whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

12 تا از خواص شگفت انگیز خرما پیارم که هرگز نمی دانستید!

12 تا از خواص شگفت انگیز خرما پیارم که هرگز نمی دانستید!

خرما، یک میوه شگفت‌انگیز، از قدیم‌الایام در میان مردم محبوب بوده است. این میوه که حتی آن را با عنوان طلای سیاه می‌شناسند، به سرعت خود را در میان وعده های غذایی قومیت‌های مختلف جا داده است. خرمای پیارم از جمله خرمای های صادراتی ایران بشمار می‌آید. به دلیل دانه درشت و گوشتی، ماندگاری بالا بخش اعظم تولید داخل کشور، به کشورهای اروپایی صادر می‌شود. در ادامه این مقاله از موراتوس همراه ما باشید تا 12 تا خواص خرما پیارم را به شما بگوییم.

 

 

 

 12 تا از خواص شگفت انگیز خرما پیارم که هرگز نمی دانستید!

 

خواص خرما پیارم تاثیر بر دیابت

دیابت جزو بیماری‌های شایعی است که درمان و کنترل آن تنها با رژیم غذایی مناسب امکان‌پذیر است. خرمای پیارم می‌تواند به افزایش تولید و ترشح انسولین و کاهش میزان جذب گلوکز از روده و کنترل دیابتکمک کند.

کاهش دردهای عضلانییکی از مهمترین خواص قابل توجه در مجموعه اثرات درمانی خرمای پیارم، کاهش دردهای عضلانی ناشی از کمبود مواد معدنی از جمله پتاسیم و بهبود عملکرد عضله قلبی بواسطه تامین حجم بالایی از پتاسیم به منظور برقراری انقباضات و چرخه فعالیت این عضله است.

 

برای اطلاع از قیمت خرما پیارم ۱۴۰۲ بر روی لینک کلیک کنید.

 

خواص خرما پیارم در تقویت سیستم عصبی و جلوگیری از بیماری‌های دژنراتیو

بیماری‌های دژنراتیو بیماری‌هایی هستند که در آن‌ها سیستم عصبی تخریب می‌شود. از شناخته‌شده‌ترین این بیماری‌ها می‌توان به آلزایمر اشاره کرد. جالب است بدانید که یکی از خواص خرمای پیارم آن است که با کاهش سایتوکاین‌های ایجادکننده التهاب، احتمال ابتلا به بیماری‌هایی مثل آلزایمر را کاهش می‌دهند. همچنین مصرف این نوع از خرما، علاوه بر آنکه از آسیب به مغز جلوگیری می‌کند می‌تواند میزان یادگیری را در افراد افزایش داده و حافظه آن‌ها را تقویت کند.

 

خواص خرما پیارم در تقویت قوای جنسی در مردان

امروزه ناباروری به یک معضل شایع تبدیل شده است که بسیاری از زوج ها از آن رنج می برند. نسبت جهانی ناباروری در مردان حال افزایش است و این رشد افسار گریخته آمار ناباوری زنگ خطر را در چندین کشور پیشرفته روشن کرده است. تغییر سبک زندگی، استرس و تنش های روزانه از دلایل اصلی این امر است. سیگار کشیدن، نوشیدن مشروبات الکلی و قرار گرفتن در معرض اشعه های ناشی از دستگاه های الکترونیکی از عوامل موثر در ناباروری مردان است.

 

خواص خرما پیارم در حفظ سلامت دهان و دندان

مصرف مداوم خرما پیاروم برای محافظت و بهبود قدرت مینای دندان بسیار مفید است. این میوه به دلیل داشتن فلوراید پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری می‌کند. درمان کم خونیخرمای پیارم به دلیل برخورداری از انواع مواد معدنی مانند آهن، یکی از گزینه های بسیار مهم به منظور درمان کم خونی های ناشی از فقر آهن بوده و قادر به افزایش تحریک سنتز گلبول های قرمز خواهد بود.

 

خواص خرما پیارم در افزایش انرژی بدن

مصرف مواد قندی به‌طور طبیعی انرژی افراد را افزایش می‌دهد، اما اگر این قندها طبیعی نباشند می‌توانند باعث ایجاد بیماری‌های مختلفی از جمله دیابت شوند. بنابراین، ورزشکاران، زنان باردار و سایر افرادی که نیاز به تامین انرژی بیشتری دارند می‌توانند از خواص خرمای پیارم به‌عنوان ماده‌ای مغذی و سرشار از قندهای طبیعی نظیر فروکتور، ساکارز و گلوکز استفاده کنند و انرژی مورد نیاز خود را به دست بیاورند. از طرفی دارای انواعی از ویتامین‌ها به ویژه گروه B می‌باشد که می‌تواند به حفظ انرژی بدن کمک کند.

 

خواص خرما پیارم در بهبود عملکرد سیستم عصبی و پیشگیری از آلزایمر

مصرف منظم خرما در جلوگیری از بیماری های دژنراتیو مانند آلزایمر موثرخواهد شد و برای سلامت و بهبود عملکرد سیستم عصبی مفید است. سایتوکاین های التهابی مانند اینترلوکین(IL-6) می توانند منجر به ایجاد بیماری عصبی مانند بیماری آلزایمر شود. مشخص شده است که مصرف منظم خرما در کاهش سطح IL-6 و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به بیماری های دژنراتیو مغز مانند آلزایمر، مفید است.

یک مطالعه آزمایشگاهی بر روی موش ها نیز نشان داده است که افزودن میوه خرما به رژیم غذایی آنها منجر به کاهش فعالیت پروتئین بتا آمیلوئید می شود که احتمال آسیب مغز نیز کاهش می یابد. این مطالعه همچنین نشان داد که مصرف خرما اضطراب را کاهش می دهد و همچنین در تقویت حافظه و یادگیری موثر است.

 

خواص خرما پیارم در کاهش کلسترول بد در بدن

از جمله خواص خرما پیارم کنترل کلسترول در بدن است.  مصرف روزانه انواع خرماها و به ویژه خرمای پیارم برای کاهش سطح کلسترول بد در بدن توصیه می‌شود. خاصیت ضد سرطانیآنتی اکسیدان ها یکی از مهمترین و فراوانترین ترکیبات موجود در خرمای پیارم هستند که تاثیرات فراوانی در کاهش تولید رادیکال های آزاد داشته و نقش موثری در پیشگیری از بروز سرطان خواهند داشت. مصرف مداوم و مکرر این نوع از خرمای صادراتی، یکی از گزینه های توصیه شده به منظور اجرای رژیم غذایی سالم در افراد متقاضی کاهش وزن بوده و قادر به تامین انرژی مورد نیاز بدن در این دوران خواهد بود.

 

خواص خرما پیارم در بهبود عملکرد دستگاه گوارش

مصرف موادی مانند فیبر برای حفظ سلامت دستگاه گوارش مفید است و فرایند هضم غذا را تسهیل می‌کند. خرمای پیارم دارای فیبر است و مصرف آن به بهبود عملکرد دستگاه گوارش به خصوص در افراد مبتلا به یبوست کمک می‌کند. از دیگر خواص خرمای پیارم آن است که باکتری‌های مضر موجود در دستگاه گوارش را پاکسازی کرده و در مقابل به رشد باکتری‌های مفید روده کمک می‌کند.

 

رنگ های خرمای پیارم

بعد از آگاهی از این نوع خرمای بی نظیر و البته دانستن خواص خرمای پیارم، قطعا تصمیم به خرید آن خواهید گرفت. پس لازم است بدانید، که این نوع خرمای جذاب و البته مقوی در دو رنگ مختلف در بازار موجود می باشد. البته لازم است بدانید که رنگ های مختلف این نوع خرما، هیچ تاثیری در خواص خرمای پیارم نداشته و خرمای پیارم در هر رنگی دارای خواص بی شماری است.

 

خرمای پیارم به رنگ مشکی و یا رنگ تیره: این نوع خرما به عنوان خرمای پیارم خاص حاجی آباد معروف است . در مورد طعم این خرما باید بدانید، که این نوع خرمای پیارم، دارای طعمی قوی است که به محض آنکه این خرمای جذاب را در دهانتان بگذارید، مانند قند آب می شود. این نوع خرما در کنار سینی حلوامی تواند گزینه ای بسیار مناسب برای قرار گیری در پک پذیرایی مراسم ترحیم میبا شد.

 

خرمای پیارم به رنگ طلا: این نوع خرما نسبت به خرمای سیاه، به علت نوع منطقه کاشت و سن پایین نخل به رنگ طلایی در می آید و با وجود طعم ملایمش، چیزی کم از جذابیت ها و طعم بی نظیر خرمای سیاه پیارم ندارد. برای خرمای پیارم طلایی لازم است بدانید، این نوع خرما بسیار محدود است و از لحاظ قیمت، قیمتی پایین تر نسبت به خرمای پیارم مشکی دارد. اما لوکس بودن در ذات خرمای پیارم است.

قیمت خرما پیارم ۱۴۰۲


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

کدام عرقیات گیاهی برای سلامت بدن مفیداند؟

کدام عرقیات گیاهی برای سلامت بدن مفیداند؟

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

خواص بادام هندی برای زنان ( 10 تا از خواص بینظیر بادام هندی برای بانوان)

خواص بادام هندی برای زنان ( 10 تا از خواص بینظیر بادام هندی برای بانوان)

کالری یک خرما چقدر است؟

کالری یک خرما چقدر است؟

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش