پیشگیری از زوال عقل با مصرف قهوه

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

پیشگیری از زوال عقل با مصرف قهوه

پیشگیری از زوال عقل با مصرف قهوه

مدت زیادی است که نوعی بیماری مغزی به نام آلزایمر شناخته شده است. بیماری غیرقابل بازگشتی که تمام حافظه را خالی کرده و خاطرات بسیار قدیمی یا ساختگی را جایگزین آن می کند. با وجود اینکه آلزایمر را می شناسیم، اما همچنان تحقیقات برای یافتن راه درمان و یا جلوگیری از آن ادامه دارد و نتیجه ای قطعی به دست نیامده است. در این مقاله به نکات مهمی در رابطه با راه های پیشگیری از زوال عقل با مصرف قهوه می پردازیم.

 

پیشگیری از زوال عقل با مصرف قهوه

نتیجه تحقیقاتی که بر نمونه های حیوانی و انسانی برای بررسی رابطه بین قهوه و آلزایمر و تاثیر قهوه بر روی آلزایمر انجام شده است، اثر خنثی کننده قهوه بر علائم آلزایمر را نشان داده است. در گذشته اعتقاد بر آن بود که نوشیدن مداوم قهوه، با کاهش خطر ابتلا به زوال عقل و بیماری هایی مانند آلزایمر و پارکینسون همراه است و اکنون دانشمندان می گویند که دلایلی برای این اظهارات دارند.

در یک مطالعه بر روی قهوه و آلزایمر که به تازگی منتشر شده است، محققان دانشکده پزشکی راتگرز رابرت وود جانسون دریافتند که یک اسید چرب به نام ایکوزانویل 5 هیدرو کسی تریپتامید (HET) که ماده ای در پوشش مومی دانه های قهوه است، از مغز موش در برابر بیماری محافظت می کند.

محققان دریافتند وقتی EHT با کافئین جفت شود، آمیزش ترکیبات باعث افزایش فعالیت کاتالیزوری می شود که به جلوگیری از تجمع پروتئین های مضر مرتبط با بیماری های زوال عقل مانند آلزایمر و پیشگیری از زوال عقل با مصرف قهوه کمک می کند.

همچنین قهوه قادر است میزان بتا آمیلوئید که یک پروتئین مخرب مغز است (این پروتئین معمولا در مغز افراد مبتلا به آلزایمر دیده می شود) را تا 50 درصد کاهش دهد. اگر بخواهیم این نام ها و اصطلاحات سرگیجه آور را کنار بگذاریم، باید به بیان ساده تر بگویم که کافئین طی تأثیراتی که بر مغز می گذارد، باعث کاهش پروتئین های مولد آلزایمر و جلوگیری از فعالیت عوامل اصلی بروز آن می شود. نتیجه این تحقیقات کاهش ابتلا به آلزایمر با نوشیدن قهوه را نشان داد. کافئین در کنار تمرین های ذهنی، تاثیرات مثبتی در پیشگیری از آلزایمر دارد.

 

برای خرید قهوه فوری به وبسایت موراتوس مراجعه نمایید و با کیفیت ترین برند ها را از مجموعه ما تهیه نمایید.

 

پیشگیری از زوال عقل با مصرف قهوه

 

چند فنجان قهوه در روز ما را از آلزایمر نجات می دهد؟

احتمالا به محض خواندن مطلب پیشگیری از زوال عقل با مصرف قهوه ، راهی آشپزخانه خود شده اید و قصد دارید از این به بعد در حالی که هر روز یک دل سیر قهوه می نوشید، به خطر آلزایمر لبخندی از سر پیروزی بزنید.

شاید هم تازه می خواهید به راهنمای خرید آنلاین قهوه مراجعه کرده و قهوه را به سبد خرید خود اضافه کنید. اما قبل از رها کردن مطلب در اوج ماجرا، به این مطلب حیاتی نیز توجه کنید:

همه ما میدانیم داروها شفابخش هستند و در هنگام بیماری به داد ما می رسند. اما مصرف بیش از حد و خارج از نسخه آن ها چطور؟ مصرف قهوه نیز به همین شکل است. بنابراین، بیایید قهوه و آلزایمر را در یک جبهه قرار ندهیم. پیشگیری از زوال عقل با مصرف قهوه بسیار زیاد است. اما مصرف بیش از اندازه قهوه هم درست نیست.

میزان نوشیدن قهوه، می تواند تاثیر مثبت یا منفی روی پیشگیری از زوال عقل با مصرف قهوه داشته باشد.

محققین طی تحقیقاتی یافتند که مصرف میزان بالایی از قهوه می تواند تاثیر عکس بر روند پیشگیری از زوال عقل با مصرف قهوه داشته باشد. طبق این مطالعات فهمیدند کسانی که دفعات بسیار زیاد در روز قهوه می نوشند، 1.5 برابر بیشتر از افرادی که عادت به مصرف روزانه مقدار متعادل قهوه دارند در خطر ابتلا به آلزایمر قرار می گیرند. بخش جالب نتایج اینجا بود که امکان بروز آلزایمر در این افراد، به میزان 2 برابر افرادی که قهوه مصرف نمی کنند اعلام شد.

بنابراین اگر می خواهید در نوشیدن قهوه زیاده روی کنید، با مصرف نکردن آن لطف بزرگی به سلامتی خود می کنید.

 

چند فنجان قهوه در روز ما را از آلزایمر نجات می دهد؟

 

همان طور که گفته شد، قهوه و آلزایمر دشمنی دیرینه دارند پیشگیری از زوال عقل با مصرف قهوه می کند؛ بنابراین کاهش آلزایمر با نوشیدن قهوه یک موضوع واضح است. اما آیا بر کسانی که دچار آلزایمر شده اند نیز تاثیر دارد؟ یا کار از کار گذشته و نوش دارو پس از مرگ سهراب است؟ دراین باره تحقیقاتی در دانشگاه کالیفرنیا انجام شده و نتایج جالبی به دست آمده است.

بر اساس این آزمایش، کافئین حافظه طولانی مدت را با بهبود فرآیند تثبیت اطلاعات افزایش می دهد تا یادآوری آنها آسان تر شود. اما اشتباه نکنید. نکته حائز اهمیتی که در نتایج تاثیر زیادی گذاشته، همان استفاده بی رویه کافئین است. شرکت کنندگانی که 300 میلی گرم کافئین

دریافت کرده بودند، در آزمایش عملکرد خوبی نداشتند و عوارض جانبی منفی مانند احساس سردرد و بی حسی را گزارش کردند.

 

سخن پایانی

از کنار تاثیر پیشگیری از زوال عقل با مصرف قهوه نگذرید. طبق تحقیقات جدید مصرف زیاد قهوه می‌تواند موجب کاهش خطر آلزایمر شود. با توجه به این تحقیقات ، قهوه با کاهش سطح پلاک‌های آمیلوئید در مغز مرتبط است و تصور می‌شود که این پلاک‌ها کلید آلزایمر هستند؛ آلزایمر شایع‌ترین شکل زوال عقل است. در این تحقیق نشان داده شد، افرادی که قهوه می‌نوشیدند، دارای عملکرد شناختی بهتری نسبت به دیگران بودند.

 


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آشنایی با انواع پسته و خواص آنها

آشنایی با انواع پسته و خواص آنها

ادویه مرغ یکی از پرکاربردترین ادویه ها

ادویه مرغ یکی از پرکاربردترین ادویه ها

ادویه ایتالیایی چیست؟ این ادویه شامل چه ترکیباتی است؟

ادویه ایتالیایی چیست؟ این ادویه شامل چه ترکیباتی است؟

انواع ادویه ‌جات ; لیستی کامل از انواع ادویه که هر خانم خانه داری باید بداند!

انواع ادویه ‌جات ; لیستی کامل از انواع ادویه که هر خانم خانه داری باید بداند!

فلفل سیاه ادویه ای با خواص دارویی و ارزش غذایی بسیار بالا

فلفل سیاه ادویه ای با خواص دارویی و ارزش غذایی بسیار بالا

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش