موکا چیست؟ طرز تهیه موکا

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

موکا چیست؟ طرز تهیه موکا

موکا چیست؟ طرز تهیه موکا

قهوه یک نوشیدنی محبوب و پر مصرف است که به روش‌های مختلف و با ترکیب در مواد افزودنی متنوعی قابل تهیه است. موکا یکی از نوشیدنی‌های محبوب خانواده قهوه است که در این مقاله از موراتوس به روش تهیه آن خواهیم پرداخت.

 

قهوه موکا چیست؟

قهوه موکا در اصل، نام دانه‌های قهوه خاصی است که در بندر موکا در یمن تولید می‌شود. این دانه‌های قهوه‌ عربیکا، طعم شکلاتی غالبی دارند که باعث می‌شود وقتی دم می‌شود احساس کنید به قهوه، کمی شکلات اضافه شده است. از همین رو، نام نوشیدنی‌ قهوه خوشمزه‌ای که با اضافه شدن شکلات و شیر به قهوه تولید می‌شود را موکا گذاشته‌اند.

این روزها قهوه موکا را در کافی‌شاپ‌ها از ترکیب اسپرسو، شیر فوم گرفته و سس شکلات تهیه می‌کنند. طعم کافه موکا شیرین و شکلاتی است و برای کسانی که دوست دارند از نوشیدن قهوه لذت ببرند، انتخابی فوق‌العاده است. به کافه موکا، موکاچینو هم می‌گویند و در بسیاری از کافی‌شاپ‌ها آن را در فنجان‌های کاپوچینو سرو می‌کنند.

 

برای خرید قهوه فوری موکا استارباکس 10 عددی می توانید به وبسایت موراتوس مراجعه نمایید.

 

قهوه موکا چیست؟

 

خواص قهوه موکا چیست؟

قهوه موکا نیز، همه‌ی فواید قهوه را دارد ضمن اینکه با افزوده شدن شکلات می‌تواند خواص شکلات را نیز در خود جای دهد. از مزایای خرید قهوه آنلاین می‌توان به افزایش سطح انرژی، هوشیاری و تمرکز، افزایش سوخت و ساز بدن، کمک به سیستم عصبی و پیشگری از بیماری‌هایی نظیر آلزایمر، کمک به سیستم گردن خون، قلب و عروق، بهبود فعالیت کبد و کاهش خطر بیماری‌های مربوط به کبد، کاهش خطر ابتلا به سرطان و… اشاره کرد.

شکلات نیز اکثر این خواص را تقویت می‌کند و به بهبود خلق و خو، بهبود بینایی و تقویت سیستم ایمنی منجر می‌شود. همین طور شکلات و قهوه هر دو برای کاهش وزن مفیدند به شرطی که کافه موکای خود را با شیر پرچرب و شکر فراوان بسیار شیرین و چرب نکنید تا به جای تاثیرات مثبت، تاثیر منفی بر بدنتان نگذارد.

 

طرز تهیه موکا در منزل

خانواده قهوه بسیار بزرگ است و حجم زیادی از نوشیدنی‌های خوش عطر و طعم شامل این خانواده بزرگ هستند. نوشیدنی‌هایی که مناسب برای سرو در فصول مختلف هستند.

قهوه ذاتا یک نوشیدنی گرم است؛ اما در ترکیب با مواد افزودنی مختلف، قابلیت سرو به‌صورت سرد را نیز دارد. موکا از جمله نوشیدنی‌های بسیار محبوبی است که به دو صورت سرد و گرم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قهوه موکا از ترکیب شیر، قهوه (اسپرسو) و شکلات تهیه می‌شود و برای حاضر کردن آن می‌توانید از قهوه جوش استفاده کنید. اما با خرید اسپرسو ساز خانگی می‌توانید به‌سرعت و با کیفیت بیشتری آن را تهیه کنید.

 

برای خرید قهوه فوری وایت موکا استارباکس 10 عددی به وبسایت موراتوس مراجعه نمایید.

 

طرز تهیه موکا در منزل

 

مواد مورد نیاز جهت تهیه موکا

موکا به‌عنوان یک نوشیدنی محبوب از خانواده قهوه، روش تهیه بسیار ساده‌ای دارد و فقط کافیست مواد مورد نیاز جهت تهیه آن را حاضر و با یکدیگر ترکیب کنید. ترکیب مواد لازم در تهیه موکا نیازمند رعایت چند نکته ریز است که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

مواد لازم جهت تهیه موکا:

اسپرسو یا قهوه دمی (۱یا ۲ شات)

پودر شکلات

پودر کاکائو (۲ قاشق غذاخوری)

شیر

خامه قنادی (۲ قاشق غذاخوری)

آب داغ

گام اول: ترکیب پودر شکلات و پودر کاکائو، اضافه کردن مقداری آب داغ و سپس هم زدن آنها. در این مرحله دقت کنید که ترکیب به دست آمده شکل کاراملی و شیره‌ای داشته باشد.

البته می‌توانید از سس شکلات آماده نیز استفاده کنید. برخی از افراد علاقه‌مند به قهوه تلخ در این مرحله از چند تکه شکلات تلخ استفاده می‌کنند. استفاده از هر کدام از این موارد کاملا سلیقه‌ایی است.

گام دوم: قهوه را آماده کنید. در این مرحله می‌توانید از اسپرسو یا قهوه دمی استفاده کنید که کاملا به ذائقه و سلیقه خودتان بستگی دارد.

گام سوم: فوم (کف) شیر را حاضر کنید. در صورتی که از دستگاه اسپرسو ساز برای تهیه موکا استفاده می‌کنید، می‌توانید از نازل بخار آن فوم شیر را آماده کنید. در غیر این صورت باید از روش‌های سنتی و با استفاده از شیر جوش، همزن دستی یا ابزارهای دیگری فوم شیر را حاضر کنید.

گام چهارم: مواد تهیه شده را با یکدیگر ترکیب کنید. این مرحله اهمیت بسیار زیادی دارد و هر چه با دقت و ظرافت بیشتری انجام شود، نوشیدنی تهیه شده، کیفیت مطلوب‌تری خواهد داشت. دقت کنید، اضافه کردن مواد باید به‌صورت لایه لایه صورت گیرد.

 

مراحل ترکیب مواد جهت تهیه موکا:

ابتدا سس شکلات تهیه شده به لیوان ریخته شود. (پیشنهاد می‌شود از لیوان شیشه‌ای بلند استفاده کنید)

سپس فوم شیر تهیه شده را به آن اضافه کنید. (این کار را طوری انجام دهید که شیر و سس شکلات با هم ترکیب شوند)

در گام بعدی اسپرسو یا قهوه را به آنها اضافه کنید. (اسپرسو را به آرامی و به‌گونه‌ایی که کمتر به لایه زیرین شیر نفوذ نکند اضافه کنید)

در نهایت جهت تزیین و زیبایی موکا، خامه قنادی را به‌عنوان آخرین لایه اضافه کنید. همچنین از تکه‌های شکلات نیز جهت زیبایی بیشتر و طعم مطلوب‌تر نیز می‌توانید استفاده کنید. (قبل از این مرحله می‌توانید مقداری کف شیر را با استفاده از قاشق به سطح نوشیدنی اضافه کنید که علاوه‌بر زیبایی، طعم آن را نیز در دو نوبت حس کنید)

تزیین موکا تا حد زیادی سلیقه‌ایی است و می‌توانید از مواد دیگری نیز جهت زیبایی بیشتر نوشیدنی خود استفاده کنید.

 

برای خرید پودر قهوه ایلی کلاسیکو موکا 250 گرمی به وبسایت موراتوس مراجعه نمایید.

 

مراحل ترکیب مواد جهت تهیه موکا:

 

روش تهیه شیر برای موکا

تهیه فوم شیر به وسیله نازل بخار دستگاه اسپرسو ساز بسیار آسان است؛ فقط کافیست سر نازل بخار را وارد لیوان یا پیچر حاوی شیر کنید و تا زمانی که شیر تبدیل به فوم شود آن را خارج نکنید.

بهتر است نازل بخار به کف لیوان نرسد تا بخار خارج شده از آن به درستی پخش شود. برای تهیه فوم شیر باید از شیر خنک استفاده شود. با استفاده از همزن دستی، فرنچ پرس و مایکروویو نیز می‌توانید فوم شیر مورد نیاز جهت تهیه موکا را تهیه کنید.

روش تهیه فوم شیر در مایکروویو به این صورت است: ابتدا شیر را به یک ظرف شیشه‌ای بریزید (مقدار شیری که استفاده می‌کنید نباید بیشتر از نیمه لیوان باشد)، درب آن را ببندید و به مدت ۴۵ ثانیه آن را به سرعت تکان دهید. سپس درب ظرف شیر را بردارید و لیوان را به مدت ۳۰ تا ۴۵ ثانیه درون مایکروویو قرار دهید.

 

روش تهیه سس شکلات برای موکا

سس شکلات به روش‌های متنوعی تهیه می‌شود که می‌‌توان متناسب با ذائقه خود مواد اولیه آن را تغییر داد. ترکیب شکر، کاکائو و نمک از مرسوم‌ترین روش‌های تهیه سس شکلات است.

دستور تهیه این سس شکلات به این صورت است که ابتدا یک پیمانه شکر، نصف پیمانه کاکائو و یک‌هشتم قاشق غذاخوری نمک را به هم مخلوط کرده، سپس نصف پیمانه آب روی آنها بریزد و مواد را هم بزنید.

 

در گام بعدی مواد را روی شعله متوسط قرار دهید و همزمان به هم زدن مواد تا زمانی که سس بجوشد ادامه دهید. پس از جوشیدن مواد، حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا ۳۰ ثانیه دیگر بجوشد. سپس گاز را خاموش کنید.

در گام بعدی یک و نیم قاشق چای‌خوری وانیل به آن اضافه کنید. برای تهیه موکای سرد اجازه دهید تا دمای سس پایین بیاید. در غیر این صورت با قاشق، سس را به لیوان اضافه کنید. ۳ قاشق غذاخوری از این سس کافی است.

 

برای خرید پودر قهوه ایلی اینتنسو موکا 250 گرمی به وبسایت موراتوس مراجعه نمایید.

 

روش تهیه سس شکلات برای موکا

 

سخن پایانی

قهوه موکا از پرطرفدار ترین نوشیدنی ها به شمار می رود. این نوشیدنی را می توانید در منزل نیز تهیه کنید که در این مقاله روش تهیه موکا در منزل را ارائه دادیم.

قهوه فوری وایت موکا استارباکس 10 عددی


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

کالری یک خرما چقدر است؟

کالری یک خرما چقدر است؟

12 تا از بهترین خواص توت خشک برای سلامتی بدن شما

12 تا از بهترین خواص توت خشک برای سلامتی بدن شما

آیا پسته چربی دارد؟ چربی موجود در پسته مضر است یا مفید؟

آیا پسته چربی دارد؟ چربی موجود در پسته مضر است یا مفید؟

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش