15 تا از بهترین دمنوش لاغری و چربی سوز شکم و پهلو

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

15 تا از بهترین دمنوش لاغری و چربی سوز شکم و پهلو

15 تا از بهترین دمنوش لاغری و چربی سوز شکم و پهلو

این روزها افراد بسیاری علاقمند استفاده از طب سنتی و روش‌های آن برای درمان بیماری‌ها یا کمک به بهبود سلامت خود شده‌اند. یکی از حوزه‌هایی که طب سنتی به کمک ما آمده‌ است، کاهش وزن و چربی سوزی است. در این مقاله از سایت موراتوس به 15 تا از بهترین دمنوش لاغری و چربی سوز شکم و پهلو می پردازیم با ما همراه باشید.

 

15 تا از بهترین دمنوش لاغری و چربی سوز شکم و پهلو

 

  1. دمنوش لاغری با زنجبیل

زنجبیل یکی از گیاهانی است که طبع گرم دارد و به همین دلیل سوخت‌وساز شما را افزایش می‌دهد. می‌توانید زنجبیل را به قطعات کوچک خرد کنید و پس از خشک کردن آن‌ها، تنها تکه‌ای را در چای خود بیاندازید و از نوشیدن چای سیاه با طعم زنجبیل لذت ببرید. بهترین زمان مصرف دمنوش لاغری زنجبیل، زمانی است که اشتهای شما افزایش پیدا کرده و می‌خواهید از آن جلوگیری کنید.

 

دمنوش لاغری با زنجبیل

 

  1. دمنوش لاغری با دارچین

دارچین نیز همانند زنجبیل طبع گرمی دارد؛ اما این تنها خاصیت آن نیست. یکی از خواص دمنوش لاغری دارچین که آن را از بسیاری از انواع دمنوش لاغری متمایز می‌کند، خاصیتی است که در کنترل قند خون دارد.

دارچین قند خون را به حالت تعادل درمی‌آورد؛ درنتیجه کاهش و افزایش ناگهانی قند خون در فرد رخ نداده و سبب می‌شود میل کاذب به خوردن غذا در او کاهش پیدا کند.

نه تنها می‌توانید این دمنوش لاغری شکم و پهلو خانگی را با آب جوش، چوب دارچین و کمی پودر دارچین تهیه کنید؛ بلکه می‌توانید با اضافه کردن چوب دارچین به چای خود از خواص چای سیاه با طعم دارچین بهره‌مند شوید.

 

  1. دمنوش چای سبز برای لاغری شکم پهلو

چای سبز خاصیت چربی سوزی بالایی دارد و برای از بین بردن چربی شکم و پهلو بسیار مناسب است. برای استفاده از تاثیر این دمنوش روی کاهش وزن، باید روزانه در حدود ۶ فنجان از آن نوشیده شود. البته می‌توان با اضافه کردن زنجبیل به آن و تهیه دمنوش لاغری چای سبز و زنجبیل، تاثیر آن به عنوان یک دمنوش چربی سوز را افزایش داد.

 

  1. چای ماچا

دمنوش لاغری چای ماچا را بسیاری از افراد بهترین دمنوش لاغری می‌دانند و ادعا می‌کنند تاثیر زیادی بر کاهش وزن و چربی سوزی آن‌ها داشته است. درواقع تاثیر چای ماچا از چای سبز بیشتر است، یعنی معادل ۱۰ برابر آن؛ اما به آن معنی نیست که می‌تواند معجزه یا جادو کند. در هر حال چای ماچا یک دمنوش لاغری برای رانها، شکم و پهلو محسوب می‌شود.

 

چای ماچا

 

  1. دمنوش لاغری با قهوه سبز

قهوه سبز، همان قهوه خام است که هنوز تفت داده نشده است. قهوه سبز به دلیل کافئین بالایی که دارد، می‌تواند متابولیسم را افزایش دهد و یک دمنوش چربی سوز عالی باشد. البته مصرف دمنوش لاغری قهوه سبز در کنار غذای رژیمی و ورزش است که می‌تواند عملکرد خود را نشان دهد. بهترین زمان مصرف دمنوش لاغری قهوه سبز، صبح یا پیش از ورزش است.

 

  1. ​دمنوش لاغری هل

هل میوه‌ای از خانواده زنجبیل محسوب می‌شود که در انواع مختلفی مثل هل سبز، سفید و سیاه وجود دارد. هل دارای فیبر بسیار زیادی است؛

در نتیجه باعث احساس سیری در فرد می‌شود و سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. همچنین ملاتونین یکی از عناصر مهم در این دمنوش برای لاغری شکم و پهلو عالی است و منجر به چربی سوزی طبیعی خواهد شد.

استفاده از چای سیاه با طعم هل   به همراه یک برنامه غذایی سالم می‌تواند باعث کاهش وزن و لاغری بسیار مفید شود.

 

  1. دمنوش لاغری ریبوس

آنتی اکسیدان موجود در ریبوس نسبت به چای سبز و سیاه بیشتر است. قرمز معروف می‌باشد آنتی اکسیدان‌های موجود در آن باعث تخریب رادیکال‌های آزاد می‌شود. افرادی که دوست دارند بعد از غذا چای بنوشند، می‌توانند از این دمنوش استفاده کنند تا از جذب آهن توسط بدن جلوگیری نشود. تا ۲۲ درصد مانع از ایجاد چربی در بدن می‌شود.

 

  1. دمنوش لاغری گل محمدی

اگر رژیم بگیرید بدن آب زیادی را از دست می‌دهد. گل محمدی با موادی که در آن وجود دارد می‌تواند کمک کند تا کلیه‌ها مقدار بیشتری سدیم را از بدن خارج کرده و منجر به سم زدایی شود. علاوه بر این گل محمدی به هیدراته نگه داشتن بدن کمک می‌کند؛ یعنی مانع از دست دادن آب بدن خواهد شد.

 

  1. دمنوش لاغری جینسینگ

جنسینگ انواع بسیار گوناگونی از آسیایی تا آمریکایی دارد. این ماده منجر به سوخت و ساز بدن برای از بین بردن چربی‌ها می‌شود.

همچنین اگر از این ماده در طول روز استفاده کنید باعث می‌شود انرژی بدنتان بالا بماند و به راحتی ورزش کنید.

همچنین چای جنسینگ به تعادل قند خون کمک می‌کند و باعث می‌شود سبک زندگی سالمی داشته باشد.

 

دمنوش لاغری جینسینگ

 

  1. دمنوش لاغری بابونه

استرس و اضطراب از عوامل بی‌خوابی هستند. از طرفی خواب نامنظم سبب افزایش وزن می‌شود. این دمنوش، آنتی‌اکسیدان بالایی دارد که به دفع چربی‌ها و بافت‌های مرده کمک می‌کند.

از همه مهم‌تر اینکه یک آرامش بخش قوی است و موجب جلوگیری از افزایش قند خون بعد از غذا می‌شود. این موضوع به خودی خود در کنترل اشتها بسیار موثر است. به همین دلیل اگر در کنار یک رژیم غذایی استاندارد مصرف شود، یک دمنوش برای لاغری شکم و پهلو خواهد بود.

 

  1. دمنوش مریم گلی

مریم گلی طبعی گرم و خشک دارد. این گیاه را به عنوان یک آرام بخش قوی و دمنوش لاغری شکم می‌‌توان شناخت. برگ‌های مریم گلی برای سوء‌هاضمه، نفخ معده و درد شکم بسیار مفید است.

این دمنوش سرشار از آنتی اکسیدان است که بدن را پاکسازی می‌کند. همچنین سطح کلسترول بد (LDL) را کاهش می‌دهد. هرچند در فواید این گیاه شکی نیست، اما تاثیر چندانی بر روی لاغری ندارد.

 

  1. دمنوش زرشک

با زرشک نیز می‌توان یک دمنوش برای لاغری شکم و پهلو تهیه کرد. زرشک میوه‌ای ترش و سرشار از خاصیت است که بومی مناطق معتدل و نیمه استوایی اروپا، آسیا، آفریقا و آمریکاست.

دمنوش زرشک سبب افزایش چربی‌سوزی در بدن می‌شود، اما هیچ کس تاکنون با مصرف یک نوع دمنوش به وزن ایده‌آل خود نرسیده است. می‌توانید از دمنوش زرشک در کنار رژیم غذایی خود استفاده کنید تا تاثیر آن را افزایش دهید.

 

دمنوش زرشک

 

  1. دمنوش رزماری

رزماری نیز بهترین دمنوش لاغری خانگی محسوب می‌شود. گیاهی معطر که در اغلب نقاط ایران رشد می‌کند، آنتی اکسیدان بالایی دارد و خاصیت ضد التهابی آن، چربی‌سوزی را در بدن افزایش می‌دهد.

علاوه بر این، گیاه رزماری آنزیم لیپاز را نیز مهار می‌کند. لیپاز آنزیمی است که مولکول‌های چربی را می‌شکند و سبب احساس سیری و کاهش سرعت هضم غذا می‌شود. دمنوش لاغری رزماری آنتی اکسیدان بالایی دارد و خاصیت ضد التهابی آن، چربی‌سوزی را در بدن افزایش می‌دهد.

 

  1. دمنوش چربی سوز رازیانه

این دمنوش سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد درنتیجه کالری‌های دریافتی شما سریع‌تر مصرف می‌شود و انرژی حاصل از آن به چربی سوزی کمک می‌کند. همچنین این دمنوش احساس گرسنگی را کاهش می‌دهد.

درست است که تا حدودی این دمنوش به کاهش وزن کمک می‌کند اما زیاد خوردن آن، روند کاهش وزن را سریع‌تر نخواهد کرد. رازیانه در کنار برنامه کاهش وزن با کمک به هضم و جذب مواد مغذی موثر است. باید حواس‌تان باشد که قبل از استفاده از داروهای گیاهی برای لاغرشدن به تغذیه و ورزش توجه کنید.

 

  1. دمنوش لاغری چای ترش

یکی از گیاهان چربی سوز چالی ترش است که آن را به نام‌های چای قرمز یا مکه هم می‌شناسند که با چای سفید، سبز و سیاه کاملا متفاوت است. چای ترش دارای انواع آنتی‌اکسیدان است که تاثیر زیادی بر روی دفع چربی‌ها، بافت‌های مرده و آسیب دیده دارد.

همچنین سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و سبب سرعت بخشیدن به دفع غذای مصرفی می‌شود. در نتیجه چربی موجود در غذا را غیر قابل دسترس کرده و جذب کربوهیدرات را کاهش می‌دهد.

 

دمنوش لاغری چای ترش

 

سخن پایانی

در این مقاله با خواص انواع دمنوش لاغری خانگی سریع آشنا شدیم و دانستیم که مصرف هر کدام از این گیاهان چربی سوز اگر به اندازه و در کنار ورزش و رژیم غذایی سالم و اصولی باشد، می‌تواند به لاغر شدن‌مان کمک کند. اگر دارو مصرف می‌کنید یا باردار هستید باید در مصرف دمنوش برای لاغری شکم دقت کنید.

 


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

بهترین قهوه فوری با کافئین بالا

بهترین قهوه فوری با کافئین بالا

پیشگیری از افسردگی با مصرف قهوه

پیشگیری از افسردگی با مصرف قهوه

پیشگیری از زوال عقل با مصرف قهوه

پیشگیری از زوال عقل با مصرف قهوه

علت تلخ شدن قهوه چیست

علت تلخ شدن قهوه چیست

فواید  مصرف پسته برای مردان

فواید مصرف پسته برای مردان

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش