انجیر پرک چیست؟

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

انجیر پرک چیست؟

انجیر پرک چیست؟

انجیر، یکی از باستانی ترین میوه های جهان است و هزاران سال است که به طور گسترده، توسط انسان مصرف می‌شود. کشت انبوه انجیر، در شهرستان استهبان فارس انجام می شود که به شهر انجیر معروف است. از آنجایی که انجیر از روی درخت بسیار فاسد شدنی است، روش های نگهداری برای بهترین استفاده از هر برداشت بسیار مهم است.

از کل انجیرهایی که هر سال برداشت می‌شود، تقریبا۹۰ درصد آن به صورت انجیر خشک به فروش می‌رسد؛ زیرا ماندگاری انجیر خشک نسبت به انجیر تازه بسیار بیشتر، حمل و نقل و نگهداری آن نیز آسان تر است. انجیر پرک خشک، یکی از انواع انجیر خشک، دارای طبع گرم و خشک و یک خوراکی کاملا منحصر به فرد است. در ادامه این مقاله از موراتوس همراه ما باشید.

 

انجیر صد یک پرک چیست؟

اصطلاح صد یک به انجیرهای درشت و درجه یک گفته میشود که دارای دسته بندی های گوناگونی از انجیر است و در بالاترین رده ی خشکبار قرار دارد. آن دسته از انجیرها که بطورِ کامل میرسند وبه اندازه ای انتهایشان باز شده است که به شکل گل هشت پر در آمده است را انجیرهای صد یک پرک مینامند که انجیر خشک پرک سوپر 200 گرمی به دلیلِ ظاهر خاص و زیبایشان طرفدارانِ بسیاری در این میان پیدا کرده اند اما به دلیلِ قیمتِ بالای آن بیشتر در مجالس و مناسباتِ خاص استفاده میگردد و از لحاظِ تقاضا، در صدرلیستِ صادرات قرار دارد.

 

انجیر صد یک پرک چیست؟

 

درون این انجیرها

خرید انجیر خشک پرک سوپر 450 گرمی  دارای رنگ های روشن، تیره و سبز رنگی است که درونشان به رنگِ قرمز میباشد و هر فرد بسته به سلیقه ی خود در میانِ گونه های مختلف آن میتواند مدل مورد نظر را خریداری و به مصرف برساند. انجیرهای گل و غنچه در رده بعدی از انجیر صد یک پرک قرار دارند. انجیر گل در واقع همان انجیر پرک است ، تفاوتِ آنها در واقع این است که شکاف انتهای آن کمتر از انجیر کاملا پرک شده است..

 

درجه بندی انجیر صد یک غنچه

 برای آن دسته ازافرادی که میخواهند انجیر خشک جزوی ازمکمل مداوم و روزانه ی آنها باشد ، میتوانند از انجیر غنچه درشت، متوسط و ریز که در بازار عرضه میگردند استفاده نمایند. انجیرهای گل و غنچه در رده بعدی از انجیرِ صد یک پرک قرار دارند. انجیرِ گل همان انجیرِ پرک است با این تفاوت که شکافِ انتهای آن کمتر از انجیرِ صد یک پرک است. از مزایای انجیرِ گل آن است که مغزِ درونش پیداست و به راحتی میتوان از سالم بودن یا کرم زدگی آن اطمینان حاصل کرد.

از نظرِ کشاورزان انجیرِ صد یک غنچه بدلیلِ مقدار شهدِ درونی و شیرینی و کیفیت مناسبترین نوعِ انجیر است. انجیرها را بر اساس اندازه به 6 دسته تقسیم میکنند : انجیر صد یک پرک، انجیرِ صد یک گل، انجیر صد یک غنچه ، انجیرA ، انجیرِ A2 ، انجیرِ A 3. البته نوعی از انجیر وجود دارد که بدلیلِ اندازه ی بسیار کوچک و گنجشک خوردگیِ آن برای مواردی از جمله شربت، شیره و مسقطیِ انجیر استفاده میشود.

اولین گریدِ انجیرِ غنچه، AAA است که دانه هایی با قطرِ 24 تا 28 میلیمتر دارد. بعد از آن انجیرها با قطرِ 22 تا 24 میلیمتر است و در نهایت، انجیرهای ریز یا گریدِ A است که قطر آن 18 تا 24 میلیمتر میباشد ولی باید در نظر داشته باشید که انجیرهای سایزِ کوچکتر تاثیری بر بی کیفیتی یا بی طعم بودنِ آنها ندارد.

چنانچه به بازار خشکبار مراجعه کردید و از میانِ انواع انجیر خشک، نگاهتان به آن دسته از انجیرهای باز و خندان خورد، باید بدانید که آنها همان انجیرهای پرک نام دارند. برای خرید انجیر پرک به دلیل کیفیت، انواع و سایزهای متفاوتی که نسبت به سایرِ انجیرها دارند و به این خاطرکه هنگامِ خرید میتوان به راحتی کیفیتِ داخلشان را بررسی کرد هزینه ی بالاتری را باید پرداخت کرد.

از دسته انجیرهایی که دراین میانِ متقاضیانِ بیشتری دارد میتوان به انجیر پرک استهبان نیز اشاره کرد. انجیر خشک استهبان که در مناطق گرم و خشک و پر آبِ استان فارس رشد میکند، شرایطِ اقلیمیِ مناسبی را برای رشدِ این نوع از انجیرها فراهم نموده است و باغداران این شهرستان، این نوع انجیر را با اتصال به درخت خشک میکنند که این عامل، موجب بالا رفتنِ ارزش غذاییِ آن شده و عدم آفت زدگی میشود. از همین رو، این روش او را از سایرِ میوه های بازارِ خشکبار متمایز گردانده است.

 

درجه بندی انجیر صد یک غنچه

 

قیمت های مختلف انجیر پرک

خرید انجیر پرک به دو صورتِ بسته بندی و فله انجام می شود که کشورهای بسیاری از جمله کشورهای عربی، آسیای شرقی و اروپا، متقاضیانِ پر و پا قرصِ این دسته انجیر ایرانی هستند. تهیه این نوع انجیرها به دو صورت حضوری و اینترنتی امکان پذیر است. شما میتوانید با انتخابِ خرید اینترنتی، موقعیتِ خرید مستقیم را از بازارِ استهبان با مناسب ترین قیمت داشته باشید زیرا فروش انجیر استهبان به صورت حضوری در شهرِ محلِ سکونتِ شما دردسر هایی از قبیلِ نیاز داشتن به واسطه هایی است که قیمت گذاری آنها شاملِ سود دلالان نیز میشود ولی با خرید اینترنتی انجیر خشک این واسطه ها حذف شده و شما تنها قیمت واقعی انجیر خشک پرک را پرداخت خواهید کرد اما بخاطر داشته باشید که خریدِ انجیر در سایزهای کوچیکتر دلیل بر بی کیفیتی آن یا خوش طعم نبودنِ ومانده بودنش نیست.


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

کدام عرقیات گیاهی برای سلامت بدن مفیداند؟

کدام عرقیات گیاهی برای سلامت بدن مفیداند؟

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

خواص بادام هندی برای زنان ( 10 تا از خواص بینظیر بادام هندی برای بانوان)

خواص بادام هندی برای زنان ( 10 تا از خواص بینظیر بادام هندی برای بانوان)

کالری یک خرما چقدر است؟

کالری یک خرما چقدر است؟

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش