آشنایی با خواص چای سبز ( تاثیر چای سبز برای لاغری)

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

آشنایی با خواص چای سبز ( تاثیر چای سبز برای لاغری)

آشنایی با خواص چای سبز ( تاثیر چای سبز برای لاغری)

چای سبز طعم بسیار لذت بخشی و همچنین خواص زیادی از جله لاغری دارد و به همین دلیل است که طرفداران زیادی در سرارس دنیا دارد. در این مقاله قصد داریم به طور کامل به آشنایی با خواص چای سبز و تاثیر چای سبز برای لاغری بپردازیم با ما در موراتوس همراه باشید.

 

آشنایی با خواص چای سبز

 

چای سبز یکی از فرآورده‌هایی است که از برگ چای تهیه می‌شود و چای بسته به اینکه تحت چه نوع فرآوری قرار بگیرد، می تواند انواع چای سبز، چای مشکی و حتی چای سفید را تولید کند. چای سبز از دیرباز به خاطر محتوای غنی از آنتی‌اکسیدان خود شناخته شده است و در کشورهای خاور دور استفاده می‌شده است. چای سبز حاوی انواع فلاونول‌ها است که بعضی از انواع آن به عنوان کاتچین شناخته می‌شود. فراوان‌ترین و قدرتمندترین کاتچین موجود در چای سبز اپیگالوکاتچین گالات است که با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و انواع خاصی از سرطان در ارتباط است. از خواص چای سبز برای جلوگیری از ریزش مو و بهبود سلامت مو استفاده می‌شود.

 

  • خواص چای سبز برای مو

امروزه مشخص شده است که اثر چای سبز بر روی ترشح هورمون‌ها به خصوص تستوسترون و هیدروتستوسترون، سبب ایجاد خواص چای سبز برای مو می‌شود که جلوگیری از ریزش مو و رویش موی جدید و بهبود سلامتی و کیفیت مو است. چای سبز حاوی مقادیر بسیار زیادی از انواع آنتی‌اکسیدان‌ها است که برای بهداشت پوست و مو فایده دارد؛ ازاین‌رو امروزه در تمام کرم‌ها و مواد آرایشی برای حفظ سلامتی پوست از یک قسمت چای سبز در فرمولاسیون کرم‌ها، ماسک موها، شوینده‌های پوستی و مواد آرایشی استفاده می‌شود.

 

119335

 

چای سبز دارای مقداری کافئین بوده که این ماده با تحریک lGF-1 در  فولیکول مو باعث افزایش رشد مو می‌شود. برای همین امروزه در بیشتر شامپوهای جلوگیری از ریزش مو و تقویتی از عصاره چای سبز استفاده می‌شود. 

چنانچه مایل بودید که خودتان از  چای سبز برای تقویت موهای‌تان استفاده کنید، علاوه‌بر نوشیدن چای سبز، می‌توانید بعد از حمام چای سبز دم کشیده را صاف کرده و آب آن را بر روی تمام سطح سر و موهای خود ریخته و ماساژ دهید و بعد از یک ربع آبکشی نمایید. شفافیت، پرپشتی و رشد دلخواه موها را بعد از مصرف چند ماه خواهید دید.

 

  • فواید چای سبز برای ریه

یکی از مهم‌ترین اعضای بدن ما که کار تنفس و رساندن اکسیژن به تمام بدن را دارد ریه است. به علت این که ریه دروازه ورود اکسیژن از محیط خارج به بدن نامیده می‌شود، در معرض انواع آلودگی‌ها و بیماری‌ها است و علاوه‌بر ورود اکسیژن، نقش محافظت از بدن را در مقابل این آلودگی‌ها دارد .نوشیدن چای سبز به افزایش سلامت ریه‌ها کمک بسیاری می‌کند و مهم‌ترین خواص چای سبز برای ریه برطرف کردن برخی از انواع بیماری‌ها و آلودگی‌ها است.

 

  • خواص چای سبز برای زنان

چای سبز حاوی پلی فنول‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های زیادی است که برای پوست و مو بسیار موثر بوده و از اثر رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند و مانع از ایجاد چین و چروک و لکه بر روی پوست می‌شود. همچنین مانع از ریزش مو می‌شود و به رشد موها و رویش موهای جدید کمک می‌کند. به دلیل این فواید چای سبز برای زنان جذابیت بسیاری دارد. همچنین یکی از خوراکی‌های جلوگیری‌کننده از بسیاری از سرطان‌ها محسوب می‌شود. همچنین چای سبز با افزایش چربی سوزی می‌تواند به کاهش وزن و تناسب اندام کمک کند. بهترین زمان برای مصرف چای سبز معمولاً دو ساعت پس از صرف هر وعده غذایی است؛ زیرا چای سبز نیز مانند چای سیاه می‌تواند در جذب آهن اختلال ایجاد کند. به خاطر داشته باشید که مصرف ۳ تا ۴ لیوان چای سبز در روز برای داشتن وزن مناسب و استفاده از خواص دیگر  چای سبز کافی است و استفاده بیش از حد از چای سبز نه‌تنها سبب افزایش خواص چای سبز برای زنان نمی‌شود، بلکه باعث از دست رفتن آب و اختلال در الکترولیت‌های بدن می‌گردد.

 

  • خواص چای سبز برای آقایان

همان‌طور که گفتیم، چای سبز بر روی جلوگیری از ریزش مو و کمک به رویش موهای جدید اثر داشته و همچنین بر روی جلوگیری از چین و چروک و ایجاد لکه در پوست تاثیر می‌گذارد. چای سبز با داشتن انواع پلی فنول‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها یک ماده غذایی بسیار موثر در جلوگیری از بسیاری از سرطان‌ها بوده و در آقایان مانع سرطان پروستات می‌شود که مهم‌ترین فواید چای سبز برای آقایان است. همچنین چای سبز مانع از ایجاد ناراحتی‌های ریوی و عواملی که بر اثر بالا رفتن سن موجب احساس کهولت می‌شوند، می‌گردد. چای سبز در پایین آوردن قند خون بسیار موثر است و می‌تواند از ایجاد دیابت نوع دو جلوگیری کند.

 

chay-sbz-_

 

تاثیر چای سبز برای لاغری

چای سبز خواص لاغر کنندگی منحصر به فردی دارد. از جمله این خواص می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

1.کاهش چربی در بدن

یکی از مهم‌ترین خواص چای سبز برای لاغری، کاهش چربی در بدن است. برگ چای سبز سرشار از کافئین است. یک فنجان چای سبز، حدود ۲۴ تا ۴۰ میلی‌گرم کافئین دارد. در حالی که یک فنجان قهوه، ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی‌گرم کافئین دارد. با وجود اینکه میزان کافئین چای سبز از قهوه کمتر است، اما می‌تواند به آرامی برای سوخت و ساز بدن شما تاثیر بگذارد. مهم‌ترین مسئله هنگام مصرف چای سبز، تداوم است.

 

2.کمک به تجزیه سلول های چربی

یکی دیگر از مهم‌ترین خواص چای سبز برای لاغری، کمک به تجزیه سلول‌های چربی است. زمانی که تمرینات ورزشی انجام می‌دهید، مقدار قابل توجهی از سلول‌های چربی تجزیه می‌شوند و وارد جریان خون خواهند شد. سرعت تجزیه سلول‌های چربی اهمیت بسیار زیادی دارد و در بدن افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است.

 

3.افزایش چربی سوزی حین ورزش

تاکنون برای شما اتفاق افتاده است که از تمرینات ورزشی نتیجه نگیرید؟ نتیجه نگرفتن از تمرینات ورزشی، دو علت اصلی دارد. علت اول این است که تمرینات را به درستی انجام نداده و به رژیم غذایی خود پایبند نبوده‌اید. علت دوم، به متابولیسم و سوخت و ساز بدن شما باز می‌گردد. گاهی اوقات لازم است در کنار انجام تمرینات ورزشی و رژیم غذایی، از برخی ترکیبات چربی سوز استفاده کنید. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که چای سبز باعث افزایش چربی سوزی حین ورزش می‌شود.

 

4.افزایش میزان متابولیسم

از دیگر خواص چای سبز برای لاغری، افزایش میزان متابولیسم بدن است. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که برگ چای سبز، بر افزایش متابولیسم و کالری سوزی تاثیر بسیار زیادی دارد.

 

5.کاهش چربی شکم

چربی شکمی بسیار آزاردهنده است. دمنوش چای سبز را می توانید برای کاهش چربی شکمی استفاده کنید. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که چای سبز، بر تجزیه سلول‌های چربی ناحیه شکم تاثیر می‌گذارد.

 

6.کاهش اشتها

از دیگر خواص چای سبز برای لاغری، کاهش اشتها است. برخی افراد معتقد هستند، چای سبز تاثیر بر اشتها ندارد و صرفاً میزان چربی سوزی را افزایش می‌دهد. اما برخی پژوهش‌های دیگر انجام شده‌اند که خلاف این مسئله را ثابت می‌کنند. هر چقدر اشتهای شما کاهش پیدا کند، کالری کمتری مصرف می‌کنید. در نتیجه سریع‌تر لاغر خواهید شد.

 

1486433_319-3

 

7.کالری کم

یکی دیگر از مهم‌ترین خواص چای سبز برای لاغری، این است که کالری بسیار کمی دارد. در واقع، می‌توان گفت چای سبز بدون کالری است و به هیچ وجه منجر به افزایش وزن شما نخواهد شد. بنابراین اگر در پروسه لاغری قرار دارید، به راحتی می‌توانید از این دمنوش فوق العاده استفاده کنید. برخی افراد ترجیح می‌دهند چای سبز را با ترکیبات شیرین مثل خرما یا بیسکویت میل کنند. در این حالت، باید با یک متخصص تغذیه مشورت کنید. زیرا ممکن است در فرایند لاغری تداخل ایجاد شود.

 

سخن پایانی

اگر از وزن فعلی خود راضی نیستید و مایلید علاوه بر ورزش کردن راه دیگری را نیز برای لاغری امتحان کنید، چای سبز بهترین انتخاب برای شماست. چای سبز با افزایش متابولیسم و کاهش اشتها می تواند در روند لاغر شدن شما تاثیر زیادی داشته باشد.


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آشنایی با انواع پسته و خواص آنها

آشنایی با انواع پسته و خواص آنها

طرز تهیه هات چاکلت رژیمی

طرز تهیه هات چاکلت رژیمی

بهترین زمان مصرف چای سبز

بهترین زمان مصرف چای سبز

پیاز زعفران چیست؟

پیاز زعفران چیست؟

عوارض مصرف بیش از حد چای سبز

عوارض مصرف بیش از حد چای سبز

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش