چه عرقیاتی برای پاکسازی کبد مناسب اند؟

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

چه عرقیاتی برای پاکسازی کبد مناسب اند؟

چه عرقیاتی برای پاکسازی کبد مناسب اند؟

کبد از مهمترین و پرکارترین عضو بدن انسان و دیگر جانداران به حساب می آید. کبد در بدن ما بیش از 500 کار انجام میدهد. سلامت کبد بسیار اهمیت دارد به گونه ای که اگر این عضو از بدن که کارهای مفیدی مانند: تصفیه خون، سم زدایی، تولید مایع صفرا، تجزیه چربی ها، ذخیره گلیکوژن، تنظیم گلوکز و... انجام میدهد دچار مشکل شود روی تمام اعضاء بدن تاثیر منفی می گذارد. مشکلات کبدی معمولا از طریق آزمایش و در موارد حادتر نمونه برداری انجام میشود. علایم دیگری که نشان می دهد سلامت کبد در خطر است؛ خستگی، زردی پوست، اضافه وزن، جوشهای صورت، زرد شدن سفیدی چشم و ... است. با روش های مختلفی میتوان بسیاری از مشکلات کبدی را درمان کرد. یک روش ساده تر خرید عرقیات گیاهی و استفاده از آن هاست.

در این مقاله از فروشگاه اینترنتی موراتوس میخواهیم عرقیاتی برای پاکسازی کبد، خواص و مضرات آنها را برای شما عزیزان شرح دهیم.

 

چه عرقیاتی برای پاکسازی کبد مناسب اند؟

 

عرقیاتی برای پاکسازی کبد: عرق خاکشیر

خاکشیر گیاهی در دسته ی شب بویان است که طبیعتی سرد دارد. عرق خاکشیر از خواص بسیاری برای سلامت بدن برخوردار است. از فواید عرق خاکشیر میتوان به درمان یبوست، مفید برای پوست و مو، پایین آوردن گرمای بدن، دفع سنگ کلیه، کمک به کاهش وزن، کمک به مشکلات کبد و... اشاره کرد. یکی از عرقیاتی برای پاکسازی کبد که مفید واقعه شده در این امر عرق خاکشیر است که مصرف منظم این عرق چربی کبد را از بین میبرد و به پاکسازی کبد کمک می کند.

 

عرقیاتی برای پاکسازی کبد: عرق خاکشیر

 

مضرات عرق خاکشیر:

  • عرق خاکشیر به درمان یبوست کمک میکند اما افراط در مصرف این عرق خود باعث تشدید یبوست میشود.
  • افرادی که از بیماری روماتیسم و آرتوروز رنج میبرند به دلیل طبع سرد خاکشیر از عرق خاکشیر مصرف نکنند و یا به حداقل برسانند زیرا باعث افزایش درد در این افراد میشود.
  • در دوران شیردهی ممکن است در اثر مصرف بیش از حد دچار دل درد و نفخ نوزاد و مادر شود.

 

عرقیاتی برای پاکسازی کبد: عرق خار مریم

گیاه خار مریم در دسته ی کاسنیان قرار میگیرد. گیاه خار مریم و عرقی که از این گیاه به دست می آید در طب سنتی طبعی گرم دارد. این عرق به دلیل خاصیت بالایی که برای سلامت اعضاء بدن دارد از ارزش تغذیه ای بالایی برخوردار است علاوه براین از عرقیاتی برای پاکسازی کبد محسوب میشود به طوری که تمام مشکلات کبد مانند: جلوگیری از پیشرفت سلول های سرطانی، هپاتیت، مسمومیت، سیروزو... را بهبود میبخشد. همچنین عرق خار میریم متواند به ترمیم و حذف سموم از این اندام حیاتی کمک شایانی کند.

 

عرقیاتی برای پاکسازی کبد: عرق خار مریم

 

مضرات عرق خارمریم:

  • عرق خار مریم ممکن است با داروهایی مانند آسپرین، استامینوفن تداخل دارویی داشته باشد.
  • اگر داروی خاص دیگری مصرف میکنید با مشورت پزشک عرق خار مریم را به برنامه غذاییتان اضافه کنید.
  • افرادی که به بیماری خاصی مبتلا هستند قبل از خرید عرق خار مریم و استفاده از آن با پزشک مشورت کنند.

 

بهترین عرق گیاهی برای کبد چرب: عرق شاتره

گیاه شاتره از خانواده ی خشخاش با طبعی معتدل در طب سنتی آوازه ی خوشی از این عرق گیاهی مفید به گوش میرسد. به گفته ی پزشکان طب سنتی عرق شاتره یکی از عرقیات گیاهی برای سلامت بدن به حساب میاد که میتواند بسیاری از بیماری ها نظیر: مشکلات پوستی، مشکلات کبد، مشکلات صفرا و... را درمان کند. از ترکیب عرق شاتره و عرق کاسنی میتوان برای درمان قطعی کبد چرب و برای پاکسازی کبد از سموم استفاده کرد.

 میتوانید برای خرید عرق کاسنی ساعدی نیا به فروشگاه اینترنتی موراتوس مراجعه فرمایید.

 

بهترین عرق گیاهی برای کبد چرب: عرق شاتره

 

مضرات عرق شاتره:

  • در دوران بارداری و شیردهی مصرف عرق شاتره ممنوع می باشد.
  • افرادی که بیماری صرع دارند مصرف این عرق گیاهی برایش مضر است.
  • اگر بیماری فشار خون بالا دارید و دارو مصرف میکنید عرق شاتره برای استفاده ی شما مناسب نیست.

 

عرقیاتی برای پاکسازی کبد: عرق شیرین بیان

شیرین بیان گیاه چند ساله ای که در تیره سبزی آساها است طبع معتدل دارد و برای درمان بیماری های مختلف کاربرد دارد. از اصلی ترین خواص عرق شرین بیان برای درمان مشکلات کبد، پاکسازی کبد از سموم و برای معده و زخم معده بسیار ماثر است. همچنین بسیاری از مراجع عرق شرین بیان را عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن میدانند. از دیگر خواص شیرین بیان خواص ضد سرطانی آن است که از پیشرفت سلول های سرطانی جلوگیری میکند و به بهبود بیماری کمک میکند.

 

عرقیاتی برای پاکسازی کبد: عرق شیرین بیان

 

مضرات عرق شیرین بیان :

  • افراط در مصرف عرق شیرین بیان باعث تحریک غدد کلیوی میشود.
  • مصرف عرق شیرین بیان برای مدت طولانی امکان دارد باعث افزایش فشار خون شود.
  • مصرف عرق شیرین بیان برای زمان بارداری توصیه نمیشود امکان سقط یا زایمان زود هنگام وجود دارد.

 

عرقیاتی برای پاکسازی کبد: عرق خرفه

خرفه این گیاه پر خاصیت که از قدیم در طب سنتی ارزش غذایی و دارویی بسیاری دارد در دسته ی خرفه ئیان قرار میگیرد و طبع سرد و خشک دارد. عرق خرفه از گیاه مفید و ارزشمند خرفه گرفته میشود که شامل ویتامین ها و آنتی اکسیدان های مورد نیاز بدن است.عرق خره برای بهبود عملکرد کبد بسیار مفید است کرم کبد را از بین میبرد و به پاکسازی کبد از سموم کمک می کند. خواص دیگر عرق خرفه درمان کم خونی، مفید برای قلب و عروق، درمان دیابت، مفید برای رحم و مشکلات آن، حفظ سلامت پوست، جلوگیری از ریزش مو و... است.

 

عرقیاتی برای پاکسازی کبد: عرق خرفه

 

مضرات عرق خرفه:

  • برای افرادی که مشکل کلیوی به خصوص سنگ کلیه دارند مصرف عرق خرفه مضر است.
  • به دلیل خاصیت قاعده آوری عرق خرفه مصرف در زمان بارداری ممنوع است.
  • به دلیل طبع سرد و خشک به افراد سرد مزاج مصرف عرق خرفه توصیه نمی شود.

 

بهترین عرق گیاهی برای کبد چرب: عرق برگ چای سبز

برگ چای سبز از برگ گلهای کاملیا سیننسیس که در کشور چین و کره رشد میکند به دست می آید. عرقی که طی فرایند عرق گیری از برگهای این گیاه تهیه میشود طبع سرد و خشک دارد. عرق برگ چای سبز سر شار از آنتی اکسیدان ها ست که به حذف رادیکال های آزاد بهترین عرق گیاهی برای سلامت بدن معرفی شده. پلی‌فنل‌ها و کاتچین‌ها از ترکیبات موثر و فعالی هستند که در این عرق وجود دارند و باعث کاهش سطح چربی از خون و در نتیجه بهبود عملکرد کبد میشود. عرق برگ چای سبز با ترکیبات و مواد معدنی که دارد بهترین عرق گیاهی برای کبد چرب و پاکسازی کبد شناخته شده.

 

بهترین عرق گیاهی برای کبد چرب: عرق برگ چای سبز

 

مضرات عرق برگ چای سبز :

  • خواص عرق برگ چای سبز بسیار است اما فراموش کردن اصل تعادل در مصرف آن باعث مشکلاتی مانند: اسهال واستفراغ، سر گیجه، ضربان قلب نا منظم و... ایجاد میکند.
  • زنان باردار و شیرده از مصرف این عرق خودداری کنند.
  • زیاده روی در مصرف این عرق پر خاصیت امکان دارد در جذب آهن و کلسیم در بدن مشکل ایجاد کند.

 

سخن پایانی:

امروزه عرقیات در زندگی انسان ها جایگاه ویژه ای دارند برای درمان طیف عظیمی از بیماری ها همچنین این عرقیات به دلیل گیاهی و طبیعی بودن عوارض کمتری نسبت به داروهای شیمیایی دارند . یکی از مشکلاتی که میتواند برای هر کسی پیش بیاید بیماری های کبدی است و از آنجایی که کبد عضو مهمی در بدن ما است اگر دچار بیماری شود امکان اینکه تمام اعضاء بدن را درگیر کند بسیار زیاد است. برای درمان بیماری هایی که مربوط به کبد میشود و پاکسازی کبد از سموم، چربی و روسوبات عرقیات بسیاری وجود دارد که فروشگاه اینترنتی موراتوس 6 مورد از عرقیاتی که برای پاکسازی کبد مفیداند را معرفی کرد. شما با خرید عرقیات و استفاده از آن ها میتوانید به سلامت کبد خود کمک کنید.


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

تشخیص اصل بودن عرقیات گیاهی هنگام خرید!

تشخیص اصل بودن عرقیات گیاهی هنگام خرید!

کدام عرقیات درمان قطعی چربی خون اند؟

کدام عرقیات درمان قطعی چربی خون اند؟

هر بیماری با کدام عرق گیاهی درمان میشود؟

هر بیماری با کدام عرق گیاهی درمان میشود؟

عرقیاتی که برای سلامت و زیبایی پوست مفید اند!

عرقیاتی که برای سلامت و زیبایی پوست مفید اند!

تفاوت پسته اکبری و احمدآقایی در چیست؟

تفاوت پسته اکبری و احمدآقایی در چیست؟

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش