طرز تهیه قهوه با فرنچ پرس

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

طرز تهیه قهوه با فرنچ پرس

طرز تهیه قهوه با فرنچ پرس

بعد از دستگاه قهوه ساز قطره‌ای، فرنچ پرس یکی از ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین ابزارهای تهیه یک فنجان قهوه عالی و با کیفیت است؛ قهوه‌سازی که با وجود ظاهر مدرنش، بیشتر از یک قرن سن دارد. تهیه قهوه با فرنچ پرس، در عین سادگی، جذاب است. با ما در این مقاله از موراتوس همراه باشید تا با طرز تهیه قهوه با فرنچ پرس بیشتر آشنا شویم.

 

فرنچ پرس چیست ؟

فرنچ پرس، یک دستگاه ساده و موثر برای تهیه قهوه می‌باشد که تا به حال به عنوان یکی از بهترین وسایل برای قهوه‌سازی خانگی شناخته شده است. این دستگاه به شکل یک جرار با دسته‌ای در قسمت بالایی و پایه‌ای در قسمت پایینی طراحی شده است. داخل جرار، یک مخزن شیشه‌ای یا استیلی وجود دارد که برای ترکیب قهوه و آب استفاده می‌شود. در قسمت بالای مخزن، یک پیستون نیز قرار دارد که برای جدا کردن قهوه از کافه و ایجاد فشار مورد نیاز به کار می‌رود.

فرنچ پرس Frenchpress که به نام های Cafetiere یا Press pot نیز شناخته می شود، یک وسیله ساده است که شامل یک پارچ شیشه ای و غالبا پیرکس و یک اهرم فشاری، که در انتهای آن یک صفحه فیلتر دار به همراه درپوش قرار دارد.

 

برای خرید آنلاین قهوه به وبسایت موراتوس مراجعه نمایید.

 

How-to-make-coffee-with-French-Press_03-1

 

طرز تهیه قهوه با فرنچ پرس

کار با فرنچ پرس و تهیه قهوه فرانسه بسیار آسان میباشد پس حتما با ما تا انتهای مقاله طرز تهیه قهوه با فرنچ پرس همراه باشید.

حدودا ۷ گرم قهوه برای هر فنجان از فرنچ پرس، پیمانه کنید. یعنی برای یک فرنچ پرس ۸ فنجانه، ۵۶ گرم قهوه. بهتر است قهوه خود را قبل از دم آوری بصورت تازه آسیاب نمایید. درجه آسیاب را بین درجه آسیاب قهوه فیلتری و درجه درشت قرار دهید. (این مقدار، اندازه استداندارد می باشد و شما می توانید مقدار خود را کمتر یا بیشتر کنید)

آب را بجوش آورید. توجه داشته باشید دمای آبی که بر روی قهوه بایستی بریزید  بین دمای ۸۵ تا ۹۶ درجه سانتیگراد باشد و از آب جوش با دمای بالاتر استفاده ننمایید. در برخی منابع و روش های دم آوری قهوه با فرنچ پرس دمای آب از ۸۰ تا ۹۶ درجه نیز ذکر گردیده است.

قهوه آسیاب شده را در فرنچ پرس بریزید و آب از جوش افتاده را تا جایی که روی قهوه آسیاب شده را بپوشاند بریزید.

پس از ۱۵ الی ۳۰ ثانیه توقف، مابقی آب را بر روی قهوه بریزید و دو بار با قاشق آن را هم بزنید.

درب فرنچ پرس را روی قهوه ساز قرار دهید، ولی اهرم را به سمت پایین پرس نکنید و فشار ندهید  و ۳ الی 5دقیقه صبر کنید. زمان مناسب برای غوطه وری قهوه در آب ۳ تا ۴ دقیقه است اما این زمان بنا بر نوع و جنس قهوه و حجم قهوه و اندازه درجه آسیاب قهوه می تواند تغییر کند. برای زمان غوطه وری بیشتر قهوه در فرنچ پرس، حجم قهوه کمتر با درجه آسیاب درشت تر، پیشنهاد می شود.

وقتی که زمان بسر رسید، اهرم را به آرامی و با فشار کم به سمت پایین فرنچ پرس فشار دهید (با یک دست قهوه ساز فرنچ پرس را بگیرید که نلغزد یا تکان نخورد)، اگر با مقاوت و فشار در اهرم فرنچ پرس مواجه شدید، اصلا فشار اضافی وارد نکنید چون فشار زیادی ؛ قهوه را به بیرون می پاشاند ؛ پس به آرامی و با فشار ممتد، اهرم فرنچ پرس را به پایین ببرید.

پس از فیلترشدن و پرس شدن کامل، قهوه دم آوری شده را در فنجان ها بریزید و سرو نمایید.

 

وسایل و مواد مورد نیاز برای دم کردن قهوه در ادامه مقاله طرز تهیه قهوه با فرنچ پرس :

  1. قهوه آسیاب شده با درجه متوسط مناسب (در صورتی که قهوه خود را از سایت ما تهیه می کنید می توانید در زمان سفارش نوع آسیاب خود را فرنچ پرس ذکر کنید تا آسیاب مناسب برای شما ارسال شود).
  2. آب جوش
  3. فرنج پرس
  4. شکر یا شیرداغ یا کافی میت به دلخواه. درجه آسیاب قهوه باید بقدری درشت باشد که از توری قهوه ساز نگذرد تا عمل فیلترینگ و صاف کردن قهوه به خوبی انجام بشود.

در این روش دم کردن قهوه فرنچ پرس بخاطر درجه درشت آسیاب قهوه؛ مدت زمان بیشتری برای دم کشیدن قهوه نیاز داریم!  دمای مناسب آب بین ۹۰ تا ۹۴ درجه سلسیوس است که برای رسیدن به این درجه میتوانید وقتی که آب به جوش آمد ۲۰ تا ۳۰ ثانیه صبر کنید تا دمای آب پایین بیاید و سپس آب ۹۴ درجه را در قهوه ساز بریزید.

 

برای خرید قهوه فوری نسکافه به وبسایت موراتوس مراجعه نمایید.

 

rahnama

 

کاربرد فرنچ پرس

در ادامه دلایل بیشتری برای خرید قهوه فرانسه تهیه و استفاده از فرنچ پرس؛ این قهوه ساز خوب و محبوب، را بیان می کنید.

  • قهوه ساز فرنچ پرس، کاملا اقتصادی و مقرون بصرفه است
  • شما می توانید انواع نوشیدنی های قهوه را با فرنچ پرس تهیه کنید
  • کار با قهوه ساز فرنچ پرس راحت است و پیچیدگی خاصی در مراحل دم آوری قهوه ندارد
  • فرنچ پرس؛ کاربر را درگیر مراحل دم آوری قهوه نمیکند و پس از ریختن آب و قهوه در آن، می توانید به دیگر کارهایتان برسید، در نتیجه زمانگیر نیست
  • دم آوری قهوه با فرنچ پرس، یک راه عالی برای تهیه قهوه ای با عطر و طعم پر و کامل در عرض چند دقیقه است
  • برای دم آوری قهوه با فرنچ پرس نیازی به فیلتر کاغذی و تعویض کردن آن ندارید.
  • اندازه های مختلف فرنچ پرس، این امکان را به شما می دهد که برای مهمانی ها و یا درست کردن قهوه برای چندین نفر، اصلا نگرانی نداشته باشید.

 

سخن پایانی

فرنچ پرس وسیله ای کاربردی و ارزان قیمت برای تهیه قهوه است. سادگی استفاده، قابلیت تنظیم ترکیب قهوه، تهیه قهوه با طعم غلیظ و تمام مزه و قیمت پایین از جمله مزایای فرنچ پرس است.

 

 


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

خواص قهوه چیست؟

خواص قهوه چیست؟

بهترین روش نگهداری از پودر قهوه

بهترین روش نگهداری از پودر قهوه

کیوی خشک بهتر است یا کیوی تازه

کیوی خشک بهتر است یا کیوی تازه

بهترین دمنوش و چای برای پوست و مو

بهترین دمنوش و چای برای پوست و مو

طرز تهیه آفوگاتو

طرز تهیه آفوگاتو

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش