انواع چای با طعم های مختلف کدام اند؟

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

انواع چای با طعم های مختلف کدام اند؟

انواع چای با طعم های مختلف کدام اند؟

انواع چای با طعم های مختلف کدام اند؟

پس از آب، چای محبوب‌ترین و پرطرفدارترین نوشیدنی در جهان است و همه روزه افراد بسیاری آن را می نوشند. اگرچه انواع مختلفی از چای وجود دارند، اما برخی از مردم تنها انواع معروف‌تر آن مانند چای سیاه را مصرف می‌کنند. هر چای طعم منحصر به فرد خود را دارد که در این مقاله از موراتوس قصد داریم انواع طعم چای را بررسی کنیم، پس اگر قصد خرید چای را  دارید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

انواع طعم چای

چای یک نوشیدنی معطر محبوب و پرطرفدار است که به طور معمول، با دم کردن برگ های همیشه سبز گیاه کاملیا سیننسیس (Camellia Sinensis) در آب گرم یا جوش به دست می‌آید. شواهد باستان شناسی نشان می دهد که نوشیدنی چای برای نخستین بار در چین، بیش از 6000 سال پیش کشف شد (چای قدمتی بیشتر از هرم بزرگ جیزه مصر دارد). چای دارای انواع مختلفی است که در ادامه ی مقاله شما را با انواع طعم چای آشنا می کنیم.

 

چای سیاه

 

چای سیاه (Black Tea)، از برگ گیاه چای تهیه می‌شود. البته این برگ‌ها طی یک روند کارخانه‌ای تبدیل به چای مورد مصرف شما می‌شوند. توجه داشته باشید چای سیاه در هر شهری که پرورش داده شود با توجه به محل پرورش خود طعم، عطر و رنگ متفاوتی به خود می‌گیرد.

برای تهیه چای سیاه در ابتدا برگ‌های گیاه چای را خرد می‌کنند و با کمک انواع دستگاه‌ها به اکسید شدن این برگ‌ها کمک خواهند کرد. چای سیاه برای بسیاری از استرس‌ها و اضطراب‌ها تاثیرگذار است و حتی به سلامت قلب شما نیز کمک می‌کند. برای خرید چای ایرانی با کیفیت می توانید به وبسایت موراتوس مراجعه کنید.

 

چای سبز

یکی از محبوب ترین انواع طعم چای در ایران چای سبز است. برخلاف چای سیاه که خاصیت چربی‌سوزی ندارد، چای سبز (Green Tea) بهترین خصوصیت را برای لاغری و خوش‌اندامی افراد دارد. این نوع چای نیز از برگ‌های گیاهی به نام کاملیا تهیه می‌شود که برای اکسید شدن باید کمی گرما ببیند و بخارپز شود.

البته اکسید شدن چای سبز به اندازه نوع سیاه نیست، به همین‌ دلیل رنگ این نوع، سبزتر از چای سیاه خواهد بود و عطر متفاوتی دارد. فراموش نکنید چای سبز یکی از انواع نوشیدنی است که می‌تواند سبب کاهش فشار شما شود و به عنوان یک دمنوش طعم‌دار نیز مصرف شود.

مصرف این نوع چای نه تنها موجب کاهش وزن می‌شود بلکه به هوشیاری و فعالیت درست ذهن شما کمک می‌کند. همچنین با مصرف این چای ایمنی بدن شما بیشتر می‌شود.

 

چای سبز

 

چای اولانگ (Oolong Tea)

چای اولانگ به اژدهای سیاه نیز معروف است و تا حدودی ترکیبی از چای سبز و سیاه است. از آنجایی که اکسید این چای هم کمتر است، پس رنگ روشن‌تری دارد. این چای را در انواع طعم‌های میوه‌ای، عطر دار و سایر طعم‌های خاص گل یا انواع گیاه‌ها می‌توان استفاده کرد.

متاسفانه چای اولانگ که یکی از خوش رنگ ترین انواع طعم چای است در میان ما ایرانیان خیلی طرفدار ندارد با اینکه این چای به کاهش استرس بدن کمک می‌کند و باعث حال خوب افراد می‌شود.

 

چای سیاه با ترنج

همانطور که از اسمش مشخص است، چای سیاه همراه با ترنج، ترکیبی از چای سیاه و عصاره میوه ترنج که یکی از پرطرفدار ترین انواع طعم چای است. ترنج نوعی مرکبات گلابی شکل است و ترکیبی از لیمو و پرتقال، که به علت داشتن خواص دارویی زیادش، بسیار مشهور است. عصاره این میوه علاوه بر متعادل کردن طعم تلخ چای سیاه، این نوشیدنی را به معجونی برای کاهش وزن و سلامت دهان و دندان تبدیل کرده و به عنوان یک مسکن خوب در برابر استرس نیز مفید است. چای مشهور Earl Grey در اصل چای سیاه همراه با عصاره ی ترنج است.

 

چای سیاه با لیمو

راهی دیگر برای متعادل کردن عطر و طعم شدید چای سیاه، افزودن چند قطره آب لیمو به این نوشیدنی است. می‌توان بسته های چای آماده به همراه لیمو را خریداری کرد، یا سادگی چند قطره آب لیمو را در فنجان چای خود اضافه کرد. از مزایای چای با لیمو، می توان به افزایش جذب آهن، سم زدایی و کنترل وزن اشاره کرد. همچنین این چای برای بهبود گلو درد و تقویت ایمنی مفید است؛ زیرا با آزاد کردن رادیکال های بدن، مانع از انتشار ویروس می شود.

 

شما می توانید برای خرید چای سیاه کیسه ای گلستان با طعم لیمو به وبسایت موراتوس مراجعه کنید.

 

چای سیاه با لیمو

 

چای سفید (White Tea)

چای سفید یکی از انواع طعم چای است. این چای برخلاف چای‌های دیگر تحت تاثیر کمترین روند فرآوری قرار می‌گیرد و شما حتی می‌توانید این چای خام را در منزل خود و به راحتی بدون هیچ دستگاه مخصوصی خشک و استفاده کنید. این نوشیدنی گرم به دلیل روش متفاوت تهیه و فرآوری، عطر و طعم خاص و البته سبکی به خود می‌گیرد.

در ضمن طعم خاص این چای به دمنوش‌های میوه‌ای و سبک نزدیک است و کافئین بسیار کمی دارد. به هنگام تهیه چای سفید باید به وضعیت برگ‌ها توجه داشته باشید و نباید اجازه دهید این برگ‌ها زخمی یا سیاه شوند، زیرا در این صورت طعم آن تغییر پیدا می‌کند.

رایحه گل، نیز یکی دیگر از طعم‌های این نوع چای است که طرفداران زیادی دارد. به طور کلی اگر چای سفید را با جوانه‌ها و برگ‌های تازه تهیه کنید، بدون‌شک طعم و عطر بهتری را دریافت خواهید کرد. چای سفید برای سلامت دندان‌ها و ذهن شما مناسب است، همچنین به سلامت بدن شما کمک می‌کند.

 

چای ترش (Hibiscus Tea)

یکی از انواع طعم چای، چای ترش است. با توجه به اینکه چای ترش از اسیدهای آلی ایجاد می‌شود خواص و فواید بسیاری برای بدن دارد. طعم و مزاج این چای خوشمزه و پرطرفدار ترش، سرد و خشک است. چای ترش از مقادیر زیادی ویتامین د، ث، آ، آهن، کلسیم و پتاسیم تشکیل می‌شود که به عنوان یک نوشیدنی گرم و سرد می‌توان آن را نوشید.

همچنین کالری و کافئین چای ترش بسیار کم است، چراکه ترکیبات اصلی چای ترش از برخی میوه‌ها همچون انگور تامین می‌شود. این چای یکی از نوشیدنی‌های مناسب برای تمام فصول است که شما می‌توانید در گرمای سوزان تابستان آن را خنک بنوشید و در سرمای طاقت‌فرسا زمستان آن را گرم بنوشید. از خواص این چای می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش ایمنی بدن
  • سلامت پوست
  • کاهش فشار خون
  • کاهش کلسترول خون
  • بهبود عملکرد دستگاه گوارش
  • کاهش میزان قند خون
  • بهبود سلامت کبد
  • درمان انقباضات پریودی
  • درمان افسردگی
  • کمک به کنترل وزن

 

چای ترش (Hibiscus Tea)

 

 

چای یربا ماته (mate)

چای ماته از برگ‌های خشک گل همیشه سبز تهیه می‌شود که این گیاه یکی از گیاهان بومی آمریکای جنوبی به شمار می رود. براساس تحقیقات به عمل آمده این چای در سراسر دنیا از اهمیت خاصی برخوردار است و در مراسم خاص و ویژه آن را می‌نوشند.

با نوشیدن این چای بی شک جزء طرفداران آن خواهید شد زیرا یربا ماته آرامش زیادی به شما منتقل می‌کند، همچنین باعث حفظ تعادل روحی افراد خواهد بود. البته از عوارض جانبی نوشیدن چای ماته می‌توان به بی‌خوابی و هشیاری کاذب آن اشاره کرد. در واقع یربا ماته تا حدودی همانند قهوه عمل می‌کند. از جمله خواص این چای عبارتنداز:

  • انرژی‌زا
  • افزایش سلامت بدن
  • شادی آور

 

سخن پایانی

بدون شک چای یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در سراسر دنیا به شمار می رود. این نوشیدنی در طعم های مختلفی موجود است که با توجه به ذائقه ی خود می توانید یکی از  انواع طعم چای را انتخاب کنید. همچنین می توانید برای خرید چای خارجی به وبسایت موراتوس مراجعه فرمایید.


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

کالری یک خرما چقدر است؟

کالری یک خرما چقدر است؟

12 تا از بهترین خواص توت خشک برای سلامتی بدن شما

12 تا از بهترین خواص توت خشک برای سلامتی بدن شما

آیا پسته چربی دارد؟ چربی موجود در پسته مضر است یا مفید؟

آیا پسته چربی دارد؟ چربی موجود در پسته مضر است یا مفید؟

پسته خام چه خاصیتی دارد؟ 10 خاصیت شگفت انگیز پسته خام

پسته خام چه خاصیتی دارد؟ 10 خاصیت شگفت انگیز پسته خام

معرفی 8 تا از بهترین دمنوش ها برای سلامتی بدن که واجب اند!

معرفی 8 تا از بهترین دمنوش ها برای سلامتی بدن که واجب اند!

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش