طرز تهیه کاپوچینو

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

طرز تهیه کاپوچینو

طرز تهیه کاپوچینو

کاپوچینو یکی از نوشیدنی های بسیار محبوب در سراسر دنیا می باشد. کاپوچینو متشکیل از شیر بخار پز و شیر کفی است. در این مقاله از موراتوس به طرز تهیه کاپوچینو می پردازیم با ما در موراتوس همراه باشید.

 

اطلاعاتی در مورد کاپوچینو

کاپوچینو یکی از نوشیدنی های بسیار محبوب در سراسر دنیا می باشد که تهیه آن در منزل بسیار آسان است. محبوبیت کاپوچینو در سال ۸۰ در آمریکا آغاز شد در صورتی که صد سال پیش در اروپا و ایتالیا از آن لذت می بردند. نام کاپوچینو اولین بار در قهوه خانه ای وینی به عنوان کاپوزینِر شکل گرفت اگر چه اسم این نوشیدنی در وین صورت گرفت ولی اختراع آن به کشور ایتالیا بر می گردد جالب است بدانید این اسم از روی نام گروهی راهب برداشته شده است. راهب‌هایی که در قدیم لباس و کلاه کوچک‌شان شبیه کف شیر و پودر قهوه روی کاپوچینو بود! این فرقه مسیحی به دلیل اینکه کلاه داشتند به آن ها “کلاهداران” می گفتند که در ایتالیایی ترجمه آن “کاپوچینو” می شود.

کاپوچینو اولین بار در سال ۱۹۰۱ با کمک دستگاه اسپرسو ساز تهیه شد. کاپوچینو تشکیل شده از شیر بخار پز و شیر کفی است. از خواص کاپوچینو می توان به کمک به حافظه و کبد نیز اشاره کرد.

 

برای خرید انواع کاپوچینو به وبسایت موراتوس مراجعه نمایید.

 

Cappuccino-salizcoffee-01-min

 

طرز تهیه کاپوچینو

 

  • طرز تهیه کاپوچینو خانگی بدون دستگاه

برای داشتن یک کاپوچینوی خانگی بدون دستگاه لازم است ابتدا تمام مواد را آماده کرده و کنار بگذارید، سپس قهوه یا نسکافه خود را در ظرفی ریخته و با شکر مخلوط کنید. میزان شکر بسته به ذائقه شماست. در این مرحله آب جوش را اضافه کنید. در این مرحله لازم است مواد را با استفاده از همزن به خوبی به هم بزنید. در واقع راز داشتن یک کاپوچینوی بدون دستگاه عالی در این قسمت نهفته است. حدود ۷ تا ۸ دقیقه به خوبی هم بزنید. این کار تا جایی که کاپوچینو فرم بگیرد لازم است. کشدار شدن کاپوچینو به معنی خاتمه این مرحله است. حال نوبت شیر است که آن را در شیر جوش بریزید و روی شعله زیاد قرار دهید. بهتر است تا زمانی که شیر به جوش نیامده آن را هم نزنید.

پس از به جوش آمدن شیر نیز بلافاصله شعله را کم کنید. حدود دو دقیقه پس از کم کردن شعله اجازه دهید شیر گرم شود. ظروف سرو خود را آماده کنید و در هر فنجان یک قاشق غذاخوری از مایع نسکافه‌‌ای خود بریزید. شیر داغ را به هر فنجان اضافه کنید و اجازه دهید روی نسکافه‌ها را به خوبی بپوشاند. حال با کمک یک قاشق چایخوری به آرامی مایع نسکافه را با شیر مخلوط کنید. حال نوبت به کافه آرت بازی شما می‌رسد. کمی سلیقه به خرج دهید و روی کاپوچینوهای خود را تزئین کنید. بسیاری این کار را با استفاده از کمی پودر کاکائو انجام می‌دهند.

 

  • مواد اولیه کاپوچینو خانگی با دستگاه

در صورتی که از نسکافه برای تهیه کاپوچینو خانگی استفاده می‌کنید؛ بهتر است از نوع درشت استفاده کنید. فنجان‌های بزرگ نیاز به مقدار بیشتری نسکافه دارند. مقداری که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم برای دو فنجان بزرگ خانگی مناسب هستند. یکی از مهم‌ترین نکات تهیه کاپوچینو خانگی بدون دستگاه، آب است. بهتر است از آبی استفاده کنید که کاملاً جوش و به دمای ۱۰۰ درجه رسیده باشد. در تهیه این نوع نسکافه بهتر است از شیر پرچرب استفاده کنید، همچنین برای طعم کاپوچینو می‌توانید مقداری از کاپوچینو استفاده می‌کنید را تغییر دهید.

در صورتی که از همزن برقی یک مفتول یا مینی میکسر استفاده می‌کنید، مخلوط نسکافه، شکر و آب جوش را به صورت جداگانه هم بزنید. در صورتی که طعم موکا را بیشتر دوست دارید، می‌توانید قهوه را با کمی کاکائو مخلوط کنید، همچنین اگر چندان از شیرینی خوشتان نمی‌آید، می‌توانید مقدار شکر را کمتر کنید. بسیاری حتی به جای شکر معمولی از شکر قهوه‌‌ای استفاده می‌کنند. شکر قهوه‌‌ای ظاهر تیره‌تری دارد. در صورتی که به دنبال کف بیشتر هستید، می‌توانید مقداری از شیر را با استفاده از همزن و با سرعت تند به هم بزنید. حتی اگر با تهیه کافه لاته آشنا باشید، می‌توانید از روش‌های کافه لاته استفاده کنید.

 

مواد اولیه کاپوچینو خانگی با دستگاه شامل:

  1. اسپرسو دم کرده
  2. شیر پرچرب سه چهارم لیوان
  3. شکر یک دوم قاشق مرباخوری

اولین گام تهیه کاپوچینوی خانگی با دستگاه، دم کردن قهوه است. برای این منظور کافی است مقداری آب در دستگاه اسپرسوساز یا قهوه ساز خود بریزید. به یاد داشته باشید دستگاه‌های اسپرسوساز و قهوه ساز نشانگری برای میزان آب دارند که نباید بیشتر از آن در دستگاه آب بریزید، همچنین دقت داشته باشید آب نباید به زیر صافی قهوه برسد. حال نوبت قرار دادن صافی روی دستگاه است. پس از آن باید صافی را پر از اسپرسو کنید. پودر قهوه باید همانند تپه‌‌ای روی صافی قرار گیرد، از این رو باید ذکر کنیم که نیازی نیست با فشار تلاش کنید مقدار قهوه بیشتری در دستگاه بریزید.

حال باید درب دستگاه را به خوبی ببندید. به یاد داشته باشید قسمت آب و قهوه باید به خوبی روی یکدیگر جای گرفته باشند. سپس بسته به نوع دستگاه آن را روشن کنید. بسیاری از دستگاه‌های اسپرسو ساز را باید روی شعله قرار دهید. این دستگاه‌ها نیاز به شعله بسیار کم و شعله پخش کن هستند. برخی از دستگاه‌ها نیز با برق کار می‌کنند. کار با این دستگاه‌ها بسیار ساده‌تر است. به طور کلی اسپرسو با بخار آب تهیه می‌شود، از این رو زمانی که آب به پایان رسید، قوری دستگاه پر می‌شود. حال نوبت به آماده کردن شیر می‌رسد. بسیاری از دستگاه‌های برقی قسمتی برای تهیه کف شیر دارند. در صورتی که دستگاه شما این قسمت را نداشته باشد، می‌توانید شیر پرچرب را به جوش آورید، سپس آن را با همزن برقی به خوبی به هم بزنید. در نهایت نیز آن را به کاپوچینوی خود اضافه کنید.

 

برای خرید کاپوچینو ترابیکا اصل به وبسایت موراتوس مراجعه کنید.

 

2627

 

نکات لازم برای طرز تهیه کاپوچینو

برای سرو کردن کاپوچینو از فنجان‌های پهن استفاده می‌شود که زیبایی این نوشیدنی را بیشتر به رخ می‌کشد.

خوردن کاپوچینو مقداری دردسر دارد. با توجه به کف موجود روی این قهوه، بهترین روش این است که با استفاده از قاشق چایخوری کف آن را میل کنید تا راحت‌تر بتوانید قهوه را بنوشید.

ایتالیایی‌ها قهوه کاپوچینو را هنگام صبح دم کرده و می‌نوشند، اما شما می‌توانید هر زمان میل داشتید یک فنجان کاپوچینوی داغ برای خودتان تهیه کنید.

به جز طرز تهیه کاپوچینو به شکلی که توضیح دادیم کاپوچینوی تر و کاپوچینوی خشک و کاپوچینویی که با دبل اسپرسو درست می‌شود هم از دیگر انواع رایج کاپوچینو هستند.

برای درست کردن این قهوه معروف می‌توانید از قهوه عربیکا یا هر نوع قهوه‌ای که دوست دارید استفاده کنید.

کاپوچینو و لاته یا لته ایتالیایی بسیار به هم شبیه هستند، تنها در دومی مقدار شیر بیشتر است و شیرینی بیشتری دارد.

 

طرز خوردن کاپوچینو

لازم است بدانید که نوشیدن کاپوچینو در ایتالیا مخصوص صبح است. البته ما می‌توانیم هر وقت خواستیم آن را در خانه تهیه کنیم و بنوشیم ولی زمان سرو اصلی برای صبح ها می باشد.

معمولا مردم مقداری از کف شیر روی کاپوچینو را با قاشق میل می‌کنند و بعد در صورت تمایل شکر اضافه می‌کنند و بقیه قهوه را می‌نوشند. اگر این کار را نکنید ممکن است صورت‌تان کفی شود!

در ضمن بهتر است بدانید، اگر قبل از نوشیدن این قهوه، کف شیر را با قاشق نخورید، قهوه از زیر آن رد می‌شود و آخر کار شما می‌مانید و یک فنجان پر از کف!

 

برای خرید کاپوچینو گوددی اصل به وبسایت موراتوس سر بزنید.

 

cappuccino-ab-joosh

 

سخن پایانی

کاپوچینو یکی از نوشیدنی‌های گرم است که طرفداران زیادی دارد. این نوشیدنی توسط ایتالیایی‌ها ابداع شده و جز محبوبترین انواع قهوه به شمار می‌رود. تهیه کاپوچینو فوت و فن هایی دارد که در این مقاله به آن ها اشاره شد.

 


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

کالری یک خرما چقدر است؟

کالری یک خرما چقدر است؟

12 تا از بهترین خواص توت خشک برای سلامتی بدن شما

12 تا از بهترین خواص توت خشک برای سلامتی بدن شما

آیا پسته چربی دارد؟ چربی موجود در پسته مضر است یا مفید؟

آیا پسته چربی دارد؟ چربی موجود در پسته مضر است یا مفید؟

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش