12 مورد از خواص قهوه اسپرسو

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

12 مورد از خواص قهوه اسپرسو

12 مورد از خواص قهوه اسپرسو

اسپرسو یکی از شناخته شده ترین و محبوب ترین قهوه ها است. این نوع قهوه زمانی که احساس خستگی و نیاز به انرژی می کنیم، به بهبودی ما کمک می کند. بیشتر مردم حتی فکر نمی کنند که نوشیدن اسپرسو راهی برای تثبیت سلامتی شان است. در این مقاله از موراتوس با 12 مورد از خواص قهوه اسپرسو آشنا می شویم.

 

ارزش غذایی اسپرسو

قبل از هر چیزی، بهتر است درباره ارزش غذای اسپرسو اطلاع داشته باشید. در یک لیوان اسپرسو که حاوی ۶۰ گرم است، مواد غذایی زیر وجود دارد:

 

برای خرید آنلاین قهوه به وبسایت موراتوس مراجعه نمایید.

 

what-is-espresso-coffee-composition 1

 

کالری: ۵.۴

کافئین: ۱۲۵.۵ میلی‌گرم

چربی کل: ۰.۱ گرم

چربی اشباع: ۰.۱ گرم

چربی ترانس: ۰

چربی چنداشباع‌نشده: ۰.۱ گرم

چربی تک‌اشباع‌نشده: ۰

کلسترول: ۰

سدیم: ۸.۲ میلی‌گرم

کربوهیدرات کل: ۱ گرم

فیبر رژیمی: ۰

شکر: ۰

پروتئین: ۰.۱ گرم

کلسیم: ۱.۲ میلی‌گرم

آهن: ۰.۱ میلی‌گرم

پتاسیم: ۶۸.۱ میلی‌گرم

 

12 مورد از خواص قهوه اسپرسو

 

1.تقویت حافظه بلند مدت

یکی از مهم‌ترین خواص قهوه اسپرسو برای مغز، تقویت حافظه بلند مدت است. برخی مطالعات نشان می‌دهد، این ماده می‌تواند به بهبود عملکرد مغز و تقویت حافظه کمک کند. یعنی به حفظ اطلاعات ذخیره شده در مغز کمک خواهد کرد. قهوه اسپرسو نه تنها برای حفظ این اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرد، بلکه به یادآوری خاطرات گذشته نیز کمک می‌کند.

 افرادی که حافظه کوتاه مدت یا بلند مدت ضعیفی دارند می‌توانند از اسپرسو برای بهبود عملکرد ذهنی خود استفاده کنند. به عنوان مثال دانش‌آموزانی که به مدرسه می‌روند یا افرادی که در حال تحصیل هستند، کاندیدای کاملاً مناسبی برای مصرف این قهوه خواهند بود. البته توجه داشته باشید که اسپرسو باید به صورت متعادل مصرف شود. بنابراین از مصرف این ماده به صورت افراطی خودداری کنید. مقاله تفاوت قهوه ترک و اسپرسو را بخوانید.

 

2.بهبود تمرکز

یکی دیگر از مهم‌ترین خواص قهوه اسپرسو، بهبود تمرکز است. دغدغه‌های ذهنی باعث کاهش تمرکز و کاهش کیفیت مطالعه می‌شود. بر اساس پژوهش‌های انجام شده، اسپرسو می‌تواند انرژی مورد نیاز بدن شما را تامین کند. این انرژی برای بهبود تمرکز و انجام فعالیت‌های بدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به این ترتیب، به راحتی می‌توانید وظایف روزانه مثل مطالعه کردن، رسیدگی به کارهای روزمره و مواردی مانند این را انجام دهید. جالب است بدانید، اسپرسو باعث ترشح دوپامین در مغز می‌شود و از این طریق به بهبود تمرکز کمک می‌کند. اگر احساس می‌کنید اخیراً احساس کسلی یا خستگی دارید، پیشنهاد می‌کنیم یک فنجان اسپرسو مصرف کنید تا انرژی از دست رفته به بدن شما بازگردد.

 اکثر مصرف کنندگان این ماده معتقد هستند، اسپرسو تاثیر بسیار زیادی بر بازدهی روزانه دارد. نکته مهم این است که به مقدار مصرف اسپرسو توجه داشته باشید. این ماده به تنهایی نمی‌تواند تاثیر چندانی بر بهبود تمرکز داشته باشد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت بازدهی بیشتر، به کیفیت خواب شبانه خود توجه کنید.

 

برای خرید انواع دانه و پودر قهوه به وبسایت موراتوس مراجعه کنید.

 

ghahve

 

3.آنتی اکسیدان بالا

حتماً به خوبی می‌دانید که مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان، چه تاثیر بالقوه‌ای بر سلامتی بدن انسان دارند. به طور کلی، آنتی اکسیدان به حفظ سلامتی بدن کمک می‌کند. زیرا رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد، قهوه سرشار از آنتی اکسیدان است. مقدار بسیار کمی از این ماده، آنتی اکسیدان روزانه شما را تامین می‌کند.

یکی از مشهورترین آنتی اکسیدان‌های موجود در قهوه، پلی فنول است که از بروز بیماری‌ها جلوگیری خواهد کرد و یک ضد التهاب است. همچنین ماده‌ای به نام اسید هیدروسینامیک در اسپرسو وجود دارد که باعث خنثی شدن رادیکال‌های آزاد می‌شود. رادیکال‌های آزاد بسیار خطرناک هستند و آسیب‌های مختلفی به بدن وارد می‌کنند.

 

4.افزایش فعالیت بدنی

خوردن قهوه اسپرسو ناشتا یا قبل از تمرینات ورزشی، بازدهی انجام فعالیت‌های بدنی را تا حد زیادی افزایش خواهد داد. پژوهش‌ها نشان می‌دهد، اسپرسو باعث بهبود عملکرد ورزشی می‌شود. به همین دلیل، توسط بسیاری از بدنسازان و ورزشکاران مصرف می‌شود. البته این مسئله صرفاً به فعالیت‌های ورزشی مربوط نمی‌شود.

 اسپرسو به طور کلی بر بهبود فعالیت‌های بدنی موثر است. این ماده به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر پیاده‌روی کنید. راحت‌تر از پله‌ها بالا بروید و انگیزه بیشتری برای انجام فعالیت‌های بدنی داشته باشید. محققان معتقد هستند اسپرسو باعث افزایش آدرنالین بدن می‌شود و از این طریق، قدرت و سرعت شخص را افزایش می‌دهد. مقاله بهترین زمان مصرف قهوه برای لاغری و چربی سوزی را مطالعه نمایید.

 

5.کالری کم

از دیگر خواص قهوه اسپرسو، این است که حاوی مقدار بسیار کمی کالری می‌باشد. این مسئله به نفع افرادی است که رژیم‌های غذای کاهش وزن را دنبال می‌کنند. شما می‌توانید بدون نگرانی در رابطه با میزان کالری دریافتی، برای مصرف این ماده اقدام کنید. مقدار کالری موجود در اسپرسو، به این بستگی دارد که آن را با چه ماده غذایی دیگری ترکیب می‌کنید. همچنین اگر مواد شیرین کننده در کنار این ماده مصرف کنید، کالری آن افزایش پیدا خواهد کرد.

 

6.کاهش خطر سکته قلبی

اخیراً یک پژوهش نشان داده است، قهوه اسپرسو باعث کاهش خطر سکته قلبی می‌شود. برای اثبات این مسئله تعدادی از بانوانی که در معرض سکته قلبی قرار داشتند، به صورت روزانه قهوه اسپرسو مصرف کردند. نتیجه مطالعه نشان داد، خطر بروز سکته قلبی به مرور زمان در بدن این افراد کاهش پیدا می‌کند. بنابراینرشما می‌توانید با مصرف این ماده، به بهبود عملکرد سیستم قلبی عروقی کمک کنید و عمر طولانی‌تری داشته باشید.

 

7.کاهش وزن

یکی از بهترین فواید قهوه اسپرسو، کمک به کاهش وزن است. این ماده می‌تواند سوخت و ساز بدن را افزایش دهد. اگر تمرینات ورزشی با شدت پایین انجام می‌دهید، پیشنهاد می‌کنیم اسپرسو را در برنامه غذایی خود بگنجانید. به این ترتیب، تاثیر فعالیت‌های ورزشی بیشتر خواهد شد. اسپرسو نه تنها به کاهش وزن و لاغر شدن کمک می‌کند، بلکه از بروز دردهای عضلانی جلوگیری خواهد کرد.

همانطور که گفته شد، این قهوه کالری بسیار کمی دارد‌. بنابراین بدنسازان و ورزشکاران می‌توانند با خیال آسوده اسپرسو مصرف کنند. البته توجه داشته باشید که این ماده برای همه افراد مناسب نیست. بنابراین بهتر است حتماً با مربیان ورزشی یا متخصصان تغذیه مشورت کنید. مقاله خواص قهوه ترک برای لاغری و چربی سوزی را مطالعه کنید.

 

espresso-768x512

 

8.کمک به هضم غذا

یک فنجان کوچک اسپرسو، بهبود عملکرد سیستم گوارشی کمک می‌کند. اگر مشکلات گوارشی دارید یا به بیماری‌های گوارشی مبتلا هستید، اسپرسو ممکن است به فرایند هضم غذا کمک کند یا علائم بیماری شما را کاهش دهد. البته باید تحقیقات بیشتری در اینباره انجام شود.

 بنابراین پیشنهاد می‌کنیم به شکل خودسرانه برای مصرف این ماده اقدام نکنید. به خصوص افرادی که به بیماری‌های گوارشی مبتلا هستند باید حتماً با پزشک مشورت کنند. این ماده دارای خاصیت ضد التهابی است و از نفخ و تورم شکم بعد از مصرف غذا جلوگیری خواهد کرد.

 

9.کاهش خطر دیابت

از دیگر خواص قهوه اسپرسو، کاهش خطر دیابت است. در حال حاضر، دیابت به یک بیماری تقریباً شایع تبدیل شده است. این بیماری در شدت‌های مختلفی بروز پیدا می‌کند و ممکن است زندگی شخص را در خطر قرار دهد. به همین دلیل برای کاهش خطر بروز این بیماری، می‌توانید اسپرسو یا سایر ترکیبات موثر را مصرف کنید.

 جالب است بدانید، اسپرسو انتخاب سالم‌تری نسبت به قهوه معمولی است. قهوه ساده معمولاً همراه با شکر و خامه مصرف می‌شود که کالری بسیار بالایی دارد و قند خون را افزایش می‌دهد. در حالی که اسپرسو چنین تاثیری ندارد.

 

10.بهبود خلق و خو

همانطور که گفته شد، اسپرسو سرشار از کافئین است. کافئین یک محرک قوی برای بهبود خلق و خو است. بعد از مصرف این ماده، سطح کافئین و دوپامین در بدن افزایش می‌یابد. این دو ماده می‌توانند شما را از قلب افسردگی دور کنند و احساس شادی را افزایش دهند. هر چقدر خلق و خوی بهتری داشته باشید، تعامل اجتماعی بالاتری خواهید داشت. این مسئله بر انگیزه و اعتماد به نفس شما تاثیرگذار است. اسپرسو می‌تواند به بیمارانی که از افسردگی شدید رنج می‌برند کمک کند.

 

11.کمک به سلامت دهان و دندان

اخیراً محققان تحقیقاتی درباره تاثیر اسپرسو بر سلامت دهان و دندان انجام دادند. نتیجه این تحقیقات نشان می‌دهد، اسپرسو به سلامت دندان‌ها کمک می‌کند و باکتری‌های مضر موجود در دهان را از بین می‌برد. این ماده به علت خواص آنتی باکتریالی خود، مقدار باکتری‌های بد دهان را کنترل خواهد کرد و از تشکیل لایه‌های جرم مانند روی سطح دندان جلوگیری می‌کند.

 بنابراین اگر به سلامت دهان و دندان خود عادت می‌دهید و به صورت روزانه سه بار مسواک می‌زنید، پیشنهاد می‌کنیم اسپرسو را در برنامه غذایی خود بگنجانید. زیرا می‌توانید دندان‌های تمیزتری داشته باشید و سلامت دهان خود را حفظ کنید.

 

12.کاهش خطر بیماری‌ روانی

کافئین می‌تواند به صورت موقت بر بدن تاثیرگذار باشد و سلامت روان را افزایش دهد. به عنوان مثال بهبود خلق و خو، بهبود انگیزه و تمرکز، از مهم‌ترین نشانه‌های تاثیر کافئین بر سلامت روان هستند. پژوهش‌ها نشان می‌دهد افرادی که به صورت مداوم اسپرسو مصرف می‌کنند، کمتر از سایر افراد در معرض خطر ابتلا به بیماری آلزایمر زوال، عقل و بیماری پارکینسون قرار می‌گیرند. بنابراین برای اینکه سلامت روان خود را افزایش دهید و در دوران پیری ذهنی سالم‌تر داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم اسپرسو مصرف کنید.

 

برای خرید قهوه ترک اصل به وبسایت موراتوس مراجعه کنید.

 

tabe

 

سخن پایانی

اسپرسو نوعی قهوه غلیظ است که معمولاً طعم تلخی دارد. اما ممکن است از برخی طعم دهنده‌ها برای تغییر مزه آن استفاده شود. این ماده به بهبود عملکرد سیستم قلبی عروقی کمک می‌کند و حافظه را تقویت خواهد کرد، این فقط بخشی از خواص قهوه اسپرسو است که در این مقاله به طور کامل به آن پرداخته شد.


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

خواص قهوه چیست؟

خواص قهوه چیست؟

بهترین روش نگهداری از پودر قهوه

بهترین روش نگهداری از پودر قهوه

کیوی خشک بهتر است یا کیوی تازه

کیوی خشک بهتر است یا کیوی تازه

بهترین دمنوش و چای برای پوست و مو

بهترین دمنوش و چای برای پوست و مو

طرز تهیه آفوگاتو

طرز تهیه آفوگاتو

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش