بهترین مارک قهوه ترک

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

بهترین مارک قهوه ترک

بهترین مارک قهوه ترک

قهوه ترک ماده اصلی فال قهوه به شمار می‌رود و بسیاری از آن‌هایی که به دنبال خرید این قهوه هستند، می‌خواهند بهترین برند آن را تهیه نمایند. درادامه ما دراین مقاله از وبسایت موراتوس به معرفی برخی از بهترین مارک قهوه ترک می‌پردازیم.

 

قهوه ترک چیست؟

بهترین قهوه ترک که از دانه های قهوه عربیکابسیار ریز آسیاب شده درست شده است، به دلیل طعم قوی و روش خاص دم آوری و سرو در سراسر جهان مشهور شده است. اما داستان قهوه ترک چیزی بیشتر از طعم خوب آن است، بنابراین بیایید نگاهی به همه واقعیات درباره این قهوه بیندازیم.

 

تاریخچه قهوه ترک

قهوه برای اولین بار در سال 1555 توسط 2 تاجر سوری به استانبول آورده شد و در قرن هفدهم به بخشی اساسی از مراسم های مجلل دربار عثمانی تبدیل شد. قهوه به صورت تشریفاتی برای پادشاه سرو می شد و این رسم همچنین در مراسم خواستگاری نیز نقش داشت. زنان حرمسرا آموزش می دیدند که چطور بهترین قهوه ترک را درست کنند تا خواستگاران آنها مهارتشان را در درست کردن قهوه ترک ببینند و آن ها را انتخاب کنند. حتی همین امروز هم در مراسم خواستگاری در ترکیه عروس آینده قهوه ترک درست می کند.

 

تاریخچه قهوه ترک

 

بهترین مارک قهوه ترک

 

قهوه ترک افسانه‌ای مهمت افندی

قهوه ترک مهمت افندی کار خود را از سال 1871 آغاز کرد. مهمت افندی با دقت از میان انواع قهوه عربیکا انتخاب شده است. برخلاف دیگر انواع قهوه که ابتدا از طریق گرما عصاره آن‌ها گرفته می‌شود تا قهوه فوری تهیه شود و سپس به خود آن روغن گیاهی اضافه می‌شود، مهمت افندی به شکل خاصی تهیه می‌شود. دانه‌های قهوه بو داده و آسیاب می‌شوند. به این ترتیب عطر طبیعی و ترکیبات قهوه به خوبی حفظ می‌شود.

 

 قهوه ترک افسانه‌ای مهمت افندی

 

قهوه ترک تلخ( Mırra )

از دیگر انواع قهوه ترک می توان به قهوه میرا اشاره کرد. میرا یک نوع قهوه تلخ سنتی است که در استان های حاتای ، آدانا ، اورفا و ماردین ترکیه و همچنین در برخی از کشورهای عربی مانند لبنان و سوریه تهیه شده وگاهی اوقات از آن به عنوان قهوه عربی نیز یاد می شود.

مور به معنی تلخ از آنجا که بسیار تلخ و تیره است ، در فنجان های کوچک بدون دسته شبیه اندازه فنجان های اسپرسو ایتالیایی سرو می شود. دانه های قهوه برای Mırra دانه های معمولی عربیکا هستند که برای افزایش طعم تلخ دوبار تفت داده می شوند.

برای طبخ این نوع قهوه، آن را در یک قابلمه کوچک جوش به نام cezve (جذوه) ریخته و آب و مقداری هل برای طعم و عطر بهتر اضافه می کنند. قهوه چند بار جوشانده می شود تا مایع تیره غلیظی باقی بماند. Mırra در یک cezve مسی دیگر ریخته و برای مهمانان سرو می شود.

 

 

قهوه بنه  (menengiç)

قهوه مننگیک در واقع دانه های قهوه نیست قهوه ای است که از میوه های درختی به دست می آید که نام لاتین آن pistacia terebinthus است و در کشور ما به بنه یا پسته کوهی معروف است. این نوع قهوه که از خشک، برشته شدن و سپس آسیاب کردن میوه های درخت بنه به دست می آید ، نام خود را از این درخت گرفته است.

این قهوه در بین مردم ترکیه به “قهوه melengic” نیز معروف است. درست مانند دیگر انواع قهوه ترک، می توان آن را هم با آب و هم با شیر تهیه کرد. دم آوری این نوع قهوه با شیر در بین مردم مرسوم تر و محبوب تر است. این نوشیدنی به دلیل داشتن عطر متفاوت، طعم عالی و مهمتر از همه نداشتن کافئین، یکی از نوشیدنی های مورد علاقه بسیاری از مردم ترکیه به شمار می رود.

 

قهوه ترک عثمانی

از انواع خاص قهوه ترک به شمار می‌رود. این قهوه بوی بسیار خوشی دارد که در گذشته در کاخ‌های سلاطین استفاده می‌شده است. تولیدکنندگان پودر قهوه سنتی را با دیگر مواد خوشبو ترکیب می‌کنند. مشهورترین آن‌ها: کندر رومی، پودر خرنوب، ثعلب، زعفران، خامه و غیره می‌باشند.

مردم ترک از قهوه‌های بدون کافئین خوششان نمی‌آید. شرکت‌های بزرگ این نوع قهوه را در خط تولیدشان ندارند. اگر عارضه قلبی دارید یا نمی‌خواهید کافئین بخورید، قهوه ترک گزینه خوبی برای شما نمی‌باشد.

 

قهوه ترک عثمانی

 

خصوصیات قهوه ترک

۱. قهوه با کیفیت بالا: قهوه ترک باید از دانه‌های قهوه با کیفیت بالا تهیه شده باشد تا بو و طعم مطلوبی داشته باشد.

۲. طعم غنی و مطلوب: قهوه ترک به عنوان قهوه‌ای با طعم غنی و مطلوب شناخته می‌شود و باید این خصوصیت در آن وجود داشته باشد.

۳. طعم شیرین‌تر: خصوصیت دیگر قهوه ترک در مقایسه با دیگر قهوه‌ها، طعم شیرین‌تر آن است.

۴. ابعاد کوچک: قهوه ترک معمولاً در ظروف کوچک و گلویی استفاده می‌شود، بنابراین اندازه دانه‌ها نیز باید کوچک و مناسب برای آماده کردن قهوه‌های گلویی باشد.

۵. کفاف مقداری برای تهیه: قهوه ترک برای تهیه باید حاوی مقداری کافی قهوه باشد تا بتوان با استفاده از آن تعداد کافی از فنجان‌های قهوه ترک را تهیه کرد.

۶. قدرت استخوانی: قهوه ترک به عنوان یکی از قهوه‌های استخوانی شناخته می‌شود.

۷. تاریخ تولید تازه: قهوه ترک بهتر است تازه تولید شده باشد تا بو و طعم بهتری داشته باشد.

۸. قابلیت ماندگاری: قهوه ترک باید توانایی ماندگاری در شرایط انبارداری عادی را داشته باشد تا بتوان آن را برای مدت زمان قابل قبولی نگهداری کرد.

۹. فاقد اضافات: قهوه ترک باید از اضافات مانند شکر، زعفران و… مبرا باشد و فقط از دانه‌های قهوه تهیه شده باشد.

۱۰. قابلیت تهیه آسان: قهوه ترک باید آسان و سریع قابل تهیه باشد تا بتوان در کوتاه‌ترین زمان ممکن از آن استفاده کرد.

 


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آموزش مراحل و نحوه ی عرق گیری از گیاهان دارویی!

آموزش مراحل و نحوه ی عرق گیری از گیاهان دارویی!

موثرترین عرقیات گیاهی برای افزایش اشتها کدام اند؟

موثرترین عرقیات گیاهی برای افزایش اشتها کدام اند؟

راهنمای انتخاب پسته مرغوب

راهنمای انتخاب پسته مرغوب

معرفی آجیل های که سرشار از ویتامین B12 هستند!

معرفی آجیل های که سرشار از ویتامین B12 هستند!

پسته برای سرماخوردگی خوب است یا مضر؟

پسته برای سرماخوردگی خوب است یا مضر؟

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش