تاثیر دما و رطوبت در نگهداری زعفران

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

تاثیر دما و رطوبت در نگهداری زعفران

تاثیر دما و رطوبت در نگهداری زعفران

زعفران یکی از گیاهان بی نظیر و معطر می باشد که از ارزش غذایی فوق‌ العاده ‌ای بالایی برخوردار است . نحوه نگهداری زعفران باید کاملا درست باشد . این گیاه با ارزش را نباید در معرض دما‌ و رطوبت قرار داد ، زیرا اگر رطوبت با زعفران برخورد کند کیفیت خود را از دست می دهد همچنین بیشتر مردم زعفران را به صورت سابیده شده استفاده می‌کنند و اگر رطوبت به زعفران برخورد کند به راحتی ساییده نمی‌شود و رنگ خود را از دست می دهد ، بنابراین دمای مناسب در نحوه نگهداری زعفران بسیار تاثیر گذار است . آزمایش‌ها نشان می دهد که ثبات رنگ ادویه در دمای پایین بیشتر است ، زیرا هر چه دمای محیط نگهداری زعفران بالاتر باشد ، این محصول کیفیت خودش را سریع تر از دست می دهد . در این مقاله قصد داریم به تاثیر دما و رطوبت در نگهداری زعفران بپردازیم با ما در موراتوس همراه باشید .

 

فهرست مطالب:

 

رطوبت چگونه روی زعفران اثر می گذارد؟

تاثیر دما و رطوبت در نگهداری زعفران  موضوع بسیار مهمی است که نباید از آن غافل شد. رطوبت بالا و دمای نامناسب محیط هر دو برای زعفران مضر هستند. محیطی که زعفران در آن نگهداری می شود نباید رطوبت زیادی داشته باشد. نگهداری از زعفران در یک محیط مرطوب باعث می شود زعفران رطوبت فضا را به خود جذب کند. در نتیجه رنگ و عطر خوب زعفران از بین می ‌رود.

از طرف دیگر پایداری رنگ و بوی زعفران در دماهای پایین در وضعیت بهتری قرار دارد. بالا رفتن دما باعث می شود این خواص زعفران از بین برود. با توجه به طریقه نگهداری از زعفران توصیه می شود این ماده غذایی در محیط هایی با دمای پایین تر از ۲۰ درجه سانتیگراد نگهداری شود. مطالعاتی که در این زمینه صورت گرفته نشان می ‌دهد دمای معمولی محیط مناسب ترین دما جهت نگهداری از زعفران است. در صورتی که دمای محیط بیشتر از حد معمول باشد می توان زعفران را داخل یخچال نگهداری کرد.

 

 

 خرید زعفران با کیفیت و مرغوب را با موراتوس تجربه کنید 

 

تاثیر دما و رطوبت بر زعفران

تاثیر دما و رطوبت در نگهداری زعفران بسیار زیاد است. علاوه بر اینکه زعفران از خواص بی نظیری برخوردار است ، به عنوان یک چاشنی مناسب و مورد پسند در غذا های مردم سراسر جهان شناخته شده است . زعفران خواص منحصر به فردی دارد و برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها مناسب است . محیط قرارگیری زعفران باید خشک و خنک باشد ، چرا که اگر در شرایط نامطلوب نگهداری شود در طول زمان کوتاهی خواص ، رنگ و طعم خود را از دست می دهد و کیفیت و کارایی اولیه خود را نخواهد داشت .

فصل برداشت زعفران پاییز است . به مدت دو سال می‌توان از این ادویه نگهداری کرد و باید شرایط نگهداری آن را مدنظر بگیرید و به درستی از آن نگهداری کنید . این محصول نباید در معرض نور خورشید ، رطوبت و دما قرار بگیرد و باید در بسته بندی های مناسب نگهداری شود ،  بسته بندی مناسب در نحوه نگهداری زعفران تاثیر زیادی دارد و از اهمیت بالایی برخوردار است .

اگر زعفران در بسته‌ بندی درستی قرار بگیرد مانع جذب رطوبت به زعفران می شود . سعی کنید از ظروف فلزی و ظروف شیشه‌ ای در دار برای نگهداری زعفران استفاده کنید . از قرار دادن زعفران زیر تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنید ، زیرا نور خورشید موجب تغییر رنگ و افت چشمگیر کیفیت در مدت زمانی کوتاه می شود . بنابراین نکته بسیار مهم و حائز اهمیت که وجود دارد این است که این محصول باید دور از نور و رطوبت قرار بگیرد .

 

tathyr zfran br lknt zban dr kwdkan chgwnh ast

 

مناسب ترین روش نگهداری زعفران

زعفران گران قیمت‌ترین ادویه در جهان به شمار می رود به همین دلیل در نگهداری از آن باید نهایت دقت و تلاشمان را انجام دهیم . این ادویه به شدت به نور حساس بوده و یکی از دلایل برداشت آن بیش از طلوع آفتاب نیز همین است . چنانچه زعفران در معرض نور مستقیم آفتاب قرار گیرد عطر و طعم خود را به راحتی از دست می دهد . از روش های دیگر نگهداری زعفران این است که زعفران را کاملا خشک کنید ، خشک کردن زعفران بسیار کار آسان و راحتی است . برای خرید زعفران نگین درجه اینجا کلیک کنید.

ظرفی مناسب برای نگهداری زعفران در نظر بگیرید که از ورود هوای بیرون جلوگیری کند . شما می توانید از ظرف بسیار کوچک برای نگهداری زعفران استفاده کنید تا در موقع نیاز به راحتی آن را خارج کنید و به سرعت درب ظرف را ببندید . روش دیگر نگهداری این است که شما می توانید ابتدا زعفران را لای فویل آلومینیومی پیچیده ، سپس داخل ظرف قرار دهید تا عطر و طعم خود را از دست ندهد .

بهترین محل برای نگهداری زعفران جای تاریک و خنک است که هیچ نوع نوری ، چه طبیعی و چه مصنوعی به آن نفوذ نکند . سعی کنید زعفران خود را در یخچال نگهداری نکنید ، این کار کاملا اشتباه است ، زیرا زعفران اصل اگر پس از نگهداری در یخچال ، در دمای اتاق قرار بگیرد به راحتی نم و رطوبت را به خود جذب می کند . امروزه مصرف زعفران در بین مردم بسیار رواج پیدا کرده است و بازار خرید و فروش بالایی دارد . مصرف زعفران در طب سنتی نیز از جایگاه ویژه ای برخوردار است .

 

44fb08a4-9eee-4a6f-926a-b9e54fbd34c2_l

 

نکات مهم خرید زعفران مرغوب

خرید زعفران و نکاتی که در موقع خرید باید به آن توجه کنیم به این صورت است که متأسفانه افراد سودجوی زیادی هستند که این محصول را با قیمت بالا به فروش می رسانند ، قیمت بالا و زیاد این محصول باعث شده سود جویان زیادی در بازار به خرید و فروش زعفران نامرغوب بپردازند و زعفران بی‌ کیفیت و نا مرغوب را به جای زعفران اصل بفروشند . برای خرید زعفران سرگل اینجا کلی کنید.

هنگام خرید زعفران توجه داشته باشید که هر مثقال زعفران ۴.۶ گرم است و برخی فروشندگان یک‌ مثقال را کمتر حساب می کنند . زعفران از لحاظ کیفیت به چهار درجه ممتاز ، درجه 1 ، درجه 2 و درجه 3 تقسیم شده است که بر اساس فاکتورهای متعددی در آزمایشگاه مشخص شده است . متأسفانه بسیاری از مردم با بی اطلاعی به خرید زعفران بی کیفیت با قیمت زعفران ممتاز می‌پردازند . زعفران در بسته بندی های کوچک و به صورت مثقالی و نیم مثقال به فروش می رسد . هنگام خرید زعفران به تاریخ انقضا و تاریخ تولید آن توجه داشته باشید و همچنین باید مهر استاندارد روی این بسته قید شده باشد .

 

سخن پایانی

تاثیر دما و رطوبت در نگهداری زعفران  از جمله موضوعات مهمی است که باید برای حفظ کیفیت این ادویه گران قیمت مورد توجه قرار گیرد . بالا بودن دما و رطوبت محیط شرایط نامناسبی را برای نگهداری از زعفران ایجاد می‌ کند . برای نگهداری درست از زعفران باید آن را در محیط های کاملا خشک، خنک و تاریک قرار دهید .

 

tLtWds8ooRqX

 

برای خرید زغفران با کیفیت و مرغوب ، موراتوس می تواند اولین و مطمئن ترین انتخاب شما باشد ، با موراتوس زعفران با کیفیت و مرغوب را درب منزل تحویل بگیرید .

 


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آموزش مراحل و نحوه ی عرق گیری از گیاهان دارویی!

آموزش مراحل و نحوه ی عرق گیری از گیاهان دارویی!

موثرترین عرقیات گیاهی برای افزایش اشتها کدام اند؟

موثرترین عرقیات گیاهی برای افزایش اشتها کدام اند؟

راهنمای انتخاب پسته مرغوب

راهنمای انتخاب پسته مرغوب

معرفی آجیل های که سرشار از ویتامین B12 هستند!

معرفی آجیل های که سرشار از ویتامین B12 هستند!

پسته برای سرماخوردگی خوب است یا مضر؟

پسته برای سرماخوردگی خوب است یا مضر؟

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش