگان خدمات ارائه می دهد.

 

روش تهیه قهوه جاکوبز و خصوصیات آن

 

انواع قهوه جاکوبز

در ادامه به انواع قهوه های جاکوبز و معرفی انواع آن می پردازیم:

جاکوبز مونارک (Monarch) یا کرونانگ  (Kronung)

این نوع قهوه، فوری بوده و برای آماده سازی آن به دستگاه خاصی نیاز نیست و تنها با حل کردن آن در آب جوش و در صورت تمایل، مخلوط کردن آن با کافی میتیا شیر و شکر آماده نوشیدن می شود. ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد، که تفاوت قهوه جاکوبز مونارک و کرونانگ در چیست؟ شاید جالب باشد که بدانید این تفاوت فقط در اسم آن ها است. یعنی این نوع قهوه فوری جاکوبز، در کشور های روسیه و استرالیا، با اسم مونارک و در سایر کشورها، با نام کرونانگ شناخته می شود.

قهوه شب و روز‌ جاکوبز

برند‌جاکوبز، برای کسانی که مصرف قهوه شان زیاد است و در طول شبانه روز تعداد زیادی قهوه می نوشند، چاره ای اندیشیده است. قهوه شب و روز‌جاکوبز، قهوه بدون کافئین (Decaf) می باشد. مشتریان این برند با خیال آسوده می توانند از این نوع قهوه استفاده کنند.

جاکوبز سه در یک

کافی میکسهای سه در یک، نوع دیگری از قهوه های فوری است، که به صورت ساشه ای بوده و هر ساشه ی آن شامل پودر قهوه فوری جاکوبز، پودر شیر و شکر می باشد که تنها با اضافه کردن آب داغ به آن، آماده نوشیدن می شود. طرز تهیه قهوه‌های فوری کار بسیار آسانی است، مخصوصا مدل جاکوبز سه در یک که نیازی به افزودن شیر و شکر ندارد. شما می توانید یک قهوه خوش طعم را در مدت زمان 2 الی 3 دقیقه آماده کنید.

 

جاکوبز کرونات گلد (Cronat Gold)

قهوه جاکوبز کرونات گلد یا طلایی ، یکی از انواع قهوه جاکوبز به شمار می‌رود . این نوع قهوه ، کافئین کم‌تری نسبت به قهوه مونارک یا کرونانگ دارد . از سوی دیگر ، نسبت به قهوه مونارک یا کرونانگ ، طعم قهوه جاکوبز کرونات گلد یا طلایی متفاوت است و در واقع ، طعم ملایم و آرام‌تر دارد .

قهوه جاکوبز سبز

قهوه جاکوبز سبز یک هم یکی از انواع قهوه جاکوبز محسوب می ‌شود که توسط برند جاکوبز تولید شده است و به سرتاسر دنیا ارسال می‌شود . مصرف این نوع قهوه، مزایای زیادی را به دنبال خواهد داشت .

قهوه جاکوبز شیشه ای

منظور از قهوه جاکوبز شیشه‌ای ، نوعی قهوه جاکوبز است که درون یک ظرف شیشه‌ای قرار دارد . از شیشه ‌های زیبا و شکیل برای قرار دادن قهوه در درون آن ها استفاده می‌شود .

 

طرز تهیه قهوه جاکوبزگلد

نحوه مصرف قهوه فوری جاکوبز طلایی ساده است و مثل دیگر قهوه های فوری ، فقط کافیست پودر را داخل آب جوش بریزید و حل کنید .

100تا 150 میلی لیتر آب جوش را داخل فنجان بریزید و سپس به میزان دلخواه (1 الی 2 قاشق چای خوری) قهوه را به آب جوش اضافه کنید . بعد از هم زدن ، قهو شما آماده است .

اگر هم می‌خواهید قهوه شما طعم شیرین تری داشته باشد ، مقدار کم و در حدود نصف قاشق چای خوری شکر هم اضافه کرده و ترکیب کنید .

 

طرز تهیه قهوه جاکوبز مونارک

طرز تهیه قهوه‌های فوری کار بسیار آسانی است، مخصوصا مدل جاکوبز سه در یک که نیازی به افزودن شیر و … ندارد. اگر مدل مونارک یا هریک از مدل‌های دیگر را انتخاب کنید با دستور تهیه زیر یک قهوه خوش طعم را در مدت زمان 2 الی 3 دقیقه آماده خواهید کرد.

مواد لازم برای تهیه قهوه مونارک JACOBS :

  • قهوه فوری مونارک جاکوبز یک قاشق مرباخوری سرپر
  • کافی میت 2 قاشق مرباخوری (به جای کافی میت می‌توانید از شیر خشک نیز استفاده کنید)
  • شکر در صورت تمایل به شیرین بودن قهوه
  • پودر شکلات یا وانیل در صورت دلخواه

طرز تهیه :

پودر قهوه فوری (یک قاشق مرباخوری سرپر) را در یک فنجان خالی بریزید و مقدار بسیار کمی آب جوش اضافه کنید و هم بزنید تا حل شده و یک دست شود.

در صورت تمایل کمی شکر اضافه کنید.

اگر شیر تازه دارید آن را بجوشانید و به قهوه اضافه کنید. اگر از کافی میت یا شیرخشک استفاده می‌کنید، فنجان را پر کرده و سپس کافی میت یا شیرخشک را اضافه کنید و هم بزنید تا یک دست شود.

در صورت تمایل می‌توانید کمی وانیل یا پودر شکلات برای معطر بودن اضافه کنید.

 


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آشنایی با انواع پسته و خواص آنها

آشنایی با انواع پسته و خواص آنها

طرز تهیه هات چاکلت رژیمی

طرز تهیه هات چاکلت رژیمی

بهترین زمان مصرف چای سبز

بهترین زمان مصرف چای سبز

پیاز زعفران چیست؟

پیاز زعفران چیست؟

عوارض مصرف بیش از حد چای سبز

عوارض مصرف بیش از حد چای سبز

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش