کاپوچینو چیست؟ طرز تهیه آن و انواع آن

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

کاپوچینو چیست؟ طرز تهیه آن و انواع آن

کاپوچینو چیست؟ طرز تهیه آن و انواع آن

کاپوچینو یک نوشیدنی ایتالیایی است که در لغت به معنی “کلاه سفید” است. این نوشیدنی از ترکیب یک الی دو شات اسپرسو، شیر فوم گرفته شده و فوم شیر تهیه می‌شود. در ادامه از مقاله موراتوس همراه ما باشید.

 

کاپوچینو چیست؟

 کاپوچینو یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در جهان است که از ترکیب اسپرسو، شیر گرم و کرم خامه تشکیل شده است. این نوشیدنی به دلیل ترکیبی از طعم تلخ و تازه اسپرسو با لطافت و نرمی شیر گرم، به عنوان یک گزینه محبوب در فهرست منوی بسیاری از کافه‌ها و رستوران‌ها قرار دارد. کاپوچینو ترکیبی از طعم تلخ و قهوه‌ای اسپرسو با لطافت و نرمی شیر گرم و کرم خامه دارد. لایه کرم خامه در بالای نوشیدنی ظاهر زیبا و عطری خوشبو را به آن اضافه می‌کند.

در واقع کاپوچینو گوددی به عنوان یک نوشیدنی کلاسیک در دنیای قهوه شناخته می‌شود و می‌تواند گزینه‌ی ایده‌آلی برای آنان باشد که عاشق ترکیبی از طعم‌های مختلف قهوه و شیر هستند.این نوشیدنی اصالت خود را از ایتالیا گرفته و به سرعت به یک پدیده جهانی تبدیل شده است. کاپوچینو با ترکیب متناسبی از اسپرسو، شیر گرم و خامه یا کفی زنده تهیه می‌شود.اسپرسو به عنوان پایه‌ای اصلی برای کاپوچینو عمل می‌کند، سپس به طور معمول، شیر بخار یا شیر گرم به اسپرسو اضافه می‌شود تا نوشیدنی را به مقدار دلخواه افزایش دهد. نکته جالب اینجا است که شیر باید با فشار بالا و به گونه‌ای اضافه شود که تا حد امکان با اسپرسو ترکیب شود و لایه‌هایی را که در کاپوچینو ایجاد می‌کند، تشکیل دهند. در نهایت نوشیدنی با افزودن لایه‌ی نازکی از خامه یا کفی زنده بر روی سطح تکمیل می‌شود.

 

کاپوچینو چیست؟

 

انواع کاپوچینو

پس از تغییر و تحولات به وجود آمده دررابطه‌با این نوشیدنی محبوب و اصیل، در کنار بهره‌گیری از مزایای صنعتی‌سازی و گسترش جهانی‌سازی، کاپوچینو با انواع مختلفی از طعم‌ها و برندهای مختلف پا به عرصه بین‌المللی گذاشت و باری دیگر چشم‌ها را به‌سوی خود جذب کرد. البته در نظر داشته باشید که به علت انعطاف پذیربودن دستور تهیه و سرو قهوه‌ها و به طور خاص کاپوچینو، این احتمال همیشه وجود دارد که در کافه‌های مختلف توسط باریستاهای مختلف به شکل‌های گوناگونی با طعم‌های جدید و نحوه سروهای جدید آشنا شوید.

کاپوچینو در انواع مختلفی در سرتاسر دنیا وجود دارد که از جمله این موارد می‌توان به کاپوچینو کافه‌ای و کاپوچینو فوری اشاره داشت که بسیار پرطرفدار است. البته غیر از مواردی که به آن اشاره داشتیم می‌توان به موارد دیگری از جمله کاپوچینو سنتی، کاپوچینو سرد، کاپوچینو مرطوب و کاپوچینو خشک اشاره کرد. تفاوت در میزان اسپرسو، میزان شیر و تفاوت در نحوه تهیه و سرو از مهم‌ترین دلایل عدم شباهت در کاپوچینوهای مذکور است.

 

انواع کاپوچینو

 

درست کردن کاپوچینو و برخی نکات مهم

روش سرو قهوه و کاپوچینو متفاوت است. قهوه به این شکل اس که آن را معمولاً در یک فنجان یا ماگ یا یک لیوان کاغذی بلند سرو می کنند و کاپوچینو را اغلب در یک لیوان شیشه ای یا سرامیکی بزرگ می خورند، چون حجم آن تقریباً سه برابر قهوه می باشد.

از نظر روش دم کردن تفاوت کاپوچینو و قهوهدر این است که فرایند تولید دانه و رست (بو دادن) دانه ها انجام می شود و سپس دانه ی رست شده را آسیاب می‌کنند و به کافی شاپ ها و منازل می فروشند و با استفاده از وسایل مختلف آن را دم می کنند و عصاره آن را خارج می کنند که مهمترین این وسایل؛ اسپرسو ساز برقی، موکاپات، فرنچ پرس، قهوه جوش، جذوه، کمکس، وی 60، آیروپرس و… می باشد.

حالا کاپوچینو با استفاده از قهوه ای که با اسپرسوساز و موکاپات عصاره گیری می شود و در اصطلاح به آن اسپرسو گفته می شود، تهیه و آماده می شود.

روش کار برای داشتن کاپوچینو به این شکل می باشد که ابتدا اسپرسو را به اندازه یک شات آماده می کنند و آن را درون فنجان می ریزند و به همان اندازه اسپرسو، شیر جوشیده شده اضافه می کنند و در پایان نیز به همان اندازه فوم شیر اضافه می کنند. (1واحد اسپرسو + 1 واحد شیر جوشیده + 1 واحد فوم شیر)

اگر نمی دانید فوم شیر چیست باید بگوویم در واقع شیری که پروتیین آن به صورت حباب های ریز از شیر خارج می شود و کف دار می شود را در اصطلاح فوم شیر گفته می شود. برای اینکه بتوانید شیر را فوم دار کنید اگر اسپرسوساز دارید که با نازل بخار می توانید اینکار را انجام دهید ولی اگر ندارید باید آن را تا حدود 70 درجه گرم کنید و سپس داخل فرنچ پرس ریخته و با بالا پایین کردن اهرم آن را فوم دار کنید.

 

درست کردن کاپوچینو و برخی نکات مهم

 

مواد موجود در کاپوچینو آماده

 کاپوچینو از محبوب ترین نوشیدنی بر پایه قهوه است. مواد موجود در پودر کاپوچینو آماده شامل قهوه فوری، پودر شیر خشک، پودر کریمر و شکر است. هر عاشق کاپوچینو احتمالا در جستجوی یافتن و سریع ترین راه برای نوشیدن کاپوچینو است. در این حالت پودر کاپوچینو آماده به کار می آید. شما می توانید به راحتی با استفاده از کاپوچینو آماده در سریع ترین حالت ممکن این نوشیدنی محبوب را بنوشید. کاپوچینو آماده را با آب یا شیر می توان ترکیب کرد. البته با ترکیب کردن شیر با پودر کاپوچینو، نوشیدنی خوش طعم تری خواهید داشت. کاپوچینو آماده بدون شکر نیز داریم. این کاپوچینو مناسب افرادی است که دیابت دارند. اگر از آن دسته از افرادی هستید که عاشق خوردن کاپوچینو خوشمزه هستید و آن را بدون شکر مصرف می کنید، نوشیدن این کاپوچینو آماده بدون شکر را از دست ندهید.

 


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

کدام عرقیات گیاهی برای سلامت بدن مفیداند؟

کدام عرقیات گیاهی برای سلامت بدن مفیداند؟

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

خواص بادام هندی برای زنان ( 10 تا از خواص بینظیر بادام هندی برای بانوان)

خواص بادام هندی برای زنان ( 10 تا از خواص بینظیر بادام هندی برای بانوان)

کالری یک خرما چقدر است؟

کالری یک خرما چقدر است؟

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش