توت خشک و خواص درمانی آن برای سلامتی

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

توت خشک و خواص درمانی آن برای سلامتی

توت خشک و خواص درمانی آن برای سلامتی

خانواده توت ها تنوع بسیار بالایی دارند که می توان از میان آنها به شاه توت ، تمشک ، توت سفید ، گوجی بری و بلوبری اشاره کرد توت ها فواید بسیار زیادی برای بدن دارند یکی از مفیدترین میوه ها که استفاده آن بسیار توصیه شده است توت سفید است که به صورت خشک شده یا تازه استفاده می شود .

خوردن توت در وعده های روزانه سلامتی تان را تصمین می کند شما می توانید از توت به عنوان یک میان وعده با ماست ، تزیین روی کیک ها و شیرینی ها ، طعم دهنده در کنار نوشیدنی ها مثل چای و یا حتی به تنهایی استفاده کنید .

درخت توت بومی کشور چین است ، ارتفاع این درخت 20 متر و قطر آن یک متر می باشد و در چین مرکزی و شرقی وجود دارد که قرن ها پیش به اروپا منتقل شده است و در آستانه استقلال آمریکا به عنوان منبع غذایی کرم ابریشم مورد استفاده قرار می گرفت . جالب است بدانید این درخت از اهمیت اقتصادی بالایی برخوردار است و گاها به منظور تغذیه شدن کرم ابریشم کاشته می شود .

 

توت خشک چیست؟

توت خشک به میوه‌ خشک شده گفته می‌شود که به عنوان خوراکی یا همراه با آجیل قابل مصرف است. این خوراکی سالم، از خشک کردن میوه توت سفید، بلوبری، کرنبری، گوجی بری و توت فرنگی این به دست می‌آید و در کنار وعده‌های مختلف مانند چای عصرانه قابل مصرف است.  با توجه به فواید آن، می‌توان توت خشک شده را در برنامه غذایی روزانه جای داد و به عنوان یک تغذیه پرخاصیت برای سلامتی، استفاده کرد. خواص توت خشک را در ادامه توضیح دادیم:

انواع توت خشک به لطف فیبر بالایی که دارد، از سلامت دستگاه گوارش حمایت می‌کند و برای درمان یبوست مفید است. توت خشک با ساختار آنتی اکسیدانی خود با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و در نتیجه از بروز بیماری سرطان، محافظت می‌کند. توت خشک دارای محتوای غنی از ویتامین B است و عملکرد صحیح سیستم  بدن را تنظیم می‌کند. همچنین پتاسیم موجود در آن، فشار خون را متعادل کرده و در محافظت از سلامت قلب موثر است.

 

استفاده سنتی از توت سفید

توت سفید که بومی چین است، نیز تاریخچه ای از استفاده دارد. درخت توت توسط بسیاری از تمدن‌های باستانی به دلیل میوه‌های خوشمزه و برگ‌های دارویی آن کشت می‌شد – برگ‌هایی که معروف‌ترین آن‌ها به‌عنوان غذای کرم‌های ابریشم، یکی از ارزشمندترین صادرات چین، استفاده می‌شود.

در طب سنتی چینی گفته می شود که توت سفید روی سلامت قلب، کبد، کلیه ها، ریه ها و طحال اثر می گذارد. همچنین به طور سنتی برای درمان کم خونی، یبوست، پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا و به عنوان دارویی برای سفید شدن مو استفاده می شود.

 

خرید توت خشک

 

خواص درمانی توت خشک از دیدگاه طب سنتی

از دیدگاه طب سنتی در کشور چین توت ها برای ریه و همچنین جهت درمان سرماخوردگی های مزمن و مشکلات ریوی بسیار مفید می باشد . به اعتقاد چینی ها کیفیت خون در بدن با خوردن توت افزایش می یابد و به علت دارا بودن طبع گرم و تر برای بدن مناسب است . بیشتر غذاهای انسان که دارای تاثیر مثبت بر بدن هستند دارای طبع گرم و تر هستند مثل نان ، انجیر ، گوشت ،   انگور و ... البته میزان گرمی توت کم است و طبع تر آن در درجه ی دوم است به همین علت مزاج انسانها را عوض نمی کند .

توت رطوبت مناسبی به بدن بالاخص مغز انسان منتقل می کند و از آنجا که مغز به رطوبت مناسب و معتدل نیازمند است لذا این مقدار رطوبت از طریق مصرف توت بر طرف می گردد . توت میوه ای موافق و سازگار با ریه است . اصولا مواد شیرین طبیعی برای ریه و خشکی صدا و خس خس سینه مفید هستند .

می توان از توت به عنوان داروی ملین ناشتا استفاده کرد همچینین باعث تصفیه و پاکی خون نیز می گردد همچنین برای طحال و کبد نیز اهمیت بسیار ویژه ای دارد از آنجاییکه توت منبع آهن است لذا برای درمان کم خونی و فقرآهن نیز به شدت توصیه می گردد . برگ درخت توت نیز جنبه ی درمانی دارد چرا که آن دارای تاثیر خنک کنندگی است و موجب کاهش التهابات پوستی می گردد و التهاب چشم را هم تسکین داده و موجب درخشان شدن چشم ها می گردد  . برگ درخت توت برای تصفیه خون نیز مورد استفاده قرار می گیرد ، دم کرده ی آن برای درمان روماتیسم موثر است .

از دیگر خواص بی نظیر این میوه ی خوشمزه می توان به تاثیر آن در برطرف کردن سرفه و درمان آسم اشاره کرد . توت خشک به دلیل داشتن کلسیم و فسفر برای لثه مفید بوده و یک انرژی زای مناسب برای افراد کهنسال محسوب می گردد . برای محکم کردن لثه و جلوگیری از خرابی و کرم خوردگی دندان می توان صمغ درخت توت را جوید و همچنین افراد دیابتی و مبتلا به قند می توانند به جای استفاده از شکر و قند از توت خشک استفاده کنند .

 

 

twta0c19bc.w_1170h_2071r_k

خواص توت خشک

توت خشک یک مکمل غذایی و یک غذای فوق العاده و خوشمزه است . توت حاوی مقدار زیادی آب ، کربوهیدرات ، ویتامین ، کاروتنوئیدها و ریز مغذی ها است که می تواند به طور موثر موجب افزایش حجم خون شود . مهمتر از همه ، توت خشک یک ماده مغذی تقویت کننده است که می تواند به رژیم غذایی اضافه شود تا به درمان فشار خون بالا یا بیماری های زنان کمک کند .

توت خشک دارای طعمی طبیعی و شیرین است . توت ها سطوح بالایی از پروتئین و آهن را برای میوه فراهم می کنند و همچنین منبع غنی ، فیبر ، کلسیم و آنتی اکسیدان ها هستند .

 

1 . بهبود عملکرد دستگاه گوارش

فواید توت خشک برای سلامتی شامل تقویت طحال و معده و بهبود سلامت دستگاه گوارش است . توت ها حاوی اسید تانیک ، اسید چرب ، اسید مالیک و سایر مواد مغذی هستند که می توانند در هضم چربی ، پروتئین و نشاسته کمک کننده باشند . در نتیجه ، توت های خشک را می توان برای درمان اسهال ناشی از سوء هاضمه استفاده کرد .

 

2 . سلامت و زیبایی مو

از  دیگر فواید توت خشک شده برای انسان می توان به بهبود وضعیت مو و بازگرداندن رنگ طبیعی آن اشاره کرد . توت خشک ، حاوی موادی است که برای موها بسیار مفید است و می تواند موجب تحریک رشد آنها شود ، بنابراین در سیاه شدن موهای خاکستری موثر است .

 

3 . پیشگیری از تصلب شرایین

توت خشک سرشار از رسوراترول است که یک آنتی اکسیدان قوی بوده و می تواند از سلول ها محافظت کند . علاوه بر این ، رسوراترول می تواند تجمع پلاکتی را نیز کاهش دهد .

twt-khshtaz

 

4 . ضد سرطان

توت خشک حاوی مقادیر زیادی روتین است . امروزه علم پزشکی مدرن ثابت کرده است که روتین می تواند از سرطان روده بزرگ جلوگیری کند . همچنین روتین به خنک کردن خون ، توقف خونریزی ، سلامت کبد ، کاهش التهاب و از بین بردن ویروس ها کمک می کند . بنابراین ، مصرف منظم توت خشک می تواند به پیشگیری و درمان خونریزی های داخل جمجمه ، فشار خون بالا ، خونریزی شبکیه ، برونشیت مزمن و غیره کمک کند . جالب است بدانید عصاره پوست ریشه توت سفید از تقسیم و گسترش سلول های سرطانی روده بزرگ جلوگیری کرده و همچنین موجب مرگ سلول های سرطانی می شود .

 

5 . کاهش سطح کلسترول

تحقیقات نشان می دهد که توت سفید می تواند به کاهش سطح کلسترول و بهبود سلامت قلب کمک کند .

 

6 . تقویت کبد و کلیه

توت خشک می تواند عملکرد کبد و کلیه را کنترل کنند ، خون را غنی از مواد مغذی کرده ، بزاق یا سایر مایعات بدن را ترشح کنند و خشکی را از بین ببرند . بنابراین این غذا برای رفع تشنگی از بیماری ها، کمبود مایعات بدن و خشکی روده و یبوست و ضعف خون در کبد و کلیه ایده آل است .

 

7 . حاوی کالری کم

کالری موجود در توت سفید خشک بسیار کم است . بنابراین ، خوردن این خاصیت پر از مواد مغذی تأثیر منفی بر برنامه کاهش وزن شما نخواهد داشت . محققان به این نتیجه رسیدند که عصاره توت سفید می تواند یک درمان قابل اعتماد در درمان رژیم غذایی افراد چاق باشد . همچنین توت سفید همراه با سایر عصاره های گیاهی می تواند اشتها را سرکوب کرده و سطح چربی را کاهش دهد .

 

8 . درمان ناتوانی جنسی

مصرف توت خشک می تواند بر عملکرد کبد و کلیه تأثیر بگذارد و به طور قابل توجهی کیفیت جنسی مردان را بهبود بخشد . همچنین مصرف توت خشک می تواند به درمان اختلال نعوظ ، انزال زودرس ، ضعف اسپرم و سایر اختلالات جنسی کمک کند .

 

9 . سرشار از آنتی اکسیدان

توت های خشک منبع عالی آنتی اکسیدان ها هستند که به دلیل خواص ضد التهابی خود شناخته شده اند. توت خشک نیز برای بهبود گردش خون استفاده می شود. توت خشک حاوی ترکیب دیگری به نام رسوراترول است ، یک آنتی اکسیدان قوی که در بادام زمینی نیز یافت می شود و به دلیل اثرات ضد پیری آن شناخته شده است . مطالعات نشان داده اند که رسوراترول ممکن است فشار خون و خطر بیماری قلبی را کاهش دهد .

آنتی اکسیدان ها با کاهش خطر ابتلا به چندین بیماری مزمن از جمله اختلالات قلبی عروقی، بیماری آلزایمر و برخی سرطان ها مرتبط هستند . این آنتی اکسیدان ها می توانند در کاهش روند پیری موثر باشند و حتی از سرطان و سایر بیماری ها جلوگیری کنند .

getrocknete-twtdried-mulberries-by-emuck-fotolia.[1] 

 

10 . منبعی غنی از فیبر

مصرف یک وعده توت خشک می تواند حدود 20 درصد از مقدار توصیه شده فیبر را تامین کند . این میوه خوشمزه منبعی عالی برای فیبر محلول و همچنین فیبر غیر محلول است . فیبر محلول به کنترل قند خون و کاهش سطح کلسترول خطرناک کمک می کند ، در حالی که فیبر غیر محلول برای سلامت دستگاه گوارش ضروری است .

توت خشک دارای فیبر بسیار بالایی می باشد . مصرف فیبر توصیه شده برای یک روز 25 گرم یا بیشتر است . به این معنا که شما باید هر روز پنج وعده میوه و سبزیجات مصرف کنید . هنگام فرآیند خشک کردن توت ها ، و کاهش آب آن خواص تغذیه ای کاهش نمی یابد بلکه افزایش می یابد .

 

11. خواص توت خشک برای فشار خون

کاهش و تنظیم فشار خون یکی از مهم‌ترین خواص توت سفید است که پتاسیم و منیزیم موجود در آن باعث کاهش فشار خون بالا می‌شود. همچنین آنتی اکسیدان رزوراترول موجود در توت سفید به عنوان یک وازودیلاتور عمل کرده و با کاهش تولید اکسید نیتریک، رگ‌های خونی را شل کرده و به کاهش فشار خون بالا کمک می‌کند. البته، لازم به ذکر است که کاهش فشار خون با توت خشک، نمی‌تواند جایگزین قطعی برای مراجعه به پزشک و دنبال کردن روند معالجه باشد. بیماران مبتلا به فشار خون، باید حتما به پزشک متخصص مراجعه کرده و فرایند درمانی را دنبال کنند.

 

12. فواید توت خشک برای سیستم ایمنی بدن

توت خشک با داشتن منابع غنی از ویتامین C، دستگاه ایمنی بدن را تقویت می کند. همچنین با مصرف روزانه آن بدن شما از بیماری های شایع مانند سرماخوردگی، ویرروس ها و عفونت ها در امان خواهد بود. یکی دیگر از خواص توت خشک رفع التهابات داخلی است.

 

13. کمک به سلامت قلب

توت خشک باعث کاهش کلسترول بد در خون می شود و از بروز بیماری های قلبی کمک می کند. این میوه سرشار از پتاسیم است و باعث باز شدن عروق می شود. توصیه می شود که بیماران به جای استفاده از قند و شیرنی، همراه چای خود از توت خشک استفاده کنند.

 

سخن پایانی

توت خشک ها افزودنی عالی برای غلات ، مخلوط ها ، و سالادها یی هستند که صرفاً به تنهایی خورده می شوند . توت خشک موراتوس با کیفیت بالا و طعم باورنکردنی به راحتی در دسترس شماست . شما می توانید به راحتی از طریق وب سایت موراتوس توت خشک را به صورت آنلاین سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید .


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

کالری یک خرما چقدر است؟

کالری یک خرما چقدر است؟

12 تا از بهترین خواص توت خشک برای سلامتی بدن شما

12 تا از بهترین خواص توت خشک برای سلامتی بدن شما

آیا پسته چربی دارد؟ چربی موجود در پسته مضر است یا مفید؟

آیا پسته چربی دارد؟ چربی موجود در پسته مضر است یا مفید؟

پسته خام چه خاصیتی دارد؟ 10 خاصیت شگفت انگیز پسته خام

پسته خام چه خاصیتی دارد؟ 10 خاصیت شگفت انگیز پسته خام

معرفی 8 تا از بهترین دمنوش ها برای سلامتی بدن که واجب اند!

معرفی 8 تا از بهترین دمنوش ها برای سلامتی بدن که واجب اند!

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش