بادام درختی چیست ؟ خواص بینظیر مصرف بادام درختی برای بدن

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

بادام درختی چیست ؟ خواص بینظیر مصرف بادام درختی برای بدن

بادام درختی چیست ؟ خواص بینظیر مصرف بادام درختی برای بدن

بادام گونه‌ای از درختان بومی ایران و کشورهای اطراف آن است، اما به طور گسترده در مناطق دیگر کشت می‌شود. درحقیقت بادام نام بذر خوراکی و پرکشت این درخت است. گونه Prunus آن را با هلو در زیردسته Amygdalus طبقه‌بندی می‌کنند. این‌گونه از دیگر تیره‌های فرعی آن توسط شیارهای روی پوست‌اش که دانه را احاطه کرده متمایز می‌شود. در ادامه این مقاله از موراتوس همراه ما باشید.

 

بادام درختی چیست ؟

 

درخت بادام ، درخت بومی آسیای مرکزی و جنوب غربی می باشد که بادام به عنوان میوه این درخت ، از خواص بیشماری برخوردار است . بادام و فراورده‌های آن در درمان بیماری‌های مختلف کاربرد داشته و می تواند موثر واقع شوند . یکی از محبوب‌ترین انواع آجیل ها در دنیا بادام می‌ باشد . این آجیل مغذی نه‌ تنها موجب احساس سیری می‌شود ، بلکه سرشار از چربی‌های سالم ، آنتی‌اکسیدان‌ها ، ویتامین‌ها و مواد معدنی نیز است . در این مقاله به خواص بادام درختی و خواص بینظیر آن برای بدن خواهیم پرداخت .

 

خاصیت بادام درختی برای بدن

 

از جمله خاصیت بادام درختی ، می توان به وجود اسیدهای چرب غیراشباع ، فیبر ، آنتی‌اکسیدان‌ها ، ویتامین‌هایی مانند ریبوفلاوین و مواد معدنی اشاره کرد .

خواص بادام درختی عبارتند از :

 

جلوگیری از بیماری‌های قلبی

 

مغز بادام از مواد مغذی مهمی برای سلامت قلب شامل آرژنین ، منیزیم ، مس ، منگنز ، کلسیم و پتاسیم تشکیل‌شده است . مطالعات نشان می‌دهد که بادام دارای اثر کاهنده کلسترول بد به ‌ویژه برای افراد مبتلا به کلسترول خون و دیابت است . موارد گفته شده تنها بخش کوچکی از خواص بادام درختی می باشد .

بادام به دلیل جلوگیری از آسیب به جداره‌های شرایین بدن کمک و از آن‌ها در مقابل پلاک‌ های خطرناک محافظت می‌کند . از دیگر خواص بادام درختی ، محافظت از کلسترول خوب و سطوح مناسب فشار خون است . همچنین مغز بادام توانایی جلوگیری از اضافه‌وزن و چاقی را دارد . برای خرید بادام درختی بر روی لینک کلیک کنید.

 

badam2

 

حفظ سلامت و شادابی پوست

 

مغز بادام منبع ویتامین ای و آنتی‌ اکسیدان‌های دیگری است که پوست را تغذیه کرده و نشانه های پیری را کاهش می‌دهند . تحقیقات نشان می‌دهد که بادام حاوی غلظت‌های بالایی از آنتی‌اکسیدان‌ های کاتچین ، اپی‌کاتچین و فلاونول (ازجمله کورستین، کامپفرول و ایزورامنتین) است . این ترکیبات با سرطان و آسیب ‌های پوستی ناشی از رژیم‌ غذایی نامناسب ، آلودگی و اشعه مضر نور خورشید مبارزه می‌کنند . چربی‌های خوب موجود در بادام علاوه بر بهبود گردش خون ، به آب‌رسانی به پوست و توانایی بهبود زخم‌ها کمک می‌ کنند .

 

کمک به کنترل قند خون و جلوگیری از دیابت

 

از خواص بادام درختی اینکه سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع است . بادام در کنترل قند خون و جلوگیری از مقاومت بدن به انسولین تاثیر مثبتی دارد . علاوه بر آن خواص غذایی بادام شامل توانایی آن برای کاهش خطرات جانبی دیابت معمولی است . این خطرات جانبی شامل ناهنجاری در وزن ، التهاب و سطوح تنش اکسیداتیو می‌باشد . تنش اکسیداتیو ، به پیروزی رادیکال‌های آزاد بر دفاع آنتی‌اکسیدانی بدن گفته می‌شود .

 

بهبود سلامت مغز

 

اغلب بادام به‌ عنوان یکی از بهترین مواد مغذی برای مغز شناخته‌شده است . مواد مغذی بادام به‌ نوعی منحصر به‌ فرد هستند . این آجیل حاوی ریبوفلاوین و ال-کارنیتین است . این عناصر مغذی بر سلامت فعالیت عصبی و جلوگیری از زوال عقل موثر هستند . از دیگر خواص بادام درختی این است که بادام موجب کاهش خطر ابتلا به التهاب عروق خواهد شد . التهاب عروق از عوامل ابتلا به زوال عقل و بیماری آلزایمر است . بنابراین مصرف منظم آن به بزرگ‌سالان و به‌ویژه سالمندان توصیه می‌شود .

 

badam

 

کمک به کاهش وزن و جلوگیری از چاقی مفرط

 

یکی از خواص بادام درختی کنترل وزن است . چربی‌های خوب و فیبرهای رژیمی به کاهش وزن کمک می‌کنند . آن‌ها موجب ایجاد سیری در فرد شده و از مصرف غذا و میان وعده‌های بیشتر جلوگیری می‌کنند . اگر چه آجیل‌ها چربی و کالری فراوانی دارند ، اما برای مدت طولانی ‌تری بعد از خوردن به شما احساس سیری می‌ دهند .

 

افزایش سلامت گوارش

 

علاوه بر چربی‌های سالم و مولکول‌های قلیایی کننده ، بادام ( به‌ویژه پوست آن ) حاوی اجزای پروبیوتیک است . این اجزای پروبیوتیک به هضم ، سم‌زدایی و رشد باکتری‌های سالم روده کمک می‌کند . مطالعات نشان می‌دهند که این دانه مغذی و پوست آن می‌تواند به بهبود کیفیت میکرو بیولوژیک روده منجر شوند . این به آن معنا است که مصرف این آجیل، به بهبود عملکردهای باکتریایی روده منجر می‌شود .

 

مبارزه با سرطان و التهاب بدن

 

از دیگر خواص بادام درختی داشتن یک نوع ویتامین ای است . گاما توکوفرو به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی عمل کرده و با آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد و تنش اکسیداتیو که به سرطان مربوط هستند مبارزه می‌کند . مطالعات ارتباط بین مصرف آجیل و پیشگیری از سرطان ازجمله خطر ابتلا به کلون روده ، سرطان پروستات و سرطان پستان را نشان می‌دهند .

 

حفظ سلامت دندان و استخوان

 

بادام منبعی سرشار از مواد معدنی مانند منیزیم و فسفر است . این مواد معدنی ماده‌ ای حیاتی برای ساخت و حفظ دندان‌ها و استخوان‌های قوی به شمار می آیند . مزایای مصرف بادام شامل توانایی پیشگیری از پوسیدگی دندان ، مبارزه با کرم‌خوردگی آن‌ها ، کاهش خطر شکستگی استخوان و مبارزه با پوکی استخوان می باشد .

 

stone-

 

اثر فرآوری مغز بادام روی خواص آن چیست؟

 

به‌ طور کلی هرچه فرآوری کمتری روی بادام صورت بهتر است . یک روش که با آن می توان مواد مغذی مغز بادام را افزایش داد ، خیساندن و جوانه زدن آن است . خیساندن و جوانه زدن بادام ، بعضی از مواد که به‌طور طبیعی منجر به جلوگیری از جذب مواد معدنی توسط بدن می‌شوند و به خواص بادام صدمه می‌زنند را از بین می‌برد . پیشنهاد می‌شود به مدت 12 تا 24 ساعت بادام‌ها را در یک‌کاسه بزرگ ریخته و با آب روی آن‌ها را بپوشانید و پس از آب‌کشی آن‌ها را مصرف کنید .

بادام در دو نوع مختلف شیرین و تلخ وجود دارد . مغز بادام شیرین در بسیاری از دستور غذاها از آسیا و  آمریکا تا مدیترانه مورد استفاده قرار می گیرد . یکی از روش‌های محبوب استفاده از بادام در ایتالیا خرد کردن بادام در مارسیپان است که به‌عنوان یک افزودنی شیرین در پخت‌وپز استفاده می گردد . همچنین ایتالیایی‌ها بادام را به سرخ‌کردنی‌ها اضافه کرده ، از روغن بادام برای پخت‌وپز استفاده نموده و عصاره این آجیل را به وانیل اضافه می‌کنند .

علاوه بر موارد گفته شده روغن بادام شیرین برای تهیه روغن‌هایی به کار می‌رود که به‌عنوان التیام دهنده پوست بدن و دیگر مصارف خانگی کاربرد دارند .

 

عوارض بادام درختی چیست ؟

 

در این مقاله به خواص بادام درختی پرداختیم ، همه آجیل‌ها ممکن است در کنار خاصیت هایی که دارند ، مضراتی را هم داشته باشند . ممکن است بعضی از افراد به مصرف مغز بادام آلرژی داشته باشند که در این میان کودکان حساسیت بیشتری نسبت به آلرژی‌های ناشی از مصرف آجیل دارند . به همین خاطر اگر کودکی دارای آلرژی شناخته‌شده‌ای باشد باید از مصرف این آجیل خودداری کند .

 

بهترین شیوه مصرف بادام درختی ( خواص بادام خیس خورده ناشتا)

یکی از خواص بادام درختی خیس خورده ناشتا، افزایش سرعت جذب مواد مغذی است. بهترین راه برای استفاده حداکثری از خواص این آجیل این است که ۴ تا ۵ عدد بادام را از یک شب قبل خیسانده و در صبح با معده خالی میل نمایید. بر اساس مطالعه ای که در زمینه مصرف آجیل در صبحانه منتشر شده است، مصرف بادام درختی با ایجاد اثر وعده غذایی دوم و متعادل نگه داشتن سطح قند خون حتی پس از مصرف نهار، برای سلامتی بدن بسیار مفید است.

اثر وعده غذایی دوم به این معنی است که پس از گرسنگی طولانی مدت در شب، بدن تا حدود نسبت به انسولین مقاومت می کند؛ زیرا در این زمان کربوهیدراتی در بدن وجود ندارد که سوزانده شود به همین دلیل برای تامین انرژی به سراغ چربی های بدن می رود. اولین وعده غذایی پس از خواب شبانه بدن شما را بیدار می کند تا به اثر وعده غذایی دوم پاسخ مناسب دهد و آن را تقویت کند.

 

سخن پایانی

موراتوس ارائه دهنده مرغوب ترین آجیل و خشکبار در کشور می باشد . تنها با یک کلیک می توانید بادام درختی با کیفیت و تازه را از سایت موراتوس خریداری کرده و درب منزل تحویل بگیرید .

 


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

کدام عرقیات گیاهی برای سلامت بدن مفیداند؟

کدام عرقیات گیاهی برای سلامت بدن مفیداند؟

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

خواص بادام هندی برای زنان ( 10 تا از خواص بینظیر بادام هندی برای بانوان)

خواص بادام هندی برای زنان ( 10 تا از خواص بینظیر بادام هندی برای بانوان)

کالری یک خرما چقدر است؟

کالری یک خرما چقدر است؟

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش