خواص فوق العاده مصرف گردو برای درمان نارسایی کلیه

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

خواص فوق العاده مصرف گردو برای درمان نارسایی کلیه

خواص فوق العاده مصرف گردو برای درمان نارسایی کلیه

گردو یکی از بهترین مغز هایی است که می توانید برای درمان بسیاری از بیماری مورد استفاده قرار گیرد . در ادامه این مقاله قصد داریم ویژگی ها و خواص فوق العاده مصرف گردو برای درمان نارسایی کلیه را مورد بررسی قرار دهیم ، با ما در موراتوس همراه باشید .

 

ویتامین های گردو

ویتامین E :

ویتامین E که با عنوان ویتامین مخصوص جوانی هم شناخته می‌شود به مقدار فراوان در گردو وجود دارد . به طوری که با مصرف 25 گرم گردو در طول روز، حدود 15 درصد نیاز بدن به ویتامین E  تامین خواهد شد . این بدان معناست که می‌توان امیدوار بود با خوردن گردو از پیری زودرس پوست جلوگیری شود و حتی چین و چروک‌هایی که در اثر بالا رفتن سن به وجود آمده تا حدی از بین برود .

ویتامین B :

یکی از ویتامین های گردو ویتامین B است . همان طور که می‌ دانید استرس یکی از عوامل مهم‌ در ایجاد چین و چروک بر پوست است و پیری زودرس را به همراه می‌ آورد . گردو دارای مقادیر فراوان ویتامین B  است . ویتامین B موجود در گردو به راحتی می ‌تواند استرس را کاهش دهد و پوست را سالم نگه دارد .

ویتامین d :

حتما می‌ دانید که ویتامین d تا چه اندازه برای بدن مفید است . به همین علت خوردن مواد غذایی حاوی این ویتامین جزء ضروریات زندگی است . گردو یکی از این مواد غذایی است که حاوی ویتامین d است . ویتامین d موجود در گردو سلامت مغز را افزایش می ‌دهد و مانع از بروز اختلالات ذهنی می‌ شود . به همین علت مصرف گردو در طول روز می ‌تواند احتمال بروز بیماری ‌های ذهنی مانند آلزایمر را کاهش دهد .

 

 

gge

 

دیگر مواد مفید موجود در گردو

بر اساس اطلاعات USDA Food Data Central، علاوه بر ویتامین E و ویتامین B ( ویتامین B6، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین ) پانتوتنیک اسید و فولات ، ویتامین Dگردو منبع غنی از ویتامین C و مواد معدنی مانند کلسیم ، آهن ، منیزیم ، پتاسیم ، سدیم و روی است .

گردو دارای 65 درصد چربی و 15 درصد پروتئین است . گردو نیز مانند بیشتر آجیل ‌ها غنی از چربی‌های غیراشباع ( که اغلب به آنها چربی‌های خوب می‌گویند ) است و مقدار نسبتاً زیادی اسید چرب امگا 3 به نام آلفا لینولنیک اسید (ALA) دارد . گردو همچنین غنی از اسید چرب امگا 6 به نام لینولئیک اسید است .

همچنین حاوی سایر مواد مغذی ضروری مانند بتاکاروتن ، لوتئین ، زیگزانتین و فیتواسترول‌ها است . همه این مواد مغذی مفید باعث می‌شوند که گردو به عنوان یک ماده غذایی مقوی در نظر گرفته شود . برای خرید اینترنتی گردو اینجا کلیک کنید.

 

نارسایی کلیه چیست ؟

نارسایی کلیه به معنای کاهش عملکرد کلیه و ناتوانی آن‌ در تصفیه خون و حذف مواد زائد از بدن می باشد . این شرایط معمولاً به دلیل آسیب به بافت کلیه ، عفونت ، التهاب ، بیماری‌های خاص مانند دیابت و فشار خون بالا ، مصرف برخی داروها و سایر عوامل مختلف ایجاد می ‌شود .

علائم نارسایی کلیه شامل خستگی ، تنگی نفس ، تورم در اندام‌ ها ، تغییر در رنگ و شدت ادرار ، تغییرات فشار خون ، درد شکم و کمبود اشتها می ‌باشد . درمان نارسایی کلیه ممکن است شامل تغییر در رژیم غذایی ، مصرف داروها ، درمان بیماری اصلی و در موارد شدیدتر ، دیالیز یا پیوند کلیه باشد . به هر حال ، در صورت تشخیص نارسایی کلیه ، باید به طبیب مراجعه کرد و درمان مناسب را دریافت کرد .

 

ggee

 

 

خواص گردو برای سنگ کلیه و سنگ صفرا

خواص گردو برای سنگ کلیه و سنگ صفرا جزو فواید مصرف این خشکبار است . گردو حاوی ویتامین ، پروتئین ، املاح معدنی ، قند ، مواد چربی و.. است . این محصول غذایی تاثیرات بسیار مثبتی روی سلامتی بدن به همراه دارد از جمله آن که مانع از تشکیل سنگ کیسه صفرا و سنگ کلیه در بدن می ‌شود . بنابراین برای پیشگیری از سنگ کلیه و سنگ صفرا می توان از خواص ارزشمند گردو کمک گرفت . تحقیقاتی که در رابطه با خواص گردو برای سنگ صفرا و سنگ کلیه انجام شده اثربخشی آن را به خوبی مشخص می کند . به طور مثال آزمایشاتی بر روی کسانی که به طور منظم در هر روز گردو مصرف می ‌کنند انجام شد . با توجه به بررسی های صورت گرفته این افراد به میزان 20 الی 30 درصد کمتر از سایر افراد به سنگ کیسه صفرا دچار می ‌شوند . استفاده از این مغز پرفایده تاثیر قابل ملاحظه ‌ای در پیشگیری از ایجاد سنگ کیسه صفرا و همچنین دفع آن دارد . برای اطلاع از قیمت گردو با پوست ۱۴۰۲ بر روی لینک کلیک کنید.

 

ساير فوايد گردو

گردو خون ساز و تصفیه کننده خون است .

گردو درمان کننده بیماریهای ریوی است .

گردو مسکن دل پیچه است .

اگر از گردو و عسل و مربا درست کنید برای اشخاص لاغر وتقویت و تحریک نیروی جنسی مفید است .

مربای گردو ملین بوده و آپاندیس را تقویت می کند .

خوردن گردو از تشکیل سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا جلوگیری می کند .

خوردن گردو برای تقویت جنسی مفید است .

گردو را با انجیر و موز بخورید مقوی حواس و مغز است .

50 گرم برگ گردو را در یک لیتر آبجوش ریخته و به مدت چند دققیه بجوشانید این جوشانده برای شست و شوی زخم ها و التیام انها بسیار مفید است  .

چون گردو دارای مس می باشد بنابراین به جذب آهن در بدن کمک می کند .

از دیگر مزایای گردو کمک به بهبود خواب در افراد است ، زیرا این ماده غذایی حاوی ملاتونین هورمونی است که باعث تنظیم خواب می‌ شود .

 

ggeerr

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعات مفیدی را در مورد خواص گردو برای نارسایی کلیه و نحوه مصرف آن در اختیار شما مخاطبین عزیز قرار دهیم . گردو حاوی مواد مغذی زیادی است و به پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ ها کمک می ‌کند . تاثیر مثبت گردو در درمان نارسایی های کلیه ، مقابله با سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا جزو فواید مصرف این خشکبار محبوب است . خواص خوب گردو هم با مصرف آن به تنهایی و هم در ترکیب با سایر مواد غذایی به بدن می رسد .

 


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

کالری یک خرما چقدر است؟

کالری یک خرما چقدر است؟

12 تا از بهترین خواص توت خشک برای سلامتی بدن شما

12 تا از بهترین خواص توت خشک برای سلامتی بدن شما

آیا پسته چربی دارد؟ چربی موجود در پسته مضر است یا مفید؟

آیا پسته چربی دارد؟ چربی موجود در پسته مضر است یا مفید؟

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش