جالبترین رسوم قهوه نوشیدن در دنیا

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

جالبترین رسوم قهوه نوشیدن در دنیا

جالبترین رسوم قهوه نوشیدن در دنیا

نوشیدن قهوه در سرتاسر دنیا بین اقوام و فرهنگ‌های مختلف آیین و آداب خاصی دارد. که  در این مقاله از موراتوس با جالب ترین رسوم قهوه نوشیدن در دنیا آشنا می شویم با ما همراه باشید.

 

جالبترین رسوم قهوه نوشیدن در دنیا

مسلما قهوه نیز مانند خوردن و نوشیدنی دیگر خوراکی‌ها در جهان، آداب و رسوم مخصوص به خودش را دارد و این آداب در هر کشوری متفاوت خواهد بود. اینکه قهوه در کجا نوشیده می‌شود و آیا اصلا نیاز به افزودنی خاصی دارد یا نه و حتی در چه چیزی سرو می‌گردد و دلیل نوشیدن آن هم می‌تواند از جمله سوالاتی باشد که در ذهن شما وجود دارد. در ادامه این مطلب قصد داریم تا به این سوالات پاسخ داده و شما را با فرهنگ متفاوت و آداب و رسوم مردم کشورهای مختلف در رابطه با رسوم قهوه نوشیدن آشنا سازیم.

 

ایتالیا

ایتالیایی‌ها بدلیل برخورداری از فرهنگ غنی در نوشیدن قهوه در جهان شهرت بسیاری دارند. آن‌ها دوست دارند که قهوه خود را در آرامش کامل بنوشند و بیشتر کافه‌ها در این کشور قهوه را در فنجان‌های کاغذی سرو نمی‌کنند. ایتالیایی‌ها همچنین ترکیب شیر در قهوه را بسیار دوست دارند و کافه لاته و کاپوچینو از نوشیدنی‌های پرطرفدار در ایتالیا به شمار می‌روند که معمولا پس از ناهار سرو نمی‌شوند و این نوشیدنی‌ها مخصوص وعده صبحانه خواهد بود.

محبوبیت اسپرسو و ماکیتا نیز در ایتالیا زبانزد است. اغلب ایتالیایی‌ها اسپرسو را تلخ و بدون شیرین‌کننده‌ می‌نوشند. اگرچه در این بین برخی هم آن را با شکر میل می‌کنند، اما سرو اسپرسو در ایتالیا معمولا بدون شکر انجام می‌گیرد. ناگفته نماند که سرو قهوه در فنجان های کوچک و نخوردن قهوه بعد از غذا هم از دیگر آداب مردم ایتالیا در نوشیدن قهوه به شمار می‌رود.

 

جالبترین رسوم قهوه نوشیدن در دنیا

 

فرانسه

شاید زمانی که اسم فرانسه به گوشتان می‌خورد به یاد غذاها و کروسان معروفش بیفتید، اما فرانسه همان جایی است که قهوه ترکیب شده با شیر در آن محبوبیت بسیار زیادی دارد. خوردن قهوه در صبحانه یکی از رسوم دیرین در میان فرانسوی‌ها به شمار می‌رود.

مردم فرانسه قهوه را صرفا جهت نوشیدن آن سرو نمی‌کنند، بلکه آن را لذتی وصف‌ناپذیر می‌بینند که لحظات نابی را به آن‌ها هدیه می‌دهد.محبوبیت لاته و کاپوچینو در فرانسه غیرقابل انکار است و اهمیت به عطر آن‌ها یکی از مهم‌ترین موارد سرو قهوه در نزد مردم فرانسه محسوب می‌شود.

 

ترکیه

جالب است بدانید که تاسیس اولین قهوه‌خانه‌ها در دنیا به قرن ۱۶ میلادی در ترکیه بازمی‌گردد، جایی که بسیاری از مردها دور یکدیگر جمع می‌شدند و در رابطه با مسائل سیاسی و موضوعات مختلف با یکدیگر گفت‌وگو می‌کردند. در کشور ترکیه از سالیان دور چنین مرسوم بوده است که قهوه را با شیر و عسل دم کنند. به این روش از تهیه قهوه که به تجهیزات قهوه نیاز دارد و در کشور ترکیه مرسوم است، اولد مور گفته می‌شود.

 

رسوم قهوه نوشیدن در ترکیه چیست؟

آداب و رسوم قهوه نوشیدن در ترکیه بدین صورت است که معمولا قهوه ترک را خیلی آرام و در جذوه که نوعی قهوه جوش کوچک مسی یا برنجی است، تهیه می‌کنند و در کنار آن هم یک لیوان آب سرد سرو می‌گردد. آب سرد را پیش از قهوه می‌نوشند تا دهان تازه باشد و بدین وسیله طعم قهوه را بهتر درک کنند. نکته جالب دیگر در فرهنگ ترکیه این موضوع است که برخی از افراد، پیش از اقدام به خوردن قهوه به خصوص بعد از غذا، یک لیوان عرق نعنا می‌نوشند.

نوشیدن قهوه ترک به عنوان یک مراسم در ترکیه رایج است. برای تهیه این قهوه مشهور، پودر قهوه را به صورت کاملا مستقیم با آب ترکیب می‌کنند و در این میان، قهوه ترک از هیچ فیلتری عبور داده نمی‌شود.

پس در نتیجه پودر قهوه را در قهوه آماده شده می‌توان دید و در ته فنجان هم ته نشین خواهد شد که به آن لرد گفته می‌شود. گرفتن فال با قهوه ترک هم از جمله رسوماتی است که در ترکیه طرفداران بسیاری دارد و براساس اشکالی که از ته‌نشینی قهوه در فنجان بوجود می‌آید، فال هر فرد را می‌گیرند. شایان ذکر است که سرو قهوه با شیرینی‌های محبوب ترکی مانند باقلوا نیز در میان مردم این کشور بسیار متداول است و در مراسمات مختلف مانند عروسی و نامزدی این رسم را می‌توان در میان ترک‌ها دید.

 

رسوم قهوه نوشیدن در ترکیه چیست؟

 

یونان

شاید در میان انواع آداب و رسوم قهوه نوشیدن در کشورهای مختلف، کافه فراپه از همه آن‌ها معروف‌تر باشد و حتی آن را در کافه‌های مشهور ایران نیز دیده باشید. فراپه یکی از قهوه‌های خاص در جهان است که مخصوص کشور یونان محسوب می‌گردد. ترکیب این قهوه و دو قاشق غذاخوری قهوه فوری، شکر و آب بوده و از بستنی، شیر غلیظ شده و آبمیوه هم برای طعم دادن به فراپه استفاده خواهد شد. در کشور یونان اهمیت به طعم قهوه و تلخ بودن قهوه و همچنین سرو قهوه در لیوان های فلزی اهمیت زیادی برای مردم دارد. ضمن اینکه نوشیدن قهوه در هر زمان از روز توسط افراد در یونان صورت می‌گیرد.

 

ایران

نوشیدن قهوه در ایران از زمان صفویه و در حدود قرن ۱۶ میلادی جای خود را در میان انواع نوشیدنی‌های روزانه ایرانیان باز کرد و از آن زمان به بعد قهوه و وسایل مورد نیاز قهوه خوردن یکی از سنت‌های محبوب ایرانیان بود. با پیشرفت صنعت قهوه در ایران و ورود قهوه‌های تخصصی به کشور، این‌گونه بنظر می‌رسد که ایرانی‌ها با سلیقه و ذائقه خاصی که دارند، اغلب به دنبال قهوه‌های دارای طعم و عطر بیشتر هستند و آن را به قهوه تلخ ترجیح می‌دهند.

بدین سبب استفاده از طعم دهنده‌ها در قهوه و نوشیدن قهوه در فنجان‌های کوچک در میان مردم ایران رسوم بیشتری دارد. علاوه‌بر این در حال حاضر استفاده از قهوه در کافه‌ها و چایخانه‌ها نیز از جمله تفریحاتی به شمار می‌رود که جوانان ایرانی علاقه زیادی به آن نشان می‌دهند.

 

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی آدام و رسوم قهوه نوشیدن در کشورهای مختلف جهان پرداخته شد. قهوه در سرتاسر جهان محبوبیت بسیار زیادی دارد و افراد زیادی را از نقاط دور و نزدیک دور هم جمع می‌کند.


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

طرز تهیه آیس کافی خوش طعم در منزل

طرز تهیه آیس کافی خوش طعم در منزل

فواید و خواص بینظیر پسته برای یبوست

فواید و خواص بینظیر پسته برای یبوست

طرز تهیه شیر قهوه کافی شاپی در خانه!

طرز تهیه شیر قهوه کافی شاپی در خانه!

5 نکته مهم برای خرید زعفران که باید بدانید!

5 نکته مهم برای خرید زعفران که باید بدانید!

طرز تهیه انواع قهوه با دستگاه اسپرسو

طرز تهیه انواع قهوه با دستگاه اسپرسو

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش