چرا قهوه ترک ته نشین میشود؟

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

چرا قهوه ترک ته نشین میشود؟

چرا قهوه ترک ته نشین میشود؟

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که هنگام نوشیدن قهوه احساس کنید در حال نوشیدن شن خیس هستید. این مواد ته‌ نشین‌شده چیست و چگونه می‌توان این مشکل را برطرف کرد؟ اگر دوست دارید بدانید که چرا قهوه ترک ته نشین می شود؟ این مقاله از موراتوس را تا انتها مطالعه کنید.

 

چرا قهوه ترک ته نشین می شود؟

چرا قهوه ترک ته نشین می شود؟ باید بگوییم ته نشینی قهوه ترک به دلایل مختلف اتفاق می افتد، مانند استفاده از آب یا قهوه نه گرم کافی، استفاده از قهوه با کیفیت پایین یا نوع فیلتری که استفاده می‌کنید. علاوه براین ذرات ریز قهوه که در قسمت پایین فنجان جمع می‌شوند هم می تواند سبب ته نشینی قهوه ترک شود. برای خرید قهوه ترک با کیفیت می توانید به وب سایت موراتوس مراجعه کنید.

همچنین، نوع و کیفیت قهوه و نحوه خوردن آن هم می‌تواند تأثیر بگذارد. بعضی از قهوه‌ها دارای روغن‌ها و جزئیات دیگری هستند که ممکن است به ته‌نشینی منجر شوند. علاوه براین استفاده از فیلترهای مناسب و تمیز نیز می‌تواند کمک کننده باشد تا از ته‌نشینی قهوه جلوگیری کرد. در ادامه به دیگر دلایلی که منجربه ته نشینی قهوه ترک می شود اشاره می کنیم:

 

چرا قهوه ترک ته نشین می شود؟

 

1. روش دم کردن

روش دم‌ کردن بر میزان یا مقدار تفاله‌هایی که وارد فنجان می‌شود، تأثیر زیادی دارد. به صورت کلی؛ روش‌های دم‌آوری با استفاده از فیلتر کاغذی بهترین روش است. فیلترهای کاغذی نه تنها ریزدانه‌های قهوه، بلکه برخی ترکیبات دیگر مانند روغن‌هایی که از دانه‌ها آزاد می‌شوند را نیز فیلتر می‌کنند. اگر از فیلترهای کاغذی برای دم کردن قهوه استفاده ‌کنید، ه یچ تفاله‌ای در فنجانتان نخواهد بود.  در سایر روش‌های دم کردن احتمای مقداری تفاله ته‌نشین شده در کف فنجان تان خواهد بود. پس اگر از روش‌های زیر استفاده می‌کنید:

  • پرس فرانسوی
  • موکا پات
  • قهوه‌ساز (فین)
  • فیلترهای فلزی
  • اسپرسوساز
  • فیلتر پارچه‌ای

به احتمال زیاد مقداری تفاله قهوه در فنجان خود خواهید داشت. شما عزیزان می توانید جهت خرید آنلاین قهوه به وبسایت موراتوس مراجعه فرمایید.

 

2. آسیباب نادرست

دانه‌های قهوه را می‌توان در اندازه‌های مختلف آسیاب کرد. حتی برخی از پودرهای آماده قهوه اندازه‌های متفاوتی دارند. برخی ریزتر و برخی درشت‌تر هستند.

پودر قهوه آماده معمولاً به اندازه‌ای آسیاب می‌شود که برای اکثر روش‌های دم‌کردن مناسب باشد. روی برخی از کیسه‌ها (چند) روش دم کردن نوشته شده است. بنابراین اگر در فنجان خود تفاله‌های زیادی دیدید، پودر قهوه‌ای بخرید که برای روش دم‌کردن شما مناسب‌تر باشد.

اگر خودتان دانه‌های قهوه را آسیاب می‌کنید، سعی کنید اندازه آسیاب را کمی درشت‌تر تنظیم کنید. تقریباً همه آسیاب‌ها دارای تنظیم اندازه آسیاب هستند. یک آسیاب باکیفیت، ریزدانه کمتری تولید می‌کند و در نتیجه ته‌نشین کمتری در فنجان شما باقی می‌ماند.

 

3. خم شدن فیلتر درون قهوه‌ساز

از دیگر مشکلات فیلترهای کاغذی این است که نیروی برخورد آب با فیلتر کاغذی ممکن است موجب خم شدن فیلتر کاغذی شده و آب و قهوه سرریز شود. یک راه‌ حل این است که فیلتر را از قبل با آب داغ خیس کنید. با این کار فیلتر به دیواره‌های محفظه فیلتر می‌چسبد تا خم نشود. این ترفند طعم قهوه شما را هم بهبود می‌بخشد؛ چراکه  فیلتر شستشو نشده طعم کاغذی به قهوه شما می‌دهد.

 

3. خم شدن فیلتر درون قهوه‌ساز

 

4. نامناسب بودن سایز فیلتر

هر قهوه‌ساز اتوماتیک فیلتری با اندازه خاصی نیاز دارد. با جستجوی آنلاین فیلتر مناسب قهوه‌ساز خود را پیدا کنید.

 

5. اشتباهات دم کردن

چرا قهوه ترک ته نشین می شود؟ شاید از تجهیزات و اندازه آسیاب مناسب استفاده می‌کنید، اما در فرآیند دم‌کردن مشکلی پیش آمده است. در حین دم کردن موارد زیر را درنظر بگیرید:

فیلتر را بیش از حد پر نکنید:  قهوه تازه در اولین تماس با آب منبسط می‌شود. اگر سبد فیلتر بیش از حد پر باشد، قهوه از سبد بیرون می‌ریزد.

مطمئن شوید که به درستی قطعات را مونتاژ می‌کنید: برخی از قهوه‌سازها مانند دستگاه اسپرسوساز یا موکا پات دارای قطعات متعددی هستند. اگر آنها به درستی کنار هم قرار نگیرند، آب و تفاله قهوه از فیلتر عبور می‌کنند.

 

6. سوراخ بودن فیلتر

گرچه این مشکل چندان رایج نیست اما هر بار که یک فنجان قهوه درست می‌کنید، بهتر است اطمینان حاصل کنید که فیلتر شما هیچ  سوراخی نداشته باشد.

 

راهکارهای کاهش ته‌نشین شدن قهوه ترک

 در بخش قبلی با دلایل اینکه چرا قهوه ترک ته نشین می شود؟ آشنا شدیم در این قسمت به راهکارهای کاهش ته‌نشین شدن قهوه ترک می پردازیم با ما همراه باشید.

 

1. تغییر روش دم کردن

اگر از روشی استفاده می‌کنید که بیشتر مستعد ته‌نشین شدن است، راه‌حل آسان این است که روش دیگری را امتحان کنید.

 

2. تعویض آسیاب قهوه

تعویض آسیاب یک روش گران برای برخی افراد است. اما ارزش آن را دارد. زیرا نه تنها میزان تفاله قهوه فنجان شما را کاهش می‌دهد، بلکه طعم قهوه شما را نیز بهبود می‌دهد.

 

راهکارهای کاهش ته‌نشین شدن قهوه ترک

 

3. امتحان کردن قهوه متفاوت

اگر پودر قهوه آماده می‌خرید، مطمئن شوید که پودر «اسپرسو» تهیه نکنید. این پودر معمولاً بسیار ریز آسیباب شده است و مناسب استفاده برای فیلتر نیست. (مگر اینکه از دستگاه اسپرسوساز برای تهیه قهوه استفاده کنید)

 

4. تمیزکردن قهوه ساز و سایر لوازم تهیه قهوه

فنجان‌ها و قهوه‌جوش‌ها باید بعد از هر بار استفاده شسته شوند. دستگاه‌های قهوه‌ساز و برخی از فیلترها ممکن است هر چند وقت یکبار نیاز به تمیز کردن عمیق‌تری داشته باشند. با مقداری سرکه یا رسوب زدا قهوه‌ساز خود را تمیز کنید.

 

5. فیلتر مجدد فنجان قهوه

اگر فنجان قهوه فعلی شما به دلیل ته‌نشین بسیار غیرقابل نوشیدن است، می‌توانید با یک فیلتر کاغذی آن را دوباره فیلتر کنید. این کار طعم قهوه را کمی تغییر می‌دهد، اما تفاله قهوه را نیز از بین می‌برد.

 

6. پرکردن بیش از حد فیلتر قهوه

پودر قهوه بعد از خیش شدن منبسط می‌شود؛ بنابراین وقتی فیلتر را بیش از حد پر می‌کنید، آب و تفاله قهوه درون فنجان شما می‌ریزد.

 

سخن پایانی

در این مقاله از موراتوس به بررسی دلایل اینکه چرا قهوه ترک ته نشین می شود؟ پرداختیم و راهکارهایی را برای جلوگیری از این اتفاق به شما ارائه دادیم با رعایت این نکات می توانید از بروز این اتفاق جلوگیری کنید. همچنین اگر قصد خرید دانه و پودر قهوه را دارید می توانید خریدی امن و باکیفیت را با موراتوس تجربه کنید.


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

چگونه پسته خام را شور کنیم؟

چگونه پسته خام را شور کنیم؟

آیا پسته چاق کننده است؟

آیا پسته چاق کننده است؟

خواص پوست پسته چیست؟

خواص پوست پسته چیست؟

از چه سنی می‌توان به کودک پسته داد؟

از چه سنی می‌توان به کودک پسته داد؟

آموزش مراحل و نحوه ی عرق گیری از گیاهان دارویی!

آموزش مراحل و نحوه ی عرق گیری از گیاهان دارویی!

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش