قهوه فرانسه چیست؟

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

قهوه فرانسه چیست؟

قهوه فرانسه چیست؟

قهوه فرانسه یک نوع خاص از عصاره گیری از دانه های قهوه است که به وسیله عبور جریان آب جوش به مرور از روی پودر قهوه شما، و سپس فیلتر شدن و جداسازی عصاره قهوه از تفاله های قهوه به عمل می‌آید. این روش تهیه باعث استخراج طعم و عطر غنی از دانه‌های قهوه می‌شود و قهوه فرانسه را از سایر انواع قهوه‌ها متمایز می‌کند. در این مقاله از فروشگاه اینترنتی موراتوس بیشتر با قهوه فرانسه آشنا می شویم.

 

قهوه فرانسه چیست؟

قهوه فرانسه یکی از انواع گوناگون قهوه در دنیا نمی باشد بلکه تنها روشی برای تهیه قهوه است، به دلیل اینکه به روش فرانسوی آماده می شود به آن قهوه فرانسوی می گویند. این نوع قهوه از نظر اندازه سایز آسیاب کمی از قهوه ترک درشت تر است و دانه های آن به اندازه شکر می باشد. قهوه فرانسوی از ترکیب دانه های روبوستا و عربیکا درست می شود. درصد ترکیب این دانه ها با هم برابر نیست. در بعضی مواقع به نسبت  50  به 50  می ریزند و گاهی اوقات  30 درصد از دانه های روبوستا را با 70 درصد از دانه های عربیکا مخلوط می کنند. 

درصد ترکیب بستگی به ذائقه شما دارد. قهوه ای که در ایران با نام قهوه فرانسه می شناسیم در دیگر کشورها با نام قهوه چکه ای و قهوه فیلتری (دریپ کافی) شناخته می شود. این قهوه در میان مردم اروپا و آمریکا مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. آنان قهوه را  هر روز در وعده صبحانه مصرف می کنند ولی قهوه اسپرسو را در طول روز مصرف می کنند.

 

برای خرید آنلاین قهوه به وبسایت موراتوس مراجعه کنید.

 

tarz

 

طعم قهوه فرانسه

از نظر طعمی، قهوه فرانسه تلخی کم دارد و می‌توانید طعم‌یاد‌های مختلف قهوه را در آن احساس کنید. این قهوه همانند چای رنگی روشن خواهد داشت. فرانسه را بیشتر در حجم بالا و لیوان‌های بزرگ سرو می‌کنند. قهوه فرانسه می‌تواند جایگزین مناسبی برای کسانی باشد که هنگام صبح عادت به میل کردن چای دارند.

 

کافیین قهوه فرانسه

کافیین یک فنجان 120 میلی‌لیتری قهوه فرانسه حدود 80 تا 100 میلی‌گرم است. اگر بخواهیم در همین حجم، خواص قهوه اسپرسو میل کنیم، حدود 100 تا 350 میلی‌گرم کافیین با توجه به نوع قهوه دریافت خواهیم کرد. پس می‌توان گفت که در حجم مساوی، کافیین قهوه فرانسه از کافیین قهوه اسپرسو کمتر است.

 

سرو قهوه فرانسه

یکی از سؤالات رایج، نحوه سرو قهوه فرانسه است. فرانسه را داخل فنجان کوچک همانند اسپرسو سرو نمی‌کنند. معمولاً فرانسه داخل لیوان‌هایی با ظرفیت 120 میلی‌لیتر به بالا سرو می‌شود. این قهوه را می‌توانید با شیر یا بدون شیر سرو کنید. حتی امکان تهیه کاپوچینو با روش دم‌آوری فرانسه نیز وجود دارد.

 

آسیاب قهوه فرانسه

اگر خودتان همیشه اقدام به خرید دانه قهوه می‌کنید، باید درجه آسیاب این نوع قهوه را بدانید. در روش دم‌آوری فرانسه، نیازی به آسیاب ریز قهوه نیست. هرچه قهوه را ریزتر آسیاب کنید، طعم قهوه به تلخی متمایل می‌شود و در نهایت نمی‌توانید از طعم سبک و دوست‌داشتنی فرانسه لذت ببرید. پس بهتر است فرانسه را در درشت‌ترین حالت ممکن آسیاب کنید.

 

بهترین دانه قهوه فرانسه

قهوه فرانسه نوعی نژاد قهوه نیست. پس می‌توانید از انواع قهوه عربیکا و قهوه ربوستا استفاده کنید. قیمت قهوه عربیکا نسبتاً گران است. به همین خاطر برخی افراد آن را با مقداری قهوه ربوستا میکس می‌کنند تا قیمت تمام شده هر فنجان قهوه کاهش پیدا کند و در عوض کافیین بیشتری هم دریافت نمایند. کمتر کسی برای قهوه فرانسه اقدام به خرید قهوه ربوستا می‌کند. در روش غوطه‌وری، به دلیل ارتباط بیشتر قهوه با آب در مقایسه با روش عصاره‌گیری اسپرسو، تلخی قهوه افزایش پیدا می‌کند. با استفاده از قهوه ربوستا، قهوه شما بسیار تلخ خواهد شد. بر اساس سلیقه خود، می‌توانید انواع قهوه عربیکا از جمله قهوه کلمبیا، برزیل یا اتیوپی مصرف کنید.

 

برای خرید انواع دانه قهوه به وبسایت موراتوس مراجعه نمایید.

 

b8f84c586b978c50b5a171be5b9b33c9-1

 

چه کشورهایی قهوه فرانسه مصرف می‌کنند؟

جالب است بدانید که در کشورهای آمریکایی بیشتر قهوه فرانسه مصرف می‌شود. در اروپا بیشتر شاهد مصرف قهوه اسپرسو هستیم. اگر در فیلم‌های هالیوودی هم دیده باشید، بیشتر مردم آمریکا یک دستگاه قهوه ساز فرانسه داخل خانه یا محل کار خود دارند. همان طور که ما چای به‌صورت روزانه در هر جایی مصرف می‌کنیم و برای مهمانان خود می‌آوریم، در آمریکا شمالی از قهوه فرانسه استفاده می‌کنند.

 

تهیه قهوه فرانسه

اجازه دهید در اینجا از یک اشتباه رایج پرده برداریم. بسیاری از ما دستگاه‌های قهوه‌سازی که دارای قوری هستند را با نام دستگاه قهوه فرانسه برقی می‌شناسیم. این نوع دستگاه از نظر دم‌آوری، جزو قهوه‌های پور آور یا همان pour over محسوب می‌شوند. در حالی که قهوه فرانسه همان طور که گفتیم جزو روش‌های غوطه‌وری است و باید در آب غوطه‌ور باشد. پس دستگاه‌های برقی جزو روش‌های قطره‌ای، پور آور یا چکه‌ای هستند. در این روش آب از بالا روی قهوه می‌چکد و قطره قطره از پایین داخل قوری می‌شود. به‌صورت کلی با قوری ساده یا فرنچ پرس می‌توانید قهوه فرانسه درست کنید.

 

  • روش تهیه قهوه فرانسه با فرنچ پرس

برای طرز تهیه قهوه با فرنچ پرس ابتدا کمی آب داغ داخل فرنچ پرس بریزید تا فرنچ پرس گرم شود؛

سپس آب را خالی کرده و قهوه را داخل آن بریزید؛

به ازای هر یک فنجان، 3 قاشق غذاخوری سرخالی قهوه آسیاب شده داخل فرنچ پرس بریزید؛

به ازای هر گرم قهوه، باید 15 گرم آب داخل فرنچ پرس بریزید؛

ابتدا نیمی از آب را داخل فرنچ پرس بریزید و آن را هم بزنید؛

30ثانیه صبر کنید تا مرحله شکوفه زنی به پایان برسد؛

حال مابقی آب را به آرامی اضافه کنید؛

در پوش فرنچ پرس را روی قهوه قرار دهید ولی پرس نکنید؛

کل زمان باید بین 4 تا 5 دقیقه باشد؛

در نهایت پرس را پایین داده و از قهوه لذت ببرید!

 

  • روش تهیه قهوه فرانسه با قوری

شما می‌توانید تمامی مراحل بالا را با یک قوری ساده نیز انجام دهید. اگر قوری شما توری و صافی داشته باشد، می‌توانید قهوه را داخل توری بریزید. در غیر این صورت بعد از اتمام مراحل، باید آن را صاف کنید تا تفاله قهوه داخل آن نباشد.

 

31313

 

سخن پایانی

قهوه فرانسه یک نوع خاص از عصاره گیری از دانه های قهوه است که به وسیله عبور جریان آب جوش به مرور از روی پودر قهوه شما، و سپس فیلتر شدن و جداسازی عصاره قهوه از تفاله های قهوه به دست می‌آید. قهوه فرانسه می‌تواند در هر زمان از روز مصرف شود، اما بسیاری از افراد آن را به عنوان یک قهوه صبحانه یا بعد از ناهار ترجیح می‌دهند.


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

خواص قهوه چیست؟

خواص قهوه چیست؟

بهترین روش نگهداری از پودر قهوه

بهترین روش نگهداری از پودر قهوه

کیوی خشک بهتر است یا کیوی تازه

کیوی خشک بهتر است یا کیوی تازه

بهترین دمنوش و چای برای پوست و مو

بهترین دمنوش و چای برای پوست و مو

طرز تهیه آفوگاتو

طرز تهیه آفوگاتو

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش