بهترین فواید چهار مغز برای کودکان

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

بهترین فواید چهار مغز برای کودکان

بهترین فواید چهار مغز برای کودکان

تغذیه سالم در دوران کودکی ، مانند پی‌ ریزی برای یک ساختمان است که هر چقدر بیشتر و بهتر پی ریزی انجام شود ، آن ساختمان ایمن و مستحکم تر خواهد بود . نقش تغذیه در زمان بارداری که جنین در حال شکل گیری است ، بسیار مهم است . در حقیقت کیفیت زندگی در بزرگسالی به تغذیه در دوران کودکی ، وابسته می باشد .

خواص چهار مغز برای کودکان به دلیل وجود مقادیر فراوان آهن ، کلسیم ، پروتئین ، منیزیم ، اسید های چرب سالم ، فیبر خوراکی و آنتی اکسیدان های مختلف موجب تقویت سیستم ایمنی و تقویت عملکرد مغز و قلب می شود . همین علت موجب شده تا این آجیل جز پر طرفدار ترین انواع آجیل مخلوط ، قرار بگیرد .

وجود مغز های پسته ، فندق ، بادام درختی و بادام هندی در این آجیل ، باعث شده تا ترکیبات مختلف مفید در آن بیشتر شده و تاثیرات این آجیل بر سلامتی کودکان ، چند برابر شود .

 

بهترین فواید آجیل چهار مغز برای کودکان

 

آجیل را می توان به تنهایی به عنوان یک میان وعده سریع و سالم مصرف کرده یا آن را برای افزودن تنوع در دستور العمل دیگر خوراکی ها و میان وعده ها مورد استفاده قرار داد . آجیل های خام یا بو داده و شور ، جزو انواع آجیل مفید و مقوی برای کودکان هستند . هر چند بهتر است تا مصرف آجیل خام را نسبت به انواع شور و شیرین در اولویت قرار داد تا از مصرف بی رویه نمک در کودکان و همچنین مضرات آن برای بدن جلوگیری کرد .

به طور کلی آجیل ها ، انواع خشکبار و انواع میوه های خشک به دلیل وجود ترکیبات خاصی که دارند تأثیر قابل توجهی بر روی سیستم بدنی می گذاشته و دارای فواید بسیار زیادی هستند که در ادامه چند مورد از اصلی ترین فواید را مورد بررسی قرار خواهیم داد .

 

1 . استخوان سازی :

 کلسیم موجود در آجیل علاوه بر اینکه به رشد بهتر استخوان ها در کودکان کمک می کند بلکه از پوکی استخوان در کهن سالی جلوگیری می کند .

 

2 . جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی :

پتاسیم موجود در آجیل ها در حفظ سلامت قلب بسیار مؤثر می باشد همچنین منیزیم موجود در آجیل موجب بهبود جریان خون و حمل بهتر اکسیژن در بدن شده و ضربان قلب را تنظیم می کند .

 

3 . جلوگیری از کم خونی :

یکی از بیماری های شایع دختران در سنین بلوغ کم خونی است و از این رو خوراکی هایی مانند آجیل که سرشار از آهن هستند می توانند جهت جلوگیری از کم خونی در آنها بسیار کمک کننده باشند .

 

4

 

4 . عملکرد بهتر مغز و فعالیت های ذهنی :

 مجموعه ویتامین ها و املاح معدنی موجود در پسته تأثیر شگرفی بر روی کارکرد مغز گذاشته و باعث بهبود عملکرد آن می شود لذا توصیه شده کودکان در حین درس خواند و یا طی ساعات تفریح در مدرسه از آجیل به عنوان تنقلات مدرسه استفاده کنند .

 

5 . بهبود عملکرد دستگاه گوارش :

یکی از مشکلات شایع در بین کودکان ، مشکلات گوارشی و سوء هاضمه است . فیبر موجود در آجیل ها موجب بهبود حرکات روده شده و عملکرد دستگاه گوارش را تقویت کرده و از سوءهاضمه جلوگیری می کند .

 

6 . تقویت سیستم ایمنی بدن :

بسیاری از متخصصان در حوزه ی تغذیه مصرف روزانه ی مغزها را توصیه می کنند و معتقدند اگر مغزهایی همچون پسته ، بادام و فندق را در رژیم غذایی خود جای دهیم در آینده از بیماری های خطرناکی مانند انواع سرطان در امان خواهیم ماند . به طور کلی مغز ها به دلیل وجود آنتی اکسیدان نه تنها روند پیری را کندتر می کنند که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن نیز خواهند شد .

 

4ma

 

7 . جلوگیری از افزایش وزن :

آجیل بهترین انتخاب برای بسیاری از کودکانی که زمینه ی چاقی دارند می باشد . بسیاری از مغزها مانند بادام درختی و یا بادام هندی از اشتهای کاذب جلو گیری کرده و به طور کلی موجب کمبود اشتها می شوند . به همین علت توصیه شده روزانه و دو ساعت قبل از وعده های اصلی غذایی تعداد کمی از مغزهایی مثل بادام درختی مصرف شود .

 

از چه زمانی باید مصرف آجیل را در برنامه غذایی کودکان قرار داد ؟

آجیل مخلوط باید مانند سایر غذاها ، از شش ماهگی در رژیم غذایی  کودکان گنجانده شود . توجه کنید که کودکان زیر پنج سال ، به دلیل وجود خطر خفگی در اثر بی احتیاطی ، باید از مصرف آجیل کامل خودداری کنند . در این حالت مصرف آجیل خرد یا آسیاب شده می تواند گزینه مناسبی برای تامین وعده ها و میان وعده های کودکان و خردسالان باشد .

 

طرز تهیه چهار مغز برای کودکان و نوزادان

شما می ‌توانید طرز تهیه چهار مغز برای کودکان را به روش‌های مختلفی انجام دهید . یکی از این روش‌ها ، طرز تهیه فرنی چهار مغز برای نوزاد است . طرز تهیه پودر چهار مغز برای کودکان ، طرز تهیه چهار مغز سویق برای کودک و طرز تهیه معجون چهار مغز برای کودکان هم از انواع دیگر روش‌ های استفاده از چهار مغز ، در رژیم غذایی کودکان است . در این بخش می ‌خواهیم روش‌های متنوع تهیه چهار مغز را به طور خلاصه شرح دهیم .

کودکان زیر 3 سال به خوبی قادر به جویدن مواد غذایی سفت نیستند . به همین علت بهتر است که مواد جامدی مثل آجیل را به صورت پودر یا مایع به کودکان بدهیم . به عنوان مثال ، شما می ‌توانید فرنی چهار مغز برای نوزاد خود درست کنید . برای تهیه چهار مغز برای نوزاد شما می‌ توانید آن را به صورت پودر آسیاب کنید و هم آن را به صورت فرنی درست کنید و به نوزاد بدهید . برای تهیه چهار مغز برای کودک یک ساله یا برای نوزاد حتما احتیاط کنید . برای  مثال ، به‌ جای بادام از گردو استفاده کنید ، چرا که برخی از نوزادان و کودکان ممکن است به بادام حساسیت نشان دهند .

 

بروز آلرژی با مصرف آجیل در کودکان

بعضی از کودکان نسبت به انواع خوراکی ها ، آلرژی یا حساسیت دارند . یکی از این خوراکی ها ، آجیل است . توجه کنید که ساختار بادام زمینی و آجیل های درختی به خودی خود دارای برخی مواد محرک است و مصرف آنها شاید در برخی بزرگسالان نیز حساسیت و آلرژی ایجاد کند . اما ممکن است واکنش های آلرژیک ناشی از مصرف آجیل در بدن برخی کودکان ، بسیار شدید و خطرناک (ایجاد مشکلات تنفسی ، ریوی و …) باشد .

 

4magh

برای تهیه بهترین آجیل 4 مغز موراتوس می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد .


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

خواص قهوه چیست؟

خواص قهوه چیست؟

آشنایی با انواع چای و دمنوش برای کبد چرب

آشنایی با انواع چای و دمنوش برای کبد چرب

شیر مناسب برای کاپوچینو و لاته آرت

شیر مناسب برای کاپوچینو و لاته آرت

آشنایی با میزان کالری انواع قهوه

آشنایی با میزان کالری انواع قهوه

معرفی چند نوشیدنی ضد استرس

معرفی چند نوشیدنی ضد استرس

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش