خواص قهوه چیست؟

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

خواص قهوه چیست؟

خواص قهوه چیست؟

امروزه استفاده از قهوه و خرید قهوه ساز جز اولویت‌های اول زندگی به حساب می‌آید و خیلی از افراد عادت دارند در طول روز حداقل یک فنجان قهوه میل کنند. اما برخی دیگر از افراد معتقد هستند که مصرف قهوه باعث؛ ایجاد مشکلات قلبی، اختلال در خواب، ناتوانی جنسی و … می‌شود. در حالیکه برخی دیگر معتقدند که قهوه دارای خواص بسیار زیادی می‌باشد و فرد را در طول روز شاداب تر کرده و مانع از پیری زودرس، افسردگی و … می‌شود. در ادامه این مطلب از فروشگاه اینترنتی موراتوس قصد داریم اطلاعات بسیار کاملی را در خصوص قهوه در اختیارتان قرار دهیم.

 

خواص قهوه برای سلامت بدن

 

خواص قهوه : مصرف قهوه باعث افزایش انرژی می شود

افراد آن را می نوشند و کم تر احساس خستگی می کنند چون کافئین دارویی محرک است. وقتی بهترین نوع قهوه مصرف می کنید، کافئین در جریان خون جذب می شود سپس به سمت مغز حرکت می کند که در آن، انتقال دهنده عصبی آدنوزین را مسدود می کند.

آدنوزین یک انتقال دهنده عصبی بازدارنده است، اگر چه به انتقال انرژی کمک می کند اما به عنوان بخشی از سیستم عصبی مرکزی عمل می کند. این به آن معنی است که برانگیختگی را سرکوب می کند و خواب را بهبود می دهد. معمولا، میزان آدنوزین در مغز هر ساعت وقتی بیدار می شوید افزایش می یابد و بیشتر و بیشتر خواب آلود می شوید و هنگامی که مسدود شود، انتقال دهنده های عصبی دیگری مثل نور اپی نفرین و دوپامین افزایش پیدا می کنند. این همان چیزی است که اثر محرک را ایجاد می کند. تعداد نورون ها نیز افزایش می یابد در نتیجه بیشتر بیدار می مانید.

بسیاری از تحقیقات نشان می دهند که قهوه حافظه، حالت، سرعت واکنش، هوشیاری و عملکرد شناختی عمومی را بهبود می دهد بنابراین علاوه بر افزایش سطح انرژی، قهوه نیز شما را باهوش تر می سازد.

 

خواص قهوه : مصرف قهوه باعث افزایش انرژی می شود

 

خواص قهوه : کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲

برخی تحقیقات نشان می دهند که مصرف منظم قهوه می تواند با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ در طولانی مدت همراه باشد. در واقع، یک بررسی اجمالی از ۳۰ مطالعه در این رابطه نشان داده است که مصرف هر یک فنجان قهوه در روز تا ۶ درصد خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می دهد. به نظر می رسد که این تاثیر    فواید و مضرات قهوه برای سلامتی به دلیل توانایی قهوه در حفظ عملکرد سلول‌های بتا در لوزالمعده می باشد که مسئول تولید انسولین برای تنظیم سطح قند خون هستند.

بعلاوه، قهوه سرشار از آنتی اکسیداناست که می تواند بر حساسیت انسولین، التهاب و سوخت و ساز بدن تأثیر بگذارد؛ تمام موارد ذکر شده در ایجاد دیابت نوع ۲ نقش دارند که نوشیدن قهوه موجب تعدیل آن ها می شود

 

خواص قهوه : نوشیدن قهوه از کبد شما محافظت می‌کند

خواص قهوه ترک برای کبد هم قابل‌توجه است. این موضوع درباره‌ی افرادی صدق می‌کند که روزانه ۴ فنجان یا بیشتر قهوه می‌نوشند. مصرف این میزان و بهره‌گیری از فواید قهوه تلخ می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های کبدی را کاهش دهد. در مطالعه‌ای محققان به بررسی افرادی پرداختند که علاوه بر مصرف کننده‌ی الکل، قهوه هم مصرف می‌کردند. نتایج این مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به سیروز (التهاب شدید کبد) در این افراد تا ۲۲% کاهش پیدا کرده است و اینطور نتیجه گرفتند: «ماده‌ای در قهوه وجود که می‌تواند از افراد در برابر بیمار‌های کبدی، مثل سیروز کبدی ناشی از مصرف الکل، محافظت کند.»

 

خواص قهوه : نوشیدن قهوه از کبد شما محافظت می‌کند

 

خواص قهوه : کاهش ریسک ابتلا به آلزایمر

بیماری آلزایمر نوعی اختلال مغزی پیش‌رونده است که باعث از دست رفتن حافظه و اختلال در افکار می‌شود. در حال حاضر هیچ درمانی برای این بیماری وجود ندارد، اما شناسایی و رسیدگی زودهنگام می‌تواند پیشرفت آن را کند سازد. محققان در پژوهشی بزرگ با مشارکت ۲۹ هزار نفر دریافتند که هر چه قهوه بیشتری مصرف کنید، کمتر در خطر پیشرفت بیماری آلزایمر خواهید بود.

 

خواص قهوه : کاهش سرطان به کمک مصرف قهوه

به طور کلی با مصرف قهوه در طول روز می‌توانید انواع سرطان‌هارا در بدن کاهش دهید. زیرا امروزه به دلیل آلودگی‌های موجود در هوا و تغذیه نادرست ابتلا به سرطان در بین عموم افراد گسترش یافته است. از این رو با مصرف بهینه قهوه و نوشیدن حدود 4 تا 5 فنجان در طول روز می‌توانید از بروز سرطان در بدن جلوگیری کنید. طبق آمار نشان داده شده است که علت اصلی عدم بروز سرطان وجود آنتی اکسیدان‌های زیاد در بدن گزارش شده است. به گونه‌ای که با نوشیدن مداوم قهوه تا 40 درصد از سرطان کبد و 15 درصد از سرطان روده بزرگ جلوگیری می‌شود.

 

 

خواص قهوه : قهوه می تواند درد پس از ورزش را کاهش دهد

نه تنها قهوه می تواند به شما کمک کند که بهتر کار کنید، پس از آن نیز از شما مراقبت خواهد کرد. برای کاهش درد عضلات نوشیدن دو فنجان قهوه را امتحان کنید. در آزمایشی شرکت کنندگان بعد از اینکه ماهیچه های آن هاعجیب و غریب تحریک شدند با ورزش،در آخر نوشیدنی ها را مصرف کردند. با این نوع تمرین، ماهیچه های شما به خاطر نیروی مخالف، بزرگ تر می شوند.

یک ساعت پس از نوشیدن قهوه، شدت درد از صفر تا 100 محاسبه شد. قهوه باعث کاهش قابل توجهی در درد شده بود و براساس این یافته ها، نوشیدن حدود 2 فنجان قهوه دم کرده پس از ورزش به میزان زیادی به کاهش درد کمک خواهد کرد.

 

خواص قهوه : کاهش وزن و لاغری به کمک قهوه

امروزه چاقی یک معضل بزرگ در دنیا به حساب می‌آید و اکثر افراد جامعه با آن مواجه هستند. اضافه وزن اگر چه به خودی یک بیماری به حساب نمی‌آید اما باعث بروز انواع بیماری‌های مختلف به دلیل عدم تحرک مناسب می‌شود. از این رو همگی در صدد آن هستند که وزن خود را پایین آورده و خود را سلامت نگه دارند. از این رو قهوه برای این مورد کاملا توصیه شده است. زیرا در قهوه کافئین وجود داشته و مصرف آن باعث می‌شود میزان متابولیسم بدن افزایش پیدا کند. این مورد باعث جلوگیری از اضافه وزن شده و با مصرف مناسب آن باعث ایجاد کاهش وزن هم خواهد شد. مقاله بهترین زمان مصرف قهوه برای لاغری و چربی سوزی را مطالعه کنید.

 

خواص قهوه : کاهش وزن و لاغری به کمک قهوه

 

خواص قهوه : حفظ سلامت مغز از دیگر خواص قهوه

اگرچه تحقیقات مختلف نتایج متفاوتی را نشان داده اند، برخی مطالعات نشان می دهند که قهوه به محافظت در برابر ابتلا به برخی اختلالات عصبی از جمله بیماری های آلزایمرو پارکینسون کمک می کند.

بر اساس مروری بر ۱۳ مقاله تحقیقی، افرادی که به طور منظم کافئین مصرف می‌کنند، به طور قابل  ‌توجهی کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری پارکینسون قرار دارند. علاوه بر این، مصرف کافئین می تواند در کند کردن پیشرفت بیماری پارکینسون نیز موثر باشد.

 

خواص قهوه : قهوه، منبع خوبی از ویتامین‌ها

بعضی از افراد تمایلی به مصرف ویتامین‌های مختلف ندارند و حتی از بلعیدن قرص‌های مختلف برای حفظ سلامتی متنفر هستند. خبر خوب اینکه با مصرف قهوه می‌توانید میزان خوبی از مواد مغذی را به بدنتان برسانید و این فاکتور را هم باید به فواید قهوه اضافه کنیم.

 

خواص قهوه : قهوه، منبع خوبی از ویتامین‌ها

 

خواص قهوه : بهبود سلامت پوست

قهوه حتی برای پوست شما هم مفید است. دانه قهوه حاوی کافئین و اسیدهای کلروژنیک است که خواص ضد التهاب و ضد میکروبی داشته و می‌توانند از شما در برابر آفتاب‌سوختگی محافظت کنند. با مالیدن قهوه مایع یا پودر قهوه به پوست ممکن است قادر به کمک به برخی ناهنجاری‌های پوستی مانند اگزما، پسوریازیس و آکنه باشید.

 

سخن پایانی

قهوه نه تنها یک نوشیدنی محبوب در جهان است،‌ بلکه یک نوشیدنی بسیار سالم است. با نوشیدن روزانه‌ی قهوه می‌توانید خطر ابتلا به بیماری‌هایی مثل دیابت نوع ۲ و سرطان کبد را کاهش داده و توانایی‌های بدنی و مغزی خود را افزایش دهید. در تحقیقات مختلف مشخص شده است افرادی که روزانه ۴ فنجان یا بیشتر قهوه می‌نوشند بیشتر از فواید نوشیدن قهوه بهره می‌برند. پس می‌توان اینطور نتیجه گرفت که سلامتی شما به میزان قهوه‌ای که می‌نوشید بستگی دارد.

 


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

درجه بندی قهوه چیست؟

درجه بندی قهوه چیست؟

بهترین میزان و زمان مصرف آجیل در روز

بهترین میزان و زمان مصرف آجیل در روز

آیا نوشیدن قهوه باعث تقویت حافظه می شود؟

آیا نوشیدن قهوه باعث تقویت حافظه می شود؟

خواص کشمش سبز چیست؟

خواص کشمش سبز چیست؟

 بهترین دمنوش های افزایش اشتها کدام اند؟

بهترین دمنوش های افزایش اشتها کدام اند؟

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش