آیا پسته چاق کننده است؟

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

آیا پسته چاق کننده است؟

آیا پسته چاق کننده است؟

پسته از خانواده بادام هندی یکی از مواد غذایی مفیدی است که متخصصان تغذیه همیشه به خرید پسته و مصرف آن تأکید می‌کنند. ولی در این میان سؤالی که پیش می‌آید این است، آیا پسته چاق کننده است؟ ارتباط پسته و چاقی چالش‌ برانگیز است، با توجه به کالری بالای این آجیل، تعداد زیادی از افراد نگران این هستند که مصرف پسته آنها را چاق کند. در صورتی که متخصصان تغذیه برای کاهش وزن در برنامه غذایی بیماران خود تجویز می‌کنند. فروشگاه اینترنتی موراتوس مقاله‌ای برای جواب این سؤال که آیا پسته چاق کننده است؟ طراحی کرده اگر این سؤال ذهن شما را نیز مشغول کرده با ما همراه باشید.

 

آیا پسته چاق کننده است؟

 

 

آیا پسته چاق کننده است: کالری پسته چقدر است؟

قبل از پاسخ به سؤال که آیا پسته چاق‌ کننده است؟ ابتدا نیاز است تا میزان کالری پسته را مورد بررسی قرار دهیم. باید به اطلاع شما برسانیم که در هر ۱۰۰ گرم پسته به میزان ۵۵۰ تا ۵۶۰ کیلو کالری وجود دارد. به همین دلیل می‌توان این آجیل پر خاصیت را در دستهٔ محصولاتی معرفی کنیم که با مصرف بیش از اندازه، می‌تواند موجب چاقی و اضافه وزن شود. البته پزشکان و متخصصان تغذیه به افرادی که اضافه وزن دارند مصرف کم این ماده را به صورت روزانه توصیه می‌کنند. قابل ذکر است، پسته گزینهٔ خوبی برای کسانی است که به هر دلیلی می‌خواهند با کمک مصرف مغزهای گیاهی سالم چاق شوند و وزن اضافه کنند. مصرف بیش از حد آن می‌تواند کالری زیادی به بدن شما وارد کند و شما را به هدفتان برساند. یکی از انواع پسته که می‌توانید برای این منظور استفاده کنید، پسته کله قوچی خام است که طعم فوق‌العاده ای دارد و برای تنظیم وزن مناسب است. 

 

آیا پسته چاق کننده است: هدف متخصصان تغذیه

معمولاً متخصصان تغذیه پسته را در رژیم‌ غذایی کاهش وزن برای بیماران خود قرار می‌دهند. هر چند که پسته دارای مقدار قابل توجهی کالری است. اما دلایلی در این امر وجود دارد.

کنترل کالری:

 پسته، یک منبع انرژی با کالری محدود است که معمولاً حدود 6 تا 10 عدد پسته از تجویزات روزانه مورد نظر متخصصان تغذیه است که تقریبا دارای 50 کیلوکالری است. این مقدار کالری برای رژیم‌های کاهش وزن مناسب است.

فیبر بالای پسته:

پسته سرشار از فیبر است که سبب ایجاد احساس سیری می‌شود. پسته با احساس سیری که ایجاد می‌کند می‌تواند میزان مصرف مواد غذایی با کالری بالا را کاهش دهد و از چاق شدن جلوگیری کند.

مواد مغذی موجود در پسته:

پسته، منبع غنی از مواد مغذی ارزشمند مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی، و آنتی‌اکسیدان‌ها به حساب می‌آید. علاوه بر این چربی‌های سالم حاوی اسیدهای چرب نشاسته‌ای مانند اسید اولئیک، در پسته یافت می‌شود که به بهبود و حفظ سلامت قلب کمک می‌کند.

کنترل هورمون‌های سیری:

ترکیبات چربی، پروتئین و کربوهیدرات که به صورت متعادل در پسته وجود دارد می‌تواند به کنترل هورمون‌های سیری کمک کند. مصرف متعادل از این مواد غذایی می‌تواند تأثیر مثبتی بر روی اشتها و هورمون‌های سیری داشته باشد و به کنترل وزن کمک کند.

 

آیا پسته خام چاق کننده است؟

برای پاسخ به این سؤال که آیا پسته خام چاق کننده است یا خیر، کالری پسته و سایر مواد مغذی تشکیل دهنده آن را بررسی کردیم. از این رو به طور میانگین هر 1 عدد پسته خام حدوداً 5 کالری دارد و 100 گرم پسته خام دارای 562 کالری است. نوع پسته مصرفی برای اینکه بدانید آیا پسته چاق کننده است یا خیر لازم است. باید در نظر داشته باشید که کالری و مواد مغذی پسته شور و پسته خام با هم متفاوت است.

برای خرید مغز پسته خام اعلا به فروشگاه اینترنتی موراتوس مر اجعه فرمایید.

 

آیا پسته چاق کننده است: ارزش غذایی پسته شور

 در فرایند شور شدن پسته از آنجایی که مقدار سدیم آن افزایش می‌یابد، مقدار برخی از مواد مغذی آن نیز کاهش می‌یابد حتی ممکن است از بین برود. بنا بر این ارزش غذایی پسته شور با ارزش غذایی پسته خام بسیار متفاوت است. باید این نکته مهم را در نظر داشته باشید که برای حفظ سلامت قلب و عروق و مراقبت از آن باید از اسیدهای چرب اشباع نشده سالم و گیاهی استفاده کنید. این نوع چربی نقش مهمی در تنظیم کلسترول خون و سلامت بدن می‌تواند داشته باشد. از این رو می‌توان  گفت پسته خام دارای اسیدهای چرب سالم است که اگر به میزان و اندازه مناسب مصرف شود چاق کننده نیست. بلکه به کنترل وزن  نیز کمک شایانی می‌کند همچنین از ریزه‌خواری پیشگیری می‌کند.

 شما می توانید از فروشگاه اینترنتی موراتوس خرید مغز پسته شور اعلا را انجام دهید.

 

آیا مصرف پسته باعث افزایش وزن می‌شود؟

اگر بخواهیم در بحث افزایش وزن با پسته دقیق‌تر شویم، باید گفت که مصرف بیش از اندازه پسته و زیاده‌روی ‌کردن در خوردن آن می‌تواند حجم زیادی از کالری و کربوهیدرات را به بدن شما وارد کند. این موضوع به‌مرور زمان موجب افزایش وزن در شما می‌گردد. به همین دلیل می‌توانیم پسته را در دستهٔ مغز‌های پر کالری طبقه‌بندی کرد. پس از این رو برای افرادی که به دنبال لاغری هستند در مصرف پسته نباید افراط کنند. البته به صورت روزانه استفاده از چند عدد پسته خام علاوه بر اینکه مقدار کالری نا چیزی دارد به کنترل اشتها نیز کمک می‌کند. پسته به دلیل داشتن طبع گرم و خشک از نفخ و اضافه وزن بی مورد نیز جلوگیری می‌کند.

 

نکاتی در مورد خرید و مصرف پسته:

اگر قصد اضافه وزن داشته باشید یا کاهش وزن فرقی نمی‌کند به هر حال چند نکته مهم و قابل توجه وجود دارد که قبل از استفاده پسته برای افزایش یا کاهش وزن باید آنها را در نظر بگیرید.

  • پسته را که حتماً از یک فروشنده یا فروشگاه قابل اعتماد که محصولاتی درجه یک و تازه عرضه می‌کند خریداری کنید تا با مصرف آن دچار مشکلات گوارشی یا مسمومیت نشوید. می‌توانید خرید پسته درجه یک و مرغوب را از فروشگاه اینترنتی موراتوس انجام دهید.
  • اگر رژیم غذایی دارید و کالری برای شما مهم است قبل از مصرف پسته آن را با ترازوی آشپزخانه وزن کنید تا بتوانید در وزن مناسب و استاندارد از پسته استفاده کنید.
  • برای کاهش اشتها و مصرف کالری کم بهتر است در زمان‌های مختلف و به صورت روزانه از پسته استفاده کنید.
  • از مخلوط کردن پسته با برخی میان وعده‌ها یا شیرینی‌جات خودداری کنید، زیرا ممکن است میزان بیشتر کالری دریافت کرده و حتی خاصیت این مغز سالم و مفید کاهش یابد. بهتر است پسته خام استفاده کنید تا از تمام خواص آن بهره‌مند شوید.

 

نتیجه گیری

در جواب سؤالی که ابتدای مقاله پرسیده شده بود باید گفت بله زیاده روی در مصرف پسته چاق کننده خواهد بود. اما اگر پسته به ‌صورت متعادل و با میزان مناسب مصرف شود، می‌تواند به کنترل وزن و حفظ سلامت بدن کمک کند. پسته حاوی مواد مغذی مفید از جمله پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که حتی می‌تواند احساس گرسنگی را سرکوب کند. همچنین، مواد مغذی موجود در پسته می‌تواند متابولیسم و سوخت و ساز بدن را افزایش دهد. در کل، با تحقیقات و بررسی‌هایی که فروشگاه اینترنتی موراتوس انجام داده است می‌توان گفت مصرف پسته در میزان مناسب و متعادل نه تنها باعث چاقی و افزایش وزن نمی‌شود، بلکه می‌تواند به عنوان یک ماده کنترل اشتها مصرف شود.

 


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

چگونه پسته خام را شور کنیم؟

چگونه پسته خام را شور کنیم؟

آیا پسته چاق کننده است؟

آیا پسته چاق کننده است؟

خواص پوست پسته چیست؟

خواص پوست پسته چیست؟

از چه سنی می‌توان به کودک پسته داد؟

از چه سنی می‌توان به کودک پسته داد؟

آموزش مراحل و نحوه ی عرق گیری از گیاهان دارویی!

آموزش مراحل و نحوه ی عرق گیری از گیاهان دارویی!

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش