قهوه فوری چیست؟ انواع ،خصوصیات و طرز تهیه قهوه فوری

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

قهوه فوری چیست؟ انواع ،خصوصیات و طرز تهیه قهوه فوری

قهوه فوری چیست؟ انواع ،خصوصیات و طرز تهیه قهوه فوری

امروزه قهوه نقش بسیار پررنگی در زندگی میلیون‌ ها نفر ایفا می ‌کند . قهوه فوری یکی از محبوب ‌ترین مدل‌‌‌های قهوه در دنیای مدرن است . قهوه فوری در کشور ما هم طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است . در این مقاله از موراتوس به این موضوع که قهوه فوری چیست و انواع ، خصوصیات و طرز تهیه آن خواهیم پرداخت با ما همراه باشید .

 

قهوه فوری چیست ؟

خرید قهوه فوری ، یک نوع قهوه خاص محسوب می شود که به علت ساختار خاص خود مشهور شده است . برای تهیه یک لیوان قهوه فوری ، تنها به آب جوش نیاز دارید . این امر سبب می ‌شود تا همه افراد بدون استفاده از هیچ ‌گونه دستگاه قهوه‌ساز ، هم بتوانند قهوه مورد نظر خود را در کوتاه ‌ترین زمان ممکن تهیه کنند . به طور کلی ، قهوه فوری یک نوشیدنی سالم و کم کالری است که با همان فواید سلامتی دیگر انواع قهوه .

قهوه فوری در بسته بندی های ضد رطوبت شیشه ای ، پلاستیکی و یا قوطی در بازار عرضه می شود . قهوه فوری به صورت وکیوم  بسته بندی می شود زیرا اکسیژن موجب از دست رفتن عطر و طعم قهوه می شود و باید به دور از رطوبت در محل خشک نگهداری شود . برندهای ارائه‌دهنده قهوه فوری در جهان بسیار هستند ، اما شناخته شده‌ ترین برندها شامل برندهای جاکوب ، نسکافه ،  استارباکس ، فولگرز و دانکین دونات می ‌شود . برای خرید قهوه جاکوبز مونارک بر روی لینک کلیک کنید.

به طور کلی دو روش اصلی تهیه قهوه فوری عبارت است از :

  • روش خشک کردن پوششی
  • روش خشک کردن انجمادی

نکته مهم این است که در هر دو روش آب قهوه دم شده از آن گرفته و حذف می‌شود تا بعد از این که گرانول یا دانه‌های قهوه فوری مجدد در آب ریخته می ‌شوند با بازگشتن رطوبت آماده مصرف شوند .

 

25

 

انواع قهوه فوری و خصوصیات آن

انواع قهوه فوری براساس روش تولید به دو نوع خشک شده فریزی و خشک شده با اسپری تقسیم می‌شود  اما قهوه فوری براساس کاسنی هم طبقه‌بندی می‌ شود . این نوع قهوه برای کسانی که کافئین را نمی‌توانند تحمل کنند مناسب است . در ادامه به طور مختصر به تعریف هر کدام به صورت مختصر می پردازیم .

  1. فریز شده و خشک

قهوه فوری خشک شده فریز به طور معمول به عنوان بالاترین سطح قهوه فوری موجود قابل قبول است . قهوه فوری فریز شده خشک از دانه های قهوه با کیفیت بالاتر مانند انواع عربیکا تهیه می شود . بافت و نشانه اصلی قهوه فریز و خشک شده این است ، هنگامی که بین دو نوک انگشتان خود قرار دهید ، شکستن آن آسان نیست و له نمی شود .

روش موجود در مورد یخ زدگی قهوه : عصاره قهوه در حدود 40 درجه سانتیگراد منجمد و به دانه ها اضافه می شود . سپس دانه های آسیاب شده یخ زده در دمای پایین و تحت خلاء خشک می شوند . کیفیت عطر و طعم در اثر دمای بسیار پایین و خشک شدن ملایم محافظت می شود. برای خرید قهوه فوری دیویدف بر روی لینک کلیک کنید.

  1. خشک شده با اسپری

اقتصادی ترین قهوه فوری معمولاً به عنوان ارزانترین قهوه فوری “سطح بالا” پذیرفته می شود . این دانه قهوه با کیفیت پایین تر ساخته شده است . فرآیند خشک کردن اسپری ارزان تر است و در این روش بسیاری از طعم های ذاتی قهوه از دست می روند .

بافت قهوه خشک شده با اسپری ، تفاوت زیادی با بافت فریز شده دارد . چرخاندن یک دانه آسیاب شده قهوه بین دو نوک انگشت نشان می دهد که به راحتی خرد می شود .

با چشم هم می توان دریافت که قهوه خشک شده با اسپری گردتر ، متخلخل تر و شکننده تر به نظر می رسد . رنگ آن هم به مراتب تیره تر از قهوه فریز شده است .

روش اسپری کردن قهوه خشک این است که جریان هوای گرم برای تبخیر آب قهوه استفاده می شود . قهوه در لوله ای که هوای گرم از آن عبور می کند ، تحت فشار زیاد می چرخد . 

  1. بر اساس کاسنی

کاسنی یک گیاه کاملاً متفاوت از قهوه است . در بعضی از مارک های “قهوه فوری” از کاسنی استفاده می کنند و فقط مقدار کمی از قهوه در داخل آن وجود دارد .

این نوع از قهوه ها برای فروش به صورت انبوه به كسانی كه توانایی تهیه قهوه مناسب را ندارند و همچنین كسانی كه تحمل كافئین زیاد را ندارند تولید شده است .

نشانه های نوشیدنی شما که مبنی بر کاسنی است این است که تقریباً به رنگ نارنجی ظاهر می شود و اختلاف آن با  قهوه خشک شده با اسپری و فریز شده زیاد است .

اگر یک دانه در بین دو نوک انگشت دست تان بذارید  بلافاصله له می شود و هیچ بوی قهوه ایی قابل تشخیص نیست .

قهوه کاسنی نوشیدنی است که ترکیبی از کاسنی و قهوه می باشد . نسبت قهوه به کاسنی می تواند به اندازه 3 به 1 یا به میزان 1 به 3 باشد . قهوه کاسنی از رست و آسیاب کردن ریشه های گیاه کاسنی تهیه می شود .

 

26

 

طرز تهیه قهوه فوری

مواد لازم :

قهوه فوری

آب جوش

شیر یا خامه

شکر (اختیاری)

یک کتری آب جوش را آماده کنید . ( اگر قصد دارید که تنها برای یک نفر قهوه درست کنید ، 1 فنجان آب داغ کنید . اما اگر تعداد نفرات بیشتر باشد ، آب را درون یک کتری به جوش  بیاورید . )

در مرحله بعد 1 قاشق چای خوری (5 میلی گرم)  قهوه را در فنجان بریزید .

قبل از ریختن آب جوش بهتر است قهوه را با مقدار کمی آب سرد (حدود یک قاشق آب سرد) مخلوط کنید . مخلوط کردن قهوه با کمی آب سرد آن را به آرامی حل می‌ کند این روش باعث می شود که قهوه طعمی نرم تر داشته باشد .

بعد از جوش آمدن آب ، بگذارید کتری برای چند دقیقه خنک شود و بعد آب جوش را اضافه کنید (درجه حرارت آب مورد نیاز برای تهیه قهوه فوری کمتر از قهوه معمولی است .) بعد از اینکه آب جوش را به قهوه اضافه کردید ، اگر دوست داشته باشید می‌توانید طعم دهنده (یک قاشق چای خوری شکر سفید یا شکر قهوه‌ای ، پودر کاکائو ، دارچین) را اضافه کنید . می توانید به جای استفاده از شکر ، سیروپ را جایگزین و اضافه کنید . برای خرید قهوه لمیز بر روی لینک کلیک کنید.

اگر دوست ندارید که قهوه را ساده سرو کنید ، می‌توانید به آن کمی شیر ساده یا شیر طعم‌دار اضافه کنید یا همچنین می‌ توانید در قهوه کمی خامه طعم‌دار بریزید . اما چون خامه‌ های طعم‌دار خیلی شیرین هستند ، بهتر است از شکر در صورت اضافه کردن خامه استفاده نکنید .

اگر تمایل دارید به قهوه شیر اضافه کنید ، حتماً مقدار آبی را که اضافه می کنید کم کنید . قبل از سرو قهوه ، حتما آن را هم بزنید تا شیر یا خامه و طعم دهنده‌هایی که به آن اضافه کردید خوب با هم ترکیب شده و یک محلول با رنگ و بافت یکدست ایجاد کنند .


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

خواص قهوه چیست؟

خواص قهوه چیست؟

بهترین روش نگهداری از پودر قهوه

بهترین روش نگهداری از پودر قهوه

کیوی خشک بهتر است یا کیوی تازه

کیوی خشک بهتر است یا کیوی تازه

بهترین دمنوش و چای برای پوست و مو

بهترین دمنوش و چای برای پوست و مو

طرز تهیه آفوگاتو

طرز تهیه آفوگاتو

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش