فرنی چهار مغز برای نوزاد (طرز تهیه + خواص آن)

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

فرنی چهار مغز برای نوزاد (طرز تهیه + خواص آن)

فرنی چهار مغز برای نوزاد (طرز تهیه + خواص آن)

فرنی یکی از دسرهای خوشمزه و پر خاصیت است که در سراسر دنیا در انواع مختلفی تهیه می شود. یکی از لذیذترین انواع این دسر پرطرفدار فرنی چهارمغز برای نوزاد است. شما می‌توانید با خرید آجیل چهار مغز خام این فرنی مقوی را به عنوان یک مکمل غذایی مفید و پر خاصیت برای نوزاد آماده کنید. این نوع فرنی از آجیل چهارمغز، شامل پسته، بادام درختی، فندق و بادام هندی تشکیل شده است که به صورت پودر شده مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامهٔ این مقاله از فروشگاه اینترنتی موراتوس توضیحاتی درباره طرز تهیه فرنی چهارمغز برای نوزاد و خواص آن شرح می‌دهیم.

 

فرنی چهار مغز برای نوزاد (طرز تهیه + خواص آن)

 

 

مواد لازم برای فرنی چهارمغز برای نوزاد

موادی که لازم است برای فرنی چهارمغز تهیه کنید، آرد برنج، شکر، شیر و گلاب است. برای اینکه خواص فرنی چهارمغز، حفظ شود حتماً از شیر پاستوریزه استفاده کنید. آجیل چهارمغز که برای فرنی در نظر دارید باید پودر شده باشد، زیرا باعث هضم راحت‌تر آن برای نوزاد شده و خوردن این دسر پر خاصیت برای کودک لذت‌بخش‌تر باشد.

برای تهیه فرنی چهارمغز برای نوزاد باید از آجیل چهارمغز خام که شامل فندق، بادام درختی و بادام هندی، مغز پسته خام اعلا است استفاده کنید. ترکیبات دیگر این فرنی شامل مواد زیر است:

  • شیر که منبع خوبی از کلسیم و پروتئین برای رشد و استحکام استخوان‌ها است.
  • شکر که برای بهبود طعم و لذیذتر شدن این دسر کمک می‌کند.
  • آرد برنج که به عنوان کربوهیدرات و منبع ویتامین‌هایی از جمله ویتامین‌های گروه B مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین برای غلظت و قوام فرنی استفاده می‌شود.
  • گلاب که جدا از خواص بی نظیری که دارد عطر و طعم دلپذیری به فرنی شما می‌دهد.

اگر مطمئن هستید کودکتان به دارچین حساسیت ندارد، می‌توانید از دارچین نیز در تهیه فرنی استفاده کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که فرنی چهارمغز فقط برای نوزاد بالای یک سال تهیه می‌شود.

 

طرز تهیه و میزان مواد فرنی چهارمغز برای نوزاد:

  • آرد برنج: ۲قاشق غذاخوری
  • شیر: یک لیوان
  • پودر چهارمغز: یک قاشق غذاخوری
  • شکر: ۲قاشق غذاخوری
  • گلاب: یک قاشق غذاخوری
  • دارچین: یک چهارم قاشق چای‌خوری

 

 طرز تهیه:

برای تهیهٔ این نوع فرنی ساده در ابتدا یک ظرف مناسب را روی شعله گاز قرار دهید، و تمامی مواد بالا را با مقادیر که گفته شده درون ظرف بریزید. اجازه دهید همه ترکیبات، روی حرارت متوسط گاز به جوش بیاید و کمی بجوشد تا فرنی به غلظت مناسب برسد و آماده سرو شود.

 

شیرین کردن فرنی با عسل

می‌توانید به جای شکر، از عسل، شیره خرما و شیره توت برای شیرین کردن فرنی استفاده کنید که برای افزایش خواص فرنی چهارمغز برای نوزاد، مناسب هستند. البته اگر با ذائقه و مزاج کودک شما سازگار باشد.

 

خواص فرنی چهارمغز برای نوزاد و کودکان

خواص چهارمغز برای کودکان بسیار است زیرا مقادیر فراوانی از مواد مغذی و ویتامین‌هایی از جمله آهن، کلسیم، پروتئین، منیزیم، اسیدهای چرب سالم، فیبر خوراکی و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف، دارد. این مواد معدنی باعث تقویت سیستم ایمنی و تقویت عملکرد مغز و قلب نوزاد می‌شود. مصرف روزانه این فرنی می‌تواند ضمن تأمین انرژی نوزاد و کودک، اندام‌های مختلف مانند دستگاه گوارش و سیستم عصبی را تقویت کند.

 

استحکام استخوان‌ها

فرنی چهارمغز در هر سنی قابل استفاده است، زیرا خواص آن برای تمام افراد تأثیرگذار است. چهارمغز موجود در این فرنی، دارای مقادیر بالایی کلسیم است که به استحکام استخوان در نوزادان و حتی افزایش تراکم استخوان مادران هم در زمان بارداری و هم شیردهی کمک می‌کند. همچنین کلسیم موجود در فرنی چهارمغز از پوکی استخوان در کهن‌سالی نیز جلوگیری می‌کند.

 

عملکرد مغز و فعالیت‌های مغزی

یک میان وعده مناسب برای کودکان تهیه و استفاده از فرنی چهارمغز است. به دلیل داشتن ویتامین‌ها و املاح معدنی باعث عملکرد بهتر مغز در زمان‌های درس خواندن و مدرسه است. چهار مغز موجود در این فرنی به عملکرد ذهنی و جسمی کودکان کمک می‌کند و مصرف آن به دلیل آنتی‌اکسیدان‌های مختلف باعث تقویت حافظه در کودکان می‌شود.

 

جلوگیری از افزایش وزن در کودکان

به دلیل داشتن اسیدهای چرب سالم مانع از افزایش وزن و توده چربی در کودکان می‌شود. از این رو برای کودکانی که زمینه چاقی دارند گزینهٔ بسیار مناسبی است. این نوع فرنی سرشار از فیبر بوده و با اشتهای کاذبی که ایجاد می‌کند از مصرف سایر مواد خوراکی مانند تنقلات که ناسالم و پر چرب است جلوگیری می‌کند.

 

 فرنی چهارمغز برای نوزاد: بهبود عملکرد گوارش

به دلیل استفاده از پودر چهارمغز در این فرنی خوردن آن برای نوزاد و کودک راحت‌تر است. سوء هاضمه و یبوست از شایع‌ترین مشکلات گوارشی، در بین کودکان است. یکی از خواص فرنی چهارمغز برای نوزاد و کودکان این است که سبب بهبود حرکات روده، سوء هاضمه و تقویت معده می‌شود. همچنین به دلیل غنی بودن از فیبر، عمل هضم غذا را در کودکان و بزرگسالان راحت‌تر می‌کند.

 

جلوگیری از کم خونی

مغزهای آجیل سرشار از عنصر مهم آهن هستند. فرنی چهارمغز نیز سرشار از آهن است که به درمان کم خونی ناشی از فقر آهن در کودکان، کمک می‌کند. ویتامین B6 موجود در این فرنی برای دختران در سن بلوغ بسیار مناسب است، زیرا اختلالات قاعدگی، درد و گرفتگی عضلات رحم در دختران را کاهش می‌دهد. علاوه بر همه این خواص چهار مغز برای تقویت تخمدان در زنان بسیار مفید است.

 

حفظ سلامت قلب

از دیگر خواص فرنی چهارمغز برای نوزاد و کودکان پتاسیم موجود در آن است که در حفظ سلامت قلب مؤثر است. همچنین منیزیم موجود در مغزهایی که در این فرنی استفاده شده است باعث افزایش انعطاف پذیری رگ‌های خونی و باعث بهبود خون رسانی، حمل بهتر اکسیژن در بدن و تنظیم ضربان قلب می‌شود. این فرنی حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع، مثل امگا ۳ است که در حفظ سلامت قلب بسیار مؤثر است.

 

 فرنی چهارمغز برای نوزاد: حساسیت به چهارمغز

مغزها ممکن است در برخی از کودکان حساسیت ایجاد کند. یکی از مغزهایی که باعث حساسیت در کودکان می‌شود بادام هندی است. بنابراین، اگر از حساسیت کودکتان به مغزها اطلاع دارید، لازم است برای تهیه فرنی، آن مغز آجیل را به فرنی اضافه نکنید.

 

کلام آخر

در این مطلب از فروشگاه اینترنتی موراتوس به شرح خواص فرنی چهارمغز برای نوزاد و کودکان پرداختیم. فرنی چهارمغز برای نوزاد، از غذاهای مقوی و انرژی زا است که به عنوان غذای کمکی می‌توانید برای نوزاد تهیه کنید. ترکیب آجیل چهارمغز پودر شده همراه با شیر، آرد برنج، گلاب و عسل، بهترین ترکیب برای تهیه فرنی است که برای سنین رشد بسیار ضروری است. این نکته را فراموش نکنید که مصرف بیش از حد آجیل‌ها به دلیل کالری بالا، سبب افزایش وزن می‌شود پس در مصرف آن تعادل را رعایت کنید.


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

فرنی چهار مغز برای نوزاد (طرز تهیه + خواص آن)

فرنی چهار مغز برای نوزاد (طرز تهیه + خواص آن)

طبع پسته گرم است یا سرد؟

طبع پسته گرم است یا سرد؟

چگونه پسته خام را شور کنیم؟

چگونه پسته خام را شور کنیم؟

آیا پسته چاق کننده است؟

آیا پسته چاق کننده است؟

خواص پوست پسته چیست؟

خواص پوست پسته چیست؟

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش