خواص قهوه ترک برای کبد | تاثیر قهوه بر کبد چگونه است؟

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

خواص قهوه ترک برای کبد | تاثیر قهوه بر کبد چگونه است؟

خواص قهوه ترک برای کبد | تاثیر قهوه بر کبد چگونه است؟

در دنیای مدرن نوشیدن قهوه اسپرسو رواج بسیاری پیدا کرده است بعضی آن را برای شب بیداری می نوشند و برخی هم برای عطر و طعم دلپذیرش، اما باید بدانید که قهوه خواص و فواید بسیاری برای بدن انسان دارد که شما را علاقمندتر به خوردن هر روزه قهوه اسپرسو می کند که از آن می توان به کاهش سکته های مغزی، آلزایمر، پارکینسون و … نام برد؛ یکی از خواص قهوه برای کبد چرب است. در ادامه این مقاله از موراتوس همراه ما باشید.

 

بهترین نوع قهوه ترک برای کبد کدام است؟

قهوه ممکن است برای کبد شما بسیار مفید باشد مطالعات متعدد نشان داده است که قهوه می تواند خطر ابتلا به سیروز را تا ۸۰ درصد کاهش دهد. کسانی که ۴فنجان یا بیشتر در روز می نوشند، قوی ترین اثر را احساس می کنند قهوه همچنین ممکن است خطر ابتلا به سرطان کبد را تا حدود ۴۰ درصد کاهش دهد.

مکن است به محافظت از کبد شما کمک کند یک مطالعه جدید نشان داد افرادی که قهوه می نوشند کمتر در معرض ابتلا به بیماری های کبدی هستند. هنگامی که قهوه صبح خود را می نوشید، ممکن است بیشتر از اینکه فقط به خودتان برای شروع روزتان کمک کنید، انجام دهید همچنین می توانید کبد خود را سالم نگه دارید.

 

بهترین نوع قهوه ترک برای کبد کدام است؟

 

کبد چرب یک بیماری خاموش است

این بیماری هیچ گونه علائمی ندارد و در ابتدا که بوجود می آید، فرد دچار هیچ نوع تغییراتی در بدنش نمی شود، اگر بیماری پیشرفته شود، دیگر برای درمان آن دیر است، می توانید به طور طبیعی و با خوردن برخی از نوشیدنی ها و مواد غذایی، بیماری های نهفته ی خود را درمان کنید.

قهوه فوری از آن دسته نوشیدنی هایی است که در دسترس همه قرار دارد و هر روز آن را می نوشند، این امکان وجود دارد که با خوردن این نوشیدنی، اگر دچار چربی کبد غیر الکلی و یا هر مشکلی در کبد خود شده باشید، می توانید از پیشرفت آن جلوگیری کنید، این یکی از آسان ترین و طبیعی ترین گزینه ها برای سلامت شما است.

 

 

ارتباط مصرف قهوه با هپاتیت C

نوشیدن قهوه تنها یکی از راه‌های حفظ سلامت کبد است، اما مهم‌تر از آن، واکسینه شدن در برابر ویروس‌های هپاتیت A، هپاتیت B و هپاتیت C (که هرسه به کبد آسیب می‌زنند) است. واقعیت این است که کافئین موجود در قهوه، کبد را در برابر آسیب‌ها، به ویژه آسیب ناشی از الکل یا هپاتیت C محافظت می‌کند و مکانیسم عملکرد آن به این صورت است که: بدن در هنگام هضم کافئین، یک ماده شیمیایی به نام پاراکسانتین می‌سازد که با کند کردن رشد بافت اسکار درگیر در فیبروز به مبارزه با سرطان کبد، سیروز مرتبط با الکل، بیماری کبد چرب غیرالکلی و هپاتیت C کمک می‌کند.

لازم به ذکر است که در کنار نوشیدن قهوه، رعایت یک رژیم غذایی سالم نیز یکی از ارکان بهبودی آسیب‌های کبدی، از قبیل هپاتیت C است. این قسمت از بدن، اولین عضوی است که غذای خورده شده را متابولیزه می‌کند و مصرف مقدار زیادی مواد قندی و چربی اشباع شده می‌تواند منجر به بیماری کبد چرب شود.

البته نوشیدن زیاد قهوه ترک نیز می‌تواند آسیبی همیشگی و غیرقابل جبران به این قسمت از بدن وارد نموده و در نهایت منجر به سیروز کبدی شود. با این حال، باید توجه شود اگرچه بین این دو موضوع ارتباط مثبتی برقرار است، اما قهوه معجزه‌گر نیست و نمی‌تواند به طور کامل روند بیماری‌های کبدی را معکوس کند یا آسیب ناشی از مصرف بیش از حد الکل را از بین ببرد، اما می‌تواند یک گام موثر و رضایت‌بخش به سمت داشتن یک کبد سالم‌تر باشد.

 

ارتباط مصرف قهوه با هپاتیت C

 

چه مقدار مصرف قهوه ترک برای کبد چرب مناسب تر می باشد؟

مصرف هر روزه قهوه اسپرسو به اندازه یک فنجان تا 5% از خطرات بیماری های کبدی پیشگیری می کند و نوشیدن 4 فنجان قهوه برای کبد چرب، فرد را تا 70% از مبتلا شدن، عود کردن بیماری و مرگ نجات می دهد؛ پس به شما که کبد چرب دارید توصیه می گردد که روزی 3 الی 4 فنجان قهوه اسپرسو البته بدون مواد افزودنی بنوشید آن هم در هر زمانی از طول روز که تمایل دارید اما برای جلوگیری از بدخوابی چند ساعت قبل از خواب بهتر است قهوه ننوشید.

 

بهترین زمان خوردن قهوه ترک برای کبد چرب

به طور کلی، زمان مصرف قهوه برای کبد چرب مهم نیست و می‌توان در هر ساعتی از روز آن را مصرف کرد. با این حال، برخی مطالعات نشان داده‌اند که مصرف دانه و پودر قهوه در صبح زود می‌تواند به بهبود سلامتی عمومی بدن کمک کند، به علاوه مصرف قهوه در شب ممکن است باعث اختلالات خواب شود. بنابراین، بهتر است قهوه را در صبح زود یا در طول روز مصرف کرد و از مصرف آن در ساعات شبانه خودداری کرد.

کبد چرب یکی از مشکلات شایع در جامعه است که معمولاً به دلیل تغذیه نامناسب و نداشتن سبک زندگی سالم ایجاد می‌شود. کبد چرب به تجمع چربی در سلول‌های کبدی اطلاق می‌شود و ممکن است به مشکلات جدی مانند التهاب کبد چرب غیرالکلی (NAFLD) منجر شود. مصرف قهوه به عنوان یک عامل کمکی می‌تواند در کنترل کبد چرب مؤثر باشد. با رعایت تمام نکات مهم که در مقالات قبلی ذکر شد، بهترین زمان‌های مصرف قهوه برای کنترل کبد چرب به شرح زیر است:

 

بهترین زمان خوردن قهوه ترک برای کبد چرب

 

صبح زود: حمایت از سلامت کبد

صبح زود یک زمان مناسب برای مصرف قهوه به منظور حمایت از سلامت کبد است. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف قهوه می‌تواند به بهبود آنزیم‌های کبدی مانند آلانین آمینوترانسفراز (ALT) کمک کند که این آنزیم‌ها به عنوان نشانگرهای سلامت کبدی شناخته می‌شوند. با افزایش توانایی کبد در تخلیه چربی‌ها و مسمومیت‌ها، مصرف معقول قهوه می‌تواند به بهبود سلامت کبدی کمک کند.

 


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

کالری یک خرما چقدر است؟

کالری یک خرما چقدر است؟

12 تا از بهترین خواص توت خشک برای سلامتی بدن شما

12 تا از بهترین خواص توت خشک برای سلامتی بدن شما

آیا پسته چربی دارد؟ چربی موجود در پسته مضر است یا مفید؟

آیا پسته چربی دارد؟ چربی موجود در پسته مضر است یا مفید؟

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش