whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

کلاله زعفران چیست ؟ آشنایی با 6 تا از خواص و فواید کلاله زعفران

کلاله زعفران چیست ؟ آشنایی با  6 تا از خواص و فواید کلاله زعفران

یکی از مهم ترین قسمت های زعفران کلاله زعفراناست . کلاله زعفران یک رشته به طول چند سانتی متر است که تا قسمت ریشه گیاه زعفران ادامه پیدا می کند . رنگ کلاله زعفران قرمز تیره یا زرشکی است رنگدهی ، عطر و طعم زعفران به همین قسمت مربوط است . کلاله زعفران دارای قسمت های مختلفی است . که در این مقاله به کلاله زعفران ، آشنایی با خواص و فواید کلاله زعفران خواهیم پرداخت با ما در موراتوس همراه باشید .

 

کلاله زعفران چیست ؟

یکی از مهم ترین قسمت های زعفران کلاله زعفراناست . کلاله زعفران یک رشته به طول چند سانتی متر است که تا قسمت ریشه گیاه زعفران ادامه پیدا می کند . کلاله زعفران ، همان قسمتی از گیاه است که توسط عموم مردم مورد استفاده قرار می گیرد . رنگ کلاله زعفران قرمز تیره یا زرشکی است رنگدهی ، عطر و طعم زعفران به همین قسمت مربوط است . کلاله زعفران دارای قسمت های مختلفی است که عبارتند از سرگل ، نگین ، زعفران پوشال و خامه زعفران .

 

ویژگی کلاله زعفران

برای اینکه بتوانید از خاصیت کلاله زعفران بهره مند شوید لازم است با ویژگی های کلاله اصل آشنا باشید و توانایی تشخیص کلاله اصل از کلاله تقلبی را داشته باشید . رنگ ، از مهم ترین ویژگی های کلاله اصل است . کلاله زعفران دارای رنگ قرمز تیره یا زرشکی تیره است که هر چشمی را خیره می کند . شکل کلاله زعفران بستگی به نوع پیازچه زعفران صاف یا دارای فر خوردگی است . تمامی ویژگی های گیاه زعفران از جمله رنگدهی درون کلاله زعفران نهفته است . عطر و بوی کلاله زعفران تند و دل انگیز می باشد ، توجه داشته باشید که به مرور زمان این عطر کاهش پیدا می کند به همین علت است که کلاله تازه عطر تندتر از کلاله کهنه دارد .

 

خواص کلاله زعفران

در این قسمت از مقاله به توضیح بیشتر در خصوص خاصیت کلاله زعفران می پردازیم .

 

  • درمان افسردگی

تحقیقات انجام شده در خصوص فواید کلاله زعفران نشان دهنده تأثیر آن بر روی کاهش علائم افسردگی است . کلاله زعفران با اثر گذاری بر روی تولید و ترشح سرتونین در بدن به درمان افسردگی و کاهش علائم آن کمک می کند . از طرفی دیگر کلاله زعفران دارای خواص آرامش بخش است . مصرف زعفران با طبع گرمی که دارد تا حد زیادی نشاط و شادی را به شما باز می گرداند . برای اطلاع از قیمت زعفران نگین درجه یک بر روی لینک کلیک کنید.

 

42

 

  • خواص درمانی

یکی دیگر از خواص کلاله زعفران تأثیر آن بر روی تقویت قلب است . متأسفانه امروزه بیماری و مشکلات قلبی شیوع بسیاری پیدا کرده و با مصرف کلاله زعفران می توانید تا حد زیادی از این مشکلات در امان بمانید . زعفران دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که از آن جمله می توان به کروسین ، کروستین و سافرانال اشاره کرد . این آنتی اکسیدان ها با خنثی کردن اثر رادیکال های آزاد نقش زیادی بر روی تقویت قلب دارند . علاوه بر آنتی اکسیدان کلاله زعفران منبعی غنی از ویتأمین ث است که سبب شده تا دمنوش آن دارای خاصیت درمانی سرما خوردگی باشد .

 

  • شفافیت پوست

یکی از اصلی ترین دغدغه های بانوان داشتن پوستی شاداب و بدون لکه است . این آرزو با مصرف کلاله زعفران ارگانیک محقق می شود . کلاله زعفران ترکیبات مغذی زیادی دارد که از آن جمله می توان به کاروتنوئید ، فلاونوئید و دیگر آنتی اکسیدان های موجود در این گیاه اشاره کرد . این آنتی اکسیدان ها دارای خواص کلاژن ساز هستند و تأثیر زیادی بر روی شفافیت و سلامت پوست دارند . در خصوص خواص کلاژن سازی کلاله باید بدانید که عوامل آسیب زای محیطی نظیر نور خورشید دارای رادیکال های آزادی هستند که مهم ترین عامل پیری زودرس پوست محسوب می شوند . آنتی اکسیدان های موجود در کلاله تأثیر این رایکال های آزاد بر پوست را خنثی می کنند .

از جمله خواص دیگر کلاله زعفران برای پوست می توان به تأثیر آن بر روی کاهش آفتاب سوختگی اشاره کرد . به این منظور تنها کافی است که مقداری زعفران را در شیر چرب خیس کرده و بگذارید یک شب در شیر خیس بکشد ، سپس با انگشت ترکیب حاصل را بر روی پوست خود بمالید تا تأثیر آن بر روی درمان آفتاب سوختگی را مشاهد کنید . به طور کلی این ماسک سبب درخشش پوست شما و از بین رفتن آثار آفتاب سوختگی بر روی پوست می شود .

 

  • مسکن درد

کلاله زعفران با بهبود و تقویت سیستم ایمنی تأثیر زیادی بر روی کاهش درد داشته به همین دلیل از آن به عنوان یک مسکن درد یاد می شود . کاهش عوارض قاعدگی هم از دیگر فواید آن است . استفاده از زعفران قبل از شروع قاعدگی سبب می شود تا چرخه قاعدگی منظم شده و درد آن کاهش پیدا کند .

 

  • ضد سرطان

 برخی از تحقیقات نشان داده است که ترکیبات زعفران می توانند در پیشگیری و درمان برخی از انواع سرطان مؤثر باشند . به عنوان مثال ، کروسین موجود در زعفران می تواند در پیشگیری از سرطان پروستات و سرطان پستان مؤثر باشد .

 

 

برای اطلاع از قیمت زعفران سرگل بر روی لینک کلیک کنید.

 

39

 

  • تقویت سیستم عصبی

کلاله زعفران خواص زعفران برای مغز و اعصاب دارد . ترکیبات موجود در زعفران ، از جمله کروسین ، به عنوان آنتی اکسیدان های قوی عمل کرده و در برابر آسیب به سلول ها و بافت های عصبی مقاومت ایجاد می کنند . علاوه بر این ، خواص ضد اضطراب و آرامش بخش زعفران می توانند به تنظیم هورمون های مغزی مرتبط با استرس و اضطراب کمک کنند و در نتیجه به بهبود وضعیت عصبی کمک نمایند . مصرف منظم زعفران به تقویت سلامت عصبی و افزایش توانایی تحمل استرس کمک می کند .

 

سخن پایانی

در این مقاله از موراتوس به کلاله زعفران ، خواص و فواید کلاله زعفران پرداختیم . به طور کلی باید گفت گیاه زعفران دارای قسمت های مختلفی است که هر کدام از آن ها هم نقش خاص خود را دارند . مهم ترین قسمت همان کلاله زعفران است که تحت عنوان زعفران مورد استفاده عموم قرار گرفته و دارای خواص بی نظیری می باشد که به آن ها اشاره کردیم . امیدواریم مطالب گفته شده برای شما مفید بوده باشد .

 


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

4 روش کاربردی برای طرز تهیه انواع قهوه بدون دستگاه

4 روش کاربردی برای طرز تهیه انواع قهوه بدون دستگاه

آشنایی با انواع پسته و خواص آنها

آشنایی با انواع پسته و خواص آنها

طرز تهیه هات چاکلت رژیمی

طرز تهیه هات چاکلت رژیمی

بهترین زمان مصرف چای سبز

بهترین زمان مصرف چای سبز

پیاز زعفران چیست؟

پیاز زعفران چیست؟

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش