کافه کان لچه (قهوه با شیر)

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

کافه کان لچه (قهوه با شیر)

کافه کان لچه (قهوه با شیر)

نوشیدنی قهوه با شیر یک ترکیب محبوب و دوست داشتنی می باشد که باعث شده انواع مدل های مختلفی از قهوه به وجود بیاید که یکی از آنها قهوه کن لچه می باشد. اگر بخواهم یک شناخت کلی از قهوه کن لچه Con Lecche پیدا کنیم و بفهمیم که ما قرار چه نوع قهوه ای درست کنیم باید بگم این قهوه تقریبا همان لته ایتالیایی ها می باشد که خیلی از ما تقریباً یکباری داخل کافی شاپ آن را خوریم.

در کشور اسپانیا مردم ترجیح میدهند که اکثر مواقع یک فنجان قهوه قوی با شیر سوخته (بعت میگم چیه) را چاشنی روز خود کنند و اول صبح آن را بنوشند و روز خود را با آن آغاز کنند که اگر شما هم دوست دارید به سبک مردم اسپانیا عمل کرده و از یک نوشیدنی عالی برای صبح خود شروع کنید این مقاله از موراتوس را با ما همراه باشید و به نکات زیر دقت کنید.

 

لاته اسپانیایی

جذابیت کافه کان لچه نه تنها در طعم بی نظیر، بلکه در تطبیق پذیری آن نهفته است. این نوشیدنی چه در صبح برای تقویت حواس یا به عنوان یک نوشیدنی بعد از ظهر از آن لذت ببرید، این نوشیدنی فراتر از زمان است و آن را برای هر موقعیتی مناسب می کند.

برای کسانی که به دنبال بازسازی این اکسیر دلربا در خانه هستند، نترسید. با چند مرحله ساده، شما نیز می توانید قهوه بازی خود را ارتقا دهید و از پیچیدگی های غنی یک لاته اسپانیایی لذت ببرید. از اولین جرعه تا آخرین جرعه، برای شروع سفری با طعم و مزه آماده شوید که ولع بیشتری در شما ایجاد می کند.

 

برای خرید انواع قهوه به صورت آنلاین به وبسایت موراتوس مراجعه نمایید.

 لاته اسپانیایی

 

قهوه کن لچه چیست؟

این قهوه ترکیبی از یک فنجان قهوه‌ی غلیظ (معمولاً اسپرسو یا موکا) و شیر داغ است. شیر می‌تواند در این روش گرم شود، جوشیده شود و یا به همراه کف‌ساز شیر به‌آرامی هم زده شود.

بیشتر اوقات این نوشیدنی شیرین است و طعم شدیدی از قهوه دارد و حجم آن زیاد است. این قهوه در کشورهای اروپایی رایج‌ترین نوع قهوه‌ای است که به هنگام صبح مصرف می‌شود. با این‌حال در سایر کشورهای جهان نیز نوشیده می‌شود، حتی اگر با اسم دیگری شناخته شود.

این قهوه در اسپانیا و آمریکای جنوبی با نام کن لچه شناخته می‌شود و در آلمان نیز به آن میلش کافه گفته می‌شود. کشورهای دیگر نیز از این قهوه استفاده می‌کنند و تقریباً در تمامی آن‌ها معنای اسم به‌گونه‌ای به شیر و قهوه اشاره دارد.

همان‌طور که شاید حدس زده باشید طرز تهیه‌ قهوه با شیر خیلی آسان است و فقط باید قهوه و شیر را مخلوط کنید. حق با شماست، طرز تهیه‌ قهوه با شیر، این نوشیدنی ساده است؛ اما نکاتی وجود دارد که باید پیش از آماده کردن کن لچه ی صبحگاهی‌تان آن‌ها را رعایت کنید.

 

برای خرید انواع دانه و پودر قهوه به وبسایت موراتوس مراجعه کنید.

 

6-9

 

مواد لازم برای تهیه کافه کان لچه

نصف ۳ اونس ( حدود ۱۰۰ میلی لیتر )اسپرسو ی تازه دم کرده

نصف فنجان شیر خالص پر چرب

نصف قاشق چایخوری شکر (اختیاری و به میزان دلخواه)

 

مرحله اول: آماده‌سازی قهوه

در این مرحله نیاز به یک دابل اسپرسو دارید که از هر روشی می‌توانید آن را تهیه کنید. اگر از قهوه‌‌ساز فرانسوی استفاده می‌کنید، قهوه‌ی تازه آسیاب شده را با آب گرم (در دمای حدود 90-95 درجه سانتیگراد) داخل فرنچ‌پرس بریزید و 4 دقیقه منتظر بمانید.

 

مرحله دوم: گرم کردن شیر

شیر را در شیرجوش بریزید و آن را داغ کنید. شیر نباید به جوش بیاید، بلکه فقط کمی گرم شود. برای راحتی و سرعت بخشیدن به کار، شیر را داخل یک لیوان ریخته و در ماکروفر قرار دهید تا گرم شود.

 

مرحله سوم: کف زدن شیر

در صورتی دوست دارید قهوه شما فوم داشته باشد یا کمی غلیظ‌تر به نظر آید، با استفاده از پیچر، شیر را گرم کرده و کف زده تا یک لایه فوم نرم و ظریف درست شود. توجه داشته باشید که این مرحله را بهتر است با نازل بخار دستگاه اسپرسوساز انجام دهید یا با تکان دادن پیستون فرنچ‌پرس در داخل آن.

برای تهیه فوم شیر از دو طریق می‌توانید اقدام کنید:

تهیه فوم شیر با دستگاه اسپرسوساز

تهیه فوم شیر بدون دستگاه و ابزارهای فرنچ‌پرس یا همزن

 

مرحله سوم: کف زدن شیر

 

مرحله چهارم: ترکیب کردن

در یک فنجان یا لیوان به انتخاب خود، اسپرسو را بریزید. سپس به آرامی شیر گرم را روی قهوه ریخته و در نهایت کف شیر را در بالای قهوه اضافه کنید. معمولاً نسبت قهوه به شیر 1 به 1 است، اما بسته به سلیقه شخصی این امکان وجود دارد تا مقدار شیر را افزایش دهید.

 

مرحله آخر: سرو کردن

قهوه را در حالی که داغ است سرو کنید و لذت ببرید!

 


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

کالری یک خرما چقدر است؟

کالری یک خرما چقدر است؟

12 تا از بهترین خواص توت خشک برای سلامتی بدن شما

12 تا از بهترین خواص توت خشک برای سلامتی بدن شما

آیا پسته چربی دارد؟ چربی موجود در پسته مضر است یا مفید؟

آیا پسته چربی دارد؟ چربی موجود در پسته مضر است یا مفید؟

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش