خواص بادام زمینی چیست؟ 10 تا از فواید مصرف بادام زمینی

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

خواص بادام زمینی چیست؟ 10 تا از فواید مصرف بادام زمینی

خواص بادام زمینی چیست؟ 10 تا از فواید مصرف بادام زمینی

بادام زمینی یک ماده غذایی مقوی است که سرشار از ویتامین‌ها و بسیاری دیگر از مواد مغذی است. بادام زمینی می‌تواند در دسته آجیل‌ها قرار گیرد. نام علمی بادام زمینی Arachi hypogea است که نام‌های دیگر آن پسته شامی، بادام خاکی و بادام کوهی است. از بادام زمینی در تهیه انواع غذا و دسر‌ها می‌توان استفاده کرد. خواص بادام زمینی فراوان است و به سلامت بدن کمک می‌کند. در ادامه این مقاله از موراتوس همراه ما باشید.

 

  10 تا از فواید مصرف بادام زمینی

 

درمان کبد چرب

مصرف بادام زمینی در یک رژیم غذایی صحیح باعث می شود خطر ابتلا به بیماری های مربوط به کیسه صفرا به طور محسوسی کاهش یابد. علاوه بر این به کاهش چربی های موجود در کبد و به طور کلی پاک سازی کبد کمک می کند که برای پیشگیری و درمان بیماری کبد چرب مفید است. برای اطلاع از قیمت بادام زمینی ۱۴۰۲ بر روی لینک کلیک کنید.

 

خاصیت بادام زمینی برای کاهش علائم افسردگی

یکی از خواص جالب و در عین حال بسیار کاربردی این مغز آجیل، کمک به درمان افسردگی است. به ویژه زمانی که این افسردگی ناشی از تغییرات هورمونی باشد، میل کردن بادام زمینی بسیار موثر خواهد بود. البته نباید از خواص بادام درختی تازه نیز در این مورد غفلت کرد، اما مطالعات ثابت کرده که مصرف 10 عدد بادام زمینی در روز، برای افرادی که از علائم افسردگی رنج می‌برند بسیار مفید کننده است. البته بهتر است پیش از آن که افسردگی بر روحیه فرد چیره شود، همیشه استفاده از بادام زمینی را در رژیم غذایی خود جای دهد.

 

  10 تا از فواید مصرف بادام زمینی

 

بادام زمینی از پیری زود رس جلوگیری می کند

یکی از فواید بادام زمینی برای زنان این است که حاوی رسوراترول می باشد. این ترکیب گیاهی دارای خواص ضد پیری است و موجب کاهش بیماری های قلبی شده و ممکن است خواص ضد سرطانی داشته باشد. این ماده می تواند فواید پوستی داشته باشد و با ویژگی های ضد پیری خود به شما در جذاب تر به نظر رسیدن کمک می کند.

علاوه بر این بادام زمینی حاوی ویتامین E می باشد که از سلول های پوست در برابر آسیب های اشعه فرابنفش، آفتاب سوختگی و استرس اکسیداتیو محافظت می کند. منیزیم موجود در بادام زمینی باعث خونرسانی بهتر در بدن می شود که همین موضوع موجب جریان خون بهتر زیر پوست شده و طراوت و شادابی را به پوست شما هدیه می کند.

 

فواید بادام زمینی قلب را تقویت می‌کند

خوردن بادام‌ زمینی ممکن است از شما در برابر بیماری عروق کرونر قلب محافظت کند. یک مطالعه به این نتیجه رسید که خوردن بادام‌ زمینی ممکن است سطح کلسترول بد (LDL) را کاهش دهد. کلسترول بد منجر به شکل‌گیری پلاک در رگ‌های خونی می‌شود که بادام‌ زمینی از این عارضه جلوگیری می‌کند.

یک مطالعه‌ی حیوانی درباره فواید بادام زمینی روی موش‌های صحرایی نشان داد که عصاره‌ی پوست بادام‌ زمینی غنی از پلی‌فنول‌ها است و به همین دلیل ممکن است التهاب را که باعث بیماری قلبی می‌شود، کاهش دهد. رزوراترول موجود در بادام‌ زمینی خواص آنتی‌اکسیدانی دارد و ممکن است به مبارزه با بیماری قلبی کمک کند. علت این موضوع این است بادا‌م‌ زمینی مثل سایر مواد غذایی حاوی رزوراترول، اثرات محافظت‌کننده‌ای روی قلب دارد.

 

بادام زمینی برای استخوان های سالم

فراوانی آهن و کلسیم موجود در کره بادام زمینی مهمترین عوامل انتقال اکسیژن به خون و بهبود استخوان های سالم و قوی است. آنها تقویت کننده های انرژی با مقادیر زیادی از ویتامین ها، مواد معدنی هستند.

 

 10 تا از فواید مصرف بادام زمینی بادام زمینی برای استخوان های سالم

 

فواید بادام زمینی برای پوست

بادام زمینی سرشار از ویتامین E، روی و منیزیم است و از این طریق به درمان جوش و آکنه کمک می‌کند. ویتامین E موجود در بادام زمینی علاوه‌بر کمک به درمان آکنه در درمان آفتاب سوختگی نیز موثر است. علاوه‌بر این‌ها بادام زمینی با داشتن مقادیر بالایی از ویتامین C، اسیدهای چرب و منیزیم موجب افزایش تولید کلاژن شده و با این کار چین و چروک پوست را درمان می‌کند. بنابراین یکی از خواص بادام زمینی (فواید بادام زمینی)جوان‌سازی پوست است.

درمان التهاب، تورم و قرمزی پوست ناشی از اگزما و پسوریازیس با کمک خواص بادام زمینی (فواید بادام زمینی) از جمله خاصیت ضد التهابی بادام زمینی و اسید‌های چرب موجود در بادام زمینی ممکن است. همچنین آنتی اکسیدان‌ها و بتاکاروتن موجود در بادام زمینی موجب رشد و درمان بافت‌های بدن می‌شود و به همین دلیل می‌تواند برای درمان کبدی و زخم پوست مفید باشد.

 

پیشگیری از آلزایمر

نتیجه مطالعات جدید دانشمندان ثابت کرده است که یک رژیم غذایی سالم حاوی نیاسین می تواند خطر ابتلا به آلزایمر را تا بیش از ۷۰ درصد کاهش دهد. جالب است بدانید که بادام زمینی حاوی مقادیر غنی از نیاسین می باشد که می تواند در پیشگیری از بیماری آلزایمر به شما کمک کند.

 

بادام زمینی و تنگی نفس

خواص بادام زمینی برای ریه قابل توجه است، زیرا هم موجب برطرف کردن سرفه‌های خشک شده و هم سلامت ریه را تامین می‌کند. حتی جالب است بدانید که مصرف بادام زمینی در رفع تنگی نفس نیز اثر دارد و در افرادی که عموما دچار این عارضه می‌شوند، به عنوان یک ماده خوراکی معجزه آسا عمل می‌کند.

البته باید دقت داشته باشید که مصرف زیاد بادام زمینی به نفع ریه، ممکن است موجب بالا رفتن کلسترول خون شود. اگر چه چربی بادام زمینی در شمار چربی‌های خوب قرار دارد؛ با این همه در صورتی که کلسترول بدن شما بالا است، باید در مصرف آن احتیاط به خرج داده یا حداقل با پزشک خود مشورت کنید.

 

بادام زمینی و تنگی نفس

 

بادام زمینی موجب بارداری سالم خواهد شد

یکی از فواید بادام زمینی برای زنان کمک به داشتن دوران بارداری سالم است. این مغز حاوی اسید فولیک است که وجود مقادیر کافی از آن در بدن، ریسک ابتلا به بیماری های مادرزادی مغزی و نخاعی در کودکتان را به مقدار قابل توجهی کاهش می دهد. بیوتین موجود در بادام زمینی موجب رشد مطلوب جنین در بدن مادر خواهد شد.

بادام زمینی به دلیل غنی بودن از پروتئین، ویتامین های گروه B، آهن، پتاسیم، منیزیم و… موجب کاهش التهاب در مغز جنین و رشد مغزی بهتر آن خواهد شد. در واقع با مصرف بادام زمینی در دوران بارداری فرزند باهوش تری خواهید داشت. به این نکته توجه کنید که ممکن است. بادام زمینی برای بعضی از بانوان خطرناک باشد. مادرانی که سابقه اگزما، تب یونجه، آسم و آلرژی های مختلف دیگر را داشته اند، بهتر است درباره مصرف این آجیل با پزشک خود مشورت کنند. مقاله همه آنچه باید در مورد آلرژی به بادام‌زمینی بدانیم!  را بخوانید.

 

از سنگ کیسه‌ی صفرا پیشگیری می‌کند

مصرف بادام‌ زمینی با کاهش خطر ابتلا به سنگ کیسه‌ی صفرا در ارتباط است. یک مطالعه درباره فواید بادام زمینی به این نتیجه رسید که مصرف بادا‌م‌ زمینی ممکن است در کاهش احتمال ابتلا به سنگ کیسه‌ی صفرا مفید باشد. مردانی که در هفته پنج عدد یا بیشتر بادام‌ زمینی می‌خورند، کمتر در معرض ابتلا به سنگ کیسه‌ی صفرا قرار می‌گیرند. زنانی که هر هفته پنج عدد یا بیشتر بادام‌ زمینی می‌خورند، کمتر کوله‌سیستکتومی (عمل برداشتن کیسه‌ی صفرا) را تجربه می‌کنند. هرچند برای پی بردن به این خاصیت بادام‌ زمینی، به مطالعات بلندمدت نیاز است.

 


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

کدام عرقیات گیاهی برای سلامت بدن مفیداند؟

کدام عرقیات گیاهی برای سلامت بدن مفیداند؟

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

خواص بادام هندی برای زنان ( 10 تا از خواص بینظیر بادام هندی برای بانوان)

خواص بادام هندی برای زنان ( 10 تا از خواص بینظیر بادام هندی برای بانوان)

کالری یک خرما چقدر است؟

کالری یک خرما چقدر است؟

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش