ادویه ایتالیایی چیست؟ این ادویه شامل چه ترکیباتی است؟

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

ادویه ایتالیایی چیست؟ این ادویه شامل چه ترکیباتی است؟

ادویه ایتالیایی چیست؟ این ادویه شامل چه ترکیباتی است؟

ایتالیا یکی از کشورهایی است که غذاهای مختلف آن از جمله پیتزا مارگاریتا و پاستا میان مردم کشورهای مختلف محبوبیت بسیاری دارند. ادویه ایتالیایی یکی از علت های خوشمزگی غذاهای این کشور، به ویژه غذاهای سنتی آن محسوب می‌شود. به همین علت طرز تهیه ادویه ایتالیایی برای افرادی که کار آشپزی انجام می‌دهند یا به آشپزی علاقه دارند، اهمیت بسیاری دارد. در این مقاله از موراتوس به این موضوع که ادویه ایتالیایی چیست؟ این ادویه شامل چه ترکیباتی است؟ می پردازیم با ما همراه باشید.

ادویه ایتالیایی چیست؟

پیش از آنکه به طرز تهیه ادویه ایتالیایی بپردازیم، بهتر است به این سؤال پاسخ دهیم که ادویه ایتالیایی چیست، در ضمن با آشنایی درباره خواص این ادویه و مواد تشکیل دهنده آن می‌توانیم طرز تهیه آن را بهتر توضیح دهیم.

ادویه ایتالیایی یکی از مهم ترین دلایل خوشمزه شدن غذاهای ایتالیایی است. شاید بتوان گفت رستوران‌های ایتالیایی به دلیل تسلط آشپزهای آنها در تهیه ادویه ایتالیایی در ایران و سایر کشورها فعالیت می‌کنند. ادویه ایتالیایی علاوه بر خوشمزگی، خواص بسیاری برای سلامت افراد دارد.

ادویه ایتالیایی به صورت تکی و ترکیبی استفاده می‌شود. بنابراین طرز تهیه ادویه ایتالیایی با انواع مواد اولیه تهیه می‌شود.

ارزش غذایی ادویه ایتالیایی

اگرچه مواد مختلفی در تهیه ادویه ایتالیایی استفاده می‌شوند، اما ارزش غذایی این چاشنی عموماً به شرح زیر است:

انرژی: ۲۰ کیلوکالری

چربی: ۰.۷ گرم

کربوهیدرات: ۴.۱ گرم

پروتئین: ۰.۷ گرم

سدیم ۰.۳ میلی گرم

خواص ادویه ایتالیایی چیست؟

ادویه ایتالیایی به دلیل فواید مواد تشکیل دهنده خود باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. به همین دلیل، مصرف آن برای مقابله با سرطان و ابتلا به بیماری‌های عفونی ویروسی بسیار مفید است. البته این نکته با تأمین آنتی اکسیدان‌های مورد نیاز بدن همراه است. از طرفی حاوی ویتامین ث است و مصرف آن برای مقابله با ویروس سرماخوردگی و آنفولانزا اهمیت دارد.

از خواص دیگر ادویه ایتالیایی می‌توانیم به نقش آن در محکم سازی استخوان‌ها و کاهش آسیب پذیری دندان‌ها اشاره کنیم. در توضیح دقیق تر باید بگوییم که مواد تشکیل دهنده ادویه ایتالیایی مانند نعناع، جذب کلسیم را افزایش می‌دهند. در نتیجه مصرف ادویه ایتالیایی در تهیه غذا می‌تواند به استحکام بیشتر استخوان‌ها و دندان‌ها کمک کند.

فایده دیگر ادویه ایتالیایی، بهبود عملکرد دستگاه گوارش و کاهش میزان یبوست است. همین موضوع باعث می‌شود که فرد بیشتر احساس سیری کرده و کاهش وزن را تجربه کند.

مواد تشکیل دهنده ادویه ایتالیایی

هنگامی که به تهیه ادویه ایتالیایی مشغول شوید، متوجه خواهید شد که این ادویه مخلوطی از موادی است که به راحتی از فروشگاه‌های مختلف از جمله اسنپ اکسپرس قابل خریداری هستند. مواد سازنده این ادویه به نحوی تهیه می‌شوند که برای تهیه پیتزاهای ایتالیایی که شهرت جهانی دارند، مورد استفاده قرار گیرند.

موادی که در عموم دستورهای تهیه ادویه وجود دارند، عبارتند از:

فلفل سفید

فلفل‌ سیاه

هل ‌باد

لیمو‌ عمانی

دارچین

پودر لیموترش

تخم گشنیز

زیره

کرفس

ریحان بنفش

شنبلیله

انواع سبزی معطر

در طرز تهیه ادویه ایتالیایی از موادی استفاده می‌شود که طعم تندی به غذا می‌دهند. اما خبری از نمک در این دستور تهیه نیست. به همین دلیل هنگامی که از این ادویه استفاده می‌شود، باید نمک هم به غذا اضافه گردد. سبزیجات خشک شده مورد استفاده در تهیه ادویه ایتالیایی عبارتند از:

پونه کوهی یا نعناع خشک: ۲ قاشق غذاخوری

ریحان خشک: ۲ قاشق غذاخوری

جعفری خشک: ۱ قاشق غذاخوری

مرزنجوش خشک: ۱ قاشق غذاخوری

رزماری خشک: ۱ قاشق غذاخوری

آویشن: ۱ قاشق غذاخوری

پودر سیر: ۱ قاشق غذاخوری

پودر پیاز: ۱ قاشق غذاخوری

پودر فلفل قرمز: ۱ قاشق غذاخوری

وجود این سبزیجات خشک شده طعم و عطری ویژه به غذا می‌دهند. به خصوص که طعم برخی از آنها می‌تواند میزان تندی ادویه ایتالیایی را افزایش دهد.

تهیه ادویه ایتالیایی به سهولت و در سه مرحله انجام می‌شود که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

مرحله اول

سبزی‌های خشک شده را با کف دست یا با آسیاب برقی به خوبی پودر کنید. توجه داشته باشید که این سبزیجات نباید به هیچ وجه رطوبت داشته باشند. بنابراین می‌توانید به خریداری سبزیجات خشک شده از فروشگاه اینترنتی اسنپ اکسپرس اقدام کنید تا با اطمینان برای تهیه ادویه ایتالیایی اقدام کنید.

مرحله دوم

اکنون نوبت به آن رسیده که مواد تشکیل دهنده اولیه از جمله فلفل سفید، ریحان بنفش، فلفل سیاه، تخم گشنیز، لیموعمانی، دارچین و سایر موادی را که در بالا به آنها اشاره کردیم، با کمک دستگاه میکسر یا همان مخلوط کن با همدیگر به طور کامل مخلوط کنید.

مرحله سوم

اکنون که تمام مواد تشکیل دهنده آسیاب و با یکدیگر مخلوط شده اند، باید ادویه را در ظروف نگهداری ادویه بریزید.

نکات طلایی در طرز تهیه ادویه ایتالیایی

مهم ترین نکته ای که پیش از این هم به آن اشاره شد، خشک بودن سبزیجات است. در واقع سبزیجات معطر بخش اصلی ادویه ایتالیایی را تشکیل می‌دهند. در نتیجه باید در خشک بودن آنها دقت کنید.

اگر دستگاه آسیاب برقی ندارید، می‌توانید از فلفل کوب برای کوبیدن فلفل‌ها استفاده کنید. برای خرد کردن سبزیجات خشک شده، کافی است سبزیجات را کف دو دست خود به طور کامل بسابید. به نحوی که کامل خرد شوند.

هنگامی که مواد ادویه را پودر می‌کنید، باید به میزان خرد شدن مواد توجه کنید. عموماً زمان کار کردن دستگاه آسیاب برقی ۱ دقیقه است. اما اگر قصد دارید که ادویه خرد شده تری داشته باشید، بیشتر از ۱ دقیقه به این مرحله اختصاص دهید.

اگر می‌خواهید ادویه ایتالیایی را برای تهیه پیتزا تهیه کنید، این امکان برای شما وجود دارد که میزان سبزیجاتی مانند آویشن را تغییر دهید.

به خاطر داشته باشید که افزودن نعناع خشک به ادویه ایتالیایی می‌تواند طعم و عطر آن را تغییر دهد. بنابراین در تعیین میزان آن به سلیقه افراد مختلف و طعم نهایی غذای خود توجه داشته باشید.

هنگامی که ادویه را تهیه کردید، باید به این موضوع دقت داشته باشید که ادویه ایتالیایی را باید در ظرفی ترجیحاً شیشه‌ ای نگهداری کنید که در آن محکم بسته شود.

دمای نگهداری ادویه ایتالیایی، دمای اتاق است. نباید آن را در محیطی گرم یا در یخچال نگهداری کرد. زیرا طعم و عطر آن تغییر خواهد یافت و اثر بدی در غذاهایی خواهد داشت که از این ادویه به عنوان چاشنی استفاده می‌کنند.

پونه کوهی یکی از مواد تشکیل دهنده ادویه است که هنگام افزوده شدن به ادویه به آن طعمی ویژه خواهد داد. طعمی که با نعناع و سایر مواد موجود در طرز تهیه ادویه ایتالیایی قابل مقایسه نیست و محبوبیت بسیاری دارد.

سخن پایانی

در این مقاله از موراتوس شما را با طرز تهیه ادویه ایتالیایی، موادی که در تهیه آن به کار می‌روند و میزان مصرف آن آشنا کردیم. شما با رعایت نکات این مقاله می‌توانید بهترین و خوشمزه ترین ادویه ایتالیایی را برای تهیه انواع غذاها مانند پیتزا، لازانیا و اسپاگتی استفاده کنید.

 


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آشنایی با انواع پسته و خواص آنها

آشنایی با انواع پسته و خواص آنها

برای خوش طعم شدن استیک چه ادویه ای بزنیم؟

برای خوش طعم شدن استیک چه ادویه ای بزنیم؟

ادویه مرغ یکی از پرکاربردترین ادویه ها

ادویه مرغ یکی از پرکاربردترین ادویه ها

ادویه ایتالیایی چیست؟ این ادویه شامل چه ترکیباتی است؟

ادویه ایتالیایی چیست؟ این ادویه شامل چه ترکیباتی است؟

انواع ادویه ‌جات ; لیستی کامل از انواع ادویه که هر خانم خانه داری باید بداند!

انواع ادویه ‌جات ; لیستی کامل از انواع ادویه که هر خانم خانه داری باید بداند!

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش