فواید چای سیاه برای قلب

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

فواید چای سیاه برای قلب

فواید چای سیاه برای قلب

چای یکی از گیاهانی است که در سرتاسر دنیا باتوجه به شرایط آب و هوایی کشت و مصرف می‌شود. می‌توان گفت که این گیاه از دورافتاده‌ترین روستاهای خاور دور تا دورترین نقاط غرب آمریکا  کشت شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین جوشانده این گیاه می‌تواند دارای خواص فراوانی باشد.

در ادامه این مقاله از فروشگاه اینترنتی موراتوس همراه ما باشید تا فواید چای سیاه برای قلب را بررسی کنیم.

 

فهرست مطالب:

 

چای و بیماری قلبی

نوشیدنی چای، رتبه دوم را در میان تمامی نوشیدنی‌های‌ دنیا دارد. ممکن است شما هم دارای اطلاعات کافی درباره تاثیر چای در بیماری قلبی و عروقی نباشید. به طور کلی باید گفت که فواید چای سیاه برای قلب زیاد است و هم مصرف بیش از حد آن ضررهایی را در بر خواهد داشت. قطعاً شما هم در جریان هستید که نوشیدن چای پررنگ به شکل خیلی جدی نهی شده است! 

یکی از مهم‌ترین دلایلی که گفته می‌شود چای پر رنگ را مصرف نکنید، آن است که چای غلیظ «پررنگ» زمانی که وارد بدن می‌شود، آهن بدن را جذب می‌کند و موجب کم خونی می‌شود. اما اگر همچنان یکی از عاشقان نوشیدن چای می‌باشید، می‌توانید چای خود را تا حد امکان کم‌رنک کنید تا درگیر عوارض منفی آن نشوید.

 

برای خرید انواع چای به وبسایت موراتوس مراجعه نمایید.

 

چای و بیماری قلبی

 

چای سیاه برای قلب مفید است، اما در مصرف آن زیاده روی نکنید

فواید چای سیاه برای قلب زیاد است و عملکرد عروق خونی و جریان خون را بهبود می‌بخشد. چون حاوی آنتی اکسیدان‌هایی به نام پلی فنول و فلاونوئید است که می‌توانند به جلوگیری از آسیب سلولی، کاهش التهاب و بهبود سطح کلسترول کمک کنند. یک تحقیق روی موش‌های آزمایشگاهی نشان داد که خوردن محلول حاوی تئافلاوین (پلی فنول آنتی اکسیدانی چای سیاه) سطح کلسترول تام، کلسترول بد (LDL) و تری گلیسیرید را کاهش می‌دهد.

با این حال، چای سیاه عوارضی هم برای سلامتی دارد. چای سیاه دارای بالاترین میزان کافئین در بین انواع چای است، به طوری که در یک لیوان (تقریبا ۲۴۰ میلی‌لیتر) آن حدود ۴۷ میلی‌گرم کافئین وجود دارد.

مقدار کافئین چای سیاه به برند محصول، میزان فرآوری و مدت زمان دم کردن بستگی دارد. افراد مبتلا به مشکلات قلبی و زنانی که در دوران شیردهی یا بارداری به‌سر می‌برند، نباید در طول روز بیش از ۲۰۰ میلی‌گرم کافئین (معادل چهار لیوان چای سیاه) دریافت کنند.

از سوی دیگر، تانن‌های چای سیاه (دسته‌ای از پلی ‌فنول‌ها) ممکن است باعث ناراحتی معده شوند یا جذب آهن موجود در غذاهای گیاهی را کاهش دهند. به همین دلیل، توصیه می‌شود از نوشیدن چای همراه با وعده‌های غذایی خود بپرهیزید.

عارضه‌ی دیگر چای سیاه این است که می‌تواند با داروهای سلامت روان تداخل داشته باشد. اگر از این داروها استفاده می‌کنید، در مورد نوشیدن چای سیاه با پزشک خود مشورت کنید.

 

 

فواید چای سیاه برای قلب

 

گرفتگی رگ‌ها بر اثر تجمع پلاک در دیواره‌های سرخرگ به‌وجود می‌آید. این مسئله می‌تواند منجر به بیماری‌های قلبی شود. فواید چای سیاه برای قلب این است که شما می‌توانید با نوشیدن چای سیاه از گرفتگی رگ‌ها پیشگیری کنید.

مطالعه‌ای در سال 2004 توسط محققان دانشگاه مریلند نشان داد آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای سیاه و  چای سبز با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند، این رادیکال‌ها باعث گرفتگی رگ‌ها و سکته قلبی می‌شوند.

تحقیقات نشان دادند نوشیدن 3 فنجان چای در روز می‌تواند بدن را در برابر بیماری‌های قلبی محافظت کند.

 

فواید چای سیاه برای قلب ، کاهش التهاب

چای یکی از بهترین منابع فلاونوئیدهای رژیمی یا ترکیبات گیاهی طبیعی است که مدت هاست با فواید سلامت قلب مرتبط بوده است. تحقیقات نشان داده است که فلاونوئیدها به فرونشاندن التهاب کمک می کنند، که ممکن است تجمع پلاک در داخل شریان ها را کاهش دهد. چای سیاه و سبز هر دو حاوی فلاونوئیدها هستند، اما چای سبز مقدار کمی بالاتر دارد. مقاله  فواید و مضرات چای سیاه را مطالعه نمایید.

 

برای اطلاع از قیمت چای خارجی درجه یک به وبسایت موراتوس مراجعه کنید.

 

فواید چای سیاه برای قلب

 

فواید چای سیاه برای قلب ، بهبود کلسترول و کاهش خطر بیماری قلبی

بر اساس مطالعه ای که در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شده است ، چای به کاهش HDL (کلسترول “خوب”) بدن ما کمک می کند که به طور طبیعی در طول پیری اتفاق می افتد. تحقیقات همچنین نشان داده است که چای با کاهش LDL (کلسترول «بد») که می‌تواند در شریان‌ها انباشته شود، می‌تواند به طور قابل توجهی خطر بیماری قلبی و سکته را کاهش دهد.

 

فواید چای سیاه برای قلب ، تحریک سلول های بنیادی و حفظ سلامت قلب

به گفته محققان ، نوشیدن چای سبز و چای سیاه، باعث افزایش تعداد سلول‌های بنیادی در جریان خون می‌شود، که گردش خون را بهبود می‌بخشد و به حفظ سلامت قلب و بدن با افزایش سن کمک می‌کند.

 

فواید چای سیاه برای قلب ، چای میکروبیوم مفید برای روده ایجاد می کند

نوشیدن چای می تواند به سلامت روده نیز کمک کند. محققان دریافته‌اند فلاونوئیدهای چای سبز یا سیاه می‌توانند باکتری‌های مفید را افزایش داده و باکتری‌های مضر میکروبیوم روده، یکی از سیستم‌های کلیدی دفاعی سلامت بدن را کاهش دهند.

 

برای خرید چای ماسالا اصل به فروشگاه اینترنتی موراتوس مراجعه کنید.

 

چای میکروبیوم مفید برای روده ایجاد می کند

 

فواید چای سیاه برای قلب ، کمک به هیدراتاسیون

علی‌رغم آنچه که در مورد ادرار آور بودن چای شنیده‌اید (که البته درست است)، چای یک آب‌رسان قوی نیز می باشد . چای تقریباً تماماً از آب تشکیل شده است. هیدراتاسیون برای گردش خون و عملکرد قلب شما مهم است. فقط به یاد داشته باشید نوشیدن آب واقعی را نیز فراموش نکنید.

 

درمان بیماری‌های قلبی با مصرف چای

چندین عامل بسیار مهم وجود دارد که سبب بروز بیماری‌های قلبی میشود که برخی از این موارد عبارتند از:

عصبانیت، ایجاد تنش در سیستم عصبی و استرس

تغذیه نامناسب و استفاده از فرآورده‌های مضر در سفره غذایی

عدم استفاده از نوشیدنی‌های مفید و تقویت‌کننده قلب

عدم تحرک بدنی و انجام حرکات ورزشی

عوامل موروثی و ژنتیک

استفاده از داروهای مختلف

اصولا مشکلات بالا را می توان کنترل کرد؛ تنها اقدام مهم انتخاب ساده ‌ترین کارهاست. در ابتدای امر توصیه می‌کنیم به فواید چای سیاه برای قلب توجه کنید و دو الی سه فنجان دمنوش تازه‌ دم در طول روز بنوشید.

تاکید ما روی تازه‌ دم بودن چای ایرانی است. چرا که میزان آنتی ‌اکسیدانی که پس از دم‌شدن چای آزاد میشود خیلی بالاست و این مسئله مهم در بهبود سلامت قلب بسیار تاثیر گذار است.

در بین گیاهان بی‌نظیری که طب سنتی به آن ها اشاره کرده، نوشیدن چای نقش شگفت ‌انگیزی در مواجه و مقابله با بیماری‌های قلبی دارد و در واقع چای سیاه برای قلب بسیار مفید گزارش شده است.

 


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آشنایی با انواع پسته و خواص آنها

آشنایی با انواع پسته و خواص آنها

طرز تهیه هات چاکلت رژیمی

طرز تهیه هات چاکلت رژیمی

بهترین زمان مصرف چای سبز

بهترین زمان مصرف چای سبز

پیاز زعفران چیست؟

پیاز زعفران چیست؟

عوارض مصرف بیش از حد چای سبز

عوارض مصرف بیش از حد چای سبز

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش