whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

تفاوت خرمای پیارم با خرماهای دیگر چیست؟

تفاوت خرمای پیارم با خرماهای دیگر چیست؟

خرمای پیارم یکی از خرماهای صادراتی ایران محسوب می شود. این خرما به دلیل ماندگاری بالا و دانه درشت و گوشتی که دارد، از طرفداران زیادی در میان کشورهای اروپایی برخوردار است. خرمای پیارم یکی از خرماهای لوکس و گران در کشورمان است که بیشترین میزان تولید آن به شهرستان حاجی آباد هرمزگان باز می گردد. خرمای صادراتی پیارم منبع غنی پروتئین، مواد معدنی و مواد قندی بوده و از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. شما عزیزان می توانید برای خریداینترنتی خرما پیارم به وبسایت موراتوس مراجعه کنید.

 

مطالبی که قرار است در این مقاله بخوانید:

 

 

خرمای پیارم چیست؟

خرمای پیارم به دلیل دردسترس‌بودن جهانی، اغلب پادشاه خرما نامیده می‌شود و همچنین در مقایسه با انواع نیمه‌خشک یا خشک، از انواع نرم خرما است. خرما معمولاً دراز و تا 7 سانتی‌متر طول و 3 سانتی‌متر عرض دارد و اغلب ظاهری چروکیده یا کم آب دارد. اکثر انواع خرماهای موجود، در فروشگاه‌ها خشک می‌شوند، بااین‌حال خرمای تازه را می‌توان در برخی فروشگاه‌ها و بازارهای وارداتی و در مناطقی که خرما رشد می‌کند و همچنین در فصل برداشت خرما، یافت.

اگرچه این درختان بومی منطقه عراق و ایران باستان هستند، اما اکنون به طور گسترده در سراسر جهان از اسپانیا و شمال آفریقا گرفته تا مکزیک و ایالات متحده رشد می‌کنند. بااین‌حال، اکثریت خرما هنوز در خاورمیانه تولید و به سراسر جهان صادر می‌شود. خرما نه‌تنها میوه‌ای غلیظ از نظر تغذیه‌ای است، بلکه در فرم خشک آن نیز ماندگاری طولانی دارد.

این خرما از انواع خرماهای محبوب است. آنها سرشار از فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها و پتاسیم هستند و می‌توانند یک مکمل سالم برای رژیم غذایی باشند. بااین‌حال، توصیه می‌شود که آنها را در حد اعتدال مصرف کنید. خرمای پیارم یکی از انواع خرما است که طعمی شیرین و تقریباً کاراملی مانند دارد. آنها بیضی‌شکل، با رنگ قهوه‌ای تیره و پوست بافت هستند. برای خرید خرما پیارم اعلا 200 گرمی اینجا کلیک کنید.

 

خرمای پیارم چیست؟

 

فصل مناسب برای برداشت خرمای پیارم

به علت خنک تر بودن مناطقی که خرمای پیارم درآن کاشته می شود نسبت به سایر مناطق تولید خرماخیز، درخت پیارم برای اینکه به باردهی کامل برسد زمان بیشتری احتیاج دارد .پس از ثمردهی درخت در اواخر زمستان و اوایل بهار به مانند سایر ارقام خرما باید خوشه های درخت پیارم که به آن پنگ می گویند را گرده افشانی کنند.

به این گرده ها که باید از درخت نر برداشت شده و بر روی پنگ درخت پیارم گذاشته شود اصطلاحا "هوار" می گویند وبطورکلی فصل گرده افشانی را فصل هواردهی می نامند. از اوایل مرداد ماه چغاله خرمای پیارم که به آن کنگ(به ضم ک)می گویند از رنگ سبز به رنگ زردتغییر رنگ داده واین تغییر رنگ همراه با کمی شیرین تر شدن کنگ می باشد.

از اواخر مرداد واوایل شهریور نیز کنگ زرد، کم کم تبدیل به رطب می شودکه دارای مزه ای بسیار خوش طعم و خوشمزه است که به جرات می توان گفت در بین تمامی رطب انواع خرماها از جایگاه بالاتری برخورداراست وافرادی که ازاین رطب مصرف کرده اند به آن اعتراف می کنند.

از اواخر شهریور رطب پیارم کم کم مقداری ازآب ورطوبت خود را از دست داه و خشک می شود که بستگی به آب و هوای روستاوآن منطقه آماده برداشت می شود که این برداشت محصول تا اوایل آبان ماه نیز ادامه دارد.

 

تفاوت خرمای پیارم با خرماهای دیگر چیست؟

به جرأت می توان گفت بزرگ ترین تفاوت خرمای پیارم با خرماهای دیگر در این است که از انواع مختلف گیاهان به دست می آید. خرمای پیارم ابتدای فصل رسیدن و زمانی که کاملا نرم است چیده می شود و به همین خاطر در گروه خرمای نرم قرار می گیرد. اما خرمای معمولی که گونه رایج انواع خرما است، خرمای دگلت نور است که از خرماهای نیمه خشک به شمار می رود.

 

برای خرید اینترنتی خرما می توانید به وبسایت موراتوس مراجعه نمایید.

 

 

تفاوت خرمای پیارم با خرماهای دیگر چیست؟

 

تفاوت خرمای پیارم با خرمای شاهانی:

این خرما نام هایی دیگر مثل: شونی، خورک و شاوانی نیز دارد که شاید شما با این نام ها هم این نوع خرما را خریداری کرده باشید یا شنیده باشید، این نوع خرما بسیار خوش رنگ، شیرین و نرم و نازک می باشد که بیشتر در نخلستان های هرم برداشت می شود.

 

تفاوت خرمای پیارم با خرمای استعمران:

در خوزستان بیش از %۷۰ نخل های خرما، خرمای استعمران هستند که به دلیل نیمه خشک بودنشان طول عمر بیشتری را دارد. یکی از ویژگی های این نوع خرما، ضخیم بودن پوست آن ها می باشد.

 

تفاوت خرمای پیارم با خرمای مضافتی:

این نوع خرما برای مردم، شناخته ترین نوع خرما می باشد. رنگ سیاه و طعم عالی آن باعث شده است مخاطبان زیادی را داشته باشد. خرمای مضافتی بم در بم کرمان به دست می آید و در واقع مهم ترین خرماهای بازار کشور را شامب می شود.

 

تفاوت خرمای پیارم با خرمای کبکاب:

خرمای کبکاب که رنگ قهوه ای دارد در بهبهان به دست می آید و یک نوع خرمای پر شیره می باشد. خرمای کبکاب هسته بیضی شکل و کشیده ای دارد که به دلیل شیره زیاد به هسته میوه چسبیده است، این خرما یکی از اقتصادی ترین خرماهای کشور به حساب می آید.

 

تفاوت خرمای مجول و پیارم

قیمت خرمای مجول در مقایسه با دیگر انواع خرماو خرمای پیارم بسیار بالاتر است که می توان یکی از دلایل آن را تولید بسیار کمتر این نوع از خرما را در مقایسه با دیگر انواع خرمای ایران دانست.

از دیگر دلایل بالا بودن قیمت خرمای مجول می‌توان به طولانی بودن زمان باردهی این نمونه از خرما اشاره کرد که بین 8 تا 10 سال به طول می انجامد تا نهال خرمای مجول به دوران باردهی خود برسد.

نخل مجول نسبت به شوری و خشکی طولانی مقاوم است و پس از رشد و استحکام ریشه ها در زمین می تواند دوره ی طولانی بدون آبیاری زنده بماند. نخل بالغ خرمای فوق می‌تواند در برابر افت دما تا چندین درجه زیر صفر برای مدت کوتاهی مقاومت کند.

خرمای مجول را می‌توان به صورت تازه یا خشک مصرف کرد، اما اغلب خشک کردن است که طول عمر آنها را افزایش می دهد و از فساد زود هنگامشان جلوگیری می کند.

 

www.mooratoos.ir

 

موارد مصرف خرمای پیارم

خرمای پیارم یکی از انواع خرماهایی است که می توان در رژیم غذایی خود به عنوان آجیل همراه با مغزهای پوست کنده مصرف کرد. از طرفی این محصول را می توان به روش های مختلفی مانند کیک، نان، غلات، پودینگ، کلوچه، آب نبات و بستنی استفاده کرد. هم چنین می توان اضافه خرمای پیارم را به شکل مربا، شیره، ژله، سرکه، شربت، رب، پودر شکر خرما، اسپری، الکل و سرکه تهیه کرد. برای خرید خرما پیارم اعلا 450 گرمی اینجا کلیک کنید.

 

خواص و فواید مصرف خرمای پیارم

 

1) کالری و قند :

خرما منبع غلیظ قندهای طبیعی است. درحالی‌که افرادی که قند خون خود را کنترل می‌کنند ممکن است نیاز به تعدیل مصرف خرما داشته باشند، یک مطالعه کوچک نشان داد که این میوه هسته‌دار دارای شاخص گلیسمی پایین (GI) است و نباید باعث افزایش زیاد قند خون شود. بااین‌حال، خرمای پیارم کالری زیادی در یک وعده کوچک دارد. به همین دلیل، ممکن است بخواهید میزان مصرف خود را کنترل کنید.

میوه‌های خشک که شامل کشمش سبز، زردآلو خشک و آلو نیز می‌شود، نسبت به همتایان تازه خود کالری بیشتری در هر وعده داشته اند، زیرا دارای آب کمتری هستند. بیشتر کالری موجود در خرمای پیارم از قندهای آن است. به طور خلاصه باید گفت که خرمای پیارم سرشار از قندهای طبیعی، فیبر و چندین ویتامین و مواد معدنی است. مانند سایر میوه‌های خشک، آنها کالری زیادی را در یک وعده کوچک بسته‌بندی می‌کنند.

 

2) مزایای سلامتی بالقوه :

خرما پیارم فواید بسیاری برای سلامتی دارد. خرما پیارم برای سلامتی قلب بسیار مفید است فیبر و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در خرمای پیارم ممکن است به محافظت از قلب شما کمک کند. فیبر می‌تواند به کاهش کلسترول LDL (بد) کمک کند و شریان‌های شما را تمیز نگه دارد و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. فقط 2 خرما (48 گرم) حاوی بیش از 3 گرم فیبر است.

یک مطالعه در آزمایشگاه نشان داد که پیارم و دیگر انواع خرما کلسترول LDL (بد) را کاهش می‌دهند و از ایجاد پلاک در شریان‌ها جلوگیری می‌کنند. تجمع پلاک در نهایت می‌تواند جریان خون را مسدود کند و منجر به حمله قلبی یا سکته شود. خرمای پیارم همچنین منبع غنی آنتی‌اکسیدان است که به مبارزه با آسیب‌های ناشی از مولکول‌های ناپایدار به نام رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌های کاروتنوئید و اسید فنولیک آنها هر دو به دلیل اثرات مفید آنها بر سلامت قلب موردمطالعه قرار گرفته‌اند.

 

3) از هضم سالم حمایت می‌کند :

فیبر برای ارتقای هضم سالم و منظم بودن روده ضروری است. در واقع، فیبر کافی در رژیم غذایی روزانه به تشکیل مدفوع و جلوگیری از یبوست کمک می‌کند. خوردن فیبر کافی ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های گوارشی مانند سرطان روده بزرگ را نیز کاهش دهد. در یک مطالعه 3 هفته‌ای، 21 نفر در روز 7 خرما (168 گرم) خوردند و دفعات دفع مدفوع خود را در مقایسه با زمانی که خرما نمی‌خوردند به طور قابل‌توجهی بهبود بخشیدند.

 

برای خرید خرما خاصویی روی لینک کلیک کنید

 

خواص و فواید مصرف خرمای پیارم

 

4) آنتی‌اکسیدان بالایی دارد :

خرمای پیارم دارای چندین آنتی‌اکسیدان است که می‌تواند از سلول‌های شما در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت کند که می‌تواند منجر به بیماری‌هایی مانند سرطان، بیماری قلبی و بیماری‌های مغزی شود. خرمای پیارم شامل فلاونوئیدها، کاروتنوئیدها و اسیدهای فنولیک است که به دلیل خواص ضدالتهابی، ضد سرطانی و محافظت از مغز موردمطالعه قرار گرفته است. یک مطالعه روی میوه‌های خشک نشان داد که خرما در مقایسه با انجیر و آلو دارای بالاترین میزان آنتی‌اکسیدان است.

 

5) سایر مزایای سلامتی بالقوه :

خرمای پیارم سوخت طبیعی برای بدن شما در یک وعده کوچک را با تعداد زیادی کربوهیدرات انجام می‌دهد. کربوهیدرات‌ها منبع اصلی انرژی بدن شما هستند ممکن است از سلامت استخوان حمایت کند. دارای مقدار مناسبی از پتاسیم، منگنز و مس است که همگی از مواد مغذی مهم برای سلامت استخوان هستند. ممکن است از سلامت مغز محافظت کند. مطالعات نشان می دهد که خرما می تواند در بهبود بیماری هایی مانند آلزایمر و حتی جلوگیری از ابتلا به آن موثر باشد.

 

سخن پایانی

خواص خرمای پیارم بسیار زیاد است و منبع خوبی از انرژی است و به‌راحتی در بسیاری از خواربارفروشی‌ها در دسترس است. محتوای قند بالای آنها طعمی شیرین و کاراملی به آنها می‌دهد که آنها را به شیرین‌کننده‌ای مفید برای بسیاری از غذاها تبدیل می‌کند. آنها همچنین مملو از آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که با فواید بسیاری برای سلامتی مرتبط هستند. بااین‌حال، خرمای پیارم همچنین دارای محتوای کالری بالا و همچنین سطوح بالایی از فیبر و پتاسیم است.

 برای خرید اینترنتی خرما شما میتوانید به وبسایت موراتوس مراجعه کنید و با کیفیت ترین خرما هارا به صورت آنلغاین از سایت ما خرید کنید.


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آشنایی با انواع پسته و خواص آنها

آشنایی با انواع پسته و خواص آنها

طرز تهیه هات چاکلت رژیمی

طرز تهیه هات چاکلت رژیمی

بهترین زمان مصرف چای سبز

بهترین زمان مصرف چای سبز

پیاز زعفران چیست؟

پیاز زعفران چیست؟

عوارض مصرف بیش از حد چای سبز

عوارض مصرف بیش از حد چای سبز

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش