گردو چیست ؟ خواص و فواید مصرف گردو برای انسان

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

گردو چیست ؟ خواص و فواید مصرف گردو برای انسان

گردو چیست ؟ خواص و فواید مصرف گردو برای انسان

از منظر گیاه‌ شناسی ، گردو درواقع آجیل نیست ، بلکه نوعی میوه بوده که حاوی یک ‌دانه‌ی خوراکی می باشد . گردو سرشار از پروتئین ، آنتی‌اکسیدان‌ها ، فیبر ، اسیدهای چرب امگا 3 و مواد معدنی مانند آهن ، روی ، پتاسیم و منیزیم می باشد همچنین تاثیرات شگفت انگیزی بر عملکرد مغز و حافظه می گذارد . به دلیل فواید بی شمار گردو ، این مغز را می توان یکی از پر خاصیت ترین دانه های روغنی جهان به شمار برد که در تهیه انواع غذا ، دسر و شیرینی مورد استفاده قرار می گیرد . خواص گردو ، سبب شده تنها به عنوان یک ماده غذایی به آن توجه نشود و از این فواید در حفظ سلامتی بدن استفاده شود . همین دلایل باعث شده که کاشت نهال گردو برای بسیاری از باغداران سودآور باشد . عموما درخت گردو مناسب مناطق سرد و کوهستانی است . تولید کنندگان گردو ، با ایجاد پیوند و اصلاح نژادی ، درختان مقاوم‌ تر و پربارتری تولید می‌کنند خواص و فواید مصرف گردو برای انسان بیشمارند ما در این مقاله به تعدادی از این موارد خواهیم پرداخت تا پایان مقاله از موراتوس با ما همراه باشید .

 

خواص گردو برای انسان

استفاده از گردو در رژیم غذایی انسان‌ها از گذشته تا کنون رواج داشته و خواص گردو کسی پوشیده نیست اما اینکه تمام خواص گردو چیست و در چه مواردی می‌تواند برای سلامتی مفید مهم باشد ، به مطالعه و بررسی بیشتری نیاز دارد که در ادامه سعی کردیم تا برخی از خواص بیشمار گردو را بیان کنیم .

 

 تقویت سیستم ایمنی بدن

همانطور که پیش از این گفته شد ، گردو سرشار از آنتی اکسیدان‌ ها می باشد که همین مسئله باعث می‌شود یکی از خاصیت گردو ، تقویت سیستم ایمنی بدن باشد . تقویت سیستم ایمنی بدن از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها در انسان جلوگیری کرده و نقش مهمی را در سلامت بدن ایفا می‌ کند .

 

gerdreduce-blood-pressure-1

 

حفظ سلامت قلب

سالانه افراد زیادی در دنیا بر اثر بیماری ‌های قلبی جان خود را از دست می ‌دهند و این درحالی است که با رعایت یک رژیم غذایی سالم می‌توانید تا حد زیادی از بروز بیماری‌های عروقی و قلبی جلوگیری نمایید . یکی از مواد مهم در این زمینه ، توانایی بالای گردو در کاهش کلسترول بد خون و افزایش عملکرد رگ‌ها و جلوگیری از تشکیل پلاک در آن‌ها است .

 

سلامت و بهبود عمکلکرد مغز

شباهت ظاهری مغز گردو و مغز انسان می تواند نشانه‌ ای از تاثیر خواص گردو ، بر عملکرد مغز باشد . مطالعات صورت گرفته در این رابطه همگی نشان می‌دهند مصرف این میوه می‌تواند تاثیر خوبی بر ارتقای سلامت مغز داشته باشد . علت آن هم وجود چربی ‌های غیر اشباع پلی فنول ، ویتامین ای و آنتی اکسیدان است .

 

کنترل قند خون

گردو حاوی فیبر محلول است که یکی از بهترین مواد مغذی جهت کنترل قند خون می باشد . یکی از متخصصین تغذیه در بیمارستان لنوکس هیل توضیح می‌دهد که فیبر محلول در آب موجود در روده حل می‌شود و ماده ژل‌ مانندی ایجاد می‌کند که جذب گلوکز را کند کرده و موجب کاهش قند خون می‌شود . این ویژگی به کنترل قند خون کمک می‌کند و به‌ نوبه خود از افزایش قند خون جلوگیری می‌کند و می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را نیز کاهش دهد .

 

ge

 

تنظیم خواب

گردو حاوی ملاتونین است که می‌تواند به شما در داشتن خوابی راحت کمک کند .

ملاتونین هورمونی است که ریتم شبانه ‌روزی بدن یا ساعت درونی بدن را تنظیم می‌کند . سطح ملاتونین در بدن شما به‌ طور طبیعی در صبح کاهش می‌یابد و این همان علتی است که سبب می‌شود شما از خواب بیدار شوید . همچنین بعدازظهر ، سطح ملاتونین شما افزایش یافته و شما در آن ساعات احساس خواب‌ آلودگی و خستگی می‌کنید .

 

پیشگیری از انواع سرطان

اسیدهای چرب امگا 3 و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در گردو مانند الاجیک اسید ، احتمال ابتلا به برخی سرطان‌ها به‌ویژه سرطان پروستات ، سینه و روده بزرگ را کاهش می‌دهند .

 

 سلامت روده

باکتری‌ های درون روده نقشی بسیار کلیدی در وضعیت جسمانی و سلامت ما ایفا می‌کنند . مطالعات نشان می دهند که باکتری‌های موجود در روده می‌توانند مکانیسم دفاعی بدن ما در مواجهه با ویروس و عفونت باشند . به گونه ای که امروزه دانشمندان در حال بررسی کمک گرفتن از این باکتری ‌ها به عنوان پیشران سیستم دفاعی بدن استفاده هستند . در نتیجه ترکیب این باکتری‌ها در روده بسیار مهم است و باید به گونه‌ای باشند تا عملکرد صحیحی از خود نشان دهند .

 

gerdoo

فواید گردو برای آقایان

از خواص دیگر گردو می توان به ضد اکسیداتیو بودنش اشاره کرد که می‌ تواند از آسیب به اسپرم‌ ها جلوگیری کند . مطالعات نشان داده که مصرف گردو در برنامه غذایی آقایان می‌تواند اثر مخرب رژیم‌های غذایی ناسالم را کاهش داده و سلامت و تحرک اسپرم‌ ها را افزایش دهد .

 

پیشگیری از پوکی استخوان

گردو در افزایش جذب کلسیم در بدن کمک می‌کند . همچنین این آجیل با دارا بودن سطح بالایی از مواد مغذی گوناگون ، دفع کلسیم را هم طی فرآیند های متابولیک کاهش می‌دهد .

 

 سلامت پوست و مو

بیشترین آسیب را به پوست و مو رادیکال‌های آزاد موجود در محیط وارد می‌کنند . این مولکول‌های ناپایدار مسئول ایجاد خشکی و چین‌ و چروک در پوست هستند . گردو به مبارزه با این رادیکال‌های آزاد می‌پردازد ، بنابراین مصرف روزانه‌ی آن به کاهش سیاهی زیر چشم ، چین‌وچروک و خشکی پوست و مو کمک می‌کند .

 

کنترل چربی خون

مصرف روزانه گردو موجب کاهش سطح کلسترول بد و تری گلیسیرید در خون شده و احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد .

 

ger

 

کمک به مادران باردار

گردو سرشار از ویتامین ب ، به ویژه فولات یا همان ویتامین ب9 می باشد . برای رشد مناسب جنین، زنان باردار باید مقدار کافی فولات مصرف کنند. پس مصرف به‌اندازه‌ی گردو در زنان باردار به‌سلامت جنین آن‌ها کمک می‌کند .

 

خاصیت ضدالتهابی

منیزیوم ، ویتامین ای ، اسیدهای چرب امگا 3موجود در گردو به روند مبارزه با التهاب بدن کمک می کند . بسیاری از بیماری‌ها مانند دیابت، روماتیسم، آرتریت و غیره به دلیل التهاب هستند بنابراین ، مصرف روزانه گردو به مبارزه بهتر با این بیماری‌ها کمک می‌کند .

شما می توانید بهترین و با کیفیت ترین خشکبار از جمله خرید گردو را با اطمینان کامل از موراتوس تهیه کنید .

 


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

کالری یک خرما چقدر است؟

کالری یک خرما چقدر است؟

12 تا از بهترین خواص توت خشک برای سلامتی بدن شما

12 تا از بهترین خواص توت خشک برای سلامتی بدن شما

آیا پسته چربی دارد؟ چربی موجود در پسته مضر است یا مفید؟

آیا پسته چربی دارد؟ چربی موجود در پسته مضر است یا مفید؟

پسته خام چه خاصیتی دارد؟ 10 خاصیت شگفت انگیز پسته خام

پسته خام چه خاصیتی دارد؟ 10 خاصیت شگفت انگیز پسته خام

معرفی 8 تا از بهترین دمنوش ها برای سلامتی بدن که واجب اند!

معرفی 8 تا از بهترین دمنوش ها برای سلامتی بدن که واجب اند!

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش