9 تا از خواص بادام درختی که باید بدانید

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

9 تا از خواص بادام درختی که باید بدانید

9 تا از خواص بادام درختی که باید بدانید

بادام درختی خواص بسیار زیاد و متنوعی دارد . بادام درختی به دلیل داشتن انواع مواد مغذی ، برای بدن شما بسیار مفید و سودمند می باشد . اگر بخواهیم لیستی از بهترین آجیل ها برای سلامتی بدن تهیه کنیم ، بادام در صدر این لیست ، قرار می گیرد . فرقی میان خواص بادام درختی خام و یا بو داده و شور وجود ندارد ، اما توصیه شده است که افراد با فشار خون بالا از بادام خام استفاده کنند . بادام از ارزش غذایی فوق العاده بالایی برخوردار است . بادام به طور میانگین از 49 درصد روغن گیاهی غیر اشباع تشکیل شده و خواص آن بیش از حد تصور است . تمام خواص بادام ، به علت وجود مواد مغذی بسیار غنی موجود در آن است که سبب می شود تاثیرات مستقیمی بر روی بدن بگذارد . در این مقاله از موراتوس قصد داریم به 9 مورد از خواص شگفت انگیز بادام درختی بر بدن بپردازیم با ما همراه باشید .

 

9 تا از خواص بادام درختی که باید بدانید

 

1 . تقویت عملکرد مغز

مطالعات نشان می دهد که بادام حاوی دو ماده مغذی به نام های ریبوفلاوین و ال کارنیتین است که به رشد مغز و همچنین افزایش فعالیت مغز کمک می کنند . به همین علت این ماده غذایی ارزشمند می تواند برای عملکرد بهتر مغز که مرکز کنترل و فرماندهی بدن است تاثیر مثبت بگذارد و از بروز آلزایمر در سنین بالاتر جلوگیری نماید . همچنین مصرف مداوم بادام و فرآورده های حاوی بادام می تواند به رشد نورون ها کمک کند و سیستم عصبی بدن را نیز تقویت نماید . مطالعات نشان داده اند که مواد مغذی و خواص بادام خیس خورده ( به مدت یک شب ) نسبت به بادام خام بیشتر و بهتر جذب می شود .

 

2 . سلامت پوست و مو

از بادام در صنایع آرایشی و بهداشتی به وفور استفاده می شود . علت این امر ، وجود مواد مغذی فراوان در بادام است که به تغذیه پوست و موی شما کمک می کند . بادام سرشار از ویتامین E است که باعث تقویت مو و شفافیت پوست شما خواهد شد . 

علاوه بر این مصرف مداوم بادام می تواند از بروز بیماری های پوستی مختلف مانند آکنه ، جوش و غیره جلوگیری کند . بنابراین مصرف روزانه و بهره مندی از خواص بادام به شما کمک می کند پوستی شفاف و درخشان داشته باشید . مصرف روغن بادام در روشن شدن و شفافیت پوست بسیار موثر است و در کنار آن ، ماساژ این روغن بر روی مو می تواند علاوه بر تغذیه ساقه و ریشه مو و تقویت آن ، در جلوگیری از سفید شدن موها نیز موثر واقع شود . مطالعات همچنین ثابت کرده اند که روغن بادام یک داروی موثر برای درمان شوره سر نیز هست .

 

badam.[1]

 

3 . سلامت قلب

ویتامین E موجود در بادام به بهبود سلامت قلب کمک می کند و از هر نوع انسداد عروق قلبی جلوگیری خواهد کرد . مطالعات نشان می دهد که بادام ، با کاهش سطح کلسترول بد خون ، از حمله قلبی جلوگیری می کند و موجب بهبود جریان خون می شود و همچنین از سفت شدن دیواره های عروق بدن نیز جلوگیری خواهد کرد . از جمله خواص بادام برای سیستم گردش خون ، افزایش سطح کلسترول خوب خون HDL و کاهش کلسترول بد خون LDL است . به این ترتیب بادام قادر است با تنظیم سطح کلسترول خون ، به سلامت قلب و کبد شما کمک کند .

 

4 . کاهش سطح فشار خون

تنظیم کلسترول خون ، جلوگیری از لختگی در عروق و پیشگیری از سفت شدن رگ ها همگی مکانیزم هایی برای کاهش سطح فشار خون نیز هستند . علاوه بر این تمامی موارد گفته شده ، پتاسیم که یکی از خواص بادام است ، کمک می کند فشار خون بدن تنظیم شده و نوسانات فشار در بیماران مبتلا به این عارضه به حالت نرمال برگردد .

همچنین بادام با تقویت سیستم عصبی ، به شما کمک می کند که استرس و فشار کمتری را تحمل کنید و بالا رفتن فشار به دلایل عصبی نیز به حداقل کاهش یابد .

 

5 . کاهش وزن

با توجه به مطالعات انجام شده ، بادام خیس خورده می تواند در فرایند کاهش وزن شما نیز موثر باشد . کسانی که با ورزش و رژیم غذایی به دنبال کاهش وزن هستند ، در جستجوی مواد غذایی کم کالری و مغذی هستند که می تواند نیاز جسمی آنان را با کمترین ضریب افزایش وزن تامین نماید .

دانه بادام خیس خورده بهترین گزینه برای این مسئله است و مصرف روزانه آن می تواند به تامین مواد مورد نیاز و افزایش سوخت و ساز بدن بسیار کمک کند . افزایش سوخت و ساز در بادام به معنای افزایش مصرف کالری در بدن است که منجر به کاهش وزن خواهد شد . ضمن آن که بر اساس مطالعات متعدد انجام شده ، بادام می تواند برای مدت نسبتاً طولانی اشتهای شما را نیز کاهش دهد .

 

برای اطلاع  قیمت بادام درختی ۱۴۰۲ اینجا کلیک کنید

 

 

b

 

6 . خاصیت ضد سرطانی

بادام به تقویت سیستم ایمنی ، سم زدایی و پاکسازی کبد ، کاهش التهابات گوارشی و از بین بردن رادیکال های آزاد بدن کمک می کند . در نتیجه می توان گفت که مصرف روزانه بادام در پیشگیری از انواع سرطان ها ( به ویژه سرطان روده بزرگ ) بسیار موثر است .

 

7 . بر طرف کردن مشکلات گوارشی

همانطور که گفته شد این ماده غذایی ارزشمند ، سرشار از فیبر گیاهی مفیدی است که به پاکسازی روده ها و کاهش التهابات موجود در روده بزرگ بسیار کمک می کند . بنابراین خواص بادام و مصرف مداوم آن به جلوگیری از بیماری های گوارشی ( بخصوص بیماری های مربوط به روده بزرگ ) کمک کرده و از یبوست نیز پیشگیری خواهد نمود . به همین علت است که پزشکان به افراد در سنین مخلتف مصرف روزانه بادام را برای تقویت دستگاه گوارشی توصیه می کنند .

 

8 . تقویت استخوان ها  

بادام سرشار از کلسیم و فسفر است که به تقویت استخوان ها و دندان ها کمک می کند . همچنین در پیشگیری از بیماری های مرتبط با استخوان و دندان نیز موثر خواهد بود . بادام سرشار از مواد مغذی و مواد معدنی ضروری است که به تسکین درد مفاصل کمک می کند به همین علت برای کسانی که از درد مزمن مفصلی رنج می برند ، بسیار مفید می باشد .

شیر بادام که یکی از فرآورده های غذایی بادام محسوب می شود ، برای التیام استخوان ها بسیار مفید است و سرشار از ویتامین E است که به چرب شدن مفاصل و جلوگیری از ساییدگی استخوان کمک می کند . همچنین این ماده غذایی قادر است تا از بروز پوکی استخوان در افراد مسن نیز جلوگیری نماید .

 

bad

 

9 . تقویت سیستم ایمنی

بادام حاوی تمام مواد مغذی و مواد معدنی ضروری است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند و از شما در برابر انواع عفونت ها و آلرژی ها محافظت خواهد . علاوه بر این بادام سرشار از آنتی اکسیدان است که با حذف رادیکال های آزاد و مضر موجود در بدن ، به شما کمک می کند که از بسیاری از بیماری ها در امان بمانید . بادام با کمک به فرآیند سم زدایی به تقویت کبد شما نیز کمک می کند .

 

موارد احتیاط در مصرف بادام درختی

مصرف بادام درختی نیز مانند هر ماده‌ی غذایی دیگر می‌ تواند با عوارض و مشکلاتی را به همراه داشته باشد . بادام درختی حاوی اگزالات است و دریافت مقادیر بالای اگزالات می‌ تواند موجب بلوری شدن (یا تبلور) شود که به نوبه‌ ی خود با عوارض و مشکلات دیگری همراه است . افرادی که دارای مشکلات کلیوی یا کیسه صفرا هستند لازم است از خوردن بادام خودداری کنند و یا پیش از مصرف با پزشک خود مشورت کنند . خوردن بیش از حد بادام علاوه بر نکات گفته شده می‌ تواند باعث افزایش سطح چربی بدن شود .

برای تهیه بادام درختی با کیفیت به موراتوس مراجعه کنید .


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

کالری یک خرما چقدر است؟

کالری یک خرما چقدر است؟

12 تا از بهترین خواص توت خشک برای سلامتی بدن شما

12 تا از بهترین خواص توت خشک برای سلامتی بدن شما

آیا پسته چربی دارد؟ چربی موجود در پسته مضر است یا مفید؟

آیا پسته چربی دارد؟ چربی موجود در پسته مضر است یا مفید؟

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش