معرفی آجیل های که سرشار از ویتامین B12 هستند!

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

معرفی آجیل های که سرشار از ویتامین B12 هستند!

معرفی آجیل های که سرشار از ویتامین B12 هستند!

آجیل ها حاوی ویتامین های مختلفی از جمله : گروه B و ویتامین های C ، A و E ، همچنین حاوی مواد معدنی مختلفی از جمله : کلسیم ، فیبر ، فسفر ، آنتن اکسیدان ، آهن ، پروتئین ، چربی های سالم اشباع شده و غیره هستند که برای ثابت نگه داشتن قند خون و سلامت قلب و کنترل دیابت و بهبودی سیستم گوارش و بهبودی پوست و مو بسیار حائز اهمیت است.

ویتامین B12، یک ماده مغذی حیاتی بوده که نقش مهمی در حفظ سلامت کلی بدن دارد. این ویتامین ضروری، با نام کوبالامین نیز شناخته می‌شود و یک ویتامین محلول در آب است. به‌طور معمول با مصرف برخی از مغزهای آجیل، می‌توانید ویتامین B12 را به شکل مؤثری برای بدن خود دریافت کنید. این ویتامین در تشکیل گلبول‌های قرمز خون، پشتیبانی از سیستم عصبی و سنتز DNA نقشی اساسی ایفا می‌کند. در ادامه این مطلب از وبسایت موراتوس میخواهیم معرفی آجیل های که سرشار از ویتامین B12 هستند را داشته باشیم.

 

علائم کمبود ویتامین b12

وجود ویتامین B12 به اندازه کافی در بدن، باعث می‌شود تا سیستم عصبی، شامل اعصاب مرکزی و محیطی، بهترین عملکرد را داشته باشند. بنابراین کمبود آن، می‌تواند باعث بروز بیماری‌های عصبی و مشکلات سلامت روان از جمله افسردگی گردد. همچنین، با توجه به اینکه در غیاب ویتامین B12، تولید گلبول قرمز با مشکل مواجه می‌شود، از این رو بروز مشکلات ناشی از کم خونی نیز اجتناب ناپذیر خواهد بود. برخی از مهم‌ترین علائم کمبود ویتامین B12، عبارتند از:

  • احساس ضعف و خستگی مفرط
  • سردردهای مداوم
  • افسردگی و تغییرات خلقی
  • سوزن سوزن شدن بدن مخصوصا پاها
  • مشکلات گوارشی و یبوست
  • استپ وزنی
  • رنگ پریدگی و زردی پوست
  • نداشتن تمرکز کافی
  • ایجاد التهاب و درد در ناحیه زبان و دهان

 

آجیل های سرشار از ویتامین B12

 

بادام درختی

بادام درختی یکی از بهترین منابع گیاهی ویتامین B12 است. هر وعده 1 اونسی (28 گرم) بادام حاوی 0.6 میکروگرم ویتامین B12 است که 25 درصد از نیاز روزانه توصیه شده (RDA) را برای بزرگسالان تامین می‌کند. بادام همچنین منبع خوبی از ویتامین E، منیزیم و فیبر است.

 

بادام درختی

 

گردو

مصرف مغز گردو همراه با صبحانه یا به عنوان میان وعده، ویتامین B12 مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. این آجیل حاوی ویتامین B12، علاوه بر حفظ سلامت مغز و اعصاب محیطی، در بهبود عملکرد قلب نیز موثر خواهد بود. گردو علاوه بر ویتامین b12  ویتامین آ نیز دارد.

 

مغز پسته

همان طور که می‌دانید؛ پسته از آهن فراوانی برخوردار بوده و می‌تواند ویتامین B12 مورد نیاز برای بدن را به شکل عالی، تأمین نماید. مغز پسته، برای رفع کم خونی و درمان فقر آهن بسیار مفید است. از این جهت هم به افرادی که دچار کم خونی هستند، توصیه می‌شود در کنار سایر روش‌های درمانی از پسته هم بهره بگیرند تا روند بهبودشان سریع‌تر شود.

 

مغز پسته

 

بادام هندی

این آجیل علاوه بر انواع مواد مغذی و دیگر ویتامین ها حاوی ویتامین های گروه B از جمله B1  ، B2  ، B3 و B6 است . ویتامین های گروه B همان طور که در بالا اشاره کردیم  فواید خاصی همچون کمک به متبولیسم های مختلف در بدن ، تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از ناکار آمد شدن آن و همچنین کمک به سیستم قلبی عروقیمی شود .

بادام هندی به دلیل مواد موجود دیگر درون این آجیل فواید دیگری همچون تقویت قوای جنسی ، جلوگیری از سفید شدن مو ، درمان کم خونی، جوان سازی پوست و مبارزه با جوش های پوستی ، درمان کبد چرب ، درمان دیابت و کاهش وزن و لاغری را دارد . پس شما می توانید با اضافه کردن مقدار کمی از این آجیل در رژیم غذایی تان در طول روز به سلامتی بدن خود در زمینه های مختلف کمک کنید .

 

فواید مصرف آجیل‌های سرشار از ویتامین B12

 

جلوگیری از کمبود ویتامین B12

مصرف منظم آجیل‌های سرشار از ویتامین B12 می‌تواند به تامین نیاز روزانه این ویتامین در افراد گیاهخوار و وگان کمک کند و از بروز علائم کمبود ویتامین B12 مانند خستگی، ضعف عضلانی و کم‌خونی جلوگیری کند.

 

تقویت سلامت مغز

ویتامین B12 برای عملکرد صحیح مغز ضروری است. مصرف آجیل‌های سرشار از ویتامین B12 می‌تواند به تقویت حافظه، تمرکز و یادگیری کمک کند.

 

فواید مصرف آجیل‌های سرشار از ویتامین B12

 

تقویت سلامت قلب و عروق

آجیل‌ها سرشار از چربی‌های غیراشباع، فیبر و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که می‌توانند به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی مانند سکته مغزی و حمله قلبی کمک کنند.

 

کاهش خطر ابتلا به سرطان

آجیل‌ها سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که می‌توانند به محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد و کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کنند.

 

کنترل وزن

آجیل‌ها سرشار از فیبر و پروتئین هستند که می‌توانند به احساس سیری و کاهش وزن کمک کنند.


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آموزش مراحل و نحوه ی عرق گیری از گیاهان دارویی!

آموزش مراحل و نحوه ی عرق گیری از گیاهان دارویی!

موثرترین عرقیات گیاهی برای افزایش اشتها کدام اند؟

موثرترین عرقیات گیاهی برای افزایش اشتها کدام اند؟

راهنمای انتخاب پسته مرغوب

راهنمای انتخاب پسته مرغوب

معرفی آجیل های که سرشار از ویتامین B12 هستند!

معرفی آجیل های که سرشار از ویتامین B12 هستند!

پسته برای سرماخوردگی خوب است یا مضر؟

پسته برای سرماخوردگی خوب است یا مضر؟

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش