خواص پسته برای قلب

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

خواص پسته برای قلب

خواص پسته برای قلب

پسته از جمله خشکبارهای پرخاصیت و محبوب است که مزایای بسیاری برای سلامتی قلب دارد. پسته، که بخش مهمی از رژیم غذایی سالم را تشکیل می‌دهد، سرشار از مواد مغذی مفیدی است که به حفظ سلامت قلب و عروق کمک می‌کنند. در این مقاله فروشگاه اینترنتی آجیل و خشکبار موراتوس ، به بررسی دقیق‌تر خواص پسته برای قلب می‌پردازیم.

 

خواص پسته برای قلب

مصرف و خرید پسته از جنبه‌های مختلفی می‌تواند به سلامت ماهیچه قلب کمک کند. برای اینکه بتوان به طور بهینه‌ای از خواص پسته برای قلب بهره‌مند شد، می‌توان تعداد مشخصی از آن را به صورت روزانه مصرف نمود. البته بهتر است قبل از آن، از پزشک متخصص خود یا یک پزشک متخصص تغذیه درباره ارتباط پسته و بیماری قلبی راهنمایی بگیرید. در هر حال، خواص زیر باعث می‌شوند تا پسته برای سلامت قلب و یا کنترل بیماری‌های قلبی، مفید باشد:

  • پایین بودن سطح کلسترول بد
  • کمک به کنترل فشار خون
  • فیبر فراوان
  • آنتی اکسیدان‌های قوی از جمله ویتامین C و ویتامین E
  • پتاسیم کافی

هر یک از این موارد، در جای خود، به سلامت قلب کمک می‌کنند. برای مثال پتاسیم، فشار خون را کاهش داده و از آسیب رگ‌های خونی جلوگیری به عمل می‌آورد. همچنین، وجود فیبر در پسته، مانع از جذب کلسترول در روده‌ها شده و سطح کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد. مقاله خواص پسته خام برای کم خونی را مطالعه کنید.

 

خواص پسته برای قلب

 

خواص پسته برای بیماران قلبی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که بیماران قلبی باید رعایت کنند، مصرف روغن‌ها و چربی‌های غیر اشباع است. در واقع، بیماران قلبی باید حجم روغن مصرفی خود را محدود کرده، و ترجیحا از چربی‌های غیر اشباع استفاده کنند. یکی از خواص پسته برای قلب و بیماران قلبی، برخورداری از همین چربی‌های غیر اشباع است. در حالت کلی، انواع مغزیجات و آجیل‌ها می‌توانند مقدار فراوانی از این چربی‌ها را به بدن برسانند؛ اما پسته از این نظر بسیار غنی است، و می‌تواند سطح کلسترول خوب خون را افزایش داده و کلسترول بد را کم کند.

نکته دیگر اینکه بیماران قلبی با مصرف پسته، می‌توانند سطح قند خون خود را کنترل کرده، و مقدار آنتی اکسیدان‌های دریافتی خود را افزایش دهند. از طرفی، با مصرف آمینو اسیدهای موجود در پسته، عروق خونی سلامت خود را حفظ کرده و احتمال گرفتگی آن‌ها به حداقل می‌رسد.

 

پسته برای کاهش خطر بیماری قلبی

کنترل وزن و پایین آوردن قند خون، تاثیر بسزایی بر جلوگیری از ابتلا به بیماری قلبی خواهد داشت. یکی از خواص پسته برای قلب این است که فرد با مصرف این نوع آجیل، تمایل کمتری به غذا خوردن خواهد داشت؛ زیرا پسته، حجم فراوانی از فیبر و پروتئین را به بدن می‌رساند. احساس سیری ناشی از خوردن پسته، به کاهش وزن اضافی و حفظ سلامت قلب کمک می‌کند. البته بهتر است به جای مغز پسته، از پسته‌های پوست‌دار استفاده کنید، تا بتوانید مقدار خوردن آن را کنترل نمایید. پسته سرشار از فیبر و پروتئین موثر در کنترل وزن و پایین آوردن قند خون و کاهش خطر بیماری قلبی می باشد.

 

پسته برای کاهش خطر بیماری قلبی

 

پایین آوردن فشار خون

یکی دیگر از خواص پسته برای قلب، پایین آوردن فشار خون است. بیماری فشار خون بالا، به عنوان بیماری زمینه‌ای به حساب می‌آید، که خطر بیماری قلبی و سکته را افزایش می‌دهد. مصرف پسته از جذب کلسترول بد پیشگیری کرده، و سطح سدیم خون را تنظیم می‌کند. هر دو مورد یاد شده به تنظیم و پایین آوردن فشار خون کمک خواهند کرد، که در نهایت، منجر به حفظ سلامت قلب خواهد شد.

 

کاهش التهاب بدن

تحقیقات نشان می‌دهند که هر چه مقدار فیبر موجود در رژیم غذایی بیماران قلبی بیشتر باشد، کاهش کلسترول و پایین آوردن فشار خون در آن‌ها، راحت‌تر انجام می‌گیرد؛ ضمن اینکه میزان التهاب موجود در بدن، به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. از طرفی با وجود فیبر موجود در غذا، فعالیت باکتری‌های سالم روده افزایش پیدا می‌کند، و اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه تولید می‌گردند. در نتیجه، احتمال ابتلا به بیماری قلبی یا تشدید آن، کاهش می‌یابد. به این ترتیب، فیبر بالا یکی از مهم‌ترین خواص پسته برای قلب به حساب می‌آید.

 

پسته برای ضربان قلب

پیش از این اشاره کردیم که ریز مغذی‌های موجود در پسته، به کاهش کلسترول و فشار خون در بیماران قلبی کمک می‌کنند. هر چه میزان فشار خون در بیماران قلبی کمتر باشد، میزان استرس آن‌ها کمتر می‌شود. از آنجا که استرس و اضطراب، به طور مستقیم بر ضربان قلب تاثیر می‌گذارند، بنابراین مصرف پسته به تنظیم ریتم قلب نیز کمک خواهد کرد.

 

پسته برای ضربان قلب

 

پسته برای تشکیل قلب جنین

خواص پسته برای زنان باردار بسیار زیاد است. از طرفی، مصرف این نوع آجیل به دلیل ریز مغذی‌های فراوانی که دارد، به رشد جنین کمک خواهد کرد. برای مثال، انواع پروتئین، آمینو اسیدها، آنتی اکسیدان‌ها، فیبر، ویتامین‌های E و C، هر یک می‌توانند در تقویت سیستم ایمنی بدن مادر و جنین تاثیرگذار باشند. اتفاقا خواص پسته برای قلب جنین نیز باعث می‌شود تا فرایند رشد و تشکیل قلب او بهتر انجام گیرد.

 

سخن پایانی

پسته، به عنوان یک میان‌وعده طبیعی و مغذی، فواید زیادی برای سلامتی قلب به همراه دارد. پسته سرشار از چربی‌های سالم، آنتی‌اکسیدان‌ها، پتاسیم و فیبر است که همگی به کاهش کلسترول بد، کنترل فشار خون، کاهش التهاب و تقویت سلامت عروق کمک می‌کنند.


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

کالری یک خرما چقدر است؟

کالری یک خرما چقدر است؟

12 تا از بهترین خواص توت خشک برای سلامتی بدن شما

12 تا از بهترین خواص توت خشک برای سلامتی بدن شما

آیا پسته چربی دارد؟ چربی موجود در پسته مضر است یا مفید؟

آیا پسته چربی دارد؟ چربی موجود در پسته مضر است یا مفید؟

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش